Wat doen met verzorgster?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:37

in een boekje schrijven doen meerdere eigenaren/verzorgers. Is ook ontzettend handig. Deed ik ook bij mijn laatste bijrijdpaard (ik was 23 toen ik begon). Maar dat is wat anders dan een "checklist" met kruisjes zetten :+ een kruisje moeten zetten is best kinderlijk. Ik zou het iig niet waarderen... Ik zou zeggen ik doe gewoon alles wat ik moet doen, maar een kruisje zetten, komop... :') Maar ik ga sowieso al goed met andermans spullen om en ik houd mij aan de afspraken en ben van het communiceren :P

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:33

Ik ben blij dat ik geen hamster bij Eline ben :P Hangende hamsters :+

geniale autocorrect _O-

dithleyy

Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-15
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:00

Ik zou inderdaad kijken hoe het nu gaat, en anders toch maar zeggen dat het zo niet verder kan..
Dit is heel vervelend voor je pony's gezien hun beweging/conditie, maar met jouw spullen hoort zij ook netjes om te gaan.
Ik verzorg zelf 2 tinkers waar de eigenaar niet altijd bij is, en ik stuur altijd een berichtje met wat ik gedaan heb en hoe het gegaan is, misschien is dit ook een idee?

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 19:07

Eline beschrijft het volledig goed, zo denk ik er ook over maar het omschrijven is moeilijk gezien frans mijn moedertaal is.
Moest wel lachen om de autocorrectie van hamster haha :')

Morgen komt de verzorgster weer, ze zal binnenkort nieuwe laarzen bestellen.

Over die checklist is het niet slecht bedoeld om aan te vinken, is enkel voor haarzelf gemakkelijker te maken zodat zowel zij als ikzelf weten dat alles gedaan is wat erop stond. Dit voor enkele keren en heb ik haar erna ook gezegd. Morgen zal ik bij haar blijven, enkel en alleen tijdens het rijden, niet bij de overige dingen. Heb haar ook voorgesteld om les te nemen, dat ik dit toch wel graag zou hebben zodat zowel zij als pony bijleren en groeien als combinatie. Ze zal vanaf dit weekend/volgend weekend wekelijks les krijgen op haar kosten, ik betaal van vanzelfsprekend het gebruik van de piste.

Verzorgster stuurt wel altijd een berichtje, tenminste nadat ik vroeg hoe het gegaan is. :+

Mariska14015

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-12-15

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:37

Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Les is denk ik ook erg goed. Klinkt wel als een duidelijk plan, hopelijk wordt het toch nog wat!

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:08

Misschien is het ook een idee om dit meisje te vragen wat zij er nu van vindt? Spannend misschien voor haar, maar vraag haar om heel eerlijk te zijn.
Vindt zij dat ze zorgvuldig is? Dat ze verantwoordelijkheid neemt? En de veiligheid garandeert?
Hoe vindt ze het om alleen bij de paarden te zijn of dat jij haar bijvoorbeeld de taken vertelt?

Probeer een volwassen gesprek aan te gaan, wie weet komt er iets naar boven.

Als ik de startpost lees, komt dit meisje van 17 niet over als iemand van haar leeftijd. Zij hoort inzicht te hebben in hoe je met spullen van iemand anders om gaat en dergelijke.

Ik ben benieuwd hoe het gesprek morgen gaat!
Probeer zo concreet mogelijk te zijn in wat jij verwacht.
Dus niet zorgvuldig zijn, maar geef eens een voorbeeld.
Zij vindt zorgvuldig misschien het hoofdstel weer ophangen, ipv te laten slingeren.
Jij verwacht misschien een schoon gewassen bit en de teugels er weer aan vast.
Zij ruimt de laarzen op, maar jij wilt dat ze die ook poetst.
Leg elkaar jullie ideeën voor en besluit wat daarin een oplossing is.

Vertel haar bijvoorbeeld ook dat je het fijn vindt dat ze zo respectvol met je dieren omgaat of dat ze een deel van het werk uit je handen overneemt, maar dat je een paar punten helder wilt bespreken.

Vertel haar gerust dat je het lastig vindt om werk uit handen te geven en dat het nog lastiger voor je is als het niet gaat zoals jij het verwacht van haar.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 20:26

Dat was ook de bedoeling om voor te leggen morgen, dit doe ik liever persoonlijk ipv bericht net zoals ik eerder had gegdaan omdat ik het toch wou zeggen maar dit niet kon omdat er een vriendin bij was en ik dt zeer onrespectvol vind. Laarzen poetsen na het rijden is ook omdat ze steeds onder modder zitten terwijl het wel dure laarzen waren in aankoop ondanks het een cadeau was. Alle spullen hebben zo hun plek voor te hangen + borden wat waar hoort te hangen, als je iets weghaalt is er dus een gat vrij..simpel om terug op zijn plek te hangen/leggen ipv op de grond te laten slingeren,midden in de stalgang. Net zoals pony maar 1 hoofdstel heeft en ik zelf ook zo en emdan eens rijd, dan wil ik graag alles 'heel' pakken zonder eerst te zoeken waar ze de teugels gelegd heeft.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:57

Wesco schreef:
Ik zou een gesprek aangaan en deze punten benoemen en haar een laatste waarschuwing geven.


yep

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:05

Hoe is het gegaan?

xanthos111
Berichten: 471
Geregistreerd: 30-01-13
Woonplaats: Erpe-Mere ( België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:21

rina schreef:
Eline autocorrect??? :')


ElineS schreef:
Ja, je kan eens een hamster verkeerd terughangen



ElineS schreef:
Maar wetende dat je niet met het 200,- euro dure hamster mag wandelen



ElineS schreef:
Je zou je hamster van goud ter waarde van 1000,- gewoon daar moeten kunnen laten hangen bij wijze van spreken



_O- _O- _O- _O-

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 13:34

Was het topic even uit het oog verloren. Verzorgster is uiteindelijk pas gisteren kunnen komen, heb haar laten doen en niets van aan getrokken en ook geen briefje, wel via sms laten weten wat gedaan moest worden: enkel pony rijden, met merries gaan wandelen en een bot hooi geven. Ik kom net zelf op stal en wat zag ik? Hoofdstel weer laten slingeren, laarzen weer ver uit elkaar, halsters laten rondslingeren en het ergste van al: stal was VOLLEDIG overhoop gehaald door voertonnen die omver lagen. Ze heeft het hek vanaf de poetsplaats, wat de doorgang is naar stal, open laten staan waardoor de grote pony in stal is kunnen gaan en een héle voerton heeft opgegeten. Al met al gaat ik nog eens een goed gesprek met haar aangaan gezien dit echt niet zo verder kan. :n

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:57

Ik zou haar maar vaarwel gaan zeggen... dit kan toch niet? Zo ga je toch niet met andermans spullen om? En het echte probleem: zo ga je toch niet met andermans paard om?!
Er zijn volgens mij zat mensen die jouw pony's willen verzorgen, waaronder hele serieuze mensen.
Succes ermee!

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:14

Een paard die een hele voerton eet, dat kan ook nog eens gevaarlijk zijn. Met haar slordigheid brengt ze je ponys in gevaar... Alweer.

Ik zou haar echt niet nog een kans geven.

Als eigenaar heb je de plicht goed voor je dieren te zorgen en dus ook te zorgen dat ongelukken niet kunnen gebeuren, maar die ongelukken worden door de verzorgster in de hand gewerkt. Verzorgster nog weer een kans geven vind ik dan niet alleen nalatigheid van haar, maar ook nalatigheid van jouw.

laura1987

Berichten: 7140
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:41

ElineS schreef:
Een paard die een hele voerton eet, dat kan ook nog eens gevaarlijk zijn. Met haar slordigheid brengt ze je ponys in gevaar... Alweer.

Ik zou haar echt niet nog een kans geven.

Als eigenaar heb je de plicht goed voor je dieren te zorgen en dus ook te zorgen dat ongelukken niet kunnen gebeuren, maar die ongelukken worden door de verzorgster in de hand gewerkt. Verzorgster nog weer een kans geven vind ik dan niet alleen nalatigheid van haar, maar ook nalatigheid van jouw.



Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Denk om de veiligheid van je paarden.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:02

dit brengt de gezondheid van je paarde in gevaar. Een hele voerton? Is je paard niet ziek geworden? Dumpen die onverantwoordelijke persoon!

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Wat doen met verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:18

Wat erg!!!
Heeeeeel snel dumpen zo'n verzorgster en niet meer terug laten komen!!!!! _-:(
Levensgevaarlijk dit!
Snel andere verzorgster zoeken, die wel goed met je spullen en je paarden omgaat!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:19

Ik ben zelf ook bijrijdster/verzorgster en doe m'n best om voorzichtig en netjes met de spullen om te gaan. Ben zelf iemand die 't juist eens schoonmaakt of poetst (in overleg) dan dat ik het modderig achter laat. Dus dat je daar van baalt snap ik, maar leen je laarzen dan niet uit..

Ik vind altijd met verzorgers en eigenaren het zo jammer als het een moeilijk verhaal wordt. In the end of the day biedt jij iets aan : 3 ponies om te verzorgen. Zij maakt daar gebruik van en doet dat op de manier die jij graag wil gezien jij de gene bent die de ' dienst verleend'. Ook andersom, zij biedt iets aan, het verzorgen van ponies, en zij doet dat op haar eigen manier. Op jou beurt maak jij hier ook gebruik van maar binnen de mogelijkheden en kennis/kunde die zij heeft. Net als met een werkrelatie of wat dan ook doe je dit zolang het naar tevredenheid is, is dit niet meer zo? Klaar einde oefening, echt doodzonde om persoonlijk te worden en het je zo aan te gaan trekken :') . je beëindigt toch geen vriendschap of relatie of zo? Als jij er meer zorgen aan hebt dan plezier dan zeg je haar gewoon af. Voor haar geldt het zelfde, zit zij steeds met een steen in d'r maag omdat ze bang is voor ' gezeur van de eigenaresse' dan kan zij d'r ook gewoon mee kappen. Jullie hoeven niks met elkaar te maken hebben he, onthoudt dat. er zijn nog duizend verzorgsters te vinden

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:25

Zat nog +-10kg in, pony voelde zich wel vol waardoor hij zelfs alle grasjes liet staan (hooi niet). Maar denk niet dat de verzorgster nog zo enthousiast is om zelf nog te komen gezien ze niet meer zal kunnen rijden, pony is namelijk verkocht.. ze zal dus enkel en alleen nog kunnen wandelen aan de hand op dit moment. Had haar berichtje erover gestuurd en ze zei zelf dat ze het hek had toegedaan, maar als je het hek goed toe doet in het slot kan ze nooit open ongeacht hoe hard het waait. Ik zelf ga geen initiatief nemen om te vragen wanneer ze komt, laat het haar doen wanneer ze wilt maar zal dan ook zijn om afscheid te nemen. Het laten slingeren van mijn (dure)spullen is al not done, maar de gezondheid van de pony's op het spel te zetten door het hek vergeten toe te doen kan ik helemaal niet door de vingers zien!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:33

Memere schreef:
Zat nog +-10kg in, pony voelde zich wel vol waardoor hij zelfs alle grasjes liet staan (hooi niet). Maar denk niet dat de verzorgster nog zo enthousiast is om zelf nog te komen gezien ze niet meer zal kunnen rijden, pony is namelijk verkocht.. ze zal dus enkel en alleen nog kunnen wandelen aan de hand op dit moment. Had haar berichtje erover gestuurd en ze zei zelf dat ze het hek had toegedaan, maar als je het hek goed toe doet in het slot kan ze nooit open ongeacht hoe hard het waait. Ik zelf ga geen initiatief nemen om te vragen wanneer ze komt, laat het haar doen wanneer ze wilt maar zal dan ook zijn om afscheid te nemen. Het laten slingeren van mijn (dure)spullen is al not done, maar de gezondheid van de pony's op het spel te zetten door het hek vergeten toe te doen kan ik helemaal niet door de vingers zien!

dan is 't toch klaar? ik vind het dan ook niet meer eerlijk om haar kansen te geven als jou hart al zegt dat je d'r niet meer kan vertrouwen. Dat voelt zo'n meisje ook echt wel aan. Is niet het einde van de wereld hoor dat ze een nieuwe pony zoekt! en dan kan jij mooi met een schone lei beginnen

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:35

Haar haar ook geen kans meer geven hoor, de keer dat ze hier komt op eigen initiatief zal de laatste keer zijn,
zodat ze zelf afscheid kan nemen van de pony's. :)

Dottie1990
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:40

Ik heb alleen je openingspost gelezen maar je zegt zelf ook je hebt haar al waarschuwingen gegeven blijkbaar kan ze zich niet aan de afspraken houden zodra jij er niet bij bent dus kan je haar niet vertrouwen, heb ik helaas ook al eens mee gemaakt voor mij was het allang klaar geweest..
Als je haar toch nog een kans wil geven zou ik duidelijk de afspraken met haar op papier zetten , handtekening er onder en duidelijk bij haar aangeven dat dit echt haar laatste kans is.

Edit ; jeetje ik lees net je laatste reacties hier..Ik snap niet hoe iemand dat kan doen..Inderdaad dumpen en iemand zoeken die het met plezier doet en zich wel aan de afspraken kan houden. Met bijrijdsters maakte ik altijd een soort contractje dat hielp volgens mij wel.. Ben ook verbaasd dat dit meisje 17 is, zo onverantwoordelijk gedrag zou je toch niet verwachten bij iemand die (in leeftijd) bijna volwassen is..
Laatst bijgewerkt door Dottie1990 op 06-04-16 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:43

Memere schreef:
Haar haar ook geen kans meer geven hoor, de keer dat ze hier komt op eigen initiatief zal de laatste keer zijn,
zodat ze zelf afscheid kan nemen van de pony's. :)

En t laatste contact tussen jullie is telefonisch of face to face geweest?

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 16:47

leeneliefje schreef:
Memere schreef:
Haar haar ook geen kans meer geven hoor, de keer dat ze hier komt op eigen initiatief zal de laatste keer zijn,
zodat ze zelf afscheid kan nemen van de pony's. :)

En t laatste contact tussen jullie is telefonisch of face to face geweest?


Laatste contact is gisteren zowel face to face als sms, vandaag via bericht op fb maar kreeg geen antwoord ondanks ze online was dus heb ik haar gebeld en toen nam ze op, toen heb ik het haar ook gezegd dat ze dit vergeten was. Maar de laatste keer zal zijn voor afscheid te nemen, ik ga hun gezondheid niet op het spel zetten doordat er iemand iets vergeet te doen..daar zijn ze mij te belangrijk voor. Wil haar toch nog een afscheid van de pony's gunnen. :)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:04

Ja dan heb je t alsnog netjes afgehandeld. Moet ook vanuit haar zonder hard feelings kunnen. Heb zelf ooit zoiets meegemaakt, om andere redenen hoor, maar toen eigenaresse zei dat t stopte moest ik ineens zo hard huilen. Haha heel raar, normaal ben ik vrij stoer... Maar was zon schok. Zij ziet t in dit geval wel meer aankomen neem ik aan. En daarbij, ik heb nu prima contact met haar!

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:09

Memere schreef:
leeneliefje schreef:

Laatste contact is gisteren zowel face to face als sms, vandaag via bericht op fb maar kreeg geen antwoord ondanks ze online was dus heb ik haar gebeld en toen nam ze op, toen heb ik het haar ook gezegd dat ze dit vergeten was. Maar de laatste keer zal zijn voor afscheid te nemen, ik ga hun gezondheid niet op het spel zetten doordat er iemand iets vergeet te doen..daar zijn ze mij te belangrijk voor. Wil haar toch nog een afscheid van de pony's gunnen. :)


Topic even doorgelezen en ik vind dat je een verstandige keus hebt gemaakt, en wat heb jij haar ontzettend veel kansen gegeven.
Veeleisend? Absoluut niet, TS geeft ze zorg van haar paard over aan iemand anders, duidelijke, strakke afspraken die eigenaar aangeeft zijn een must. Ik ben van mening, dat je ieder paard dat je in handen krijgt, je moet behandelen zoals eigenaar dat hebben wil. Dus TS zat hier goed in haar recht, ik had zo'n verzorgster allang de laan uitgestuurd.
Je dient verantwoordelijkheid te dragen voor andermans spullen.


Lief van je dat ze nog even afscheid mag nemen!