hoeveel vragen voor bijrijder?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:29

Het blijft een lastige en persoonlijke situatie. Toen ik nog in Twente woonde, had ik zelfs nog nooit gehoord van betalen voor bijrijden, is hier in de buurt van Amsterdam toch anders. Denk wel oprecht dat je voor de 2=3 dagen die je kunt rijden een echt leuk paard hebt (we mogen M2 starten) en ik ben ook absoluut bereid je te helpen. Af en toe een wedstrijdje is zeker ook een mogelijkheid. Voor ik zelf een paard had, zou ik het er in ieder geval voor over hebben gehad maar da's ieder voor zich :)

Malle_meid

Berichten: 192
Geregistreerd: 31-10-21

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:49

Ik denk dat de vraag of je goede bijrijders kunt vinden die op basis wedstrijd niveau kunnen rijden, zeg t/m Z, dat het er ook aan ligt wat voor paard je in de aanbieding (niveau, type) hebt en wat de faciliteiten op stal zijn.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:02

dierenfan schreef:
Als je totaal niet tevreden bent over niveau van bijrijdster dan ga je daar toch mee om tafel? Dat zou mijn eerste stap zijn. Afhankelijk van hoe nodig ik de bijrijdster nodig heb voor mijn paard zijn er dan keuzes. Les op diegene zijn/haar kosten. Les op mijn kosten of ik schiet voor of stoppen en afscheid van elkaar nemen. Ik zou niet laten aanmodderen en steeds mijn paard terug moeten corrigeren. Voor mijn paard zou ik dat echt niet willen hebben.


Ik ben dus ook niet zo heel happy, had dit niet verwacht. Les op mijn kosten ga ik sowieso niet doen, dan ben ik alles voor een ander aan het betalen. Les op haar kosten mag maar voor iemand die 2x per maand rijdt is lessen wat water naar de zee dragen zou ik denken. ‘T zou in elk geval niet snel genoeg veranderen. Dusja… dan ofwel stoppen ofwel betalen zal het worden.

@vuurvleugels: ? Deze meid weet heel duidelijk dat ze alleen rijdt voor haar plezier en mij niet ‘helpt’ oid. Ik heb ook nooit gezegd dat ik blij ben dat ze mijn paard rijdt oid. Alleen had ik niet verwacht dat ik het telkens zo zou voelen met op mijn paard. Also… als je voelt dat het niet (goed) gaat of je niet verder geraakt, kan je als bijrijder zelf ook iets opperen. Niet alles is maar in de schoenen van de eigenaar te schuiven.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:10

Nou, laten we het er maar op houden dat we waarschijnlijk beiden blij zijn dat ik jouw paard niet bijrijder :)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:31

Dat weet ik niet, ik ken jou niet en ook niet hoe je rijdt. En omgekeerd ken jij mij niet en mijn paard niet. Ik ben bvb helemaal geen controlerende eigenaar en geef veel vrijheid maar moet wel het gevoel hebben op het einde van de rit er ook iets aan te hebben gehad, ongeacht op welk vlak.
Onmogelijk om verder over te oordelen zo.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:57

Ook waar!

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 08:42

@ Poekkie, weet je wel zeker dat als je bijrijder een bijdrage gaat betalen je dan niet meer het vervelende gevoel hebt dat je door haar rijderij je eigen paard weer ‘moet opknappen’ dan weg gaat? Ik geloof daar niet zo in….
Ik heb heel wat bijrijders versleten en de meesten kostten me onder de streep energie dus mee gestopt. Ik ben er achter gekomen dat voor mij het belangrijkst is dat mensen die op mijn paard rijden een goede klik hebben met m’n paard en er plezier aan beleven. En natuurlijk dat ze op een fijne en eerlijke manier rijden. Dat ik dan wel ns wat dressuurmatig wat moet oplossen neem ik voor lief ook omdat ik nooit zeker weet of dat komt doordat een bijrijder heeft gereden: misschien heeft paardlief een keer z’n dag niet en had ik anders ook dat ‘probleempje’ gehad…

Ik heb gister eens op MP gekeken wat daar aan bijrijdpaarden op staat, afgezien van een enkel dier vind ik het aanbod weinig soeps en tegen best hoge bedragen soms. Ik denk dat leuke paarden via het netwerk van de stal snel een bijrijder hebben en dus niet snel via een advertentie worden aangeboden

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: hoeveel vragen voor bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 09:59

Ja de advertenties op internet zijn idd langs beide kanten wat teleurstellend. Ik merk ook wel dat de handige ruitertjes en de goede paarden vooral via via gaan. Voornamelijk op de stal zelf of via de instructrice. Hier ook trouwens hoor, heb nog nooit een advertentie geplaatst behalve voor mezelf bijna 10 jaar geleden. En toen was ik ook zo’n een manegeruitertje dat nog heel wat begeleiding nodig had.

Over wat je zegt qua gevoel: ik denk dat dat afhangt van de frequentie. Die pony is ook al wel eens gebruikt voor lesjes van een vriendin (gediplomeerd instructrice) omdat hij zo braaf is. Toen had ik ook wel steeds een beetje correctiewerk daarna, want die jonge ruitertjes kunnen natuurlijk nog niet actief naar het been rijden. Maar dat stoorde mij minder omdat ik wel zoiets had van ‘ach ja, deze week is zijn voer erdoor betaald’.
Met dit meisje zou dat dan wat hetzelfde zijn denk ik, zeker omdat het niet elke week is. Overigens denk ik niet aan astronomische bedragen, eerder iets van 20/25 euro ofzo. Iets dat wat motivatie geeft tijdens het corrigeren :')