De geweldige verzorg shetten

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

De geweldige verzorg shetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 21:14

Ik heb 2 verzorg shetlanders. Ik zal ze even voorstellen

Ik begin met de oudste (Arie).

Naam: Arie.
Leeftijd: 39.
Ras: shetlander.
Geslacht: ruin.
Kleur: zwart.
Karakter: heeft een strenge baas nodig die duidelijke regels heeft. Is heel leergierig en werkt graag. Maar heeft wel een eigen wil als die iets niet wil doen zal die het ook niet doen (je moet dan echt streng zijn en doorgaan tot je je zin krijgt). En hij zal duidelijk laten merken als die het niet wilt. Als Arie je vertrouwt doet die alles voor je.
Met Arie doe ik: longeren en Freestyle (aangepast op leeftijd). En ik wandel met Arie. En doe trucjes met Arie. Binnenkort ook met Arie lange lijnen en Freestyle doen. (Dit natuurlijk ook aangepast op leeftijd). Arie geniet nog zo van werken. Hij word echt druk en boos als je niks met hem doet.

Nu Katinka

Naam: Katinka.
Leeftijd: 21.
Ras: shetlander.
Geslacht: merrie.
Kleur: bruin bont.
Karakter Katinka is een Shetlander die het eerst een paar keer goed doet en je dan gaat uitproberen. En is liever lui dan moe. Katinka heeft cusing. Daardoor moet ik rustig aan doen met met haar werken.
Met Katinka doe ik: wandelen en sinds kort longeren dat gaat heel goed. Binnenkort ook trucjes met Katinka oefenen.



Hoe voeg ik foto's toe?

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: De geweldige verzorg shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:27

39 en dan nog zo actief aan t werk zetten zou ik zelf niet doen.... 21 jaar kan nog prima maar 39 jaar zou toch pensioen zo fijn zijn ? Wandelingen snap ik, maar lange lijnen en freestyle nog ....

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: De geweldige verzorg shetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 21:42

Zo als ik al zij. Arie word echt druk/boos als je alleen maar met hem wandelt. Ik doe het ook maar 1x per week met hem (meestal minder absoluut niet meer).

Rosaah
Berichten: 52
Geregistreerd: 17-01-16

Re: De geweldige verzorg shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:37

Als je paard het gewoon nog leuk vindt, er lichamelijk niks ergs mis is en genoeg energie heeft, kan het toch makkelijk? Als ik het zo lees weet TS heus wel wat ze doet en heeft het paard er ook nog plezier in.
Klinken als leuke paardjes! Veel plezier met ze :)

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: De geweldige verzorg shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:57

Ach, ze zit er niet op, dus ik zie totaal geen probleem met leuke dingetjes doen met de pony. Ik neem aan dat ze longeren en lange lijnen ook niet langer doet dan max. een half uurtje ofzo (longeren zelfs korter, hooguit een kwartier).
Kijk mijn verzorg Shet red het prima als ik hem op z'n wei laat staan, maar hij is nog vrij actief met lopen buiten. Maar het is dan ook een hengst, die heeft het erg druk met zijn omgeving in de gaten houden. :+ Erg leuk dat jou 30+ er nog zo goed meedoet, helaas is die van mij nooit goed getraind dus dat doe ik hem op zijn oude dag ook maar niet aan. :P

zonnebloem18

Berichten: 24865
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: De geweldige verzorg shetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:37

Slotje vanwege dubbeltopic.