Een van meerdere verzorgers zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 13:52

Korte inleiding: ik heb nu 3 jaar hetzelfde verzorgpaard. Vroeger luisterde ze prima, maar de laatste maanden gaat ze zich meer misdragen. Volgens haar eigenaar komt dit omdat we te weinig met haar doen, en hier kan ik me zeker in vinden. Wij verzorgen met 3 meisjes en de eigenaar heeft zijn paard in het weekend. Nu is het zo dat hij, een andere verzorgster en ik allemaal nu minstens een uur aan de gang willen op onze dag(en), maar de 3e verzorgster vertikt het.

Nu deze week heeft het paard, wat overigens kampt met lichamelijke problemen die maken dat ze juist wel goed moet bewegen, 3 dagen achter elkaar stilgestaan, terwijl ze de andere dagen meer dan een uur heeft gelopen. Behalve het feit dat dit de regelmaat in haar systeem verknoeid, ben ik ook de nalatigheid van de andere verzorgster beu. Er valt niet over te praten met haar, aangezien ze met andere opmerkingen al blijk gaf van het denken dat ze zelf beter weet en opmerkingen van de eigenaar over dat we te weinig deden volledig heeft genegeerd. Ik weet dat ze op bokt zit, en ik maak me geen zorgen over dat ze dit misschien kan lezen. Van mij mag ze weten dat ik vind dat ze meer moet doen en het bit gewoon schoon moet gaan maken.

Vanavond zie ik de eigenaar van het paard weer even, maar ik wil graag zonder al te gemeen en vervelend over te komen dit onderwerp van irritatie aan snijden, als hij daar zelf al niet over zal beginnen. Deze week is een van vele weken waarin het andere meisje blijk heeft gegeven van hoe weinig ze bereid is te doen voor zijn paard.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:01

Je kunt het alleen aankaarten bij de eigenaar. Het is en blijft zijn paard. Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden om het paard met zoveel mensen te moeten delen. En als eigenaar snap ik het al helemaal niet dat je 3 meiden nodig bent om je paard aan de gang te houden.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:01

Dus omdat ze het bit niet schoon maakt doet ze te weinig voor de eigenaar?

Oh dan moet ik een woordje gaan spreken met de eigenaar van mijn verzorgpaard :+

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:03

Wat raar dat die ene verzorgster dan nog door wil gaan als ze zelf al aangeeft dat ze weinig voor het paard over heeft, dan kan ze toch beter stoppen?

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 14:03

Het bit is een van mijn persoonlijke irritaties. Het feit dat ze nu meerdere dagen achtereen niets met het paard uitgevoerd heeft is het echte probleem.

Het gaat hier overigens niet over hee het paard heeft 3 verzorgsters, dat vind ik niet kunnen, blah blah, dat is helemaal aan de eigenaar van het paard en daar ging mijn vraag niet over.

Ik heb met de andere verzorgster ook al gepraat over waarom die ander niet gewoon gaat stoppen. Wij vragen ons ook ernstig af waarom ze niet gewoon weggaat. Die dagen kan ze makkelijk aan ons geven en dan heeft het paard ook minder mensen om zich heen.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:07

Ik denk dat je het 'probleem' aan de eigenaar subjectief moet voorleggen en hem zijn conclusies en acties laten ondernemen. Zijn paard, zijn keus.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 14:09

Mijn idee was inderdaad even te vragen wat hij ervan vond, maar ik wil ook weer niet meteen die andere verzorgster door het slijk halen. Vroeger (vorig jaar) deed ze nog wel gewoon haar best ondanks haar operatie en revalidatie toen. Dit is ook waarom ik niet begrijp wat ze nu aan het doen is.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:10

Ik denk dat jullie eens met elkaar om de tafel moeten gaan zitten in plaats van met modder te gaan gooien op bokt.
Staat niet echt chique om een ander aan te vallen via een forum achter elkaars rug om.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 14:14

Mijn punt was juist dat ik haar vooral niet aan wilde vallen, alleen hebben we het hier wel over persoonlijke verantwoordelijkheid en dat ze vooral geen moeite doet te overleggen wat er mogelijk is als ze even niks kan doen. Het gaat ook nog eens om een levend wezen wat betr verdient dan als maaimachine in de wei te staan.

Ik hoop eigenlijk ook dat het mogelijk is met haar te praten over dit hele gedoe, maar ik ben dus bang dat ze zich enorm beledigd en aangevallen zal voelen. Als ze dit topic tegenkomt en vervolgens zelf de dialoog zal openen zou dat mijn voorkeur hebben.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:15

Nou, een paard doet niets liever dan als een maai machine op de wei te staan. Niets mis mee.

Ik zou persoonlijk bozer zijn als ik dit zo zou lezen dan dat ik persoonlijk iets hoor. Dit is echt een naaistreek. Daarnaast vind ik niet dat jij haar kan wijzen op persoonlijke verantwoordelijkheid.

Heeft dat beest een vast fitness schema? Zo komt het nu over. Wie weet komt ze net zo lief met hem/haar tutten als rijden

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:20

Bij mijn ponies die verzorgers hadden, had ik een schriftje hangen. Daarin werd opgetekend wat ze hadden gedaan.
Ook kun je een lijstje van "to do2 dingen er in zetten op elke bladzijde om af te laten kruisen.

Zoiets zou een stok achter de deur kunnen zijn voor een verzorger die de kantjes er van af loopt wat beweging geven betreft, helemaal als ze het bv moeten laten ondertekenen door de stalhouder.


Je zou dat dus kunnen opperen.

Ook kun je gewoon aan haarzelf vragen of ze er nog wel zin in heeft, omdat het lijkt alsof het niet zo is en of ze beseft dat ze wel een bepaalde verantwoording heeft.

Over welke leeftijd verzorgster hebben we het eigenlijk?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:23

Het jammere is dat jij niks van doen hebt met die andere verzorgster... Leg het voor aan de eigenaar, zonder je waardeoordeel mee te geven en kijk wat hij zegt. Als hij het prima vind zoals het gaat heb je het daar helaas mee te doen :)

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 16:15

Wij zijn met iemand van 18, 19(ik) en 28. Die van 28 zorgt atm voor problemen.

Voor degenen die over een fitnisschema begon: ja. Dat heeft ze inderdaad. Als de eigenaar wil dat ze een uur per dag aan de praat wordt gehouden heb je dat gewoon te doen. Ook is het zo dat als wij ons best doen om de conditie van een paard met lichamelijke problemen te verbeteren opdat zij geen last krijgt van haar benen en andere gewrichten en iemand anders die afspraken 2x per week niet nakomt vind ik dat ook een behoorlijke naaistreek, alleen ik doe dit dan naar 1 persoon zoals jij zegt en zij naar 3 personen en 1 paard.

We hebben een whatapp groep waarin iedereen, inclusief de eigenaar, zegt wat hij of zij uitgevoerd heeft met het paard. Ook dit "vergeet" ze vaak, maar dat is dan wel als ze niets gedaan heeft, vandaar de aanhalingstekens.

Dit zijn dingen die ik dan nu niet aan de eigenaar voor zal leggen denk ik, om haar nog wel een kans te geven alles recht te trekken. Ik denk dat het slim is alleen te zeggen dat ik het jammer vind dat ze niks doet met het paard.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:11

Het is helaas niet aan jouw om de andere er op aan te spreken. In mijn ogen kan alleen de eigenaar dat en kennelijk doet hij dat niet. Hoe reageert hij dan in de appgroep als zij "vergeten" is om te zeggen wat ze heeft gedaan. Ik snap wel dat het voor jouw heel vervelend is. Jij houdt je aan je afspraken en ziet een ander het niet doen. En door dit toppic te openen ben je het stadium denk ik een beetje voorbij om haar er zelf na te vragen. Zeker als je weet dat zij ook op bokt zit, dan is dit toppic snel gevonden.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 18:28

Dat klopt wel ja. Ik voel me er ook niet helemaal comfi bij haar zelf te vragen wat er in hemelsnaam aan de hand is, en het klopt ook dat dit al een tijdje aan de gang is en ik het punt niet meer zie haar zelf aan te spreken als ze al meerdere malen gehoord heeft van de eigenaar dat hij graag wil dat we zijn paard meer beweging geven.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:33

Gooi het in de (app)groep!

Dan lezen alle betrokkenen het blijft het toch in besloten kring bespreekbaar.
Heb je meer aan dan aan een topic en de meningen van tig buitenstaanders...

Kan me je ergernis overigens goed voorstellen :(:)

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:54

wat vreselijk! ik kan hem me wel voorstellen.

wat ik zelf erg fijn vind is dat de eigenarese van mijn verzorgpony mij vertelde dat ze voor een nieuwe verzorgster ging zoeken, toen heb ik verteld dat dit onhandig is ivm met het dan voor lena verwarrend werd enzo maar dat ik het wel heel erg snap etc.. en wat ik het allerliefste vond is dat ze het toen niet heeft gedaan! ik ben daar ontzettend blij mee, dus mijn tip is: vertel de eigenaar gewoon dat het onhandig is!

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Een van meerdere verzorgers zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 22:26

Vandaag heeft hij er toevallig zelf iets over gezegd, maar ik heb zo'n voorgevoel dat het meisje in kwestie erover denkt te stoppen met verzorgen, of in ieder geval zorgt dat ze maar 1 dag in de week hoeft te komen. Ze ziet volgens mij zelf ook wel in dat ze het paard erg tekort schiet op deze manier, dus ik hoop maar dat ik het niet mis heb in dit geval. Ik heb in de app al iets gezegd over dat ik haar zelf wat tekort ben geschoten op een dag waarop ik niet meer dan een half uurtje beweging kon verzorgen ipv minimaal een uur. Ik hoop dat dat doordringt, want aangezien ze zelf eerst ook passief agressief naar mij toe was in de app heb ik dat dus nu lichtjes terug gedaan.