[HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:29

Jammer dat je steeds wordt afgezegd! Ik heb verder geen tips..

Vandaag heb ik Chanel gereden, maar twee stalgenootjes wezen me erop dat ze niet goed liep. Normaal voel ik het wel, maar had het dit keer niet gemerkt. Ze liet ook geen tekenen van pijn zien.
Morgen ga ik even kijken hoe ze loopt aan de longe. Hopelijk valt het mee.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:00

Hoe is het nu met jullie en jullie verzorgpaarden?

Ik ben in april gestopt met Simcha vast te verzorgen. Er is toen bij mij een vorm van autisme en hoogbegaafdheid bij mij 'vastgesteld'. Ik wist toen dat ik dus niet gewoon te weinig sliep oid, maar dat ik zo bizar weinig energie had door alle prikkels die ik, ook bij de paarden, binnenkreeg. Vandaar mijn keuze om te stoppen met haar.
Zowel ik als de eigenaren vonden dat heel jammer, dus zijn we tot een oplossing gekomen: ik ga eens in de twee weken met deze knapperd aan de slag:


Afbeelding

Shahab is een Arabier van uit mijn hoofd 7 jaar. Wat ik begrepen heb van de eigenaren (ze hebben hem pas sinds kort) is dat hij een fokhengst is geweest en dat er erg veel bloed in zit. Hij kent nog vrijwel niks, omdat hij op de fokkerij te lastig zou zijn geweest. Wat ik tot nu toe van hem heb gezien is dat hij best timide naar mensen toe is, maar het is een heel machtig dier om te zien. Jullie zullen vast nog meer van ons horen :)

Overigens mag ik ook nog zo vaak met Simcha wandelen als ik wil, waar ik ook heel blij mee ben. Heb net dan ook even gebruik gemaakt van dat aanbod :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:40

Shahab ziet er leuk uit, veel plezier met hem :D

Ik was in eind maart gestopt bij Chanel, maar na een advertentie op bokt en mp heb ik weer wat dingen open staan. Deze week ga ik weer voor het eerst op bezoek bij een pony!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:25

Reusje_xx schreef:
Shahab ziet er leuk uit, veel plezier met hem :D

Ik was in eind maart gestopt bij Chanel, maar na een advertentie op bokt en mp heb ik weer wat dingen open staan. Deze week ga ik weer voor het eerst op bezoek bij een pony!



Waarom ben je gestopt bij chanel?

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 06:34

Ik kwam er toch achter dat we niet echt een goede klik hadden. Dat uitte zich in meer slechte dan goede dagen helaas...
Ik ga nog wel af en toe langs, gelukkig ben ik van de eigenaresse altijd welkom!

Ik heb trouwens waarschijnlijk een nieuw plekje, als het zeker is laat ik jullie meer weten!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:05

Leuk! Ben benieuwd of het wat is voor je :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:03

Soms is het helaas niet wat je gehoopt had en dan is het eerlijker tegenover de pony en jezelf om te stoppen en iets te zoeken wat beter bij je past :j Het is altijd een lastige keuze, vind ik, maar gelukkig heb je nog goed contact met de vorige eigenaresse!

Ikzelf ben ook gestopt met de vorige, helaas. Het klikte super goed, pony was geweldig, had zelf instructie gezocht (waar ik momenteel nog steeds les van heb :D), maar al het andere eromheen ging gewoon niet. Met een bijrijdpony wil ik wel een beetje regelmaat hebben, maar dat kon helaas niet. Een aantal dingen waren de druppel en toen ben ik opzoek gegaan naar een ander. Ik was nog steeds welkom en deed af en toe nog een buitenrit, totdat ze opeens verkocht was. Ik had geen enkel berichtje gehad (had ik toch wel fijn gevonden) en dat voelde voor mij als een steek in mijn rug...

Maaaaar, nu ben ik heel blij met een 22-jarige tuigermerrie :) qua klik is het niet geweldig, maar ik denk dat dat beter wordt als het rijden beter gaat en we genoeg vertrouwen in elkaar hebben. Ik mag vanalles met haar doen, heb zelfs begin dit jaar een cross gereden (toen ik haar nog maar 3 maanden reed en ong. 3 keer met haar naar buiten was geweest :')). Helaas is ze wel 20 minuten met de auto en dat weerhoud mij er wel van om er ècht voor te gaan en van haar te genieten. Maar daar ga ik nog aan werken :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:10

Dat zeg je goed gerpiegorp. Sommige mensen zullen het opgeven vinden, maar ik heb haar 1,5 jaar verzorgd. Heel veel geleerd en ook heel veel leuke dingen meegemaakt. Maar ik had liever iemand voor Chanel die echt 100% voor haar ging. Helaas is er een maand iemand anders geweest, maar staat sinds die tijd weer stil...

Jammer dat die vorige pony zomaar verkocht was! Had je overwogen om hem/haar over te nemen?

In ieder geval veel plezier bij de tuigermerrie! Klinkt als een topplekje, hopelijk groeien jullie wat meer naar elkaar toe :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:37

Ik vind het juist goed van je dat je dan stopt om iemand anders een leuke plek met een leuke pony te geven en zelf op zoek te gaan naar iets wat beter bij jou past, dan dat je uiteindelijk met veel tegenzin jezelf erheen moet slepen. Dat merkt de pony ook natuurlijk. :) ik hoop in ieder geval voor je dat je misschien nieuwe plekje je gaat bevallen :D

Ik wilde haar niet kopen (ik studeer nog, dus te weinig tijd/geld etc), maar had toch graag willen horen dat ze te koop stond. Ik heb bijna 2 jaar haar bijgereden en het klikte gewoon super goed tussen mij en de pony, met de eigenaresse kon ik ook goed opschieten, ik kreeg vaak te horen dat ze heel blij met me was en dat ze blij was dat ik de pony reed, dus dan is het wel heel raar dat je niet eens een berichtje krijgt dat ze is verkocht (toch?). Ik had nog gewoon goed contact met haar, maar goed.... heel jammer, want ik had best willen overwegen om haar in bruikleen oid dergelijks te nemen, maar ja ik kan er helaas niks meer aan doen. :(:)

Bij de tuiger is het inderdaad wel een topplekje hoor, soms realiseer ik me dat niet maar ik heb wel veel geluk :D Het is nou eenmaal een ander slag paard, meer onafhankelijk en gesloten en ik hou toch meer van wat toegankelijkere paarden. Maar er zijn ook genoeg hele leuke dingen aan haar! Het gaat met ups en downs maar nu ik weer les heb van mijn vorige instructrice heb ik er echt 10x meer zin in, omdat dat helemaal mijn manier van rijden is en ik zie dat mn paard er ook duidelijk beter van wordt, dus daar word ik ook helemaal blij van natuurlijk :D

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:56

Shahab liet vandaag toe dat ik hem aaide en hij heeft kennis gemaakt met het zweetmes. Het lijkt niet veel, maar voor ons is het zeker vooruitgang *\o/*
Afbeelding

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:51

Het zijn de kleine dingetjes hè! Ik moest wel hard lachen om dat uitgegroeide derde oor, staat het ook zo als de manen droog zijn? _O-

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:53

gerpiegorp schreef:
Het zijn de kleine dingetjes hè! Ik moest wel hard lachen om dat uitgegroeide derde oor, staat het ook zo als de manen droog zijn? _O-

Erg he :+

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:06

Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden, dus hier een update!
Afgelopen zondag ben ik gaan kijken naar een paard op een kleinschalige manege/boerderij.
Ik werd gekoppeld aan een heel leuk paard, alleen ging het rijden voor geen meter. Ik wilde het nog wel een kans geven, omdat ik het karakter van het paard wel heel leuk vond.
Vandaag ben ik dus nog eens geweest, maar in plaats van vrijrijden was er iemand die me wat tips etc kon geven. Het ging vandaag al een stuk beter en ik heb dus besloten dit paardje te gaan leasen!

Hij heet Cavanto en is een bruine KWPN ruin :) Voor mij hebben er vooral wat minder ervaren ruiters opgereden, maar ik ga hem weer oppakken en aan het werk zetten. Ik merk namelijk dat hij het heus wel kan, het moet er alleen even uitgehaald worden! In dat opzicht doet hij me wel denken aan mijn vorige leasepony Chanel. Ook het liever lui dan moe gedeelte is helaas heeeeel herkenbaar :Y)

Foto!:
Afbeelding