[HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:43

Wat een leuke pony zeg!

Ik ga maandag kijken naar een hengst om mee te gaan grondwerken en later ook te gaan rijden. Superleuk om eens met een hengst te gaan werken :D

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:07

leuk!! hopelijk gaat het snel beter met galoperen @reusje_xx

lijkt me best spannend, zo'n hengst! maar komt vast goed :) @Maureen95

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 23:17

Ik ben sinds vorige week officieel bijrijder geworden van Simcha :D Eerst kreeg ik elke keer begeleiding van de eigenaresse en zat ik er eens in de zoveel weken eens op, met als doel dat ik op een gegeven moment zelfstandig aan de slag kon en de eigenaresse wat meer tijd over zou hebben. Dat moment is nu gekomen :) Ik krijg nu ook eens in de twee weken les in centered riding en rechtrichten om Simcha wat soepeler en meer in evenwicht te krijgen.
Heb ook voor het eerst in lange tijd weer een buitenrit gemaakt waarbij ik me gewoon veilig en ontspannen voelde, wat een paard je toch allemaal wel niet kan geven <3

Afbeelding

Afbeelding

Spannend Maureen!

Wat is Chanel toch knap Reusje <3

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:05

Wauw Chanel ziet er goed uit!
Maureen moet je doen het werken met hengsten is echt heel gaaaf!
Enamora: Leuke pony!!

Valentijn is helemaal geneze en gaat het steeds beter doen. Heel langzaam aan word haar rug wat losser en begint ze minder scheef te worden. Ook ben ik begonnen om her richting de western kant op te leren functioneren. Het lopen over de rug met een los teugeltje, het snel reageren op ho, en het wegdraaien van beendruk en teugeldruk. Het duurt heel lang voor ze dit helemaal snapt maar dat geduld kan ik wel opbrengen haha.
Deze is alweer een tijdje geleden gemaakt.
Afbeelding
En we zijn begonnen met springen eerst heel laag rustig opbouwen natuurlijk. Ze vind springen zo mooi
Afbeelding
:~
Afbeelding

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:12

Wat voor hoofdstel is dat, Tamar? :D

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:28

Het hoofdstel is gewoon een gecombineerd engels hoofdstel maar ipv een bit hebben wij er een hackamore aan!. Deze is met korte scharen maar je heb ze ook met lange scharen

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:14

Dankjewel voor alle complimentjes over Chanel :D

Wat leuk een hengst Maureen, toch weer even wat anders!
Een buitenrit met een paard die zoveel met je doet zijn altijd het allerleukst! @enamorada
Oh ik vind jou en Valentijn zo'n leuk stel, Tamar! Knapperd is het ook met zijn mooie hoofdstel!

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:01

Ik heb al een tijdje niet meer iets geplaatst door alle drukte maar ik heb nu wel een heel leuk nieuwtje :)

Ik ben nu verhuisd en daardoor kan ik niet meer zo vaak naar de pony die ik eerst verzorgde. Nou had ik toen ik 13/14 was (ong 2,5 jaar terug) en leuke connemara pony verzorgd alleen die mensen gingen verhuizen om de paardjes aan huis te kunnen zetten. Nou woon ik nu op zo'n 20-30 minuutjes fietsafstand bij hun vandaan en had ik hun weer eens een berichtje gestuurd of ik eens langs kon komen. Dus ben ik er gister geweest en mag ik weer bij hun de paardjes komen verzorgen en rijden :D Ze hebben nu 3 paarden (fries, connemara en welsh cob) en de welsh cob mag ik in principe alles mee doen :D Weer een nieuw avontuur dus :) zal binnenkort wel een foto van hem plaatsen :D

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:01

Ahw dankjewel Reusje <3 Tijn is een merrie trouwens ;) :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 09:15

Leuk Hanneke!

Whoops :oo Sorry Tijn!

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:30

Gaaaf Hanneke!! Dat heb je goed voor elkaar haha

Haha ze vergeeft het je zegt ze reusje :Y)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:15

0407Tamar schreef:
Gaaaf Hanneke!! Dat heb je goed voor elkaar haha

Haha ze vergeeft het je zegt ze reusje :Y)


Haha ja ik zal het wel goed doen met de paarden dat ik zo terug mag komen :Y)

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 15:07

Een schopje dan maar!

Met valentijn gaat het momenteel beter als sinds tijden. Haar reusachtige steigers komen terug en sinds kort is ze officieel beleerd op het neckrope rijden. Ik zal het steigeren nader verklaren: het is haar favoriete trucje en toen ze wat levenloos was na de kreupelheid was het een beetje weg. Nu ze vrolijker is en goed in haar vel zit zijn ze er weer. Het is iets wat typisch valentijn is. Een vriendin heeft foto's gemaakt waarvan ik er binnekort wat zal uploaden.

Hier nog nieuws??

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:08

Ik heb vandaag 'afscheid' genomen van mijn verzorgpony (dakota). Sinds ik verhuisd ben heb ik toch gemerkt dat het te vermoeiend voor me is om zo ver te fietsen en dan ook nog iets te doen. En heb helaas ook weer last van mijn 'winterdipje'. Maar zoals ik al verteld had heb ik al een leuk paardje om te rijden die wat dichterbij staat :)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:11

*toevoeging

Natuurlijk kom ik nog wel eens langs bij dakota dus het is een voorlopig afscheid. Wil me nu vooral even op mezelf en mn nieuwe verzorgpaardjes focussen.

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:02

Altijd naar zo'n keuze maar fijn dat je en iets anders hebt en dat je haar gewoon kan opzoeken!

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:21

Voor wie het leuk vinden kun je op de hoogte blijven van Valentijn op mijn instagram (tamartjuhh)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:53

jammer dat het topic steeds stil valt, dus ik zal m wel even een schopje omhoog geven :)

zoals ik dacht ik al eerder had gezegd ben ik in de herfstvakantie verhuisd en moest ik daardoor helaas stoppen met mijn verzorgpaardje daar. Maar ik had geluk dat ik de eigenaren van mijn oude verzorgpony weer terecht kon (hun waren destijds verhuisd maar nu woon ik op 25 minuutjes fietsafstand van ze vandaan). Dat gaat nu best goed, alleen vind ik het wel jammer dat ik niet zo vaak kan komen ivm school en de reistijden die daar nu bij horen. Maar gelukkig ben ik daar altijd welkom en ik vind het alsnog erg fijn dat ik toch 1 á 2 keer per week een beetje ontspanning daar kan vinden :)

En een tijdje terug ben ik ook weer op bezoek geweest bij dushi (oude verzorgpaard, heb ik 1 1/2 jaar verzorgt, is daarna helaas verhuisd) en dat was ook heel leuk! Toen ik dr uit de wei ging halen herkende ze me ook meteen <3 super schattig!
Afbeelding
we zijn een stukje naar buiten geweest en daar is deze mooie actie foto uitgekomen <3 *\o/*

Heeft verder iemand nog iets beleefd met zijn/haar verzorgpaarden? :)

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:21

Ahhh wat leuk!!!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:37

Laatst met mijn verzorgpony een buitenritje gemaakt, tijdbom was t :')
Bokken, rennen, schrikken, gelukkig is ze wel goed in te houden. Leuk beest is 't ;)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:51

@hanneke Wat een gave foto! Ik kan ook niet zo vaak ivm school, maar het is toch fijn dat als je wilt je even weg kan.

@soesje Tja zolang je blijft zitten is het niet erg hahah, ik zou af en toe nog wat extra lijm op het zadel moeten smeren! Gelukkig bokt Chanel amper.

Ik had afgelopen zondag les, en ze liep ontzettend fijn! Ik heb haar nog nooit zo lekker aan het lopen gehad. Omdat ik nou niet steeds haar achterna moest zitten, maar ze nu uit zichzelf in een fijn tempo bleef lopen, ging ik meteen ook veel rechter en stiller zitten! Een stuk relaxter dus. Morgen ga ik er weer langs!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK] Alles voor verzorgsters en de pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:00

Goed idee, ik ga morgen dan even wat eenseconde lijm halen :j

Wat fijn Reusje_xx! altijd zo relaxt dat!

Wat leuk Hanneke!!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:08

Wat leuk dat er weer wat 'leven' in komt :D

Leuk Hanneke dat je weer bij je oude verzorgpaard mag komen! Mooie foto ook :)

Reusje, fijn dat de les zo fijn ging! Ik herken dat ook hoor, als ik les heb rijd ik zó veel beter, alles lukt ook beter dan :')

Soesje, leuk een buitenrit :) dat is echt alweer dik 2 maanden geleden dat ik buiten ben geweest, heel jammer..

Hier gaat verder alles gestaag. Ik kan niet meer elke week naar Marit vanwege school. Eerst had ik nog een dag vrij doordeweeks of was ik vroeg vrij, maar nu vaak tot half 4 (of zoals deze week, half 6) en dan kan het gewoon niet meer ivm het donker. Gelukkig vindt de eigenaresse dat niet erg en dat is echt zo fijn! Als ik er ben wandel ik af en toe een stukje en verder veel poetsen en dr manen knippen :)

Met de andere gaat het minder. Ik heb zelf een instructrice gezocht na >jaar geen les, ik had de 2e les achter de rug (wát een fijne les was dat zeg!) en 1,5 week erna ging ik weer rijden, liep ze in draf ontzettend kreupel ;( Bleek ze super stijf te zijn... waarschijnlijk door de les (terwijl we echt niet intensief hebben gereden). Eigenaresse heeft me nu 2 week continue afgezegd, want ja 'wandelen kan ik zelf ook wel' en ik daar baal ik wel weer van. Zaterdag ga ik weer, het zal me benieuwen...

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 07:33

gerpiegorp schreef:
Wat leuk dat er weer wat 'leven' in komt :D

Leuk Hanneke dat je weer bij je oude verzorgpaard mag komen! Mooie foto ook :)

Reusje, fijn dat de les zo fijn ging! Ik herken dat ook hoor, als ik les heb rijd ik zó veel beter, alles lukt ook beter dan :')

Soesje, leuk een buitenrit :) dat is echt alweer dik 2 maanden geleden dat ik buiten ben geweest, heel jammer..

Hier gaat verder alles gestaag. Ik kan niet meer elke week naar Marit vanwege school. Eerst had ik nog een dag vrij doordeweeks of was ik vroeg vrij, maar nu vaak tot half 4 (of zoals deze week, half 6) en dan kan het gewoon niet meer ivm het donker. Gelukkig vindt de eigenaresse dat niet erg en dat is echt zo fijn! Als ik er ben wandel ik af en toe een stukje en verder veel poetsen en dr manen knippen :)

Met de andere gaat het minder. Ik heb zelf een instructrice gezocht na >jaar geen les, ik had de 2e les achter de rug (wát een fijne les was dat zeg!) en 1,5 week erna ging ik weer rijden, liep ze in draf ontzettend kreupel ;( Bleek ze super stijf te zijn... waarschijnlijk door de les (terwijl we echt niet intensief hebben gereden). Eigenaresse heeft me nu 2 week continue afgezegd, want ja 'wandelen kan ik zelf ook wel' en ik daar baal ik wel weer van. Zaterdag ga ik weer, het zal me benieuwen...

Jammer dat je steeds wordt afgezegd... misschien eens zeggen aan de eigenaresse dat je alsnog wel wilt komen ondanks dat je niet kan rijden?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:47

Ik voel me dan zo bezwaard om toch te komen :=. Ik wil best met haar wandelen weet je, want ik weet toch wel dat de eigenaresse er niet elke dag mee gaat lopen, maar dan moet je me wel de kans geven. Het komt voor mij over als 'ik heb nu geen zin dat je komt' en daar voel ik me dan niet fijn bij. Maar goed, vanmiddag lekker naar mijn fjordenoma geweest, een uurtje lekker gepoetst en dr manen geknipt en gezellig bijgekletst :D