Wel of geen verzorgster/bijrijder wanneer niet perse nodig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Wel of geen verzorgster/bijrijder wanneer niet perse nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:46

Gezien bovenstaand denk ik voor jou de beste keuze.
Was vast niet makkelijk. Toch de juiste keuze.

ltpictures

Berichten: 7
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:09

Ik ben zelf geen eigenaar maar heb wel een verzorgpaardje,

Ik zou als ik het dier zoals u aangeeft zelf goed kan bezig houden en voldoende aandacht krijgt niet beginnen aan een verzorgster, en zeker omdat het een dochter is van een kennis zou ik dat niet doen, als het goed gaat is dat prima maar als het dat niet doet, gaat het voor problemen en onnodige ruzie zorgen.

In mijn geval is het zo dat de eigenaresse heel veel werkt en daardoor dus het paard anders soms weken stop staat. En daardoor is het voor eigenaar natuurlijk wel fijn om te weten dat het paard toch verzorgt is. wij moeten zelf mesten en voer klaar zetten ect,

Maar als ik dat zo hoor heeft het paard bij u totaal niets te klagen en word hij sowieso verzorgt ook als u een dagje niet kunt

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:46

Ik vind het erg om te zeggen, maar herken dit wel een beetje... :o
Tegenwoordig moet je blij zijn als iemand echt 2x per week komt en niet om het minste geringste afmeld of gewoon niet op komt dagen. En met vakanties komen ze juist minder vaak ipv vaker :P

Ik was vroeger echt bijna elke dag bij de pony's te vinden. Zeker 4 tot 6x per week... Hielp altijd eerst mee verzorgen en als er tijd over was en het weer niet te erg dan na het uitmesten nog even rijden. Maar ook vaak poetsen, helpen met de lessen (opzadelen, meelopen, hindernissen bouwen en weer opruimen etc. ) wandelen, tuig invetten en gewoon gezellig tutten, knuffelen en kletsen met de andere meisjes, paardje spelen in de bak... noem maar op. Er waren ook genoeg pony's om je flink bezig te houden en ook veeeeeel poep om op te ruimen...

Nu zit ik ook erg krap in mijn tijd ( iets met jonge kinderen waarvan 1 nog thuis, beperkt dure oppas, huishouden, verzorging meerdere paarden thuis en man die ook graag wat vrije tijd heeft naast het vele klussen in en om huis.) I kom standaard 2x per week. Soms kan ik een keertje niet, soms een keer extra.
Met minder komen merk ik dat ik echt het gevoel wat kwijt raak. 2x per week is het minimale, 3 a 4x per week houd het ritme er echt lekker in. Maar daar kom ik alleen aan met wedstrijd er bij en de voorbereiding.

Ik heb nu ook geen bijrijders nodig, maar vind het zonde dat mijn pony een hele week niets doet en dan in het weekend met het verzorgmeisje aan het werk moet. Dus zoek er nu wel weer amazones bij die ook willen helpen. Dat helpen hoort er gewoon bij. Ik vraag geen vergoeding en een paard verzorgen is meer dan alleen rijden. Maar ik reken er niet meer op, de hulp is fijn, maar appen ze laatste moment af heb ik in elk geval geen probleem.

bruintje123 schreef:
Ik heb bijrijders gehad terwijl het niet perse nodig was.
Door mijn gezondheid staat de paarden regelmatig alleen maar grasmaaier te spelen.
Terwijl ze het niet erg vinden extra aandacht te krijgen en te "werken".
Zelf heb ik vroeger ook de kans gehad om paarden van andere te mogen rijden, dus gun ik dat andere ook. Dagen in overleg, klusjes niet nodig, ook geen bijdrage. Goede verlichte bak aanwezig.
Les halen was de enige verplichting die ik als eis had. Ja en minimaal een paar keer in de week komen, maar dat zou een ruiter toch graag doen lijkt me?

Maar dat blijkt tegenwoordig te vrijblijvend denk ik.
10.000 hobbies naast het rijden dus vaak geen tijd, als het regent smelten de ruiters, als de zon schijnt drogen ze uit, als het koud is bestaat er geen jas meer en dat alles appt de laatste seconde af terwijl ik dan al een mooi gesproeide bak klaar had liggen of zoiets.

Met andere woorden, de paarden doen het prima als grasmaaier.
Met die vrijblijvende mentaliteit kan ik mijn kostbare bezit niet toe vertrouwen.
Ze gaan maar lekker verder hobbelen op de manege.