Verzorgpony's verhuisd

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Verzorgpony's verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 20:40

Hey Bokkers!

Mijn drie verzorgpaardjes zijn vanmorgen verhuisd... ;( Ik mis ze nu al superhard! Hoop dat ik snel nog eens een keertje naar hen toe kan!

Deze ochtend ben ik nog een keertje met Veralien (een eigenwijze shetlander merrie ;) ) gaan wandelen zodat ze geen stress zou krijgen als de andere twee zouden vertrekken. Menno en Lucky gingen vrij makkelijk de trailer op, en waren dan ook snel "afgeleverd" :) . Dan kwamen de baasjes terug om Vera op te halen, alleen ging dat iets minder vlot... := . Ze steigerde een paar keer en wilde echt niet in de trailer, ze is zelfs een keer achterover gevallen! Dat vind ik dan echt zo zielig om te zien! Gelukkig heeft ze zichzelf niet pijn gedaan. Uiteindelijk na anderhalf uur is ze met veel verschillende trucjes de trailer opgestapt. Tijdens de rit zelf was ze gelukkig rustig.

Nu staan ze dus te genieten van het gras in een supergrote wei +:)+ ! Ik ben echt blij dat ze het naar hun zin hebben maar nu staan ze op een half uur rijden van bij ons thuis (nog geen onmogelijke afstand gelukkig). Maar, wat ook wel begrijpelijk is, mijn ouders willen me niet gewoon één keer per week brengen. Ik ben daar nog altijd welkom maar gewoon het idee dat ze nu niet meer in de buurt staan maakt me al verdrietig :( . Kan ten vroegste binnen drie weken teruggaan want de eigenaresse is enkel zaterdag vrij maar de eerste twee zaterdagen zijn al "bezet". En de eerste keer dat ik daar kom heb ik toch liever dat ze erbij is. Ze hebben nu echt een superleven maar ga ze toch hard missen hier! Normaal (hoop het echt! :o ) komen ze binnen een jaar weer in Kasterlee wonen maar dat duurt nog zo lang... :( .

Geen idee waarom ik dit schrijf eigenlijk :o , wil het gewoon even kwijt.
Groetjes Margaux

PS: Nog een paar foto's van mijn schatjes :D .

Afbeelding
Vera(lien)

Afbeelding
Menno

Afbeelding
En Lucky

mysa

Berichten: 10546
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Verzorgpony's verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:53

Kan me goed voorstellen dat je ze mist. Hoop voor je dat ze inderdaad t.z.t terugkomen. Wel fijn dat je zeker weet dat ze 't goed hebben daar.

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Verzorgpony's verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 21:08

Bedankt voor je reactie!

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Verzorgpony's verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 21:20

Net een berichtje gehad van de eigenaresse en ze denkt dat Vera wormen heeft (omdat ze wat vermagerd is de laatste tijd)... :( Weet niet of dit gevaarlijk is? Heb er alleszins geen ervaring mee (gelukkig eigenlijk :) ).

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Verzorgpony's verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 21:54

Weet iemand of wormen gevaarlijk zijn?

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Verzorgpony's verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:00

Onbehandeld wel. Normaal gezien moet een pony regelmatig ontwormd worden, is dat dan niet gedaan?
In principe kan je nu gewoon ontwormen en komt het dan allemaal wel in orde :)
Er bestaan wel verschillende soorten wormen en dus ook verschillende ontwormingsmiddelen. Best even inlezen of in overleg met de dierenarts (eventueel mestonderzoek)

MoppieFilou

Berichten: 4958
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Verzorgpony's verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:26

De eigenaresse ging zo snel mogelijk een DA laten komen. Ze zijn allemaal ontwormd toen ik erbij was maar weet niet hoe vaak je dat moet doen? Dan ben ik toch al wat geruster :) .