Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoofdstel kapot, wie moet betalen?

 
Profiel   

Hoi allemaal,
De verzorgster van mijn paard heeft mijn paard met het hoofdstel/bit vastgezet aan de stal om het zadel af te doen. Ik denk doordat mijn paard de druk op het bit voelde, is zij in paniek geraakt en is het hoofdstel op 2 plekken kapot geknapt. Gelukkig is er verder niks ernstigs gebeurt maar had heel anders af kunnen lopen natuurlijk. ter duidelijkheid: ik heb nooit gezegd dat zij haar met hoofdstel/bit mocht vastmaken. Voor mij klinkt dit sowieso logisch in de oren, ook al zou ik dit niet hebben geweten. Nu is het zo dat als het was gebeurt met gewoon halster en halstertouw en ze trok dit kapot, dan zou ik zoiets hebben van het had mij ook kunnen gebeuren dus ik betaal gewoon nieuwe. Maar ik vind dit toch best onzorgvuldig. tevens lopen er op zaterdag heel veel mensen op stal waaraan ze had kunnen vragen of ze haar zo kon vastmaken als ze het niet wist. Nu heb ik tegen haar gezegd dat ik het toch wel fijn zou vinden als ze een (kleine) vrijwillige bijdrage zou kunnen doen voor het hoofdstel omdat het toch wel redelijk een algemeen feit is volgens mij dat het gevaarlijk kan zijn om paarden met bit ergens aan vast te zetten. ik heb ook gezegd dat als ze haar gewoon met halster en halstertouw had vastgezet en ze zou dit kapot trekken uit paniek, dan rekening ik dit niet aan haar toe want dit had mij ook kunnen gebeuren. Het gaat mij ook niet echt om het bedrag want het hoofdstel was niet heeel erg duur, maar ik vind het wel een beetje een principe kwestie. Hoe denken jullie over deze situatie, wie zou het hoofdstel moeten betalen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 23:11 



 
Profiel   

Gewoon op de WA.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 23:20 



 
Profiel   

ben tevens vanavond aangesproken door stalgenoten dat haar staldeur zaterdag ook nog open stond en niemand verder nog in buurt was. gelukkig klemt de deur dus was niet wagenwijd open maar klein duwtje en de deur ws open gegaan. er is verder voor zover ik weet verder niemand geweest die haar in of uit de stal heeft gehaald behalve zij

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 23:35 



 
Profiel   

In principe heb je een punt maar ik denk dat je verzorgster dat inmiddels wel heeft begrepen. Persoonlijk zou ik het hoofdstel zelf vervangen, het gesprek aangaan, haar vragen om het paard nooit meer op deze wijze vast te zetten en haar voordoen hoe het wel hoort.
Ik ga er hierbij vanuit dat je blij bent met je verzorgster en dat ze ook veel goede dingen voor jou en je paard doet. Als ze ervaring mist, dan kun je haar beter niet meer zelfstandig laten werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-17 23:54 



 
Profiel   

Ik zou zon verzorgster niet eens willen hebben , op zon manier ga je niet zelfstandig met paard om, die zou eerst paard moeten verzorgen onder begeleiding, en bij positief kan ze dan alleen.

Als je paard vastzet aan hoofdstel/bit, hoeveel verstand heb je dan, en das een beste klap in de mond....en ja wa verzekering kan dit dekken.

En ik zou iig mocht je doorgaan , duidelijke regels op papier zetten, de logische regels ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 01:32 



 
Profiel   

Heb je hiervoor een account aangemaakt op bokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 02:03 



 
Profiel   

Klinkt als een jong meisje die wat meer begeleiding nodig heeft?

Zo ja en het is verder wel een fijne meid zou ik er vooral op hameren dat zr goed oplet en bij vragen gelijk iemand daar of jou aanspreekt. Vergoeding zou ik laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 02:40 



 
Profiel   

Koper schreef
Heb je hiervoor een account aangemaakt op bokt?

Maakt dat nu wat uit dan. Ts heeft een serieuze vraag. Dan zijn deze opmerkingen nergens voor nodig.

Ts ik denk dat je weer even het meisje in kwestie even weer moet begeleiden in alles, mits je haar nog wil houden als verzorgster. Vast zetten aan het bit is voor mij een grote exit bord.

Een deur niet goed vergrendelen overkomt de besten wel eens.


En wat betreft hoofdstel, iedereen heeft als het goed is een wa verzekering, dus gewoon bij haar een verzekering claimen en je absoluut er niet schuldig over voelen. Wa verzekeringen zijn er voor dit soort situaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:01 



 
Profiel   

ik zou in dit geval zelf het hoofdstel betalen en madam zeggen dat ze niet meer hoeft te komen. Ik vind een paard vastzetten aan het hoofdstel echt wel een grove fout die behoorlijk mis had kunnen gaan.
Tenzij je inderdaad te maken hebt met een jonge meid die die begeleiding nog nodig heeft, in dat geval zou je jezelf even in de spiegel aan moeten kijken of je dit niet zelf had moeten voorkomen...

Die deur vind ik ook niet zo schokkend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:07 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Koper schreef
Heb je hiervoor een account aangemaakt op bokt?

Maakt dat nu wat uit dan. Ts heeft een serieuze vraag. Dan zijn deze opmerkingen nergens voor nodig.
(-)


Als dit geen goedgekeurd schaduwaccount is mag het niet volgens de regels op Bokt.

Je account op Bokt is strikt persoonlijk (maximaal 1 persoon per account en e-mailadres), het is nooit toegestaan een account te delen, uit te lenen of van het account van iemand anders gebruik te maken. Verder is het gebruik van meerdere accounts niet toegestaan, iedere gebruiker heeft dus maximaal één account op Bokt. Je kunt de gebruikersnaam van je account veranderen via deze link, als je je gebruikersnaam nogmaals wilt veranderen kun je contact opnemen met een moderator.
Als je een ernstig probleem anoniem wilt aankaarten, kun je een verzoek voor een tijdelijk tweede account met een duidelijk en goed onderbouwde motivatie op voorhand indienen bij de moderators. Meer daarover kan je hier nalezen.
Het is niet mogelijk om je account op Bokt te verwijderen, wel kun je direct hieronder lezen dat er mogelijkheden zijn om specifieke berichten van Bokt te laten verwijderen.


Edit: Betreffende Bokt-regel gequote


Laatst bijgewerkt door Myca op 14-06-17 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:13 



 
Profiel   

Wie weet is ts al een jarenlange meelezer en nooit lid geworden. Ik ga uit van het goede van de mensen. Waarom altijd vanuit het slechte gaan, daar wordt de wereld zo negatief van


Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 14-06-17 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:16 



 
Profiel   

Wie zegt dat dit een schaduwaccount is, misschien gewoon een nieuw account?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:16 



 
Profiel   

Wat heeft dit nu in godsnaam met TS haar vraag te maken? Ze wil enkel antwoorden, geen gezever :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:35 



 
Profiel   

Ik zou het hoofdstel zelf vervangen.
Mijn pony wordt ook verzorgd door een iemand anders en ik kan mij best voorstellen dat ze hem, als ik nooit duidelijk gezegd heb dat het niet kan, vast zou zetten aan het hoofdstel.
Ik denk niet dat je er zomaar vanuit kan gaan dat iedereen dit weet..


Laatst bijgewerkt door happyjoyce op 14-06-17 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:39 



 
Profiel   

Duidelijk een weinig opgeleide, onervaren bijrijdster.
Wie gaat haar kennis geven? Jij? Dan gewoon doorgaan en niet zeuren wanneer er spullen kapot gaan door onkunde.
Maar heb jij geen zin om de juf te zijn, zou ik asap afscheid nemen van deze bijrijdster. Dikke kans dat ze namelijk andere zaken ook zo onkundig aanpakt.

Het hoofdstel zou ik als verloren beschouwen. Zie het maar als leergeld voor jezelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:40 



 

Ik mis vooral de reactie van je verzorgster, ging ze niet akkoord met meebetalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:42 



 
Profiel   

Er lijkt inderdaad veel onervarenheid door te sluipen in je tekst. Dan kan je voor een deel ook de schuld bij jezelf leggen vind ik. Wist je niet beter, of had je zoiets van het loopt wel los? Als het iemand zonder ervaring was is het ook wel jouw verantwoordelijkheid om iemand erop te wijzen wat mogelijks niet kan/gevaarlijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 07:47 



 
Profiel   

Waarom moet ts zelf het hoofdstel vernieuwen, er bestaat niet voor niets een wa verzekering, die zijn er voor dit soort situaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:12 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Waarom moet ts zelf het hoofdstel vernieuwen, er bestaat niet voor niets een wa verzekering, die zijn er voor dit soort situaties.


Dat moet niet, maar dat zou me de moeite persoonlijk niet waard zijn om mee aan de slag te gaan en ik zou graag zsm van zo'n verzorger af zijn. Ik vind vastzetten aan een hoofdstel echt een grote nono.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:30 



 
Profiel   

Ik reed een pony bij, viel er vanaf in het bos en de pony is naar huis gerend. Zijn hoofdstel was daardoor kapot en ik heb toen een nieuwe gekocht.. Nu namen die mensen wel genoegen met de goedkoopste van de epplejeck en het was korting, maar ik vind wel dat ze iets mee zou kunnen betalen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:34 



 
Profiel   

Myrth97 schreef
Ik reed een pony bij, viel er vanaf in het bos en de pony is naar huis gerend. Zijn hoofdstel was daardoor kapot en ik heb toen een nieuwe gekocht.. Nu namen die mensen wel genoegen met de goedkoopste van de epplejeck en het was korting, maar ik vind wel dat ze iets mee zou kunnen betalen..

De ts of het meisje die de pony verzorgd?
Ik vind dit best wel een grote fout en als ik zoiets doms zou doen zou ik direct zelf al een nieuw hoofdstel gekocht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 08:49 



 
Profiel   

Het meisje dat verzorgt. Dat idd, ik had zelf een hoofdstel gekocht al voordat die mensen er maar iets over gezegd hadden (en de val was niet eens mijn fout, terwijl in dit geval de verzorger wel fout zit).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:02 



 
Profiel   

Ooit, toen ik nog verzorgster was eens gehad dat het paard er tijdens het opstappen vandaar vloog, ik stond op 1 been, 1 voet in de beugel, teugels vast maar zoef, weg. Helaas deed hij op enig moment zijn hoofd naar beneden, om vervolgens weer weg te rennen toen ik probeerde om hem te pakken, waardoor hij op zijn teugels ging staan. Dus stuk. Ben direct dezelfde dag nog nieuwe teugels gaan halen. Eigenaresse liet later weten dat dat niet had gehoeven omdat ze er nog had liggen, maar ik vond het vanzelfsprekend. Ondanks dat deze haflinger wel bekend stond om zijn streken ;)

M.i. dus niet meer dan normaal dat de verzorgster in deze situatie de kosten op zich neemt, eventueel via de verzekering. Of ze daarna wel of niet mag blijven is daarin eigenlijk niet eens van belang. Hoewel ik het inderdaad heel kwalijk vind dat ze van zo'n basis regel niet op de hoogte is, je verwacht dat iedereen dat toch al vroeg in de omgang met paarden leert.


Laatst bijgewerkt door Amable op 14-06-17 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:09 



 
Profiel   

Hoe oud is de verzorgster?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 09:10 



 
Profiel   

Hoi, ik ben de eigenaar van het paard en niet de verzorgster. De verzorgster is rond de 14 jaar dacht ik dat ze zei maar zei dat ze al langere tijd diverse paarden op stal verzorgd maar rijd er niet op want dat zijn oude paarden of met een blessure, maar ze zei dat de ze al meerdere jaren paardrijdt. aan de hand hiervan dacht ik dat ze wel enige ervaring had met paarden. ik heb gister nog een bericht gehad van haar moeder dat zij vind dat haar dochter niks te verwijten valt want ik had haar 'in dienst' genomen voor mijn paard ook al vroeg ik er geen bijdrage voor en het kwam er op neer dat als er iets kapot zou gaan door wiens zijn schuld dan ook dat het dan allemaal mijn schuld is. Ik heb gezegd dat ik er punt achter zet want het vertrouwen in het doen van mijn paard door haar was al wel weg eigenlijk, want het vastzetten aan hoofdstel is toch wel een vrij algemene en logische reden volgens mij om niet te doen. Ik heb tevens ook geen zin dat zij kan doen met mijn spullen wat ze wil en dat als het kapot gaat dat ik alles moet betalen. Wat ik ook zeg het gaat mij echt niet om het bedrag maar vooral om het principe. Ik zou het toch fijn vinden dat bij een beetje schuld aan de verzorgster haar kant dat ze wel een kleine bijdrage doet. Ze hoeft echt niet het gehele product van mij te vergoeden. Maar als mijn paard aan het halster vaststaat en verder goed vastgezet is en dan het halster of touw stuktrekt, ja dan heeft zij het verder allemaal goed gedaan en was het mijn paard die lomp deed dus dan zou ik het wel vergoeden. Ik heb er dus geen vertrouwen meer in en heb dat ook tegen haar gezegd. Toen we hadden afgesproken om de sleutel terug te geven wilde ze uiteindelijk wel een bijdrage doen aan het hoofdstel. Dat vind ik dan wel weer raar, maar het vertrouwen is daarbij nog steeds weg en denk niet dat ik haar nog terug neem.
Over mijn account; ik had vroeger wel een account maar dit was op een e-mailadres wat ik niet meer heb dus kan het wachtwoord wat ik niet meer wist niet meer opvragen. Heb nu een account gemaakt op het e-mailadres wat ik nu heb. Wist ook niet hoe ik het anders moest doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-17 12:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen