Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verzorger/bijrijder probleem

 
Profiel   

Zoals jullie al aan het topic zien heb ik problemen met mijn bijrijder.
Ik heb een bijrijder voor mijn welsh omdat ik er zelf echt te groot voor ben geworden en Valencia echt geniet als ze door een ruiter bereden wordt!
Heb ook heel lang zitten nadenken of ik wel een verzorgstertje wil voor Valencia, heb uiteindelijk toch besloten om het wel te doen.
Een 9-jarig meisje rijdt nu op haar, een lief meisje alleen echt hoe zal ik het zeggen? : een penny-meisje.
Valencia staat aan mijn huis, alleen de stallen, weides en de bak zijn niet in zicht.
Daarom ben ik maanden met haar mee gegaan om toch zeker van te zijn dat ze dingen niet doet die niet mogen en om haar af en toe een lesje te geven.
Eerst reed ze op vasten dagen, alleen omdat ze sport steeds op verschillende dagen kon hebben moest ze aangeven waar neer ze ging rijden. Ze mag 2 dagen in de week rijden daarnaast mag ze op alle dagen komen om eventjes te verwennen en te poetsen.
De afgelopen maanden ben ik niet meer met haar meegegaan om bij haar te gaan kijken, dit komt omdat ik het ontzettend druk heb met school enzovoort.
Ze mag vriendinnetjes meenemen alleen ze mogen er niet op rijden, 3 keer raden wat ze heeft gedaan.
Ze heeft er dus een vriendinnetje op laten rijden die 3x zwaarden is dan zijzelf, ik sprak haar erop aan dat ik het liever niet had. Alleen ze doet het nog steeds, laatst hoorde ik nog van een vriendin dat ze ze weer zag rijden samen. (de bak staat in het zicht van de weg).
Elke keer doet ze het weer, ik ben er laatst ook achter gekomen dat ze overal rond vertelt dat het haar pony is. Natuurlijk vindt ik dat niet erg, ze mag het best zeggen. Alleen ze moet juist niet andere meisjes op haar laten rijden.
Ze is ook niet eerlijk in haar 2 dagen in de week te verdelen, ze geeft soms gewoon niet aan wanneer ze gaat rijden! Laatst heb ik haar erop nog betrapt toen ik even naar mijn paarden ging, ze had van te voren niet geappt dat ze vandaag zou gaan rijden. Ik vroeg waarom ze het niet heeft gedaan en ze zei dat ze het wel had gedaan alleen het appje niet verzonden zou zijn.
Alleen dit smoesje hoor ik wel vaker van haar...
Ze denkt ook niet echt aan de pony als het snikheet is, zoals het weer van vorige week.
Zat ze gewoon op de pony een sprongetje te doen, ze pakt meerdere keren per dag Valencia in de wei en zet haar weer terug.
Ze heeft een Instagram account van Valencia, dus ik kan mee lezen wat ze heeft gedaan.
Vaak haalt ze eerst Valencia uit de wei, gaat poetsen opzadelen en gaat 30 minuten rijden. Dan weer op wei, uurtje later weer eruit laten, vrij laten spelen in de bak, weer terug zetten en na een tijdje wéér uit de wei halen en gaan springen. Dit had ze op haar Instagram van Valencia gezet, ik bedoel haal alsjeblieft 1 keer Valencia uit de wei. Je hoeft een pony niet elke keer te storen als die net in de wei staat...
Ik weet nu echt niet wat ik met haar moet doen, aan de ene kant heeft mijn pony gewoon een bijrijdertje nodig alleen aan de andere kant wil ik gewoon geen bijrijdertje meer hebben voor Valencia.
Ik denk dat ik ook het meisje niet meer op Valencia laat rijden, veel te vaak stelt ze mij weer teleur met wat ze doet. Ik wil een ouder iemand van ongeveer 13/14 alleen die zijn meestal te groot, dus ik zit een beetje in een dilemma...
Iemand tips? Ik hoor ze graag! :j

Heb jij ook problemen met je verzorger/bijrijder en heb je ook tips nodig zoals ik?
Vertel dan hier je verhaal :).

Regels:
- Wees aardig, in wat voor tips je geeft
- Mening mag natuurlijk, wel netjes houden
- On-topic houden asjeblieft

Ik wil namelijk niet dat dit topic een slotje krijgt!

EDIT:

Voordat jullie je allemaal gaan afvragen wat de ouders vinden ervan dat ik haar zonder mijn toezicht laat rijden:
Haar ouders zijn een beetje bevriend met de mijne, zo heb ik dus haar ontmoet.
De ouders zijn er van overtuigd dat ze heel goed met verantwoordelijkheid kan om gaan en altijd aan de afspraken houdt. Ook al zeg ik er iets over aan de ouders, dan voelen zich meestal wel aangevallen omdat ik haar dochter niet vertrouw.
Ja af en toe check ik haar wel, of alles goed gaat. maar meestal ga ik dan na een paar minuten al weer weg.


Laatst bijgewerkt door Jillwilson op 26-06-17 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 18:46 



 
Profiel   

Heb je contact met de ouders van het meisje? Kun je het niet met hen bespreken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:08 



 
Profiel   

Wat verwacht je van een meisje van 9? Die kennen dat verantwoordelijkheidsgevoel nog niet. Of telkens onder toezicht of ermee kappen zou mijn idee zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:12 



 
Profiel   

Allereerst klinkt je verhaal passend bij een 9 jarige ook met dat erin eruit gedoe, 9 is nou eenmaal best jong.

En tja, ik zou een 9 jarige echt niet zonder toezicht bij mijn paarden/pony's laten en als het mijn kind was zou ik als ouder dat ook niet toelaten, waar zijn de ouders in dit verhaal, want bij een 9 jarige denk ik dat die gewoon mee moeten en ook oogje in het zeil moeten houden en dat geldt dan voor jouw regels, maar ook voor de veiligheid van het kindje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:13 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
waar zijn de ouders in dit verhaal, want bij een 9 jarige denk ik dat die gewoon mee moeten en ook oogje in het zeil moeten houden en dat geldt dan voor jouw regels, maar ook voor de veiligheid van het kindje.


De ouders vinden het goed dat ze alleen naar Valencia gaat, ze is trouwens 100% bomproof.
Soms gaan de ouders mee, natuurlijk moet ik af en toe ook wel eventjes kijken of alles wel goed gaat daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:18 



 
Profiel   

Een kind van 9 hoort nog onder toezicht.
Dan bepaal jij ook wie er op zit en ook dat het paard geen tien keer de wei in en uit gaat.
Nu vind ik het wel logisch dat het zo gebeurt eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:19 



 
Profiel   

Ik zou het kind onder toezicht houden maar aangezien je aangeeft dat dit niet elke keer kan, zou ik er mee stoppen en iemand anders zoeken. En misschien kan je ook nog vragen of er soms een ouder van het kind mee wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:25 



 
Profiel   

Jillwilson schreef
Sjolvir schreef
waar zijn de ouders in dit verhaal, want bij een 9 jarige denk ik dat die gewoon mee moeten en ook oogje in het zeil moeten houden en dat geldt dan voor jouw regels, maar ook voor de veiligheid van het kindje.


De ouders vinden het goed dat ze alleen naar Valencia gaat, ze is trouwens 100% bomproof.
Soms gaan de ouders mee, natuurlijk moet ik af en toe ook wel eventjes kijken of alles wel goed gaat daar.


Gok het dan dat de ouders de ballen verstand van paarden hebben...?? Of zit ik er ver naast?
Je laat toch niet je 9 jarige dochter alleen met een paard/pony? Had een bombproof fjord, maar geen haar op mijn hoofd die daar als ik klein kind had gehad dat kind alleen mee achter had gelaten. Om het kind en om het paard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:28 



 
Profiel   

Hoe was je zelf toen je 9 was? Ik was iig precies zo dus ik zou het haar ook niet kwalijk nemen, laat dat kind lekker genieten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:30 



 
Profiel   

Polly schreef
Hoe was je zelf toen je 9 was? Ik was iig precies zo dus ik zou het haar ook niet kwalijk nemen, laat dat kind lekker genieten


Ik ben opgegroeid met paarden, dus ik wist best hoe ik met ze om moest gaan en met verzorgen etc.
Natuurlijk kan ik wel voorstellen dat kinderen van 9 iets té enthousiast kunnen zijn bij paardrijden en een beetje fanatiek kunnen worden hierbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:41 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Gok het dan dat de ouders de ballen verstand van paarden hebben...?? Of zit ik er ver naast?
Je laat toch niet je 9 jarige dochter alleen met een paard/pony? Had een bombproof fjord, maar geen haar op mijn hoofd die daar als ik klein kind had gehad dat kind alleen mee achter had gelaten. Om het kind en om het paard..


Je zit er niet ver naast, moeder heeft vroeger een paar keer op een paard gezeten, ze vertrouwt ons omdat ze bevriend is met mijn ouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:43 



 
Profiel   

9 jaar is veel en veel te jong om alleen naar een paard te gaan, bomproof of niet, dat is echt geen goed idee. Meer begeleiden dus, als je wil dat ze gereden wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:44 



 
Profiel   

Een lastig verhaal, ik vind het toch nog wel een hele verantwoordelijkheid voor een meisje van 9 om alleen een pony te verzorgen. Ikzelf was 9 toen ik mijn eerste pony kreeg en 1 van mijn ouders ging bijna altijd mee, je bent toch nog een kind en zoals ze hier boven al aangeven, ze kennen het woord verantwoordelijkheid nog niet helemaal.

Misschien dat je nog een keer kunt proberen om hele duidelijke afspraken met haar te maken en de ouders erbij? Of "onverwachts" langskomen? Anders zijn er genoeg andere meisjes die een verzorgpony willen hebben :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:45 



 
Profiel   

Narya schreef
9 jaar is veel en veel te jong om alleen naar een paard te gaan, bomproof of niet, dat is echt geen goed idee. Meer begeleiden dus, als je wil dat ze gereden wordt.


Denk ook dat ik haar nu wel beter in het oog houd, dan moet ze maar minder vaak komen want ik kan niet elke dag bij haar zijn als ze alleen eventjes wilt poetsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:45 



 
Profiel   

Jillwilson schreef
Narya schreef
9 jaar is veel en veel te jong om alleen naar een paard te gaan, bomproof of niet, dat is echt geen goed idee. Meer begeleiden dus, als je wil dat ze gereden wordt.


Denk ook dat ik haar nu wel beter in het oog houd, dan moet ze maar minder vaak komen want ik kan niet elke dag bij haar zijn als ze alleen eventjes wilt poetsen.


9 is gewoon te jong.. kan je niet van verwachten dat die zich overal aan houden, nou is de ene de andere niet, maar blijven kinders... Je kan kijken of je ouders er meer bij kan betrekken? Dan kan zij het blijven doen en heb je toezicht ook als wat gebeurt, dan is er een volwassene bij die allicht geen bal van paarden afweet, maar wel 112 kan bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:50 



 
Profiel   

Narya schreef
9 is gewoon te jong.. kan je niet van verwachten dat die zich overal aan houden, nou is de ene de andere niet, maar blijven kinders... Je kan kijken of je ouders er meer bij kan betrekken? Dan kan zij het blijven doen en heb je toezicht ook als wat gebeurt, dan is er een volwassene bij die allicht geen bal van paarden afweet, maar wel 112 kan bellen.


Mijn ouders werken allebei, maar ik zal eens rondom de tafel gaan zitten.
Maar sowieso ga ik haar dagen beperken, want als ik het alleen moet doen wordt het te moeilijk.
Ik ben ook nog maar 15 dus ik heb niet zeeën van tijd om bij haar te zijn, ook mijn rooster is heel anders dan dat van haar. Omdat zij nog op de basisschool zit.
Dus als mijn ouders niet kunnen mee helpen dan laat ik haar waarschijnlijk gewoon in het weekend komen en verzorg ik Valencia gewoon zelf door de weeks

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 19:55 



 
Profiel   

Een 9 jarige zou nooit maar dan ook nooit zonder enige vorm van begeleiding of directe aanwezigheid van mij of een andere volwassene zelfstandig mogen rijden van mij.....

Ongeluk zit in een klein hoekje...
Ik zou t mezelf nooit kunnen vergeven als t kind eraf stuitert en er niemand bij is om haar ehbo te verlenen of gewoon te troosten en verzorgen...

Daarbij vind ik dergelijke verantwoordelijkheid voor een 9jarige echt onwijs veel... dat kan en mag je op die leeftijd echt niet van ze verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-17 09:52 



 

Polly schreef
Hoe was je zelf toen je 9 was? Ik was iig precies zo dus ik zou het haar ook niet kwalijk nemen, laat dat kind lekker genieten

Genieten, natuurlijk. Maar ook een kind van 9 kan zich aan de regels houden en als TS zegt dat er geen andere meisjes op mogen en dat ze niet moet gaan springen als het zo heet is, dan gebeurt dat gewoon niet. Een paard is geen speelgoed voor een kind om te kunnen genieten. Het paard moet er ook van kunnen genieten, zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 15:56 



 
Profiel   

Omdat dit topic is gestart door een SA (schaduwaccount), plaats ik hier een slotje
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 16:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen