Verzorgpaard,wie is verantwoordelijk als er iets gebeurt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Verzorgpaard,wie is verantwoordelijk als er iets gebeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:53

Gewoon eisen dat verzorgster zelf een verzekering heeft als ze iets oploopt. Als de paarden niet de weg opgaan, zou ik me geen zorgen maken om aansprakelijkheid tegenover anderen. Je hoeft niet meerderjarig te zijn om te weten dat je deuren en weidehekkens moet afsluiten (en je hoeft niet minderjarig te zijn om het als eigenaar ook es te vergeten :( been there, done that. )

scrabbel

Berichten: 945
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:58

Wat ik geleerd heb bij een incident bij iemand anders is dat je eerst 2 opties hebt.
Betalend als is het maar 1 euro per jaar, wordt gezien als inkomsten, dus bedrijf, dus jij aansprakelijk
Tenzij die gene op dat moment les krijgt, dan is het altijd de schuld van de lesgever.
niet betalend krijg je nieuwe optie

Optie 1: Bijrijder doet iets wat jij verboden hebt. Bijrijder helemaal verantwoordelijk
Optie 2: Ongelukje gebeurt door een foutje van bijrijder. Bijrijder verantwoordelijk
Optie 3 : Ongelukje doordat het paard bijvoorbeeld uit zijn plaat is gegaan. Jij mogelijk verantwoordelijk.

Vaak als het om iets kleins gaat doet de verzekering niet erg moeilijk. Gebeuren er nare dingen zoals blijvend arbeidsongeschikt, dan kun je nog een heel gezeur krijgen. Zelfs als je niet aansprakelijk bent zullen ze het wel proberen omdat het om zo;n groot bedrag gaat. (mijn exstallingsbaas zit in dit verhaal verwikkeld door een paard wat niet van hem was)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:01

hwn schreef:
Gewoon eisen dat verzorgster zelf een verzekering heeft als ze iets oploopt. Als de paarden niet de weg opgaan, zou ik me geen zorgen maken om aansprakelijkheid tegenover anderen. Je hoeft niet meerderjarig te zijn om te weten dat je deuren en weidehekkens moet afsluiten (en je hoeft niet minderjarig te zijn om het als eigenaar ook es te vergeten :( been there, done that. )


Die verzekering gaat toch echt claimen als de verzorgster/bijrijdster schade op loopt die die verzekering moet dragen. Daar kun je als verzekerde partij weinig tegen doen. Dus je kunt beter zorgen dat jij zelf goed verzekerd bent voor schade die jouw paard aan een ander toe brengt. Dan heb jij je zaken goed voor elkaar.

Qua vergoeding zou je het uit moeten zoeken of de verzekering het ziet als diegene zijn eigen paard als je de kosten voor dat paard deelt, of als diegene dat paard op zijn naam meeverzekerd in de WA verzekering. Dat lijkt me het uitzoeken waard.

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Verzorgpaard,wie is verantwoordelijk als er iets gebeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 11:23

Ik doe het toch niet.Het gaat alleen om een uurtje ruinhobbelen.