Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 60 [ 1492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

 
Profiel   

Ik denk niet dat je het zo zeer moet zien als dat je niet als verantwoordelijk gezien word.
Maar dat eigenaren van paarden altijd aansprakelijk zijn mocht er wat gebeuren. En bij 18 plus word ook sneller de ruiter zelf aansprakelijk gehouden of iig voor een deel.

In mijn geval vraag ik ook mensen met eigen vervoer.
Hier is geen ov en de fiets vind ik echt onverantwoord. Ik wil niet dat er meisjes hier door het donker gaan fietsen. Wil het niet op mijn geweten hebben als er dan wat gebeurt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 15:30 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Ik denk niet dat je het zo zeer moet zien als dat je niet als verantwoordelijk gezien word.
Maar dat eigenaren van paarden altijd aansprakelijk zijn mocht er wat gebeuren. En bij 18 plus word ook sneller de ruiter zelf aansprakelijk gehouden of iig voor een deel.

In mijn geval vraag ik ook mensen met eigen vervoer.
Hier is geen ov en de fiets vind ik echt onverantwoord. Ik wil niet dat er meisjes hier door het donker gaan fietsen. Wil het niet op mijn geweten hebben als er dan wat gebeurt.


Met dat laatste Naja je me zo blij! Ik moest zelf ook stoppen wegens fietsen op een donkere dijk op een winteravond

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 15:32 



 
Profiel   

Gewoon geduld hebben er komt vanzelf wel iets op je pad. Heb je geen ouder die eventueel mee zou willen naar een verzorgpaard dat vinden eigenaren vaak ook fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 17:27 



 
Profiel   

TelmaB schreef
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...


Heyy,
Toen ik 10 was had ik al een verzorgpony en ik ging gewoon met een vriendin (van 11) alleen daar heen. Het was dan wel een oude Shetlander maar ik heb daar een jaar lang verzorgd!
Toen ik 12 was kreeg ik een jong veulen en ik had dit jaar nog een rijpony, ik ben nu 14.
Oftewel geef niet op!
Ben nog steeds 14 (bijna 15) en er zijn genoeg mensen die je wel willen ookal ben je niet oud genoeg. (;

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 17:58 



 
Profiel   

Dankjulliewel :) ik verzorg nu ook 1x per week een shet :D het jammere is alleen dat het heel ver is en ik er maar 1x per week heen kan gaan. Ook is de pony al oud en lijkt ze het niet eens te merken als ik kom of haar uit de wei halen :( ik zou graag een pony willen waar ik bijvoorbeeld mee kan lessen en vaker heen kan, maar daar moet ik dus nog even geduld voor hebben :o

En nee, jammer genoeg kan geen van mijn ouders mee naar een verzorgpony. Ze werken allebei :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 21:53 



 
Profiel   

Ik had een oude, blinde shet en in het begin bokte hij alleen maar, wou niet met me mee lopen. Dus ik dacht gelijk “oh nee hij haat me”. Maar ik begon gewoon met hem te poetsen in de wei, daarna ging ik dan met hem door de wei lopen aan het halster en op een dag vertrouwde hij me genoeg om uit de wei te gaan. (Hij vond het eng om langs de stroom te lopen) dus toen kon ik poetsen op de poetspommade en we konden rennen in de bak. Omdat ie blind is kon die bijna niks maar wauw ik hield van hem ❤️
Dit heeft niks met jouw te maken , maar soms duurd het heel lang voor je pony je laat zien what ie je leuk vind maar zodra dat er is, is er niks mooiers

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 22:36 



 
Profiel   

Je hebt iedergeval een verzorg shet dus daar moet je blij mee zijn, je moet ergens beginnen toen ik 14 was verzorgde ik ook een oude pony van bijna 30 lekker poetsen en wandelen. Zo krijg je wel ervaring en verantwoordelijkheids gevoel. Verzorgpaarden gaat niet om rijden dat is bijzaak word je gegunt of niet. want anders denken eigenaren ook oh ze wilt alleen maar rijden. Dan moet je gewoon op manege blijven lessen of een paard leasen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 03:14 



 
Profiel   

Jaa inderdaad ik ben er ook heel erg blij mee! :D ik vind het alleen jammer dat het zo ver is dat ik er nooit met die fiets heen kan. Het gaat me helemaal niet om het rijden! Ik ben bang dat iedereen het nu verkeerd heeft begrepen :o Het gaat me inderdaad vooral er om dat ze na zo'n 6 maanden nog steeds niet opkijkt als ik haar uit de wei kom halen. Maar enigszins snap ik dat ook, hoor. Ze is al oud, en ik verzorg haar maar 1x per week. Ook heeft ze ook nog andere verzorgsters.

Dus even om dat duidelijk te maken. :) Ik zou het alleen natuurlijk super leuk vinden om (bij de andere shet? :D) een pony te verzorgen/bij te rijden met wie ik echt een band op kan bouwen, en waar ik vaker (zelfstandig) heen kan dan 1x in de week omdat het anders erg ver fietsen is. Ook zou ik het totaal niet erg vinden als het een dergelijke situatie is met een blinde shet.

Ik begrijp dat dit erg veel gevraagd is en ik nu erg hebberig overkom. Zo bedoel ik het helemaal niet, maar ik vrees dat ik het niet beter kan uitleggen :o

Edit: Ik les ook op een manege,waar ik heeeel veel leer over onder andere de verzorging van paarden hihi. Genoeg geld om een paard te leasen (wat in mijn buurt volgens mij nergens kan) heb ik niet. Hmm, nu merk ik zelf ook wel dat ik enorm veel vraag en gewoon blij moet zijn met wat ik heb. Maar toch... Ik zou het natuurlijk leuk vinden om een pony vaker dan 1x per week te verzorgen die ik misschien ook nog iets kan leren :j ook al is die chagrijnig of oud, haha. Het zou gewoon fijn zijn als die ook maar zou weten dat ik er ben :)


Laatst bijgewerkt door Remembrance op 02-10-17 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 08:28 



 
Profiel   

TelmaB schreef
Jaa inderdaad ik ben er ook heel erg blij mee! :D ik vind het alleen jammer dat het zo ver is dat ik er nooit met die fiets heen kan. Het gaat me helemaal niet om het rijden! Ik ben bang dat iedereen het nu verkeerd heeft begrepen :o Het gaat me inderdaad vooral er om dat ze na zo'n 6 maanden nog steeds niet opkijkt als ik haar uit de wei kom halen. Maar enigszins snap ik dat ook, hoor. Ze is al oud, en ik verzorg haar maar 1x per week. Ook heeft ze ook nog andere verzorgsters.

Dus even om dat duidelijk te maken. :) Ik zou het alleen natuurlijk super leuk vinden om (bij de andere shet? :D) een pony te verzorgen/bij te rijden met wie ik echt een band op kan bouwen, en waar ik vaker (zelfstandig) heen kan dan 1x in de week omdat het anders erg ver fietsen is.

Ik begrijp dat dit erg veel gevraagd is en ik nu erg hebberig overkom. Zo bedoel ik het helemaal niet, maar ik vrees dat ik het niet beter kan uitleggen :o

Op mij kom je helemaal niet hebberig over hoor. Ook in je eerste post maakte je op mij totaal niet de indruk dat het je alleen om het rijden gaat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 08:31 



 
Profiel   

Komt ook niet zo over op mij. Ik vind dat je heel spontaan overkomt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 08:44 



 
Profiel   

Ik vond het wat ondankbaar overkomen van het is te ver weg en wil graag een verzorgpony om mee te kunnen lessen. Maar de meeste beginnen met shetjes of oude pony’s als eerste verzorgpony. Mijn eerste was niet eens op fiets afstand ik ging half uur met de bus. Was toen op de route naar mijn middelbare school ging ik ook met de bus heen. Dus als ik vroeg uit was ging ik erheen 1 a 2x per week en soms heen en weer in de vakantie. Maar je kan altijd blijven proberen voor een shetje of andere verzorgpony dichterbij huis.

Ik weet niet hoe ver van huis je manege is maar ik heb wel is op een manege stage gelopen waar een vast groepje kinderen klusjes deden dus helpen met voeren en opstrooien helpen met beginners, en dan mochten ze op zondag een uurtje vrij rijden op hun lieveling. Wellicht is er op jou manege ook zo iets? Dat is ook leuk en leer je weer dingen van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 13:47 



 
Profiel   

Mijn eerste verzorgpaard was dan weer compleet het tegenovergestelde. Een 3 jarige welsh merrie die twee weken voordat ik kwam rijden zadel- en ruitermak was gemaakt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 16:34 



 
Profiel   

Is helemaal niet zoveel gevraagd hoor. Het is alleen even zoeken.
Want laten we eerlijk wezen de meeste eigenaren hebben hun paard toch met doel gekocht om te rijden.
En om er regelmatig naar toe te kunnen. Anders kan je net zo goed 1x in de week gaan lessen. Juist door het vele gaan kan je een band opbouwen. Dus nee komt helemaal niet verkeerd over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 16:46 



 

enamorada schreef
Mijn eerste verzorgpaard was dan weer compleet het tegenovergestelde. Een 3 jarige welsh merrie die twee weken voordat ik kwam rijden zadel- en ruitermak was gemaakt _O-


Jupp, mijn eerste verzorgpaard was 4 (en ietsje groter) maar verder ongeveer hetzelfde verhaal :')
En nee, dat ging niet altijd goed met alleen mij manege-ervaring := Aldoende leert men :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 16:46 



 
Profiel   

Anoniem schreef
enamorada schreef
Mijn eerste verzorgpaard was dan weer compleet het tegenovergestelde. Een 3 jarige welsh merrie die twee weken voordat ik kwam rijden zadel- en ruitermak was gemaakt _O-


Jupp, mijn eerste verzorgpaard was 4 (en ietsje groter) maar verder ongeveer hetzelfde verhaal :')
En nee, dat ging niet altijd goed met alleen mij manege-ervaring := Aldoende leert men :D

Precies. Ze was echt enorm braaf, maar ik had alleen manege ervaring en dan kom je ineens bij zo’n groene pony :’) Wel enórm veel van geleerd en werd regelmatig met mezelf geconfronteerd. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 17:06 



 
Profiel   

Roosje01 schreef
Ik vond het wat ondankbaar overkomen van het is te ver weg en wil graag een verzorgpony om mee te kunnen lessen. Maar de meeste beginnen met shetjes of oude pony’s als eerste verzorgpony. Mijn eerste was niet eens op fiets afstand ik ging half uur met de bus. Was toen op de route naar mijn middelbare school ging ik ook met de bus heen. Dus als ik vroeg uit was ging ik erheen 1 a 2x per week en soms heen en weer in de vakantie. Maar je kan altijd blijven proberen voor een shetje of andere verzorgpony dichterbij huis.

Ik weet niet hoe ver van huis je manege is maar ik heb wel is op een manege stage gelopen waar een vast groepje kinderen klusjes deden dus helpen met voeren en opstrooien helpen met beginners, en dan mochten ze op zondag een uurtje vrij rijden op hun lieveling. Wellicht is er op jou manege ook zo iets? Dat is ook leuk en leer je weer dingen van.


Dankjewel, ook voor je eerlijkheid! Na het teruglezen ben ik het ook helemaal met je eens hoor. Ik heb het alleen een beetje verkeerd verwoord, haha. Eigenlijk het enige wat ik echt balen vind is dat ik er maar 1x per week heen kan. Een pony waar ik op zou kunnen lessen is eigenlijk maar een kleine bijzaak :)

Dat is inderdaad een leuk idee! Vooral omdat het op mijn manege vooral draait om de verzorging van de paarden. Het gaat niet mogelijk zijn om dan op zondag extra te rijden neem ik aan, aangezien dat de dag is wanneer mensen lessen in komen halen, en we maar iets van 10 paarden waarvan er 2 kreupel zijn.. Dan komen ze paarden tekort :p

Maar het lijkt me we wel leuk om vaker te komen :j Ik heb dit tot nu toe niet gedaan omdat er op andere dagen andere kinderen en instructeurs zijn die ik niet ken (het is een vrijwilligersmanege en elke instructeur heeft 1 dag). Maar ik ga me daar dan gewoon overheen moeten zetten *\o/*

De stal is zo'n 7km van mijn huis en het zal ook wel zoiets zijn vanaf mijn school, wat dus heel makkelijk te doen is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 17:21 



 
Profiel   

Dan zou ik idd gewoon is met je instructeur overleggen of je vrijwilliger kunt worden wat de mogelijkheden zijn op jouw manege zeker als het allemaal vrijwillig is zoeken ze vaak altijd wel hulp.

Was ook niet aanvallend bedoelt ofzo verder maar die indruk kreeg ik een beetje. Ik ben ook al volwassen dus ik bekijk het anders. Als je jong bent is het gewoon lastiger dus moet je zo min mogelijk eisen stellen soms heb je geluk en is er een eigenaar die je een kans wil geven, maar het kan best een tijd duren voor je zo iets treft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 17:37 



 
Profiel   

Inderdaad, wat @Roosje01 zegt. Ik vind trouwens echt dat je heel fijn reageert, ook op kritiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:04 



 

Ik vind het helemaal niet gek dat je een pony zoekt om op te rijden. Dat heb ik ook gedaan toen ik nog zocht. Vorig jaar heb ik een advertentie geplaatst (was toen 16, bijna 17) en daar is m’n huidige bijrijdpaard uitgekomen. Ik verzorg haar nu bijna een jaar en in dat jaar heb ik meer gestapt aan de hand dan op haar gereden door een blessure. We zijn zeker 1,5 maand nog aan het stappen. Vind ik het erg? Nee, absoluut niet. Het hoort er bij en daarbij laat ik m’n vriendinnetje niet in de steek omdat ze kreupel loopt. Vind ik het jammer dat ik niet kan rijden? Tuurlijk, maar het weegt niet op tegen alle liefde die je van zo’n paard krijgt.

Op mijn dagen geef ik haar de medicijnen die ze moet hebben en stap met haar. Ik doe de klusjes en als het nodig is of iets komt niet lekker uit dan kom ik dagen extra, vind het helemaal geen probleem als ik eens wat meer de handen uit de mouwen moet steken. Ben zo gek op dat dier en zou alles voor haar doen.

Ben ik dan nu ondankbaar omdat ik op zoek ben gegaan naar een bijrijdpaard in plaats van een verzorgpaard? In mijn ogen niet. Je mag best eisen stellen, ook al ben je ‘pas’ 12. Liever dat je langer zoekt dan dat je na twee maanden stopt omdat het paard/de pony niet aan je eisen voldoet omdat je toch wel heel graag wilt rijden. Je moet maar net de juiste treffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 20:29 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Ik vind het helemaal niet gek dat je een pony zoekt om op te rijden. Dat heb ik ook gedaan toen ik nog zocht. Vorig jaar heb ik een advertentie geplaatst (was toen 16, bijna 17) en daar is m’n huidige bijrijdpaard uitgekomen. Ik verzorg haar nu bijna een jaar en in dat jaar heb ik meer gestapt aan de hand dan op haar gereden door een blessure. Vind ik het erg? Nee, absoluut niet. Het hoort er bij en daarbij laat ik m’n vriendinnetje niet in de steek omdat ze kreupel loopt. Vind ik het jammer dat ik niet kan rijden? Tuurlijk, maar het weegt niet op tegen alle liefde die je van zo’n paard krijgt.

Op mijn dagen geef ik haar de medicijnen die ze moet hebben en stap met haar. Ik doe de klusjes en als het nodig is dan kom ik dagen extra, vind het helemaal geen probleem als ik eens wat meer de handen uit de mouwen moet steken. Ben zo gek op dat dier en zou alles voor haar doen.

Ben ik dan nu ondankbaar omdat ik op zoek ben gegaan naar een bijrijdpaard in plaats van een verzorgpaard? In mijn ogen niet. Je mag best eisen stellen, ook al ben je ‘pas’ 12. Liever dat je langer zoekt dan dat je na twee maanden stopt omdat het paard/de pony niet aan je eisen voldoet omdat je toch wel heel graag wilt rijden. Je moet maar net de juiste treffen.


Dankjewel voor je bericht :j Ik geloof alleen dat je iets verkeerd begrepen hebt, haha. Het gaat mij namelijk niet om het rijden :) Rijden zou ik leuk vinden, maar is voor mij een bijzaak (het kan best zijn dat dit anders is overgekomen in een eerder bericht, sorry daarvoor).

Het gaat mij eigenlijk vooral om het opbouwen van een band met een paard of pony. Dat mis ik nu namelijk een beetje. De pony die ik nu verzorg lijkt me helemaal niet te herkennen. Ze kijkt nooit op als ik haar uit de wei kom halen, of roep. Ook heeft ze een andere verzorgster, die haar al beter kent en langer verzorgt. Ik heb een beetje het gevoel dat ik niet echt nodig ben daar :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 20:35 



 
Profiel   

TelmaB schreef
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...


Dit heb ik dus ook. Ik ben nu 16 en ik ben ook alweer een paar maanden op zoek naar een verzorgpony, maar ik kan gewoon echt niks vinden. Heel jammer, maar ik snap het inderdaad wel dat mensen vaak liever een wat ouder iemand voor hun paard hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 20:39 



 

Ik reageerde eigenlijk op Roosje01 die zei dat rijden bijzaak is :). Snap wel wat je bedoelt hoor,1x per week is niet zo veel natuurlijk. Misschien kun je het aankaarten bij de eigenaresse? Kijken wat die zegt. Misschien is het wel een paard dat niet laat merken dat hij/zij blij is om jou te zien. De een hinnikt hard en de ander kijkt alleen op. Betekent niet dat ie je minder leuk vindt :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 20:42 



 
Profiel   

Zo heb ik er idd ook jaren een verzorgd keek ook niet op of om als je kwam, maar ondanks dat hadden we toch een hele goeie band samen. Ik heb ook vaker ernaast gelopen dan gereden met de meesten verzorg paarden. Tuurlijk is het fijn als het kan en mag en ik mis het rijden soms ook wel, maar de beste band bouw je op me wandelen en aan de hand werken en poetsen dan leer je een paard echt goed kennen. Maar ik begrijp het zeker wel toen ik jong was reed ik het liefste ook elke dag en wil je gewoon zo veel mogelijk bij de paarden zijn.

Ik hoop iedergeval dat je misschien wat kan doen op je manege om vaker bij de paarden te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 03:27 



 
Profiel   

TelmaB schreef
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...

Gewoon aanbellen :j dat toont verantwoordelijkheid en dat is vaak waarom mensen vaak 18+ willen hebben *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 21:09 



 
Profiel   

sannexponys schreef
TelmaB schreef
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...

Gewoon aanbellen :j dat toont verantwoordelijkheid en dat is vaak waarom mensen vaak 18+ willen hebben *D


Hihi waar moet ik aanbellen dan? :+ Ik woon in de stad. Er zijn hier nergens mensen met paarden/weilanden. :P

Wel bedankt voor je idee en het meedenken! :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 22:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 60 [ 1492 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen