Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:51

Ik neem aan buiten de stad toch wel?
In de stad paardrijden kan nooit. Ook niet via een advertentie :)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:23

bruintje123 schreef:
Ik neem aan buiten de stad toch wel?
In de stad paardrijden kan nooit. Ook niet via een advertentie :)


Wat bedoel je precies? :P Ik woon in Den Haag :j Er zijn hier nergens weilanden of dergelijke. Ik rijd paard op een manege en de pony die ik verzorg staat zo ver dat ik daar niet heen kan fietsen/rond kan fietsen. :)

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:35

Als ik me even in het gesprek mag mengen, hoe verwacht je dan een verzorgpony in de buurt te vinden? :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:17

TelmaB schreef:
bruintje123 schreef:
Ik neem aan buiten de stad toch wel?
In de stad paardrijden kan nooit. Ook niet via een advertentie :)


Wat bedoel je precies? :P Ik woon in Den Haag :j Er zijn hier nergens weilanden of dergelijke. Ik rijd paard op een manege en de pony die ik verzorg staat zo ver dat ik daar niet heen kan fietsen/rond kan fietsen. :)

Je zegt ik kan nergens aanbellen.
Nee in de stad niet, dat geloof ik wel :)
Maar je kan toch wel buiten de stad aan bellen bij paarden?
Als er een advertentie staat die een bijrijder zoekt zal dat ook niet in centrum Den Haag zijn en zal je ook moeite moeten nemen om er te komen.
Als je dat niet doet zal een paard vinden inderdaad niet mee vallen :)

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:11

sannexponys schreef:
TelmaB schreef:
Ik moet zeggen dat het toch echt wel frustrerend is om een verzorgpony te zoeken in mijn buurt met mijn leeftijd. De enige die er zijn zoeken iemand van 18+ (wat ik helemaal snap hoor :) ). Het vervelende is dat ik niets kan doen behalve wachten tot ik oud genoeg ben om als verantwoordelijk gezien te worden -O- ik zie dan allemaal mensen (op bokt en Instagram) voorbij komen met hun verzorgpony's en dan denk ik: 'Dat wil ik ook!'. :j maarr ik moet gewoon nog een paar jaartjes geduld hebben...

Gewoon aanbellen :j dat toont verantwoordelijkheid en dat is vaak waarom mensen vaak 18+ willen hebben *D[/quot

Hihi waar moet ik aanbellen dan? :+ Ik woon in de stad. Er zijn hier nergens mensen met paarden/weilanden. :P

Wel bedankt voor je idee en het meedenken! :j


dan wordt het moeilijker :+ misschien buiten de stad zoeken :9

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:48

Buiten de stad heb ik al wel geprobeerd. De eerstvolgende plek met weilanden en paarden is Wassenaar/Katwijk (dat is ook waar mijn huidige verzorgpony staat) maar dat is dan weer erg ver van mijn huis. :(

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:00

En richting scheveningen?

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:10

Dat is waar ik eigenlijk woon haha :') Ik zeg meestal Den Haag omdat dat voor mensen bekender is. Hier is echt helemaal niks. Alleen rijtjeshuizen, maneges en het strand :P geen paarden te bekennen (behalve op de maneges natuurlijk :j)

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:55

Oh dacht juist dat daar wel meer te vinden was omdat het aan de rand zit. Zeker ook omdat je vanaf daar ook zo bij het westland ben en daar zie ik heel vaak advertenties van staan.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:47

Tja, dat zou ik ook denken! Maar, helaas... Ik woon net op dat irritante plekje ertussen in. Wassenaar is te ver, Westland is te ver... :n

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:36

Maar er zijn wel maneges zei je daar al briefjes opgehangen?

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:49

Nee, dat ga ik dit weekend samen met een vriendin doen :) Moest het eigenlijk al eerder doen, maar er kwam steeds wat tussen. :P Hopen dat het werkt hihi :D

mikitaxxx
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 00:02

Hier op het eiland Goeree-Overflakkee helaas ook amper wat te vinden -O-

liliekska

Berichten: 4188
Geregistreerd: 07-03-12
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 09:44

Mag ik me hier (weer) melden? Ik heb volgensmij in 2015 ofzo al een keertje meegepraat maar ben inmiddels opnieuw op zoek naar een leuk paardje om te rijden.

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:22

Hier ook wel redelijk lastig te vinden.
In ieder geval wel datgene wat ik zelf zoek.
Ben op zoek naar een paard om lekker te tutten en af en toe eens een lekker relaxt buitenritje mee te kunnen rijden.
Maar hier in de buurt alleen maar dure leasepaarden of mensen die een bijrijder zoeken voor het dressuurmatige werk.
Iemand nog tips behalve advertenties op bokt, marktplaats en facebook?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:37

Even tussendoor: hoe staan jullie tegenover een bijrijdpaard met een slecht passend zadel? Ik zit een beetje in dubio, aangezien het paard last heeft van het zadel maar de eigenaar ziet het niet/wil er niks van weten.
Verdere details wil ik eventueel via pb geven :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:41

Ik hou me alijd heel erg vast aan mijn principes, dus ik zou er dan in geen geval op rijden, dat is zeker. Als ik er zelf geld voor zou hebben zou ik er wat aan laten doen, zo niet dan zou ik in gesprek gaan met de eigenaren en aangeven dat, mochten ze het er niet voor over hebben er wat aan te doen, ik stop. Ik ga er wel even vanuit dat je echt een bijrijdpaard hebt om er ook echt mee te rijden?

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:42

gerpiegorp schreef:
Even tussendoor: hoe staan jullie tegenover een bijrijdpaard met een slecht passend zadel? Ik zit een beetje in dubio, aangezien het paard last heeft van het zadel maar de eigenaar ziet het niet/wil er niks van weten.
Verdere details wil ik eventueel via pb geven :)


Mee stoppen. Ooit een paard gereden met slecht passend zadel. Werd niet serieus genomen en uiteindelijk steigerde het paard en klapte het om. Sindsdien trauma in het koppie en ging van handelaar naar handelaar. Als de eigenaar er niet serieus op reageert als je het aangegeven hebt, dan neemt hij de welzijn van het paard ook niet serieus. Zou wel een eigenaar willen die dat belangrijk vindt.

RenskeH

Berichten: 17
Geregistreerd: 20-10-16
Woonplaats: Kampen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:30

hier in kampen valt echt niets te vinden... ;( ben al vier jaar aan het zoeken -O-
marktplaats en bokt geprobeerd maar heeft niet geholpen. ik ken verder ook niemand met paarden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:08

Ze hebben toch wel manager in de buurt? Begin eens met daar dat lessen nemen en de helpen. Dan maar je mensen kennen. En die mensen kennen weer andere mensen... of er zijn pensionklanten die weer mensen kennen. Zorg dat je in het wereldje komt! Je kunt niet verwachten dat het paardenwereldje jou op zoekt.

Zet advertentie op marktplaats en biedt jezelf aan als gratis stalhulp. Ga vragen bij pensionstallen of ze hulp kunnen gebruiken. Als je gelijk wilt rijden kom je er niet tussen. Maar als je laat zien dat je serieus bent en een goede hulp gaan ze dat echt wel zien.
Zorg dat je rijniveau stijgt door lessen te nemen. Liefst privelessen met goede paarden of pony's waar je veel van kunt leren.

RenskeH

Berichten: 17
Geregistreerd: 20-10-16
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:59

joyce B schreef:
Ze hebben toch wel manager in de buurt? Begin eens met daar dat lessen nemen en de helpen. Dan maar je mensen kennen. En die mensen kennen weer andere mensen... of er zijn pensionklanten die weer mensen kennen. Zorg dat je in het wereldje komt! Je kunt niet verwachten dat het paardenwereldje jou op zoekt.

Zet advertentie op marktplaats en biedt jezelf aan als gratis stalhulp. Ga vragen bij pensionstallen of ze hulp kunnen gebruiken. Als je gelijk wilt rijden kom je er niet tussen. Maar als je laat zien dat je serieus bent en een goede hulp gaan ze dat echt wel zien.
Zorg dat je rijniveau stijgt door lessen te nemen. Liefst privelessen met goede paarden of pony's waar je veel van kunt leren.


ik rij al op een manege. ook ga ik mee met een vriendin met een lease pony. ik probeer in het wereldje te komen maar ik ben niet zo sociaal :') sta ik dan te stotteren, lekker wwwweer weertje iis het t he e...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 15:28

Arme jij

Je kunt ook iets vragen over het paard of de pony ;) en wat ze er mee doen (dressuur, springen, mennen) Een compliment geven kan ook. Dat breekt het ijs misschien wat makkelijker.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:47

RenskeH schreef:
hier in kampen valt echt niets te vinden... ;( ben al vier jaar aan het zoeken -O-
marktplaats en bokt geprobeerd maar heeft niet geholpen. ik ken verder ook niemand met paarden.


Facebook misschien? Ik heb daar tot twee keer toe al met succes een verzorgpony gevonden. Gewoon leuk wat over jezelf vertellen en wat foto's bij plakken! (Als je geen facebook account hebt kun je misschien via een iemand anders zijn account wat zetten, als je geen account wilt aanmaken) :)

XkusjesX

Berichten: 44
Geregistreerd: 16-10-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:20

ik zou zeggen geef de moed niet op!
ik was ook ontzettend druk aan het zoeken en toen ik het opgaf kwam er iets heel moois op mijn pad!
ik kreeg een pony in mijn handen door iemand die ik heb gereden voor een meisje die bang voor dr was. Nu is ze niet bang meer en heeft de eigenaar mijn nummer aan een kennis gegeven en dat paard mag ik nu rijden!
Het is dus zo, als je passief bent komt er zelf iets actiefs op je pad!
als je dus telkens opzoek bent en elke dag zoekt vind je misschien niets, maar als je wacht komt er iets heel moois op je pad!

succes

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:38

XYaraaX schreef:
ik zou zeggen geef de moed niet op!
ik was ook ontzettend druk aan het zoeken en toen ik het opgaf kwam er iets heel moois op mijn pad!
ik kreeg een pony in mijn handen door iemand die ik heb gereden voor een meisje die bang voor dr was. Nu is ze niet bang meer en heeft de eigenaar mijn nummer aan een kennis gegeven en dat paard mag ik nu rijden!
Het is dus zo, als je passief bent komt er zelf iets actiefs op je pad!
als je dus telkens opzoek bent en elke dag zoekt vind je misschien niets, maar als je wacht komt er iets heel moois op je pad!

succes


Ga hierin mee! Mijn eerste verzorgpony vinden heeft ook lang geduurd, maar het is toch gelukt! De eerste is meestal moeilijk, maar het word steeds makkelijker omdat je overal "paarden" contacten krijgt.

Begin desnoads met een shetlander/kleine pony waar je niet op kunt rijden, zodat je ervaring opdoet met het hebben van een verzorgpony. De eigenaren kunnen je aanraden bij andere mensen met paarden en zo rol je langzaam in het wereldje! Gewoon op veel plekken je neus laten zien (op de manege, fiets langs huisen en bel aan!). Onderneem dingen, maar heb ook geduld! Jou verzorgpony loopt ook ergens in Kampen rond ;)