Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:33

Hi Daniella, welkom hier en spannend dat je op zoek gaat naar een bijrijdpaard, sterkte ook met het verlies van je paard.

Wat betreft je advertentie: ik zou concreter omschrijven wat je graag wil doen. Je schrijft nu dat je niet gelukkig word van alleen dressuurmatig in de bak rijden. Maar wat wil je dan wel? Springen? Grondwerk? Naar t bos? Wedstrijden? Ik zou dat ook meer in het begin al noemen en ook of je eigen vervoer hebt, ben je bereid les te nemen? Het stukje over biomechanica zou ik er uit laten want te vaag…want welke trainingsmethode hang je aan dan? En wat vind je belangrijk in welzijn? Ik denk dat dat dingen zijn om te ontdekken als je met een eigenaar in gesprek gaat

Wat betreft manieren om een bijrijdpaard te vinden: heb je geen contact met de mensen op stal waar je met je eigen paard stond? Vaak gaat via via toch het best. Een stalgenootje vroeg of ik nog een bijrijder zocht: zij kende iemand wiens eigen paard met pensioen ging en hij zocht een (groot) bijrijdpaard. Zo ben ik met m’n bijrijder in contact gekomen en zo ging het ook toen ik zelf bijrijder was. Mensen zagen mij rijden op t paard van een vriendin en hebben mij gevraagd voor hun jonge paard. Een tijdlang deed ik er twee zodat ik ook alvast een band kon opbouwen met dat jonkie.

Edit: Poekkie en ik zitten goed op 1 lijn haha :D

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:37

Ik zou dit stukje weg laten:

Je kunt mijn persoonlijkheid typeren als een sociale introvert, denker met een gevoelig hart, rustig, duidelijk, open en eerlijk. Ik ben leergierig, sta open voor andere invalshoeken en kan meebewegen indien nodig.

En deze zin plakken bij je introductie in het begin:

Ik ben 1.74m lang en weeg 75 kg.

Mocht je te groot zijn, dan hoeven mensen niet verder te lezen.
Of de klik er met een eigenaar is ontdek je imo toch pas als je met elkaar werkt.

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:17

Goh, ik zou daar wel op reageren als ik een bijrijder zou zoeken. Pluspunten vind ik dat je zelf paarden hebt gehad, dat brengt al een zeker bewustzijn met zich mee in de zorg rondom je paard en spullen die voor een eigenaar vaak vanzelfsprekend zijn maar voor een bijrijder niet. Je hebt ervaring met grondwerk, bent allround in disciplines onder het zadel en wat ik zelf belangrijk zou vinden, je snapt het nodige van de biomechanica van het paard. Dat levert vaak een eerlijke rijstijl op. Ik heb dus totaal geen issues met dat je dat vermeld.

Wat je misschien nog concreter kan aangeven is op welk niveau je rijdt, wat je graag zou doen en of je eigen vervoer hebt? Er staan nog wel wat dingen niet specifiek vermeld, maar dat vind ik persoonlijk een beetje op elke slak zout willen leggen. Denk daarbij aan of je wel/klusjes wil doen buiten het rijden, of je naast de 1-2 dagen in de week ook flexibel kan zijn of dat je bijvoorbeeld een bepaald type paard echt niet ziet zitten zoals heel ril of juist heel lui. Al kom je wel op mij over als iemand die dat niet echt een ‘paardprobleem’ ziet maar eerder als een ‘mensprobleem’.
Zonder deze toevoegingen zou ik al contact met je zoeken en dan vraag ik er wel gewoon naar.

Daniella_88

Berichten: 249
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:48

Ha, wat leuk al zo snel jullie reacties. Dankjewel.

@Poekkie: fijn dat je het aangeeft, dat van uit de hoogte en kritiek was inderdaad ook mijn voorgevoel en een van de hoofdredenen om feedback te vragen. Dat is in ieder geval niet mijn intentie, want ik sta juist open voor heel veel alternatieven. Ook het vasthouden aan één trainingsmethode (zoals Pallatin terecht aanhaalt) is niet aan mij besteed. Had ook overwogen om juist te vermelden waar ik niet voor open sta, maar dat heeft wellicht hetzelfde effect qua kritiek-idee.

@Pallatin: concreter beschrijven wat ik graag zou doen is inderdaad een goede tip. Ook over vervoer, les, etc.. Mbt in contact komen: ik ben recent verhuisd naar een (voor mij) nieuwe regio, dus oude stal is helaas geen optie. Ik ga ook hier in de buurt wel via-via rondvragen, dat geeft wellicht toch net wat andere mogelijkheden.

@Daphara: het stuk over mijn persoonlijkheid heb ik juist bewust toegevoegd, omdat het toch een soort contactadvertentie is. De achterliggende gedachte was dat de eigenaar een beeld van mij heeft en ook kan bedenken of het aanspreekt (met name voor het paard). Goede tip om lengte naar het begin te plaatsen, dat is iets dat je meteen wilt/moet weten.

@3heathcliff5: fijn dat je dit over rijstijl oppikt uit het verhaal. Dat is inderdaad de strekking en achterliggende gedachte geweest. Ik wil dit niet helemaal uit het verhaal halen, maar de aandachtspunten die eerder genoemd zijn over uit de hoogte en kritisch neem ik wel mee. Het zal mee om de toon gaan, dan om de strekking. Goede toevoegingen van de specifieke slakken ;)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:20

Daniella_88 schreef:
Al een tijdje lees ik sporadisch mee in dit topic. Interessante invalshoeken komen er voorbij, zowel vanuit de personen die een bijrijder zoeken als vanuit de bijrijders zelf.

Na jarenlang eigen paarden te hebben gehad en het overlijden van mijn paard afgelopen jaar, wil ik mezelf als bijrijder aanbieden. Nu vind ik het best lastig om een juist kanaal te vinden daarvoor. Het meest voor de hand liggend leek mij Marktplaats, dus daar heb ik een advertentie geplaatst. Eerder las ik hier dat FB groepen ook handig konden zijn. Ik heb zelf geen FB, maar zou via een vriendin wel kunnen reageren. Hebben jullie verder tips voor kanalen of via-via?

Ook zou feedback op mijn (zoek)tekst welkom zijn. Ik weet waar ik zelf als paardeneigenaar op lette voorheen, maar niet hoe dit overkomt bij iemand die een bijrijder zoekt. Wat ik heb beoogd duidelijk te maken, is dat er voor mij een wens is om gelijkgestemdheid te vinden. Juist om de kans op een potentiële match te vergroten en niet om een stempel oid te drukken. Het is me niet helemaal duidelijk of ik de tekst hier letterlijk mag posten (omdat ik die dus in een advertentie heb staan en hier niet geadverteerd mag worden), maar in dat geval kan hij verwijderd worden.

Het is een hele lap, op voorhand bedankt als je me van feedback wilt voorzien.

Verantwoordelijke en veelzijdige bijrijder aangeboden
"Hoi! Ik ben Daniëlla, 35 jaar en onlangs verhuisd naar Nieuwegein. Via deze weg bied ik mij aan als bijrijder voor 1-2 keer per week.

Niet alleen paardeneigenaren zoeken naar een speld in een hooiberg; ook voor bijrijders is het vinden van een passende combi uitdagend. Ik vind het belangrijk dat zowel jij, jouw paard en ik samen een match zijn. Daarom hieronder wat achtergrondinfo.

Bijna een jaar geleden is mijn eigen paard helaas overleden en na 16 jaar meerdere paarden te hebben gehad, heb ik besloten niet meer aan een nieuw paard te beginnen. Wel blijft het verlangen bestaan naar de omgang met paarden en het kunnen ‘zijn’ in nabijheid van deze fijne dieren.

Ik ben een veelzijdige ruiter en heb een brede interesse. In de loop der jaren heb ik ervaring opgedaan met dressuur, springen, TREC, patrouille-/buitenritten, clickertraining (R+), Parelli en lange teugelen. Ook heb ik me verdiept in bijvoorbeeld gezondheid, huisvesting, voeding en gedrag.

Je kunt mijn persoonlijkheid typeren als een sociale introvert, denker met een gevoelig hart, rustig, duidelijk, open en eerlijk. Ik ben leergierig, sta open voor andere invalshoeken en kan meebewegen indien nodig. Ik ben 1.74m lang en weeg 75 kg.

Dressuurmatig heb ik me de laatste jaren toegelegd op rechtrichten, balans en harmonie. Ik heb veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van mijn ruitergevoel in combinatie met de natuurlijke voorkeursbeweging van het paard.

Deze manier van trainen heeft mijn ogen geopend in hoe doorgaans paardgereden wordt en hoe weinig er eigenlijk echt naar de biomechanische (on)mogelijkheden wordt gekeken. Dit maakt mij dan ook (gezond) kritisch ten aanzien van een bij te rijden paard en maakt de match tussen mijzelf en de eigenaar minstens zo belangrijk. Gelijkgestemdheid over welzijn en trainingsvormen zijn voor mij een uitgangspunt.

Ik zou het fijn vinden om uiteindelijk verschillende dingen te (mogen) doen. Van alleen dressuurmatig in de bak rijden, word ik niet gelukkig. Uiteraard begrijp ik dat eerst wederzijds vertrouwen opgebouwd moet worden en in de loop van de tijd uitbreiding van activiteiten mogelijk is. Bereid tot het betalen van een (passende) vergoeding en mee te helpen in verzorging en onderhoud.

Mocht dit je aanspreken, kom ik graag met je in contact."




Ik moet eerlijk zeggen dat ik je tekst vrij lang vindt en ingewikkeld qua taalgebruik. Ik snap de termen en waar je het over hebt wel. Echter leest het niet makkelijk weg. Veel dingen kan je ook uitleggen of vertellen als je bij iemand gaat kijken. Ik krijg het benauwd van het laatste stukje van “kritisch kijken ten aanzien van en Gelijkgestemdheid over welzijn en trainingsvormen zijn voor mij een uitgangspunt”. Het is goed dat je je verdiept hebt in training en welzijnsvormen in de omgang met paarden. Ik zou het dan anders omschrijven, meer algemeen. Dat je je daarin hebt verdiept en ervaring in op hebt gedaan. Het stukje kritisch zou ik weglaten. Niet banketstaaf bedoeld, maar ik zou verder kijken als ik dat zou lezen. Ik wil namelijk iemand die met mij de liefde voor mijn paard deelt en lekker met hem bezig is, maar niet iemand die mij de les gaat lezen bewijs van spreken of een extreem kritische mening heeft. Wellicht dat andere eigenaren daar anders over denken.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:49

Daniella_88 schreef:
@Daphara: het stuk over mijn persoonlijkheid heb ik juist bewust toegevoegd, omdat het toch een soort contactadvertentie is. De achterliggende gedachte was dat de eigenaar een beeld van mij heeft en ook kan bedenken of het aanspreekt (met name voor het paard). Goede tip om lengte naar het begin te plaatsen, dat is iets dat je meteen wilt/moet weten.


het gaat mij vooral om dit stukje Je kunt mijn persoonlijkheid typeren als een sociale introvert
Ik denk dat weinig paardeneigenaren zitten te wachten op een "lesje psychologie". Ik zou zelf niet weten hoe ik die zin moet interpreteren en wat ik er mee moet als eigenaar van een paard. Ik heb bij die tekst ook meteen het gevoel dat ik als persoon ook door jou psychologisch zal worden gelabeld als het een of het ander en daar zit ik niet op te wachten.

Paardenmensen zijn doorgans simpel no nonsens volk, waarmee ik niets over hun intelligentie niveau bedoel te zeggen, maar meer van "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg".

Ik zou de advertentie simpeler en duidelijker houden, het is nu te diep, te ingewikkeld, te psychologisch en ik krijg van dat een beetje de kriebels. Als je in de buurt zou wonen zou ik je echt wel een kans willen geven, omdat jouw kijk en visie op het omgaan met paarden mij in de basis wel aanspreekt, het is de poeha er omheen en de bewoording die je gebruikt, wat mij tegen zou houden contact met je op te nemen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:56

Citaat:
Paardenmensen zijn doorgans simpel no nonsens volk, waarmee ik niets over hun intelligentie niveau bedoel te zeggen, maar meer van "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg".

Yep :j


De enige reden waarom ik je bij deze sollicitatiebrief uit zou nodigen is je leeftijd en dat je een eigen paard hebt gehad.

De rest denk ik. Leuk al die theorie.
Die heb ik hier meer gehad.
Maar ze zouden zonder toezicht nog niet verongelukken met de paarden. En geen moment dat ik ooit bij die personen gedacht heb. Die vraag ik eens als ik er niet bij ben de paarden te doen.
Maar in theorie, perfect.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:19

Ik vind het een leuke en doordachte advertentie. Voor de niet-lezers staat de belangrijkste informatie eerst (woonplaats, leeftijd en ervaring) en zij kunnen op basis daarvan al contact me je opnemen. Paardeneigenaren die wel meer over je willen weten kunnen verder lezen en zo een beeld krijgen van wat voor persoon ze op hun erf uitnodigen.

Ik zou de advertentie zo posten. Je kan altijd nog aanpassingen doen als je na een tijd merkt dat er geen reacties komen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 10:56

Ik vind het ook een hele pakkende advertentie

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 11:38

Verschillende reacties dus. De een vindt het teveel poeha en de ander zegt prima advertentie! Ik denk dat je met degenen die het een prima advertentie vinden zoals die nu is de grootste kans hebt op een match.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 12:42

3heathcliff5 schreef:
Verschillende reacties dus. De een vindt het teveel poeha en de ander zegt prima advertentie! Ik denk dat je met degenen die het een prima advertentie vinden zoals die nu is de grootste kans hebt op een match.


Helemaal mee eens hoor! Ik snap haar punt wel hoor dat je je verdiept in trainingsmethoden. Dat is hartstikke goed hoor! En het is goed dat je je visie weet op paarden. Alleen ik zou van zoveel theorie en kritische blik een beetje benauwd worden (ondanks ik zelf ook afgestudeerd ben aan hoger onderwijs). Iemand komt bij mij niet op sollicitatie gesprek, maar genieten van onze passie en dat is werken met paarden. Maar wat hierboven al gezegd wordt. Door zo’n advertentie vind je wel iemand die wellicht daarin wel een match is. ☺️

Daniella_88

Berichten: 249
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:25

Dank voor jullie reacties. Inderdaad verschillende voorkeuren en manieren waarop het overkomt. Dat zal altijd wel schipperen blijven denk ik. De tips die ik in ieder geval meeneem zijn wat meer concretiseren in wat ik zoek en wat praktische zaken toevoegen als reistijd, flexibiliteit, klusjes, etc.. Ook de tone of voice hier en daar nuanceren.

De 'poeha' laat ik er in aangepaste vorm wel in, want het past bij mij. Tenminste, ik zie de poeha als weloverwogen en doordacht. Dat het kan overkomen als hautain en kritisch, begrijp ik en daar kan ik proberen een andere toon te vinden zonder dat de boodschap verloren gaat.

Dat de gemene deler die zit in de liefde en passie voor paarden, neemt niet weg dat ik (het houden van) paarden een serieuze aangelegenheid vind. Als in: iets om niet lichtzinnig over te denken; het is een groot goed.

Nogmaals heel erg bedankt. Ook weer leerzaam (en uit mijn comfortzone) dit :)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:28

Ik begrijp je hoor, zou zelf ook nooit willen bijrijden op een plek waar zadel niet past of paard slecht verzorgd wordt.
Maar je zou ook kunnen overwegen om die vragen/eisen te stellen aan de mensen die reageren en dan in die ronde te selecteren. Zo schrik je geen potentieel goede paardeneigenaars af zonder iets af te doen aan je selectiecriteria.

MimixDaina

Berichten: 208
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:37

Ik meld mij ook hier,
ik heb jaren lang verschillende bijrijd en verzorgpaarden gehad. Echter wegens medische redenen afgelopen juli even een stop moeten zetten op het rijden van het ziekenhuis. Nu mag ik dus weer beginnen maar ik vind het erg lastig. Ik ben bang dat het mensen afschrikt dat ik een tussenstop heb gehad met die reden.

Hoe denken jullie hierover?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 20:52

MimixDaina schreef:
Ik meld mij ook hier,
ik heb jaren lang verschillende bijrijd en verzorgpaarden gehad. Echter wegens medische redenen afgelopen juli even een stop moeten zetten op het rijden van het ziekenhuis. Nu mag ik dus weer beginnen maar ik vind het erg lastig. Ik ben bang dat het mensen afschrikt dat ik een tussenstop heb gehad met die reden.

Hoe denken jullie hierover?


Het zou mij niet afschrikken hoor. Denk dat het per paard verschilt wat wel en niet kan. Mijne is easy going en zal er niet veel slechter van worden als iemand weer even moet inkomen. Daarnaast kan je naast rijden nog meer dingen met het paard doen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:11

Nee waarom zou dat afschrikken?
Is toch geen rare reden?

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:37

Een tijdelijke stop zou ik ook niet als probleem zien. Zeker niet omdat je stop relatief kort was en jecal veel ervaring hebt. Dat is niet zomaar weg.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 23:38

Een stop als ‘wegens geen motivatie’ zou mij afschrikken maar medische reden en dan maar 6 maand niet.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 01:58

Je hoeft toch helemaal geen reden te geven, zeker niet als het medisch is en dat voor de nabije toekomst geen hindering zou kunnen zijn.
Ik zou het niet eens noemen in een advertentie, het gaat niemand iets aan dat je een pauze hebt gehad. Mocht de klik er zijn tussen jou, het nieuwe verzorgpaard en de eigenaar daarvan, dan kun je die persoon dan ook in vertrouwen nemen.

Als het iets is wat wel mogelijk een hinder kan zijn in het bijrijder of verzorgen van een paard, dan is het wel zo netjes om bij de kennismaking al in hoofdlijnen te vermelden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 02:16

Ik heb trouwens ook wel weer een bijzondere situatie. Afgelopen woensdag krijg ik via FB een berichtverzoek van een leeg (ofwel voor niet vrienden onzichtbaar op de inhoud) profiel. De persoon verteld dat ze de dochter is van het desbetreffende account en zelf geen FB heeft. Ze is op zoek naar een bijrijpaard en heeft via een voormalig Stalgenoot (die ze niet bij naam noemt) gehoord dat ik op zoek ben naar een bijrijder, of ik a.u.b. contact met haar wil opnemen. Haar telefoonnummer en een screenshot van haar MP advertentie erbij.

Omdat het onder berichtverzoeken binnen kwam, zie ik het pas op donderdag. Ik ben niet echt opzoek naar een bijrijder, dus besluit later te reageren. ‘s Avonds op stal vind ik een briefje aan mijn zadelkast (die in een afgesloten zadelkamer staat) het briefje is van diegene de het FB berichtje gestuurd had, ze schrijft dat ze op goed geluk naar de stal was gegaan in de hoop mij daar aan te treffen, of ik a.u.b. contact met haar wil opnemen.

Nadat ik klaar ben met de paarden zit ik nog even bij de binnenbak met Stalgenootjes te kletsen en stuur ik haar een berichtje, ze heeft moeite gedaan, ik kan op z’n minst even reageren.

“Hey hoi, *mijnnaam* hier, ik heb je briefje gevonden.”

Later thuis zoek ik aan de hand van de screenshot haar MP advertentie op, maar wat ik zie is niet iets waarvan ik meteen enthousiast van wordt. Het lijkt een manege/basis niveau ruiter als ik het zo van de foto’s moet beoordelen. Maar goed, hopelijk heeft ze een rij filmpje, ik kan er altijd nog naar vragen wanneer ze op mijn appje reageert en hopelijk ziet het er op een filmpje wat meer belovend uit.
Pas een ruime dag later krijg ik reactie op vrijdag avond.

“Kunnen we op stal afspreken?”

Ik vind het een iets wat vreemd bericht, we kennen elkaar niet, ik weet verder niets van haar, ik ben ook niet actief op zoek naar een bijrijder.
Dus ik stel haar wat vragen: Kennen wij elkaar misschien al, zijn we elkaar wel eens op stal tegengekomen en wie heeft je doorverwezen naar mij.

En dan hoor ik niets meer… nu 2 dagen later nog steeds niet

Op stal weet ook niemand er iets van, toch is ze in de zadelkamer gekomen en heeft een briefje precies aan mijn kast gehangen.

Vreemd, erg vreemd

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:42

Daphara schreef:
Ik heb trouwens ook wel weer een bijzondere situatie. Afgelopen woensdag krijg ik via FB een berichtverzoek van een leeg (ofwel voor niet vrienden onzichtbaar op de inhoud) profiel. De persoon verteld dat ze de dochter is van het desbetreffende account en zelf geen FB heeft. Ze is op zoek naar een bijrijpaard en heeft via een voormalig Stalgenoot (die ze niet bij naam noemt) gehoord dat ik op zoek ben naar een bijrijder, of ik a.u.b. contact met haar wil opnemen. Haar telefoonnummer en een screenshot van haar MP advertentie erbij.

Omdat het onder berichtverzoeken binnen kwam, zie ik het pas op donderdag. Ik ben niet echt opzoek naar een bijrijder, dus besluit later te reageren. ‘s Avonds op stal vind ik een briefje aan mijn zadelkast (die in een afgesloten zadelkamer staat) het briefje is van diegene de het FB berichtje gestuurd had, ze schrijft dat ze op goed geluk naar de stal was gegaan in de hoop mij daar aan te treffen, of ik a.u.b. contact met haar wil opnemen.

Nadat ik klaar ben met de paarden zit ik nog even bij de binnenbak met Stalgenootjes te kletsen en stuur ik haar een berichtje, ze heeft moeite gedaan, ik kan op z’n minst even reageren.

“Hey hoi, *mijnnaam* hier, ik heb je briefje gevonden.”

Later thuis zoek ik aan de hand van de screenshot haar MP advertentie op, maar wat ik zie is niet iets waarvan ik meteen enthousiast van wordt. Het lijkt een manege/basis niveau ruiter als ik het zo van de foto’s moet beoordelen. Maar goed, hopelijk heeft ze een rij filmpje, ik kan er altijd nog naar vragen wanneer ze op mijn appje reageert en hopelijk ziet het er op een filmpje wat meer belovend uit.
Pas een ruime dag later krijg ik reactie op vrijdag avond.

“Kunnen we op stal afspreken?”

Ik vind het een iets wat vreemd bericht, we kennen elkaar niet, ik weet verder niets van haar, ik ben ook niet actief op zoek naar een bijrijder.
Dus ik stel haar wat vragen: Kennen wij elkaar misschien al, zijn we elkaar wel eens op stal tegengekomen en wie heeft je doorverwezen naar mij.

En dan hoor ik niets meer… nu 2 dagen later nog steeds niet

Op stal weet ook niemand er iets van, toch is ze in de zadelkamer gekomen en heeft een briefje precies aan mijn kast gehangen.

Vreemd, erg vreemd


Een beetje een bijzondere situatie..

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:32

Nou ik krijg er een beetje de kriebels van.

Daniella_88

Berichten: 249
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:32

@MimixDaina: lijkt mij geen reden om af te schrikken. Een half jaar is ook niet zo heel lang als je jarenlange rijervaring hebt. Ben het wel eens met Poekkie dat 'geen motivatie' vervelender zou zijn en ook met Daphara dat je geen reden hoeft te geven.

@Daphara: dat lijkt inderdaad een bijzondere situatie. Hoe ervaar jij deze manier van jou benaderen? Het lijkt mij best wel indringend, nog los van dat je niet weet wie het is.

Naar aanleiding van jullie feedback, heb ik de advertentietekst herschreven en ben er zelf wel blij mee. Nogmaals bedankt voor de verschillende perspectieven. Dit is het geworden:

"Hoi! Ik ben Daniëlla, 35 jaar en onlangs verhuisd naar Nieuwegein.

Bijna een jaar geleden is mijn eigen paard helaas overleden en na 16 jaar meerdere paarden te hebben gehad, heb ik besloten niet meer aan een nieuw paard te beginnen. Wel blijft het verlangen bestaan naar de omgang met paarden en het kunnen ‘zijn’ in nabijheid van deze fijne dieren.

Wat bied ik
Via deze weg bied ik mij aan als bijrijder voor 1-2 keer per week. Dat mogen vaste of flexibele dagen zijn. Ik ben in bezit van eigen vervoer, BE-rijbewijs en rijd het liefst max. 20-25 minuten met de auto vanaf Nieuwegein. Bereid tot het betalen van een (passende) vergoeding en mee te helpen in verzorging, klusjes en onderhoud.

Ervaring
Ik ben een veelzijdige ruiter en heb een brede interesse. In de loop der jaren heb ik ervaring opgedaan met dressuur, springen, TREC, patrouille-/buitenritten, longeren (enkele en dubbele lijn), clickertraining (R+), Parelli en lange teugelen. Ook heb ik me verdiept in bijvoorbeeld gezondheid, huisvesting, voeding en gedrag. Dressuur ervaring op M-niveau en ontwikkelpotentie voor meer.

Wie ben ik
Je kunt mij typeren als een sociale introvert, denker met een gevoelig hart, rustig, duidelijk, open en eerlijk. Ik ben leergierig, sta open voor andere invalshoeken en kan meebewegen indien nodig. Ik ben 1.74m lang en weeg 75 kg.

Dressuurmatig heb ik me de laatste jaren toegelegd op rechtrichten, balans en harmonie. Ik heb veel aandacht besteed aan de ontwikkeling van mijn ruitergevoel in combinatie met de natuurlijke voorkeursbeweging van het paard. Dit maakt dan ook dat ik de biomechanische (on)mogelijkheden van het paard boven de ambitie van mij als ruiter zet en het belangrijk vind dat we qua welzijn en training op één lijn zitten.

Wat zoek ik
Ik zou het fijn vinden om, na het opbouwen van wederzijds vertrouwen, uiteindelijk verschillende dingen te doen. Dressuurmatig rijden als basis afgewisseld met bijv. buitenrijden en een klein sprongetje op zijn tijd. Graag blijf ik mezelf ontwikkelen en wil ik les nemen. Wedstrijden rijden zijn geen must, maar het is leuk als de optie open is.

Mocht dit je aanspreken, kom ik graag met je in contact."

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:55

Die vind ik veel beter, fijne tekst en zeker aansprekend voor een groot publiek denk ik! Veel succes!

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:40

Eens met Poekkie! Knap gedaan Daniella, heel aansprekend! Als ik op zoek was geweest (en je dichterbij had gewoond) had ik je zeker benaderd. Ik hoop dat je snel een leuk bijrijdpaard/ eigenaar :D vindt!

@ Daphara, wat een rare toestand. Is al een gekke manier om benaderd te worden en het verdere contact is ook niet ‘normaal’ te noemen. Mocht ze nog contact met je opnemen wat ga je dan doen?

@Mimix, zou voor mij absoluut geen reden zijn om als eigenaar af te haken. Ik heb ook nooit aan een bijrijder gevraagd hoe lang hij of zij al niet had gereden oid, is nooit in me op gekomen dat te vragen. Aan de hand van wat een potentiële bijrijder mij vertelde over voorgaande ervaring kon ik wel een inschatting maken of dat zou matchen en voor ik ze er voor t eerst op liet vertelde ik het eea over hoe paardlief ongeveer in elkaar stak zodat ook zij een inschatting konden maken of ze dat ok vonden. En dan met proefrijden merk je het dan van beide kanten snel genoeg. :j