Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:26

Aan de andere kant: je hebt zelf een paard gehad zeg je. Dan had je je ook af kunnen vragen hoe jij het had gevonden als je bijrijdster ineens niet meer komt omdat het paard iets mankeert. Je zegt dat het je niet alleen om het rijden ging. Maar waarom ben je er dan niet gewoon heen gegaan om te borstelen of te wandelen? Als ze dat dan niet nodig had gevonden, had ze het echt wel gezegd lijkt me. Ik heb zelf een bijrijdster gehad die een half uur moest rijden. Toen mijn paard kreupel raakte heb ik haar gezegd dat ze echt niet een half uur in de auto hoefde te gaan zitten om alleen maar te poetsen. Toch deed ze dat, door weer en wind.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:37

Poekkie schreef:
Goh, niets meer vragen of laten weten is altijd heel erg fout in dat soort situaties. Als eigenaar zou die bijrijder bij mij ook niet meer terug hoeven te komen wanneer later de situatie terug gunstiger is. Laat het een wijze les zijn :)

Verder… een bos bloemen en het gewoon proberen uit te leggen kan idd helpen. Leg zeker geen fouten of verwachtingen bij haar, want dat gaat heel erg slecht opgevat worden. Veel succes.


Dank je Poekkie, mag ik je even om uitleg vragen over iets? Ik neem nu overigens niet mijn situatie, maar iets vergelijkbaars, anders vind ik het een beetje ongemakkelijk en misschien persoonlijk naar de eigenaar, wat ik wil voorkomen.

Wat had je in jouw geval van de bijrijder verwacht? Hoe vaak informeren? Wat is de reden dat je ervan uitgaat dat de bijrijder niets wil doen of niet wil komen? Is het altijd de taak van de bijrijder om te informeren, of ook van de eigenaar om met updates te komen?

Allemaal echt serieuze vragen van mijn kant, omdat het dus niet 'natuurlijk' komt. In mijn hoofd ben je gewoon vanzelfsprekend beschikbaar voor het paard. Als ik dan niets meer zou horen van een eigenaar of updates krijg over de uitslag of wanneer het onderzoek komt, ga ik er snel vanuit dat de eigenaar lekker even zelf met hem bezig is of duidelijk geen behoefte aan mij heeft en wil ik de eigenaar die vrijheid geven, aangezien ik niet betaal. Uiteraard geef ik wel aan dat ze het maar moet laten weten als ik nog iets kan doen, maar dat moet duidelijk veel explicieter?

Wil er echt van leren, dit zit in de communicatie. Niet iedereen communiceert op dezelfde wijze en ik wil graag weten hoe ik het goed doe.

@Dreamboy, een beetje wat ik hierboven zei. Eigenaresse was zelf veel bezig met haar paard, ik kon me erg goed voorstellen dat ze gewoon even zelf bezig wilde gaan. Maar in elke situatie had ik het als eigenaar wel even aangegeven of gevraagd als ik me er erg aan stoorde.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:41

Ik zou als eigenaar het wel fijn vinden als een bijrijder vraagt hoe gaat het nu met paard X.
Of vind je het fijn als ik kom toch kom borstelen?

Maar goed dat is nu te laat. Dan zou ik het waarom uitleggen. Meer kun je niet meer doen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:42

Achteraf, achteraf, absoluut. We zaten op elkaar te wachten.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 16:57

Achteraf had ik de loterij ook al gewonnen :P

Als je altijd een fijne bijrijder was geweest zou ik als eigenaar echt niet moeilijk blijven doen als er dan een doosje merci of een bloemetje zou komen. Is dat wel zegt dat ook iets over de eigenaar.

Mocht je een bijrijder zijn geweest die al vaker zomaar af liet weten. Ja dan zou ik je bedanken maar het er bij laten.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:07

Het is heel simpel. Als ik met mijn bijrijdster afgesproken heb dat zij 2x per week mijn paard doet, ga ik ervan uit dat ze dat ook doet als het paard wat mankeert, tenzij ik iets anders aangeef. En een Apple sturen om te vragen hoe het nu gaat is een kleine moeite toch? Niet dagelijks maar als je dan bij het paard geweest bent kun je aangeven wat je gedaan hebt die dag en gelijk even informeren of er al verbetering is. Is jullie communicatie dan echt zo slecht en zien je elkaar nooit bij het paard?

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:14

Hey Sheran, wat een vervelende situatie.
Toen mijn laatste bijrijpaard niet meer gereden kon worden en ik niet zeker wist wat er van me verwacht werd, heb ik aan de eigenaresse gevraagd of ik nog gewoon op mijn vaste dagen kon blijven komen om te poetsen en te stappen. En zo om de paar weken -of als ik wist dat er een dierenarts recent langs was geweest- vroeg ik hoe het ging met het paard en of er updates waren (als ik ze niet kreeg). Lijkt me zeker niet raar of opdringerig om te vragen als bijrijder/verzorger zijnde.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:17

Sheran schreef:
Ben nu even heel verdrietig, net gehoord dat ik moet stoppen met mijn bijrijdpaard... Fantastisch paard overigens, fijne eigenaresse... Paard had de laatste tijd een paar problemen waardoor rijden vaak niet kon en ik wilde niet in de weg zitten en pushen met dat soort lastige dingen. Dus ik ben misschien wat te afwachtend geweest in mijn communicatie omdat ik (blijkbaar onterecht) dacht dat ik alleen maar in de weg zou zitten en dat het aangegeven zou worden als verdere hulp ook maar enigszins welkom zou zijn. Want iedere keer stond ik gewoon klaar om te gaan, al was het maar voor poetsen of stappen. Helaas kwam het over alsof ik niet om het paard gaf, wat ik heel erg vind, want ik geef ontzettend veel om dat paard. Ik zou elke dag komen om te poetsen en te stappen als ik het idee zou hebben dat dat welkom was.

Maar goed, als het niet meer goed voelt moet je het als eigenaar uiteraard niet doen. Overigens echt niets, niets ten nadele van eigenaresse en paard, het is gewoon een hele stomme miscommunicatie en ben gekwetst en kwaad op mezelf dat ik dit niet heb kunnen voorkomen.

Nu is mijn vraag vooral, om iets dergelijks in de toekomst te voorkomen: wat verwachten jullie in de communicatie? Ik ben erg introvert en ben huiverig (ook door ervaringen uit het verleden) om bij een bijrijdpaard erg op de voorgrond te treden. De eigenaren van mijn vorige twee paarden vonden dat prettig: het was immers hun paard en ik stel me op ten dienste van hen. Heb nooit betaald, dus ik deed wat me werd gevraagd en wat de eigenaren graag wilden. Wilde me geen paard toe-eigenen waar ik geen recht op had, zeg maar.

Mijn eigen paard is ook lange tijd ziek geweest. Heb toen aan mijn verzorgster aangegeven dat het altijd fijn was als ze kwam, wat ze toen ook graag deed. Maar had ik het niet aangegeven, dan had ik het ook niet raar gevonden als ze zich op de achtergrond hield, want wie weet was ik wel erg druk met moeilijke dingen met mijn paard...

Meningen? Ik zit een beetje in de knoop.


Ik vind het vooral erg dat er bij 1 miscommunicatie gelijk de stekker eruit getrokken wordt. Ik ben ook introvert en ik zou in een dergelijk geval ook eerder afwachtend zijn. Ik vind het aan de eigenaar van het paard om de afspraken te bepalen. Toen je startte met het paard bijrijden zal het ook de eigenaar geweest zijn die met jou de afspraken, wensen en eisen heeft overlopen. Wanneer de situatie verandert zou ik het dan ook fijn vinden dat de eigenaar de afspraken, wensen en eisen nog eens dubbelcheckt, eventueel aanpast en dan communiceert.
Wat niet wegneemt dat je ergens misschien ook wel had kunnen sturen, maar ik vind het wel ver gaan om meteen de hele overeenkomst op te zeggen wanneer er even iets 'misloopt' zonder tussentijds te overleggen/verwittigen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:23

Wel handig die inzichten, heel fijn. Mijn 'taak' was het rijden van het paard, omdat ze dat soms ook niet altijd zelf kon. Eigenaresse was er dan ook eigenlijk altijd bij, en na afloop hielp ik dan met in de wei zetten. Als ze er niet bij was kreeg ze altijd een update uiteraard. Heel af en toe wei uitmesten. Heb ook wel aangeboden uit te mesten/op te passen, maar dat hoefde niet. Heb dus nooit echt met het paard 'gekneuterd', al had ik dat wel leuk gevonden. Meestal kwam ik al vroeg in de ochtend en gingen ze daarna de wei op met z'n allen. Was uiteindelijk ook de bedoeling dat de eigenaresse zelf weer meer zou gaan rijden zodra het kon. Heb uiteraard ook aangeboden haar te helpen met dingen klaarzetten etc, maar dat heeft nooit gehoeven.
Ik had dus niet het idee dat de communicatie slecht was, maar dat had ik dus helaas verkeerd ingeschat.

@Raisin: het was inderdaad handig geweest als ik dat wat beter had gedaan. Nu ben ik twee weken geleden voor het laatst geweest, en heb gisteren pas een beetje gestuurd met de vraag of er all nieuwe was en hoe het ging, omdat ik het zo lang vond duren...

@Gini: jij omschrijft mijn gevoel goed! Denk overdaad ook achteraf: oh dit had ik kunnen doen, of dit... Maar ik had niet het idee dat dat heel welkom was, ik zag het inderdaad als iets voor haar om de afspraken te bepalen.

Nog een keer voor de zekerheid: echt niets ten nadele van de eigenaresse, het ligt uiteraard ook aan mijn communicatie.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:25

Ik denk dat ze beide niet heel goed zijn in communiceren en dat het daar fout is gegaan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:29

Ik vind sommige reacties hier wel hard, want ik denk inderdaad dat Sheran het allemaal niet verkeerd bedoeld heeft. Als een eigenaar alleen communiceert over wat een paard mankeert en geen afspraken maakt over wat nog wel kan, tja dan ligt het echt bij de eigenaar. Er zomaar vanuit gaan dat een bijrijder zich (zonder communicatie) aanpast aan jou en de beperkingen van het paard, tja dat gaat natuurlijk mis.

Sheran is nou ook niet bepaald een manege niveau bijrijder, zij kan wel echt helpen een paard beter te krijgen en daar zou menig eigenaar, waaronder ik (wanneer verhuis je ook alweer terug naar Deventer?) zich in de handen voor knijpen.

Goede communicatie moet van 2 kanten komen en als eigenaar mag je ook best wel je best doen als je een goede bijrijder hebt gevonden. En of de bijrijder nou betaald of niet, als eigenaar kun je ook je verwachtingen communiceren.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:37

Daphara schreef:
Ik vind sommige reacties hier wel hard, want ik denk inderdaad dat Sheran het allemaal niet verkeerd bedoeld heeft. Als een eigenaar alleen communiceert over wat een paard mankeert en geen afspraken maakt over wat nog wel kan, tja dan ligt het echt bij de eigenaar. Er zomaar vanuit gaan dat een bijrijder zich (zonder communicatie) aanpast aan jou en de beperkingen van het paard, tja dat gaat natuurlijk mis.

Sheran is nou ook niet bepaald een manege niveau bijrijder, zij kan wel echt helpen een paard beter te krijgen en daar zou menig eigenaar, waaronder ik (wanneer verhuis je ook alweer terug naar Deventer?) zich in de handen voor knijpen.

Goede communicatie moet van 2 kanten komen en als eigenaar mag je ook best wel je best doen als je een goede bijrijder hebt gevonden. En of de bijrijder nou betaald of niet, als eigenaar kun je ook je verwachtingen communiceren.


Daphara :+:
Ik wist overigens ook niet wat het paard mankeerde, dat zou worden uitgezocht.
Het is gewoon erg jammer allemaal.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 17:37

Sheran schreef:
@Gini: jij omschrijft mijn gevoel goed! Denk overdaad ook achteraf: oh dit had ik kunnen doen, of dit... Maar ik had niet het idee dat dat heel welkom was, ik zag het inderdaad als iets voor haar om de afspraken te bepalen.


Don't beat yourself up. Al is het natuurlijk wel jammer dat je er een heel fijn bijrijdpaard kwijt door bent. Maar in dit geval vond ik de bal toch echt wel in kamp eigenaar liggen om al bij voorbaat door te geven hoe of wat. Zeker als de afspraak 'rijden' is en dat 'rijden' kan niet meer, lijkt het me echt niet zo gek om af te wachten wat de eigenaar wilt. Als de afspraak 'basiszorg geven' is, ga je ook niet vanzelf bedenken dat de eigenaar het vast leuk vindt dat je het paard gaat longeren.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 18:28

Het verhaal heeft natuurlijk altijd twee kanten. Ook de eigenaresse is hier in gebreke gebleven en had misschien aan kunnen geven wat er van ts verwacht werd. Aan de andere kant, twee weken niets van je laten horen en niet even informeren hoe het met het paard is, vind ik ook niet kunnen. Maar om dan gelijk de stekker eruit te trekken gaat wel heel ver. Mogelijk had de eigenaresse al eerder twijfels maar durfde ze dat niet aan te geven?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 20:54

Dat zou best kunnen. Ik zag het echt niet aankomen, ik kreeg juist berichten dat ze het fijn vond gaan.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 21:30

Sheran schreef:
Poekkie schreef:
Goh, niets meer vragen of laten weten is altijd heel erg fout in dat soort situaties. Als eigenaar zou die bijrijder bij mij ook niet meer terug hoeven te komen wanneer later de situatie terug gunstiger is. Laat het een wijze les zijn :)

Verder… een bos bloemen en het gewoon proberen uit te leggen kan idd helpen. Leg zeker geen fouten of verwachtingen bij haar, want dat gaat heel erg slecht opgevat worden. Veel succes.


Dank je Poekkie, mag ik je even om uitleg vragen over iets? Ik neem nu overigens niet mijn situatie, maar iets vergelijkbaars, anders vind ik het een beetje ongemakkelijk en misschien persoonlijk naar de eigenaar, wat ik wil voorkomen.

Wat had je in jouw geval van de bijrijder verwacht? Hoe vaak informeren? Wat is de reden dat je ervan uitgaat dat de bijrijder niets wil doen of niet wil komen? Is het altijd de taak van de bijrijder om te informeren, of ook van de eigenaar om met updates te komen?

Allemaal echt serieuze vragen van mijn kant, omdat het dus niet 'natuurlijk' komt. In mijn hoofd ben je gewoon vanzelfsprekend beschikbaar voor het paard. Als ik dan niets meer zou horen van een eigenaar of updates krijg over de uitslag of wanneer het onderzoek komt, ga ik er snel vanuit dat de eigenaar lekker even zelf met hem bezig is of duidelijk geen behoefte aan mij heeft en wil ik de eigenaar die vrijheid geven, aangezien ik niet betaal. Uiteraard geef ik wel aan dat ze het maar moet laten weten als ik nog iets kan doen, maar dat moet duidelijk veel explicieter?

Wil er echt van leren, dit zit in de communicatie. Niet iedereen communiceert op dezelfde wijze en ik wil graag weten hoe ik het goed doe.

@Dreamboy, een beetje wat ik hierboven zei. Eigenaresse was zelf veel bezig met haar paard, ik kon me erg goed voorstellen dat ze gewoon even zelf bezig wilde gaan. Maar in elke situatie had ik het als eigenaar wel even aangegeven of gevraagd als ik me er erg aan stoorde.


Communicatie gaat van twee kanten natuurlijk.

Ik heb bvb vrij recent mee gemaakt dat een meisje springles reed op mijn paard en paard de volgende dag kreupel was. 2 maanden out en nu terug recent aan het opbouwen, maar alle spieren weg. Meisje heeft 1x gestuurd ‘ooh nee wat erg, sorry’ en verder niets laten weten de volgende 2 weken. Dat heb ik haar ontzettend kwalijk genomen bvb. (De kreupelheid niet, daar kon ze niets aan doen, echt puur die houding). Voor mij kwam dat echt over als ‘tof dat ik je paard mocht gebruiken, maar nu er iets is, trek ik mijn handen er van af en boeit het me niet meer’. Terwijl dat voorheen ook een meisje was waar ik echt heel goed contact mee had. Dat zou ik hier als eigenaar in jou verhaal ook hebben.

Ik verwacht van een bijrijder dat deze interesse toont in het paard en wil helpen indien nodig. Dwz, ik zou 1 x per week ofzo een smsje hoe het gaat en of je nog eens mag langskomen of kan helpen wel gepast vinden.

Als eigenaar zou ik nooit durven sturen dat er verplicht x maal gewandeld moet worden naar een bijrijder, maar hulp is natuurlijk steeds ontzettend welkom.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:05

Ik snap dan dat meisje wel weer een beetje, ik ken haar uiteraard niet maar zo zou ik ook gereageerd kunnen hebben (met daarbij dan weer wel: laat me weten als ik iets kan doen). Goed om de verschillen te lezen.

Ik hoop dat de eigenaresse van mijn ex-bijrijdpaard in ieder geval snel iemand vindt waar ze blij mee is.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:11

Wat vervelend voor je Sheran.
Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van dat het nooit een goed idee is om iets in te vullen voor een ander.
Altijd vragen wat iemand prettig vindt of verwacht en niet uitgaan van iets wat je zelf hebt bedacht zonder te checken of dit klopt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:29

Dank je :) En zeker, ik had gewoon even moeten vragen: klopt het dat je het paard nu liever even zelf doet, en het aangeeft als je graag hulp wil?
Achteraf, achteraf... En een les voor een volgende keer.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 23:43

Het is inderdaad een leer moment, maar leg de fout niet alleen bij jezelf. Tenslotte werd je eerder al echt ingezet voor het rijden, ze deed uitmesten e.d. meestal al zelf. Dan is het ook niet heel gek dat als er niet meer gereden kan worden jij ook even niet weet wat er nu van je verwacht wordt. het moment waarop de eigenaresse laat weten dat rijden er even niet in zit lijkt het me logisch dat zij dan ook met jou overlegt wat er nog wel kan en wat jullie beide daarin willen. Dat zou ik als eigenaresse iig wel doen. Nu ben ik zelf behoorlijk extravert en communicatief, dat is niet iedereen. maar dit ligt dus zeker niet alleen bij jou. Wel rot voor je dat het zo gelopen is.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 08:58

Mee eens, de communicatie ligt aan beide kanten en miscommunicatie gebeurd zo makkelijk en vaak. Wat kun je doen om het te voorkomen? beter communiceren in vervolg denk ik, niet te afwachtend zijn (dat kan idd afstandelijk overkomen en daardoor negatief ingevuld worden). Maar gewoon echt heel duidelijk alles benoemen, ook overbodige zaken in jouw ogen en veel vragen/ interesse tonen.

Probleem is vaak dat mensen zelf gaan invullen met wellicht eerdere negatieve ervaringen in het achterhoofd of angsten die geprojecteerd worden. En weinig mensen communiceren open en direct wat het dan allemaal nog moeilijker maakt.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:09

Sure_lee schreef:
Wat vervelend voor je Sheran.
Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van dat het nooit een goed idee is om iets in te vullen voor een ander.
Altijd vragen wat iemand prettig vindt of verwacht en niet uitgaan van iets wat je zelf hebt bedacht zonder te checken of dit klopt.


Maar de paardeneigenaar is in dit geval toch juist de grootste gedachteninvuller? Die verbreekt zelfs een hele overeenkomst omdat ze denkt dat Sheran totaal ongeïnteresseerd is.

Dit is eigenlijk best wel een interessante kwestie, die net iets breder gaat dan dit hele voorval eigenlijk. Introversie wordt nog te vaak misbegrepen in een maatschappij waar extraversie de norm is. En als er iemand zich moet aanpassen of lessen moet leren voor de volgende keer dan wordt er eigenlijk standaard naar de introverte, afwachtende persoon gewezen. Ik vind dat echt heel interessant.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:13

Gini schreef:
Sure_lee schreef:
Wat vervelend voor je Sheran.
Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van dat het nooit een goed idee is om iets in te vullen voor een ander.
Altijd vragen wat iemand prettig vindt of verwacht en niet uitgaan van iets wat je zelf hebt bedacht zonder te checken of dit klopt.


Maar de paardeneigenaar is in dit geval toch juist de grootste gedachteninvuller? Die verbreekt zelfs een hele overeenkomst omdat ze denkt dat Sheran totaal ongeïnteresseerd is.

Dit is eigenlijk best wel een interessante kwestie, die net iets breder gaat dan dit hele voorval eigenlijk. Introversie wordt nog te vaak misbegrepen in een maatschappij waar extraversie de norm is. En als er iemand zich moet aanpassen of lessen moet leren voor de volgende keer dan wordt er eigenlijk standaard naar de introverte, afwachtende persoon gewezen. Ik vind dat echt heel interessant.


Heel ander onderwerp natuurlijk maar denk dat het komt omdat er geen hoogte te krijgen is van introverte personen. Want ze "praten niet en uiten" zich niet dus wat gaat er dan in ze om? Inderdaad is dat een kwestie van de persoon die het zich afvraagt omdat te vragen ipv zelf (negatief) in te vullen. Daarom zie ik er ook een les in voor beide, maar goede open en directe communicatie is voor veel mensen moeilijk en miscommunicatie een van de grootste veroorzakers van ruzie e.d. volgens mij.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:15

Gini schreef:
Sure_lee schreef:
Wat vervelend voor je Sheran.
Ik denk dat dit een goed voorbeeld is van dat het nooit een goed idee is om iets in te vullen voor een ander.
Altijd vragen wat iemand prettig vindt of verwacht en niet uitgaan van iets wat je zelf hebt bedacht zonder te checken of dit klopt.


Maar de paardeneigenaar is in dit geval toch juist de grootste gedachteninvuller? Die verbreekt zelfs een hele overeenkomst omdat ze denkt dat Sheran totaal ongeïnteresseerd is.

Dit is eigenlijk best wel een interessante kwestie, die net iets breder gaat dan dit hele voorval eigenlijk. Introversie wordt nog te vaak misbegrepen in een maatschappij waar extraversie de norm is. En als er iemand zich moet aanpassen of lessen moet leren voor de volgende keer dan wordt er eigenlijk standaard naar de introverte, afwachtende persoon gewezen. Ik vind dat echt heel interessant.


Ja dat is zo, en zo gaat het met alles in het leven, of dat nu paarden, studies of werk is.
Neem zelf een pro-actieve houding aan ipv mensen achter je te laten lopen. Zo moeilijk is dat toch niet?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:17

Gini, dan heb je denk ik toch niet alles goed gelezen. Er is wel degelijk meerdere keren gezegd dat de eigenaresse ook in gebreke is gebleven. Na één voorval iemand aan de kant zetten slaat natuurlijk ook helemaal nergens op maar wij horen het verhaal maar van één kant he. Wie weet is er meer voorgevallen en is dit de druppel geweest. In ieder geval is er van beide kanten duidelijk slecht gecommuniceerd, vooral omdat ts zegt dat ze zich er niet van bewust is dat er meer irritaties waren. Misschien wilde de eigenaresse al langer stoppen met haar als bijrijdster en heeft ze dit voorval aangegrepen als reden?