Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 164 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Gini schreef
Maar de paardeneigenaar is in dit geval toch juist de grootste gedachteninvuller? Die verbreekt zelfs een hele overeenkomst omdat ze denkt dat Sheran totaal ongeïnteresseerd is.

Dit is eigenlijk best wel een interessante kwestie, die net iets breder gaat dan dit hele voorval eigenlijk. Introversie wordt nog te vaak misbegrepen in een maatschappij waar extraversie de norm is. En als er iemand zich moet aanpassen of lessen moet leren voor de volgende keer dan wordt er eigenlijk standaard naar de introverte, afwachtende persoon gewezen. Ik vind dat echt heel interessant.


Ik ben het hier helemaal mee eens. Inderdaad, Sheran had misschien iets meer kunnen communiceren — maar ik verwacht dat als er gelijk een einde aan gemaakt wordt door de eigenaar, er misschien al meer speelde?

Als eigenaar snap ik helemaal dat je niet wilde pushen, ik zou dat misschien ook wel zo voelen. Als introvert persoon snap ik óók dat je niet zo goed durfde te vragen hoe het ging. Het lijkt me een miscommunicatie van allebei de kanten en ik hoop dat je niet de fout alleen bij jou legt. Sterkte en succes verder meis!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 08:19 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Gini schreef
Maar de paardeneigenaar is in dit geval toch juist de grootste gedachteninvuller? Die verbreekt zelfs een hele overeenkomst omdat ze denkt dat Sheran totaal ongeïnteresseerd is.

Dit is eigenlijk best wel een interessante kwestie, die net iets breder gaat dan dit hele voorval eigenlijk. Introversie wordt nog te vaak misbegrepen in een maatschappij waar extraversie de norm is. En als er iemand zich moet aanpassen of lessen moet leren voor de volgende keer dan wordt er eigenlijk standaard naar de introverte, afwachtende persoon gewezen. Ik vind dat echt heel interessant.


Heel ander onderwerp natuurlijk maar denk dat het komt omdat er geen hoogte te krijgen is van introverte personen. Want ze "praten niet en uiten" zich niet dus wat gaat er dan in ze om? Inderdaad is dat een kwestie van de persoon die het zich afvraagt omdat te vragen ipv zelf (negatief) in te vullen. Daarom zie ik er ook een les in voor beide, maar goede open en directe communicatie is voor veel mensen moeilijk en miscommunicatie een van de grootste veroorzakers van ruzie e.d. volgens mij.


Dat klopt. En veel hangt natuurlijk ook af van hoe de relatie ervoor was, dit nog bovenop hoe je karakter is. Hoe ik het lees ging Sheran sowieso eigenlijk alleen voor het rijden en werd er voor de rest weinig samen getut of besproken met en over het paard. Dus dan vind ik het wel gek dat je bij een blessure ineens wel een grotere betrokkenheid wenst. Nee wacht, laat me mezelf verbeteren: op zich is die wens niet gek, maar wel dat je verwacht dat de andere zomaar spontaan die nieuwe wens bedenkt.
Ook al kan je dus spreken van 'beiden kunnen hieruit leren' (waar ik me wel in kan vinden), durf ik vanuit mijn persoonlijke visie zeggen dat ik de bal toch nog net iets eerder bij de paardeneigenaar vond liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 08:22 



 
Profiel   

Communicatie is heel belangrijk maar sommige mensen horen ook alleen maar wat ze horen willen. Paar maanden terug had ik een advertentie staan voor een verzorgster met in de toekomst mogelijk ook rijden. Grondwerk mocht wel. Reageert er een vrouwtje, super enthousiast. Ze had in haar jeugd gereden en miste het zo verschrikkelijk. Nu waren haar Kids groter en wilde ze het heel graag weer oppakken. Vooral het grondwerk trok haar aan want dat leer je niet in de doorsnee manege. Maar ze had er geen ervaring in. Geen probleem, ik kan je de beginselen wel leren en als je wilt mag je ook wel iemand inhuren die op locatie komt. Komt ze hier kan ze geen halster om doen, geen hoeven krabben enz. Nou ja, geen probleem, dat is zo geleerd. 2, soms 3x in de week veel tijd en energie in gestoken om haar het e.e.a. te leren. Waar ik me dan wel aan stoorde was dat ze steevast een half uur later kwam dan afgesproken. Maar vooruit. Na een paar keer had ze bedacht dat we hem in de winter wel in een pensionstal konden zetten en de kosten delen. Uh, nee! Ten eerste rijd ik momenteel zelf niet en ten tweede heb ik een bak aan huis die ook bij minder weer prima blijft. Na een paar weken ben ik er zelf Na lange tijd weer opgestapt, dat kon eerder niet vanwege mijn gezondheid. Paard is daardoor ook lange tijd niet gereden. De bedoeling was dat ik hem weer een beetje in fatsoen zou rijden zodat zij er later ook op kon. Laatste 10 minuten heb ik haar erop gezet aan de longeerlijn. Toen bleek dat dat in haar jeugd gereden hebben hooguit 10x een manege les is geweest. Nu is mijn paard heel braaf maar hij heeft wel iets meer nodig dan een beginnende ruiter. Omdat ikzelf toch ook erg veel pijn had na het rijden en zij dus duidelijk ervaring te kort kwam heb ik met haar afgesproken dat ik er iemand bij ging zoeken die hem een paar keer per week wil rijden. Zij zou dan gewoon komen voor het grondwerk en ondertussen gaan lessen in de manege. Ikheb iemand gevonden die hem prima kan rijden en haar heel enthousiast een filmpje toe gestuurd. Krijg ik gisteren ineens een berichtje dat ze voorlopig geen tijd meer had, ze ging eerst ergens grondwerk lessen volgen. Dat schoot bij mij even verkeerd want die grondwerk lessen kon ze dus ook met mijn paard volgen. Dat heb ik haar vanaf dag één al aangegeven. Nu verwijt ze mij ineens dat ik de stekker eruit heb getrokken terwijl zij degene is die geen tijd meer heeft. Ik snap er niets meer van. Ik geef haar gratis en voor niets de kans om te leren met en van mijn paard, steek er zelf ook een hoop tijd en energie in en dan is dit mijn dank?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 12:11 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Communicatie is heel belangrijk maar sommige mensen horen ook alleen maar wat ze horen willen. Paar maanden terug had ik een advertentie staan voor een verzorgster met in de toekomst mogelijk ook rijden. Grondwerk mocht wel. Reageert er een vrouwtje, super enthousiast. Ze had in haar jeugd gereden en miste het zo verschrikkelijk. Nu waren haar Kids groter en wilde ze het heel graag weer oppakken. Vooral het grondwerk trok haar aan want dat leer je niet in de doorsnee manege. Maar ze had er geen ervaring in. Geen probleem, ik kan je de beginselen wel leren en als je wilt mag je ook wel iemand inhuren die op locatie komt. Komt ze hier kan ze geen halster om doen, geen hoeven krabben enz. Nou ja, geen probleem, dat is zo geleerd. 2, soms 3x in de week veel tijd en energie in gestoken om haar het e.e.a. te leren. Waar ik me dan wel aan stoorde was dat ze steevast een half uur later kwam dan afgesproken. Maar vooruit. Na een paar keer had ze bedacht dat we hem in de winter wel in een pensionstal konden zetten en de kosten delen. Uh, nee! Ten eerste rijd ik momenteel zelf niet en ten tweede heb ik een bak aan huis die ook bij minder weer prima blijft. Na een paar weken ben ik er zelf Na lange tijd weer opgestapt, dat kon eerder niet vanwege mijn gezondheid. Paard is daardoor ook lange tijd niet gereden. De bedoeling was dat ik hem weer een beetje in fatsoen zou rijden zodat zij er later ook op kon. Laatste 10 minuten heb ik haar erop gezet aan de longeerlijn. Toen bleek dat dat in haar jeugd gereden hebben hooguit 10x een manege les is geweest. Nu is mijn paard heel braaf maar hij heeft wel iets meer nodig dan een beginnende ruiter. Omdat ikzelf toch ook erg veel pijn had na het rijden en zij dus duidelijk ervaring te kort kwam heb ik met haar afgesproken dat ik er iemand bij ging zoeken die hem een paar keer per week wil rijden. Zij zou dan gewoon komen voor het grondwerk en ondertussen gaan lessen in de manege. Ikheb iemand gevonden die hem prima kan rijden en haar heel enthousiast een filmpje toe gestuurd. Krijg ik gisteren ineens een berichtje dat ze voorlopig geen tijd meer had, ze ging eerst ergens grondwerk lessen volgen. Dat schoot bij mij even verkeerd want die grondwerk lessen kon ze dus ook met mijn paard volgen. Dat heb ik haar vanaf dag één al aangegeven. Nu verwijt ze mij ineens dat ik de stekker eruit heb getrokken terwijl zij degene is die geen tijd meer heeft. Ik snap er niets meer van. Ik geef haar gratis en voor niets de kans om te leren met en van mijn paard, steek er zelf ook een hoop tijd en energie in en dan is dit mijn dank?


Kan het niet gewoon zijn dat ze zich gepasseerd voelde omdat je een andere bijrijder erbij ging zoeken? Dat het voelde alsof zij niet goed genoeg was? En dus zelf maar verder ging kijken.

Al moet ik wel zeggen dat ik je bewonder dat je haar überhaupt een kans hebt gegeven. Ik zou daar echt nooit aan begonnen zijn :o Wil wel m’n paard aan iemand kunnen toevertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 12:25 



 
Profiel   

Nee, want ze had zelf ook wel door dat ze ervaring te kort kwam en dat iemand erbij zoeken vond ze zelfs een heel goed idee, dan kon zij in die tijd les nemen in de manege. Als ze had gezegd dat ze geen tijd had omdat ze ging lessen, had ik het begrepen. Maar als ze stopt om ergens anders grondwerk lessen te volgen dan ben ik juist degene die zich gepasseerd voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 12:30 



 
Profiel   

Maar het kan toch dat ze geen tijd heeft voor een vaste verbinding en dat ze daar nu achter is gekomen? Dat het idee haar wel leuk leek om met een paardje aan de slag te kunnen, dat jij haar die kans gaf, dat zij dacht: 'oh leuk', maar dat ze het op het einde van de rit alsnog niet gebolwerkt kreeg met werk en -toch nog wel- kids.

Grondwerklessen zijn daarin gemakkelijker om in te passen. Als je eens twee weken druk bent, ga je niet. Als je dan een week iedere dag kan, ga je iedere dag, om dan weer een volledige maand niet te gaan omdat je niet kan. Bij een instructeur kan dat, je hebt geen verplichting naar de instructeur toe. Bij een paardeneigenaar ligt dat toch tamelijk anders.

Ik snap dat het niet leuk is, maar ergens is het toch ook goed dat ze de beslissing neemt? Je zou toch ook niet willen dat ze toch was blijven komen: gehaast en wel, zonder de volle focus bij jouw paard, want "ik moet nog een was draaien en eten koken en en en".

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 13:04 



 
Profiel   

Ik snap haar beslissing ook wel, maar niet dat ze mij verwijt dat ik het afgekapt heb terwijl ze dat zelf heeft gedaan. Bovendien is er nooit enige verplichting geweest dat ze één of meerdere keren per week moest komen. Dat wilde ze zelf. Sterker nog, ik heb het op uiterlijk 2x gehouden omdat er voor mij ook heel veel tijd in ging zitten aangezien ze nog niet zelfstandig aan de bak kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 13:26 



 
Profiel   

Ik weet natuurlijk niet wat jullie besproken hebben, maar ik zou mezelf als bijrijdster dan ook snel en beetje overbodig voelen, omdat ik denk (hier vul ik het weer in ja) dat je liever een ander hebt. Dus dat je dan eigenlijk iedereen een plezier doet met weggaan.

Over mijn eigen situatie (echt super fijn die inzichten): er was ongetwijfeld meer aan de hand geweest, maar ik zou echt, echt niet weten wat. Ik had het heel fijn gevonden als irritaties gewoon geuit werden. We hadden het daar ook over gehad, zodat het niet op zou gaan stapelen. Ik weet echt niet wat er aan de hand was. Mijn taak was steeds inderdaad rijden (had best meer willen doen uiteraard, maar dat is eigenlijk nooit gevraagd, geaccepteerd of gebeurd) dus inderdaad, als rijden dan even niet kan, is het fijn als je eventuele andere werkzaamheden die fijn zijn gewoon even duidelijk maakt en bespreekt.
Nouja, gedane zaken nemen geen keer. Ik heb het hierdoor wel even gehad met bijrijdpaarden :P Het gaat nooit eens lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 13:32 



 
Profiel   

Sheran, het is juist in overleg met haar gegaan en voor haar. Voor mezelf hoeft dat paard niet gereden te worden. Hij staat aan huis en loopt mij niet in de weg. Ik heb het juist voor haar gedaan zodat zij er in de toekomst ook op kon. Heb ook aangegeven dat ze er gerust wel een keer op mocht rijden maar haar stelselmatig op een paard laten rijden wat zelf weer helemaal opgepakt moet worden leek mij geen goed idee. Jij bent een ervaren bijrijdster, dan is het weer een heel ander verhaal. Maar alles wat ik gedaan heb was in haar voordeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 13:52 



 
Profiel   

Heel bijzonder inderdaad..het is vooral vervelend als je er zelf veel tijd en moeite insteekt en het blijkt allemaal voor niets te zijn geweest. Ik vind eigenlijk steeds een half uur later dan het afgesproken tijdstip al een no-go...maar is er geen sprake van miscommunicatie? dat jij hem even goed door zou laten rijden en zij op de manege zou gaan lessen zodat ze het daarna over kon nemen? Ik weet niet precies wat het idee er achter is/ was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 14:15 



 
Profiel   

Dat is inderdaad bijzonder dan. Een beetje het risico aan een bijrijder zijn/hebben. Zowel paardeneigenaar als bijrijder kunnen het meestal zo afkappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 14:24 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Sheran, het is juist in overleg met haar gegaan en voor haar. Voor mezelf hoeft dat paard niet gereden te worden. Hij staat aan huis en loopt mij niet in de weg. Ik heb het juist voor haar gedaan zodat zij er in de toekomst ook op kon. Heb ook aangegeven dat ze er gerust wel een keer op mocht rijden maar haar stelselmatig op een paard laten rijden wat zelf weer helemaal opgepakt moet worden leek mij geen goed idee. Jij bent een ervaren bijrijdster, dan is het weer een heel ander verhaal. Maar alles wat ik gedaan heb was in haar voordeel.


Ja dit bedoel ik ook eigenlijk: omdat jij zoveel moeite in haar steekt/moet steken voelt ze zich misschien schuldig en denkt ze dat je liever een ander hebt?
Ziehier weer communicatie _O- En ik verzin ook maar wat, maar dit zou mijn gedachtegang zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 14:26 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Heel bijzonder inderdaad..het is vooral vervelend als je er zelf veel tijd en moeite insteekt en het blijkt allemaal voor niets te zijn geweest. Ik vind eigenlijk steeds een half uur later dan het afgesproken tijdstip al een no-go...maar is er geen sprake van miscommunicatie? dat jij hem even goed door zou laten rijden en zij op de manege zou gaan lessen zodat ze het daarna over kon nemen? Ik weet niet precies wat het idee er achter is/ was.



Nee, want ik heb haar er ook echt bij betrokken. Gezegd hoeveel gegadigden er waren en wanneer ze kwamen. Ook heb ik van het meisje wat het uiteindelijk geworden is een filmpje gestuurd dat ze op mijn paard rijdt. Ze was juist super blij. Via de app gaf ze wel aan dat de periode dat ze hier gelopen heeft heel confronterend voor haar was omdat ze in haar herinnering veel meer kon en wist dan er nu uit kwam. Daar was ze wel van geschrokken. Door het filmpje realiseerde zij zich dat ze nog een lange weg te gaan had eer ze op dat niveau zou zijn. Ik heb haar ook gezegd dat dat voor mij absoluut geen probleem was en dat ik haar met alle liefde wilde helpen met de weg daarheen. Als ik had gevonden dat ze niet goed genoeg was of het niet in zich had, dan had ik haar toch al veel eerder verteld dat ik het niet zag zitten? Dan ga ik er zelf toch niet zoveel tijd in steken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:22 



 
Profiel   

Sheran schreef
Dreamboy schreef
Sheran, het is juist in overleg met haar gegaan en voor haar. Voor mezelf hoeft dat paard niet gereden te worden. Hij staat aan huis en loopt mij niet in de weg. Ik heb het juist voor haar gedaan zodat zij er in de toekomst ook op kon. Heb ook aangegeven dat ze er gerust wel een keer op mocht rijden maar haar stelselmatig op een paard laten rijden wat zelf weer helemaal opgepakt moet worden leek mij geen goed idee. Jij bent een ervaren bijrijdster, dan is het weer een heel ander verhaal. Maar alles wat ik gedaan heb was in haar voordeel.


Ja dit bedoel ik ook eigenlijk: omdat jij zoveel moeite in haar steekt/moet steken voelt ze zich misschien schuldig en denkt ze dat je liever een ander hebt?
Ziehier weer communicatie _O- En ik verzin ook maar wat, maar dit zou mijn gedachtegang zijn.


Ik bedoel dit niet gemeen, maar ik merk dat je erg snel heel specifieke dingen invult voor mensen die kant nog wal raken. Als je liever een ander hebt, steek je geen moeite in iemand. Dan zou je juist amper reageren of nooit tijd hebben (en ook dat is een invulling die je dan beter face to face even navraagt of uitspreekt).
Als tip kan ik je geven om niet op iets door te malen, maar steeds gewoon rechtstreeks te vragen hoe het zit, wat wordt verwacht en waar je kan bijspringen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:33 



 
Profiel   

Dat soort dingen werken dus van beide kanten, ik probeerde aan te geven hoe de bijrijder gedacht zou kunnen hebben als aanvulling op de discussie. Natuurlijk weet ik in dit geval nergens iets van en zou ik als bijrijder echt niet zo gestopt zijn hoor, zonder overleg... Invullen voor een ander in het echte leven is nooit handig, maar soms weet je niet eens dat je het doet, het is altijd goed je daar bewust van te zijn en even te checken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:36 



 
Profiel   

Ik bedoel dit niet gemeen, maar ik merk dat je erg snel heel specifieke dingen invult voor mensen die kant nog wal raken. Als je liever een ander hebt, steek je geen moeite in iemand. Dan zou je juist amper reageren of nooit tijd hebben (en ook dat is een invulling die je dan beter face to face even navraagt of uitspreekt).
Als tip kan ik je geven om niet op iets door te malen, maar steeds gewoon rechtstreeks te vragen hoe het zit, wat wordt verwacht en waar je kan bijspringen :)
[/quote][/quote]

Is dit een reactie naar aanleiding van mijn bericht of van sheran? Aangezien je ons beide quote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:42 



 
Profiel   

Op mij denk ik, omdat ik degene ben met de gedachtespeculatie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:46 



 
Profiel   

Sheran schreef
Op mij denk ik, omdat ik degene ben met de gedachtespeculatie :)


Ik dacht al. Volgens mij heb ik er juist enorm veel tijd in gestoken ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:56 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Sheran schreef
Op mij denk ik, omdat ik degene ben met de gedachtespeculatie :)


Ik dacht al. Volgens mij heb ik er juist enorm veel tijd in gestoken ;)


Ja, precies! Vind het wel super vervelend voor je dat het zo gelopen is :( Volgens mij ben je een fijne eigenaar als je zoveel moeite wil steken in een bijrijder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:59 



 
Profiel   

Op Sheran idd. En nogmaals, totaal niet naar bedoeld ofzo :)

Jou begrijp ik volledig, Dreamboy :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 15:59 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Op Sheran idd.


Zit je nu niet een beetje te veel “in te hakken” op Sheran?
Zij is niet de bijrijder die bij jou niets meer van zich liet horen, misschien moet je eens met dat meisje het goed uit praten, want ik krijg inmiddels het idee dat je het behoorlijk op Sheran projecteert.

Sheran probeert gewoon de mogelijke kant/gedachte van een bijrijder te belichten, net als dat jij de kant van de eigenaar probeerde te belichten. Dat maakt niet dat jij automatisch gelijk hebt en zij fout zit.

Ze is geen dom kind en hoeft echt niet elke keer op zo’n belerend toontje te worden toegesproken, ze is een vrouw die de 30 al gepasseerd is, met de nodige ervaring zowel zelf als eigenaar als met verschillende bijrijpaarden.
Je kunt het misschien niet naar bedoelen, maar inmiddels vind ik het wel vervelend overkomen. Lees je eigen berichten nog eens na vanaf 2 september, je doet zelf continu precies wat je zegt dat Sheran niet mag doen, namelijk invullen.

Ik vind haar reacties hier in het topic telkens netjes blijven, ook richting jou als er weer eens gemeld is wat ze volgens jou allemaal fout doet. Misschien is het een idee om gewoon op je handen te gaan zitten, in plaats van haar de les blijven lezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 01:53 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Elisa2 schreef
Heel bijzonder inderdaad..het is vooral vervelend als je er zelf veel tijd en moeite insteekt en het blijkt allemaal voor niets te zijn geweest. Ik vind eigenlijk steeds een half uur later dan het afgesproken tijdstip al een no-go...maar is er geen sprake van miscommunicatie? dat jij hem even goed door zou laten rijden en zij op de manege zou gaan lessen zodat ze het daarna over kon nemen? Ik weet niet precies wat het idee er achter is/ was.



Nee, want ik heb haar er ook echt bij betrokken. Gezegd hoeveel gegadigden er waren en wanneer ze kwamen. Ook heb ik van het meisje wat het uiteindelijk geworden is een filmpje gestuurd dat ze op mijn paard rijdt. Ze was juist super blij. Via de app gaf ze wel aan dat de periode dat ze hier gelopen heeft heel confronterend voor haar was omdat ze in haar herinnering veel meer kon en wist dan er nu uit kwam. Daar was ze wel van geschrokken. Door het filmpje realiseerde zij zich dat ze nog een lange weg te gaan had eer ze op dat niveau zou zijn. Ik heb haar ook gezegd dat dat voor mij absoluut geen probleem was en dat ik haar met alle liefde wilde helpen met de weg daarheen. Als ik had gevonden dat ze niet goed genoeg was of het niet in zich had, dan had ik haar toch al veel eerder verteld dat ik het niet zag zitten? Dan ga ik er zelf toch niet zoveel tijd in steken?


Duidelijk! ik kan me voorstellen dat het confronterend voor haar was..misschien heeft dat meegespeeld (is invulling van mij he) maar wel jammer als je haar had willen helpen en het allemaal goed en leuk afgesproken leek te zijn en het dan uiteindelijk toch zo uitpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:22 



 
Profiel   

Mijn bijrijder is ook niet echt betrokken..

Ze rijdt Stanley 1x per week maar als wat is, hoor ik der ook niet. Daarbij vergeet ik zelf soms ook naar haar te communiceren van oja zei moet dit ook weten.

Dus kan het haar niet kwalijk nemen, en ja en lessen doet ze ook niet.. terwijl ik dat wel fijn vind. Maar ik weet dat ik zelf ook vergeet te vragen, van wanneer ga je weer lessen? Maar goed aan andere kant denk ik, ik hoor het niet te vragen..

Maar goed ik heb me bij neer gelegd ze doet m’n paarden ook maar 1x per week. En goed dus dat vind ik het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:24 



 
Profiel   

Dat laatste lijkt mij ook het belangrijkste, dat het goed gebeurd. Het is wel lastig om als eigenaar te moeten pushen wbt lessen, maar goed..vragen, vragen, vragen..wellicht speelt een gebrek aan financieen een rol? er kunnen redenen zijn. Zolang het paard er niet slechter van wordt zou ik het minder erg vinden inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:43 



 
Profiel   

Dank je wel Daphara, heel lief van je. Na dit hele gebeuren doet dat me wel goed. Overigens heb ik geen aanstoot genomen aan jou, Poekkie. Ik vroeg om beide kanten en die kreeg ik.
Uiteindelijk overigens wel uitleg gehad, het is inderdaad een opeenstapeling van dingen geweest die allemaal hiermee te maken hadden en niet uitgesproken werden. In de trant van 'ik had verwacht dat je...' en 'als ik jou was, had ik dit...' Allemaal dingen die ik zogenaamd aan had moeten voelen, maar als je twee verschillende mensen bent is dat niet zo vanzelfsprekend. Afspraak was inderdaad bijrijden, maar ik had automatisch dingen 'moeten' doen waarvoor zij me nooit geïnstrueerd had. Eerste keer dat ik er kwam waren me dingen uitgelegd die ik moest doen, dus dat is wat ik deed. Als extra hulp werd gevraagd zei ik altijd 'natuurlijk' en deed ik het altijd, ook om te laten zien dat ik echt wel meer wilde doen.

Maar goed. Ik had gevraagd of ik nog even afscheid kon nemen van het paard. Maar dat mocht ook niet meer, het was 'te ongemakkelijk'. Tot zover |(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 09:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 164 van de 192 [ 4778 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen