Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:23

Er zijn zat mensen die graag een sportmerrie willen rijden maar geen wedstrijdambities hebben, hoor. Succes Nobel, ik hoop dat je iemand vindt die goed bij jullie past! :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:00

Gini schreef:
Ja, heel sec gezien verwacht je dus een dienst. Je wilt dat je paard op bepaalde dagen gereden wordt, jij kan dan niet dus je wilt daarvoor iemand inhuren, op vaste dagen (sowieso 2, occasioneel meer).
Vervang paard door hond en rijden door wandelen en het is doodnormaal dat diegene die de dienst levert betaald wordt. Alleen is de paardenwereld hierin soms anders, dat dan weer wel :D Maar dit zijn mijn two cents, ik wacht samen met jou de overige reacties af. :)



Ik vind dat te zwart wit. Wil je een basis goede ruiter gewoon voor de beweging, dan kan er best een kleine bijdrage gevraagd worden. Wil je een ruiter die kan trainen, waar het paard echt beter van wordt, dan vraag je een dienst en kun je het beste iemand inhuren.

Wedstrijden zijn echt geen must.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:48

Nobel01 schreef:
Het is puur voor beweging, niet om te verbeteren, dat kunnen we zelf ook.
Het gaat dus om aandacht en beweging, en of ze geen wondjes heeft en zo.
In de toekomst is buiten rijden zelfs een optie.
Ze staat al inclusief, goede rijbak en overdekte longeer.


Wil je dat diegene les neemt?

Vraag dan het lesgeld als bijdrage. Bijvoorbeeld elke 2 weken privé les = 26*€30 per jaar delen door 12 is dan €65 per maand. Jij betaald dan de les aan de instructeur. Als ze niet gaat, dan hoef jij de instructeur niet te betalen, maar dat wordt niet in mindering gebracht van de bijdrage. Op die manier stimuleer je het les nemen en weet je zeker dat zowel het paard als jij er wat aan hebt.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:54

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:45

Even een schopje omhoog!
Ik zoek nu ook weer een verzorgpony (of lease/bijrijdpaard)
Zit nu alleen wat advertenties op marktplaats in de gaten te houden.
Zal ik toch wel weer zelf een advertentie plaatsen? Zo ja waar? Alleen op marktplaats of ook hier op bokt?

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 23:36

Appeltje_1 schreef:
Even een schopje omhoog!
Ik zoek nu ook weer een verzorgpony (of lease/bijrijdpaard)
Zit nu alleen wat advertenties op marktplaats in de gaten te houden.
Zal ik toch wel weer zelf een advertentie plaatsen? Zo ja waar? Alleen op marktplaats of ook hier op bokt?


Ik zou beide doen, ik kijk zelf bijvoorbeeld ook op bokt

Ik heb zelf een advertke staan waarin wordt beschreven dat er niet gereden kan worden. De enige berichten die ik krijg zijn of er gereden kan worden, waarom niet en of het in de toekomst wel kan

Dreamboy

Berichten: 2447
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:07

Ik heb momenteel ook een advertentie staan waarin ik een bijrijdster zoek voor mijn ruin. Zelf mag ik niet meer rijden. Mede hierdoor is hij de laatste maanden amper bereden en zal dus wel weer dressuurmatig opgepakt moeten worden. Paard is super braaf en je kunt er dan ook zo opstappen. Ik vraag geen bijdrage en er hoeven geen klusjes gedaan te worden, mag natuurlijk wel als diegene dat graag wil. Enige wat ik vraag is iemand vanaf 16 jaar die geen wedstrijd ambitie heeft, eigen vervoer aangezien er geen openbaar vervoer in de buurt stopt en voldoende ervaring om dit paard te rijden. Paard staat aan huis. Ik krijg 0,0 reacties of van hele jonge meisjes die volgens hunzelf bergen ervaring hebben,of mensen die in een grijs verleden wel eens op een paard gezeten hebben. Heel apart.

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:11

Wil je de advertentie eens plaatsen of via pb sturen? Het klinkt namelijk inderdaad heel goed zo, dus wie weet komt de advertentie anders over dan je bedoelt? Of heb je gewoon echt pech tot nu toe...

Dreamboy

Berichten: 2447
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:12

xChanelx schreef:
Wil je de advertentie eens plaatsen of via pb sturen? Het klinkt namelijk inderdaad heel goed zo, dus wie weet komt de advertentie anders over dan je bedoelt? Of heb je gewoon echt pech tot nu toe...


Ga ik doen.

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:23

Gini schreef:
Ja, heel sec gezien verwacht je dus een dienst. Je wilt dat je paard op bepaalde dagen gereden wordt, jij kan dan niet dus je wilt daarvoor iemand inhuren, op vaste dagen (sowieso 2, occasioneel meer).
Vervang paard door hond en rijden door wandelen en het is doodnormaal dat diegene die de dienst levert betaald wordt. Alleen is de paardenwereld hierin soms anders, dat dan weer wel :D Maar dit zijn mijn two cents, ik wacht samen met jou de overige reacties af. :)


Nou, daar ben ik het niet zo mee eens hoor. Vind het een gekke ontwikkeling dat mensen die vaak weinig ervaring hebben, geen eigen paard en niet zo goed rond kunnen sturen vaak ineens betaald willen worden.

Gini
Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:57

Maar waarom haal je de bijrijder zo neer? Dan is je punt gemakkelijk gemaakt natuurlijk.
Zou een beetje hetzelfde zijn als ik zeg: vind het een gekke ontwikkeling dat paarden die niet zo goed lopen, waar veel werk aan zit en niet op wedstrijd uitgebracht zijn, vaak ineens geld moeten opleveren.

Als we uitgaan van het negatieve: slechte bijrijders en slechte paarden, dan is het einde helemaal zoek natuurlijk. Ik ga ervan uit dat iedere eigenaar op zoek gaat naar een passende bijrijder en dat ze die bijrijder niet enkel op hun paard laten omdat er maandelijks geld in het laatje komt terwijl het paard met de minuut slechter en slechter loopt.

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:05

Nou door ervaringen eigenlijk...heb er weinig goede ervaringen mee. Wij hebben een goede bijrijder gehad, deze was betrouwbaar, kende ik al jaren doordat ik ze zelf les gaf op haar eigen pony voordat deze verkocht werd. Deze kon bij ons paarden bijrijden en veel leren, de lessen werden betaald en verder was het met gesloten beurs.

De rest..phew, mensen die zeggen te kunnen rijden maar het eigenlijk niet kunnen en de paarden slechter maken. Is niet erg zolang de wil er maar is om te leren, maar vaak juist als het moeilijker werd dan haakten ze af. Lessen werden makkelijk afgezegd. Beetje van wel de lusten maar niet de lasten.

Ik bedoel het niet negatief, maar de meeste mensen die echt goed kunnen rijden en trainen zijn geen bijrijders op enkele uitzonderingen na. Wat niet erg is en zolang er een passende match is, is het goed maar het zou een win-win situatie moeten zijn voor beide. Ontwikkelingsmogelijkheden voor de ruiter en een paard wat er beter van wordt.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:13

Betaald worden is imo niet voor ruiters die paarden beweging geven. Ook niet als het al lukt om ze op huidig niveau te houden.
Betaald worden is alleen voor ruiter die een paard echt beter en naar hoger niveau kunnen rijden.
En die krijg je niet snel gevonden, die hebben meestal zelf een paard.

Ik heb maar een paar echt fijne bijrijder gehad. Die ook op afgesproken tijd enz kwamen en ook fijn konden rijden.
Maar meer mensen die in theorie héél goed waren. Echt die kennis was top.
Maar als ze dan op stapte was er weinig meer van over.
Zoals gewoon van het paard af donderen als die wat eerder dan verwacht een volte inzet. Echt wat heb je dan voor balans? Maar die reed met de mond Z hoor....

Voor de rest is het elkaar wat gunnen.
Ruiter heeft geen tijd/energie vaak met het paard bezig te zijn, bijrijder geen geld voor een paard.
Een kleine vergoeding kan, als er geen stallen/weides gemest hoeven te worden. Anders vind ik dat dat elkaar wegstreept.

Gini
Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:19

Elisa2 schreef:
Nou door ervaringen eigenlijk...heb er weinig goede ervaringen mee. Wij hebben een goede bijrijder gehad, deze was betrouwbaar, kende ik al jaren doordat ik ze zelf les gaf op haar eigen pony voordat deze verkocht werd. Deze kon bij ons paarden bijrijden en veel leren, de lessen werden betaald en verder was het met gesloten beurs.

De rest..phew, mensen die zeggen te kunnen rijden maar het eigenlijk niet kunnen en de paarden slechter maken. Is niet erg zolang de wil er maar is om te leren, maar vaak juist als het moeilijker werd dan haakten ze af. Lessen werden makkelijk afgezegd. Beetje van wel de lusten maar niet de lasten.

Ik bedoel het niet negatief, maar de meeste mensen die echt goed kunnen rijden en trainen zijn geen bijrijders op enkele uitzonderingen na. Wat niet erg is en zolang er een passende match is, is het goed maar het zou een win-win situatie moeten zijn voor beide. Ontwikkelingsmogelijkheden voor de ruiter en een paard wat er beter van wordt.


Oké, in dat bericht kan ik me wel meer vinden.
Maar worden daar de paarden soms (ik zeg niet in jouw geval) ook niet in overschat. Het moet een goed passende match zijn. Moet je daar als paardeneigenaar ook niet een beetje een realistische kijk op hebben? In het geval van bv. Nobel01 gaat het om een paard dat "maar" twee keer per week gereden mag worden en waarbij wedstrijden geen optie zijn. Daar ga je niet die ambitieuze en getalenteerde bijrijder mee aantrekken die vijf bijrijdpaarden al naar de top van de basissport gebracht heeft.
Maar tussen die getalenteerde mensen aan de ene kant en slechte bijrijders die jouw paard geen goed doen aan de andere kant, zit nog een hele laag van 'normale' meiden (en jongens) die misschien niet top zijn, maar wel leuk het paard rond weten te sturen. En DAT is eigenlijk exact wat Nobel01 wilt: iemand die lekker beweging geeft zonder meer ambitie. Die op de dagen dat zij niet kan het paard aandacht geeft en checkt op algemene gezondheid. En wanneer ze op vakantie zijn, wordt de bijrijder vakantie-oppas.
Waarom is dat dan ineens geen dienst meer die -in principe- betalend zou kunnen zijn?

Nu, ik ben ook wel voor gesloten beurzen, want meestal is het voor beiden wel een win-win situatie, dus dat zou ik eerder aanraden in de werkelijkheid, maar met mijn berichten wil ik gewoon aantonen hoe anders de mentaliteit in de paardenwereld eigenlijk is. Als ik ga doggysitten of babysitten is er geen mens die eraan denkt dat IK het baasje of de ouders zou moeten betalen.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:24

omdat de meeste mensen niet gaan babysitten omdat het hun hobby is. Het word altijd al gezien als bijverdienen voor tieners.
Doggysitten zou nog kunnen als hobby. Al hebben die meeste hondenliefhebbers zelf een hondje.
En dan is het bij paarden anders, die zijn voor veel hobby ruiters te duur, maar dan word er wel verwacht dat de eigenaar alles maar gewoon betaald?
Is dat niet vreemd dan?

Ook ik ben voor de gesloten beurs, al vind ik een kleine bijdrage ook zeker niet vreemd. Half stalgeld vind ik dan echt altijd te veel.

Gini
Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:31

In mijn omgeving gaan mensen juist doggysitten omdat ze niet de ideale omstandigheden hebben voor een eigen hond.
Is het gek om te verwachten dat de eigenaar alles voor zijn paard betaalt? Ja, een eigenaar van een paard moet alles maar gewoon betalen, ja. En op veel stallen betaal je zelfs extra wanneer je paard buiten gezet moet worden, dekens gewisseld moeten worden of in de stapmolen gezet moet worden. Maar als een bijrijder dat komt doen (en eigenlijk meer dan dat want die komt dedicated voor jouw paard), moet die een bijdrage betalen? Ik blijf het gek vinden. Tenzij je het rijden op jouw paard echt als dienst aanbiedt, zoals op een manege, dan kan ik het nog begrijpen. Maar een manege stelt dan weer geen eisen als: je moet min. zoveel keer per week komen, je moet min. zoveel keer les nemen etc. etc. Iets wat een paardeneigenaar toch vaak wel doet. Een bijrijder kan zelden zo vrijblijvend omgaan met het paard als een manegeklant.

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:32

Ja ik snap je Gini, maar ik vind het dan geen dienst maar win-win situatie voor beiden wat juist mooi met gesloten beurs zou kunnen. Of betalen voor lessen inderdaad. Omdat de bijrijder anders een manegepaard zou moeten betalen om op te kunnen rijden en het nu gratis kan. Dat is de winst.

Met een bijrijdpaard kan er ook priveles genomen worden ipv manegelessen wat in veel gevallen leerzamer is. En door op hetzelfde paard te rijden kan er ook eerder vooruitgang geboekt worden. Als het paard daarnaast ook nog wat hoger opgeleid is dan is het helemaal winst. Zo niet dan is er een groeiproces voor beide.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:41

Die stallen met rare extra kosten heb ik nooit gestaan. Dat is zo absurd!

En waarom moet je betalen voor de hobby van de bijrijder, dat vind ik pas raar!

Mijn paarden heb ik aangeboden van 1-6 dagen in de week, mochten bijrijders zelf weten, zonder klusjes.
Ik deed het gratis, maar ik weet zeker dat ik dat, als ik dat in de toekomst nog doe, nooit meer gratis aanbied.
beetje iets met mentaliteit. Eigenlijk juist door topics als dit :j
Want eigenlijk zoals jij het omschrijft Gini, dan denk ik, dan niet, staan ze lekker in de wei.
Dat vind ik een vorm van uitbuiting van de eigenaar. Word er een beetje boos om zelfs (niet het goede woord)
Voel me dan als eigenaar eerder uitgebuit dan dat het gelijkwaardig zou zijn.
Goed verzorgde paarden, goed passend tuig, alles aanwezig aan manenspray enz.
Bij de manege moet je betalen voor je afgestompte paard met slecht tuig.

en de geweldige bijrijders die zo enorm goed konden rijden die zijn er niet veel.
Voor mijn ruin prima, die kan goed het manege niveau handelen.
Maar voor mijn merrie heb ik een betere ruiter nodig. Nee geen Z, maar wel 1 met zachte hulpen en balans.
Dus durf geen advertentie meer te zetten.
De ergernis van een uur van te voeren af appen nog buiten beschouwing gelaten.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-08-21 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:46

Ik sta zelf ook wel bereid een bijdrage te leveren, maar dan wil ik er vanaf een bepaald bedrag ook wel wat voor. Twee shetjes voor €30 waar ik letterlijk alles mee mag vind ik oké. Maar €75 voor een paard waar ik niet op mag, klusjes moet doen, niet bespreekbaar welke dag ik kom, ja sorry dat vind ik niet helemaal oké.
Dus vanaf een bepaald bedrag vind ik dat je bepaalde dingen wel mag “eisen”. Dus als je zegt voor €75 wil ik er wel op kunnen, vind ik prima. Maar als je zegt ik wil het gratis en ik wil wedstrijden, springen, buitenritten, crossen, sorry dat gaat mij ook te ver.

Dreamboy

Berichten: 2447
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:03

Ik vraag bewust geen bijdrage omdat dat ook verplichtingen schept. Als ik na een poosje toch het idee heb dat het niet de juiste ruiter voor mijn paard is, of geen persoonlijke klik heb, wil ik de overeenkomst gewoon per dag kunnen stop zetten en niet mog een maand wachten omdat er net een bijdrage is betaald.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:16

Hier een ervaren ruiter die geen paard kan vinden.
Valt niet mee in deze buurt (Vianen Utr) om een geschikt paard te vinden.
Ik rij al ruim 44 jaar paard, heb sinds 1988 eigen paarden gehad en heb daarnaast altijd paarden van anderen gereden. Nu sinds bijna een jaar 'paardloos' en zoekende.
Ik zoek een paard voor 2dgn per week omdat ik geen 7 dgn meer wil. Ben bereid bijdrage te betalen maar tot nu toe nog niks gevonden. Ook niet echt zelf actief geadverteerd maar wel advertenties gelezen en op gereageerd.
Ik ben wel een stevige dame dus een fragiel paard gaat niet.

Dreamboy

Berichten: 2447
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:23

cissy schreef:
Hier een ervaren ruiter die geen paard kan vinden.
Valt niet mee in deze buurt (Vianen Utr) om een geschikt paard te vinden.
Ik rij al ruim 44 jaar paard, heb sinds 1988 eigen paarden gehad en heb daarnaast altijd paarden van anderen gereden. Nu sinds bijna een jaar 'paardloos' en zoekende.
Ik zoek een paard voor 2dgn per week omdat ik geen 7 dgn meer wil. Ben bereid bijdrage te betalen maar tot nu toe nog niks gevonden. Ook niet echt zelf actief geadverteerd maar wel advertenties gelezen en op gereageerd.
Ik ben wel een stevige dame dus een fragiel paard gaat niet.


Verhuizen naar Drenthe een optie? *\o/*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:34

Gino, jij bent bijrijder en hebt geen eigen paard toch?
Bovendien heb ik het idee dat jij jezelf als goede ruiter ziet. Beoordeel je nu niet te veel alleen vanuit je eigen perspectief?

Afijn…

Ik heb over de jaren alles wel meegemaakt, Eigen sport paarden gehad. Ben gestopt met de paardensport en jaren daarna bijrijder geworden, nu weer twee eigen paarden.

Ik heb nu één super verzorgster/grondwerker/bijrijder, die liever vanaf de grond werkt en er heel af en toe voor de lol op stapt (maar echt basis ruiter is), die betaald natuurlijk niets.

Wat bijrijders betreft, ik heb vroeger een basis niveau bijrijder voor mijn sport ruin gehad, super leuke meid die gewoon heel betrouwbaar was, zij betaalde ook niets en nam op eigen initiatief regelmatig les bij mijn instructeur.
Ik heb aan de andere kant een bijrijder voor mijn huidige ruin wel betaald, omdat ik haar inhuurde om hem door te trainen op het punt waar ik zelf vastliep. Ik heb daartussen in over de jaren heen allerlei constructies gekend met wel of niet betalende bijrijders en ben zelf dus ook bijrijder geweest.

Ik denk dat veel bijrijders niet beseffen hoe veel kosten een eigenaar heeft. En ja die kosten hebben ze ook als ze geen bijrijder hebben, maar er zijn ook extra dingen. Ik deel ook echt mijn paard, mijn spullen en het tuig. Als een bijrijder iets niet past, dan zoek ik daar een oplossing voor (bijvoorbeeld, ik en mijn verzorgster zijn beiden erg lang, maar voor een kleinere bijrijder had ik een extra set beugels met korte riemen gekocht).
Willen ze op buitenrit, dan kom ik de eerste keren extra naar stal en fiets ik mee of gaan we met de trailer op pad. Idem voor les of wedstrijd op een andere locatie) De hoefsmid moet misschien extra komen vanwege slijtage van de hoeven of toch beslag nodig.

Mijn enige voorwaarde is tot nog toe geweest dat de bijrijder les neemt. Wat ik allemaal extra doe, heen en weer rij, koop of moet betalen (omdat ik een bijrijder heb) is ook mijn eigen keuze. Maar keer op keer merk ik dat de bijrijders vinden dat ze geen of minder les nodig hebben, geen zin hebben in les of de kosten voor de les te hoog vinden (€25 voor half uur tot 3 kwartier, met zelf inrijden en uitstappen).

Ik neem zelf ook gewoon les, meestal wekelijks, soms eens twee weken niet. Ik verwacht dat ook van een vaste bijrijder, waarbij ik in overleg met mijn/hun instructeur bepaal hoe vaak ze les nodig hebben.

Ik heb het idee dat de jongere generatie bijrijders het bijna ziet als dat wij eigenaren maar blij moeten zijn dat we hun als bijrijder hebben. Dat ze ons er een dienst mee doen in plaats van inzien dat het paard, de spullen en tijd van de eigenaar met hun gedeeld wordt.

Toen tot ruim 3 jaar terug zelf bijrijder was betaalde ik bijna alles, nam regelmatig les, kocht mijn spullen, het benodigde tuig, betaalde de zadelmaker, vaak ook nog de hoefsmid enz. Ik zag het al een groot voorrecht, de eigenaar deelde haar paard, haar faciliteiten en verzorgde de stal, ik deed de rest.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:38

Dreamboy schreef:
cissy schreef:
Hier een ervaren ruiter die geen paard kan vinden.
Valt niet mee in deze buurt (Vianen Utr) om een geschikt paard te vinden.
Ik rij al ruim 44 jaar paard, heb sinds 1988 eigen paarden gehad en heb daarnaast altijd paarden van anderen gereden. Nu sinds bijna een jaar 'paardloos' en zoekende.
Ik zoek een paard voor 2dgn per week omdat ik geen 7 dgn meer wil. Ben bereid bijdrage te betalen maar tot nu toe nog niks gevonden. Ook niet echt zelf actief geadverteerd maar wel advertenties gelezen en op gereageerd.
Ik ben wel een stevige dame dus een fragiel paard gaat niet.


Verhuizen naar Drenthe een optie? *\o/*


Oh ja hoor, maar moet daar dan ook wel werk/huis hebben...