Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:45

Ik zou ook niet afknappen als iemand al een tijdje niet gereden heeft.

Als je er zelf onzeker van wordt om na zo'n tijd weer op een (vreemd) paard te klimmen zou je alvast een paar losse lessen kunnen nemen op een manege/rijstal, een paar keer op het paard van kennissen/vrienden stappen, of een paar keer mee gaan op een buitenrit op een huurpaard zodat je er weer even in kunt komen zonder prestatiedruk.


Waar ik wel op afknap is als iemand zichzelf voorstelt op een bepaald hoger wedstrijd/rijniveau terwijl diegene nog nooit wedstrijden heeft gereden op dat niveau en in de praktijk nog geen B wedstrijdniveau haalt.

Ik vertel zelf bijvoorbeeld wel mijn wedstrijdervaring/niveau maar gelijk er bij dat dit afhankelijk is van de match met het paard en ik altijd eerst moet wennen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:04

Tja, mocht ze nog contact opnemen, dan vraag ik waarom ze niet eerder gereageerd heeft en mocht dat antwoord en de antwoorden op mijn vragen (kennen wij elkaar al? Hoe, wie enz.) prima zijn, dan wil ik graag een rij filmpje zien. Ik laat niemand meer op mijn paarden stappen zonder iets van beeldmateriaal gezien te hebben.

Mocht ze op stal komen opdagen als ik daar ben, dan vraag ik daar wel even door hoe of wat. Mijn stalbaas weet wie mijn huidige bijrijder is, dus ik ben niet bang dat een vreemde opeens iets met ze kan gaan doen, mijn kasten hebben een cijferslot en alleen mijn bijrijder en ik hebben de combinatie. Het zijn ook paarden van 850 kg, dus best wel indrukwekkend groot, ik verwacht niet dat iemand het zomaar in zijn bol haalt om die uit de wei/paddock of stal te halen.

Maar het is gewoon vreemd.

Niet dat ze doorverwezen is door iemand die mij kent, maar zomaar naar een stal gaan die je niet kent (kan ook zijn dat ze wel bekend is met de stal), het voelt gewoon wat gek, vooral ook omdat ze eerst veel moeite doet om in contact te komen en dan gelijk niets meer van zich laat horen als ik vraag waar wij elkaar mogelijk van kennen, of ze bekend is met de stal en wie haar doorverwezen heeft. In haar advertentie staat dat ze begin twintig is, dus ook geen tiener of zoiets.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:26

Heel erg vreemd, Daphara! Ik ben wel benieuwd wie het nou is en waarom dit de aanpak is...

Onlylienn

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:17

Er is al even niet meer gereageerd maar toch meld ik me hier :wave: .

Ik ben ondertussen wel weer genezen m.b.t bijrijders, ik heb sinds kort weer (volledig) mijn paard terug.
Ze was goed voor mijn paard hoor, kwam ook netjes op de afgesproken 2 dagen per week, maar echt een bijrijder had ik niet nodig, ik gunde het haar voornamelijk.
Ik kwam ook nooit aan haar vaste dagen, maar ik heb er een punt achter gezet toen ze voor mijn gevoel mijn paard "op gingen eisen". :\