Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 171 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 192  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

 
Profiel   

Ik zou het even overleggen met de eigenaresse. Ik zou zelf zo zijn als Pallatin, maar ik heb ook weer problemen gekregen omdat ik níet dat soort dingen uit mezelf deed :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 23:16 



 
Profiel   

mars_mellow schreef
Ik had eigenlijk een vraagje..
Ik heb snel het gevoel dat ik te veel doe. Ik heb weleens wat modder opgeruimd, of geharkt etc, maar.. ja, het voelt niet goed.

Wat zouden jullie er van vinden als jouw bijrijder iets extra doet?


Wat bedoel je met extra? En wat voelt niet goed?

Ik kan me echt niet voorstellen dat een eigenaar het niet goed vind dat je een keertje mest uit de stal haalt, hooinetten vult, aanveegt, modder ruimt, of een natte doek door de zadelkast/kamer haalt.

Tuig uit elkaar halen en invetten, is wel iets dat even overlegd moet worden, maar voor de rest kan ik me niet voorstellen dat een eigenaar niet blij zou worden van een bijrijder die alles netjes opruimt.

Ik heb een hele fijne bijrijder, maar ze is wat chaotischer dan ik ben.

Tja, ik kan me er aan gaan ergeren, maar dat doe ik niet. Ze is een super lieve meid met veel tijd en geduld voor mijn paarden. Ze gaat voorzichtig genoeg met mijn spullen om, maar gewoon anders dan ik het doe.
Ik ben iets wat autistisch in hoe ik dingen doe, dus heb begrip voor het feit dat zij niet zo is.

Een goede fijne bijrijder vinden is al moeilijk genoeg, dat er verschillen zijn in hoe dingen gedaan worden is alleen maar logisch. Dingen die we afgesproken hebben, zoals het vullen van hooinetten, doet ze gewoon en ik ben blij met alles wat ze extra doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 10:39 



 
Profiel   

Een kennis van me zoekt nog een bijrijder voor een c-pony (new forest) redelijk stevig, pony kan wat sensibel zijn en bokken. Ze zoekt iemand die eigen vervoer heeft (buitengebied omgeving Ede) en gewoon alles zelfstandig kan doen en goed genoeg kan rijden om er niet af te vallen als hij bokt etc. Mocht iemand interesse hebben of iemand weten stuur mij dan een PB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:32 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Een kennis van me zoekt nog een bijrijder voor een c-pony (new forest) redelijk stevig, pony kan wat sensibel zijn en bokken. Ze zoekt iemand die eigen vervoer heeft (buitengebied omgeving Ede) en gewoon alles zelfstandig kan doen en goed genoeg kan rijden om er niet af te vallen als hij bokt etc. Mocht iemand interesse hebben of iemand weten stuur mij dan een PB.


Misschien beter om de kennis te adviseren er een redelijke vergoeding tegenover te zetten. Een volwassene vinden voor een bokkende c-pony, zal zoeken zijn naar een naald in een hooiberg. Ik ken wel wat ruiters van 50-55 kg die dat zouden kunnen doen, maar daar betaal je wel €25 per uur voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 12:47 



 
Profiel   

Hm zo erg is het nu ook weer niet, diertje heeft gewoon wat extra aandacht en beweging nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 13:03 



 
Profiel   

Waar zoeken jullie naar een verzorgster? Ik kijk zelf vooral op Facebook en Horsify, ook nu ik zakt een verzorgpaard zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 15:24 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Waar zoeken jullie naar een verzorgster? Ik kijk zelf vooral op Facebook en Horsify, ook nu ik zakt een verzorgpaard zoek.


Ik heb ook wel eens op marktplaats gekeken en daar een advertentie geplaatst, maar dat was voor de langere termijn geen succes. Ik heb nu 2 bijrijders. De tweede pas sinds kort, de ander al een paar jaar nu (ik was eigenlijk totaal niet op zoek) het zijn allebei toevallig 2 mannen en beide zijn via stalgenoten bij mij. Imo hebben stalgenoten ook een goed beeld of een bijrijder bij het desbetreffende paard past. Zo ging het bij mij ook toen ik nog geen eigen paard had; ik werd gevraagd door eigenaren en heb in het stenen tijdperk een keer gereageerd op een advertentie in het plaatselijke sufferdje… :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 16:13 



 
Profiel   

Ik heb als het goed is volgende week vrijdag een afspraak met een meisje van 17. Komt rechtstreeks van de manege af maar klinkt erg bereid om te leren. Pony kan ook niet bereden worden dus het is voor nu grondwerk etc

Het is de meest serieuze reactie die ik in een jaar heb gehad dus ben heel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 15:35 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik heb als het goed is volgende week vrijdag een afspraak met een meisje van 17. Komt rechtstreeks van de manege af maar klinkt erg bereid om te leren. Pony kan ook niet bereden worden dus het is voor nu grondwerk etc

Het is de meest serieuze reactie die ik in een jaar heb gehad dus ben heel benieuwd


wauww leuk!! succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 15:42 



 
Profiel   

Eerste privé les vandaag gehad. En western dus compleet anders. Begin weer even balans vinden. Maar ging eigenlijk wel goed. Denk ook geen spierpijn. Enige wat voor mij een ding is zijn die twee losse teugels daar ga ik wel wat moeite mee hebben om aan te wennen en te bepalen wat daarmee een fijne lengte enzo is. Ik zat daar echt mee te poedersuiker _O- Het zadel zelf zat eigenlijk wel heel lekker en heb de les 30 min volledig kunnen doorzitten (ik had verwacht dat ik daar wat moeite mee zou hebben) maar dat viel me alles mee. Wat wel ook wennen was is dat er bepaalde woorden gebruikt worden zoals backupp waarmee je achterwaarts gaat dus je houd een lange teugel maar gaat diep zitten en wat achterover en zegt backupp en dat paard het dan nog doet ook _O- eigenlijk iets andere methodes en wrden maar mijn eigen balans was ik niet heel ontevreden over na 10 jaar. Owja en de teugels hou je vrij hoog en voor het zadel beetje lompig . En wat wegen die zadels zwaar.

A.s woensdag heb ik weer een privé les. En ik ga erover nadenken of ik in de groepslessen wil of dat voorlopig die privé lessen eigenlijk beter passen. Vond het eigenlijk wel relaxed. Heel rustig op stal en heb les gehad in de buitenbak dat was ook fijn (of ik western echt geweldig leuk vind daar moet ik wel nog even over nadenken) Het is wel vriendelijk dat is echt fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 12:54 



 
Profiel   

Ik zoek niet zozeer een bijrijdster maar iemand met een groot hart voor dieren die vanaf komend voorjaar samen met mij mijn paarden weer "op wil gaan starten". Samen leuke dingen doen met mijn beessies.
En dan iemand die oké is met een paddock paradise achtige manier van houden van paarden.
Lees: alles buiten en geen luxe bedoening.
Wel aan huis.
Een 40/45 plusser die al lang met paarden omgaat.
En met wie ik goed door 1 deur kan, ook belangrijk

Maar moeilijk te vinden hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:53 



 
Profiel   

Ik ontdekte ineens dit topic dus dacht: ik kom er even tussendoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 14:54 



 
Profiel   

Het is als je iemand zoekt misschien ook handig als je de omgeving vermeld. Ik denk dat er best wel mensen zijn die dat juist leuk vinden lekker buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 15:01 



 
Profiel   

BeFunny schreef
Het is als je iemand zoekt misschien ook handig als je de omgeving vermeld. Ik denk dat er best wel mensen zijn die dat juist leuk vinden lekker buiten.


Inderdaad!
Omgeving Heerde/Epe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 15:30 



 
Profiel   

Wat je biedt klinkt mij inderdaad goed in de oren, maar zonder locatie ook geen reactie ;)

En met locatie helaas de conclusie dat je ietsje te ver weg zit _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:27 



 
Profiel   

Hè jammer Siamsmeesje!
Ik wacht gewoon rustig af....
:Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:38 



 
Profiel   

Ik ben al een tijdje advertenties aan het bekijken en denk dat ik er binnenkort zelf 1 plaats.
Mijn paarden kunnen niet gereden worden en alle advertenties gaan toch wel over rijden.

Ik zoek iemand die lekker gaat wandelen met mijn pensionado, als het goed gaat is een stapritje misschien wel mogelijk, maar omdat hij geblesseerd is zit er meer gewoon niet in. Hij is braaf, maar wel ondeugend en test graag hoe stevig je in je schoenen staat. Geen oneerlijk paard, maar onvrijwillig grazen in de berm is hij goed in :+
We hebben een bak waarin grondwerk en vrijheidsdressuur gedaan kan worden. Hij heeft vooral een mentale uitdaging nodig.
En ik heb nog een jonkie die binnenkort 2 wordt en aandacht heerlijk vindt. Poetsen, wandelen, lichte vorm van grondwerk, dat soort dingetjes.

Dat kan een paar dagen in de week, maar ik zou in ieder geval 1 middag/avond in het weekend willen, waarbij dan ook een mest- en voerbeurt zit, zodat ik een daagje niet hoef. De andere dagen kunnen ook samen, zodat we een keer met beide paarden kunnen wandelen bijvoorbeeld.
Wel 16+, maar liever nog wat ouder ivm de verantwoordelijkheid en mijn jonge paard.

Zouden dit soort verzorgers nog te vinden zijn?
Paarden staan in Klarenbeek op een particulier kleinschalige paddock paradise.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:21 



 
Profiel   

Heel eerlijk denk ik dat die lastig tot onmogelijk te vinden zijn, want het is voornamelijk de lasten en maar weinig lusten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:19 



 
Profiel   

Ik denk vooral dat de leeftijdgrens het lastig maakt. Er zijn genoeg jonge meiden die willen poetsen en wandelen, maar de 16+ mensen willen meestal wat meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:23 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik ben al een tijdje advertenties aan het bekijken en denk dat ik er binnenkort zelf 1 plaats.
Mijn paarden kunnen niet gereden worden en alle advertenties gaan toch wel over rijden.

Ik zoek iemand die lekker gaat wandelen met mijn pensionado, als het goed gaat is een stapritje misschien wel mogelijk, maar omdat hij geblesseerd is zit er meer gewoon niet in. Hij is braaf, maar wel ondeugend en test graag hoe stevig je in je schoenen staat. Geen oneerlijk paard, maar onvrijwillig grazen in de berm is hij goed in :+
We hebben een bak waarin grondwerk en vrijheidsdressuur gedaan kan worden. Hij heeft vooral een mentale uitdaging nodig.
En ik heb nog een jonkie die binnenkort 2 wordt en aandacht heerlijk vindt. Poetsen, wandelen, lichte vorm van grondwerk, dat soort dingetjes.

Dat kan een paar dagen in de week, maar ik zou in ieder geval 1 middag/avond in het weekend willen, waarbij dan ook een mest- en voerbeurt zit, zodat ik een daagje niet hoef. De andere dagen kunnen ook samen, zodat we een keer met beide paarden kunnen wandelen bijvoorbeeld.
Wel 16+, maar liever nog wat ouder ivm de verantwoordelijkheid en mijn jonge paard.

Zouden dit soort verzorgers nog te vinden zijn?
Paarden staan in Klarenbeek op een particulier kleinschalige paddock paradise.


Het is dat ik zelf al paarden heb, anders had ik dit graag gewild! Woon ook niet ver weg van Klarenbeek.

Dus als ik het zou willen, dan zijn er vast meer geïnteresseerden die zelf geen paarden hebben....

Hoop dat je snel iemand vindt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:48 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik ben al een tijdje advertenties aan het bekijken en denk dat ik er binnenkort zelf 1 plaats.
Mijn paarden kunnen niet gereden worden en alle advertenties gaan toch wel over rijden.

Ik zoek iemand die lekker gaat wandelen met mijn pensionado, als het goed gaat is een stapritje misschien wel mogelijk, maar omdat hij geblesseerd is zit er meer gewoon niet in. Hij is braaf, maar wel ondeugend en test graag hoe stevig je in je schoenen staat. Geen oneerlijk paard, maar onvrijwillig grazen in de berm is hij goed in :+
We hebben een bak waarin grondwerk en vrijheidsdressuur gedaan kan worden. Hij heeft vooral een mentale uitdaging nodig.
En ik heb nog een jonkie die binnenkort 2 wordt en aandacht heerlijk vindt. Poetsen, wandelen, lichte vorm van grondwerk, dat soort dingetjes.

Dat kan een paar dagen in de week, maar ik zou in ieder geval 1 middag/avond in het weekend willen, waarbij dan ook een mest- en voerbeurt zit, zodat ik een daagje niet hoef. De andere dagen kunnen ook samen, zodat we een keer met beide paarden kunnen wandelen bijvoorbeeld.
Wel 16+, maar liever nog wat ouder ivm de verantwoordelijkheid en mijn jonge paard.

Zouden dit soort verzorgers nog te vinden zijn?
Paarden staan in Klarenbeek op een particulier kleinschalige paddock paradise.


Heel eerlijk. Ik ben bang dat er maar weinig mensen zijn. Er is geen mogelijkheid tot rijden, maar er staan wel klussen tegenover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:59 



 
Profiel   

Ja, 1x per week (ongeveer 30-45 min). Maar de andere dagen niet, dan alleen de paarden. En dan is het aantal dagen per week heel flexibel. Van 1-7 dagen zeg maar.
Dus ik zoek zeg maar iemand die meerdere dagen per week kan, waarvan 1 dag dan ook een rondje mesten en voeren doet.
Of nou ja, zoekt. Niet per sé, want nu doe ik het ook zelf. Ik gun gewoon iemand ook 2 leuke paarden, met als wederdienst een keer in de week een voer-/mestbeurt.

Mocht het niet lukken is een betaalde hulp in het weekend ook een optie hoor. Maar dan zonder de leuke dingen met de paarden, puur 30-45 min per week mesten/voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:09 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ja, 1x per week (ongeveer 30-45 min). Maar de andere dagen niet, dan alleen de paarden. En dan is het aantal dagen per week heel flexibel. Van 1-7 dagen zeg maar.
Dus ik zoek zeg maar iemand die meerdere dagen per week kan, waarvan 1 dag dan ook een rondje mesten en voeren doet.
Of nou ja, zoekt. Niet per sé, want nu doe ik het ook zelf. Ik gun gewoon iemand ook 2 leuke paarden, met als wederdienst een keer in de week een voer-/mestbeurt.

Mocht het niet lukken is een betaalde hulp in het weekend ook een optie hoor. Maar dan zonder de leuke dingen met de paarden, puur 30-45 min per week werk.


Ooit in je opgekomen om van jezelf uit dan Iig aan te bieden dat als de jongste wel gereden mag worden over een paar jaar dit wel mogelijk is?

Of gewoon een stalhulp te zoeken en te betalen voor gedane klussen zoals je zelf wel benoemd? En als jij wil dat er gewandeld of gelongeerd wordt dan is ook dit een klus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:14 



 
Profiel   

Heel eerlijk zou ik liever ergens betaald mesten en dan dat geld gebruiken om ergens anders een paard te kunnen gaan rijden :=

Maar goed, ikzelf vind zelfs stapwandelingen of aan de hand wandelen met mijn eigen paarden eerder een ‘moet’ dan een plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:16 



 
Profiel   

Ja hoor die optie is er zeker, maar dat duurt nog wel 2 jaar, dus om dat nu aan te bieden is ook een beetje vreemd.
Wandelen of longeren (of grondwerk of vrijheidsdressuur of andere dingen vanaf de grond) vind ik persoonlijk geen klus :o
Zoals ik al zei, betaalde hulp is zeker een optie. Maar dan voor die ene dag in het weekend om te mesten/voeren. De andere (leuke) dingen doe ik dan zelf gewoon, net als nu.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 171 van de 192 [ 4779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174 ... 192  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen