Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:58

Peelie schreef:
Anoniem schreef:

Dat. Of per ongeluk even je zweep iets te ver uit steken O:)

:')

Dat gaat jammer genoeg niet. Er staat zelfs speciaal een bank zodat je kan zitten om te kijken. En deze staat ongeveer een 1.5 a 2m bij de rijbaan vandaan.

Geen probleem als je gaat zitten kijken zonder dat er bijbedoeling zijn natuurlijk. Wel vervelend als er meer achter zit.


Per ongeluk met je longeerzweep gaan rijden? ~~}>

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:07

Golden_Angel schreef:
Dit was een grotere stal met vol pension en alle voorzieningen (behalve een binnenbak we hadden een all weather buitenbak) dus dat kan er inderdaad mee te maken hebben.


Vaak heeft het er wel mee te maken, al sta ik nu met mijn eigen pony nu ook op een volpension. Maar als bijrijder wordt er dan raar naar je gekeken. Maar ik heb er eigenlijk in al die 10 jaar niet echt last van gehad, behalve toen ik op een super de luxe dressuur stal stond waar iedereen grand prix reed en ik aan kwam met mijn grondwerk haha..

Peelie

Berichten: 13421
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:35

Maureen_M schreef:
Bedankt voor de tips. Ik wacht er nog heel even mee omdat ik er echt net pas woon maar ik ben ‘bang’ dat de eerste indruk misschien niet goed is en dat mijn kans verkeken is. Ik hoor net van een buurvrouw dat ze regelmatig door de straat wandelt met haar hond. Laat ik dan net op dat moment even iets uit mijn auto moeten pakken ofzo :')

Bovenstaande verhalen over de groepjes en wedstrijdruiters is precies de reden geweest dat ik toenertijd met mijn hafje prive ben gaan staan. Ik merkte vooral dat ik (welliswaar 15 jaar, naief etc) beter wou presteren. Niet om wat met mijn paard te bereiken maar om de rest te laten zien dat ik het ook wel kon. Resulteerde in een zeer ongelukkig paard, die gelukkig eenmaal prive met veel weidegang en buitenritten weer helemaal opbloeide. Nu zou ik me er niks meer van aantrekken qua druk maar het blijft vervelend. En wat is de meerwaarde ervan vraag je je af, alsof ze daadwerkelijk niks beters te doen hebben

Ik rijd dus Z1 met mijn haf. Er zijn drie combinaties die Z lopen bij mij op stal waarvan de andere 2 uit de running door blessures op het moment.

Ik was vroeger al heel erg lol met je knol en toch lekker wedstrijdjes rijden. Reed ik wedstrijden, dan was het niet goed, had ik lol met mn knol, was het ook niet goed.

Toen zat ik een keer op de grote Thrakener van een stalgenoot. Kwamen er gelijk mensen naar me toe, waarom ik geen gewoon paard heb... mijn antwoordt --> omdat ik buitengewone haflingers heb. En sinds dien interesseert het me helemaal niks meer wat andere er van vinden. Maargoed dat is ook een lang proces geweest natuurlijk...


Gizeppie schreef:
Golden_Angel schreef:
Dit was een grotere stal met vol pension en alle voorzieningen (behalve een binnenbak we hadden een all weather buitenbak) dus dat kan er inderdaad mee te maken hebben.


Vaak heeft het er wel mee te maken, al sta ik nu met mijn eigen pony nu ook op een volpension. Maar als bijrijder wordt er dan raar naar je gekeken. Maar ik heb er eigenlijk in al die 10 jaar niet echt last van gehad, behalve toen ik op een super de luxe dressuur stal stond waar iedereen grand prix reed en ik aan kwam met mijn grondwerk haha..

Maar dan ben je al een "rariteit" want je rijd geen hoog dressuur en dan ook nog eens grondwerk. Dat is nogal dubbelop natuurlijk :P

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 05:07

Ja want je zult maar om meer geven en meer willen doen met je paard als alleen maar rijden :')

Fleurtje17
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:10

Nou de wanbetalende weggepeste ruiter moet ook maar een keer haar eigen verhaal vertellen :j

Ja inderdaad, ik was de bijrijder van peelie. Ik lees al een tijdje mee en vond het maar is tijd worden om mijn eigen verhaal te vertellen.

Er is inderdaad het betaal akkefietje geweest. Dit is vervelend en dat snap ik heel goed. Echter vond ik de manier van handelen niet helemaal eerlijk. Op dat moment heel erg vervelend natuurlijk voor ons beide. We hebben dit uitgesproken en toen was het ook goed.
Echter om het vervolgens op bokt te lezen vond ik helemaal best wel lastig! Jullie weten natuurlijk niet precies wie ik ben maar toch.... :n .


Toen het stal sfeer incidentje. Dit was voor mij wel een beetje de druppel. Het moet natuurlijk wel leuk blijven. Ik heb oprecht mijn best gedaan. Ik merkte in het begin al dat mensen nogal afstandelijk waren. Geen probleem! Ik ben dit absoluut niet en ging me netjes aan iedereen voorstellen. Toen ik naar die meiden liep om mij voor te stellen schoten ze bijna voor me neus in de lach.... heel vervelend. Maar ach ja misschien zijn ze het niet gewend.... toen ik vervolgens weg liep barste het los hoor! Nog nooit heb ik me zo awkward gevoelt! Vond het zo onaardig! Maar ach ja overal zijn vervelende mensen. Het zal wel goed komen. Echter werd dit het niet. Van het bij de bak kijken, naar heel veel banketstaaf, en de hele tijd verluisteren. Ik hoefde er maar te zijn en het was raak. Ik was altijd lekker met het paard bezig en dit was voor mij echt even mijn ontspanning. Niet dus. Dit allemaal bij elkaar opgeteld heeft er bij mij voor gezorgd dat ik er best wel klaar mee was. Het moest wel leuk blijven... en natuurlijk je komt voor het paard, en je komt voor jezelf. Maar als het gewoon niet leuk meer is.... en peelie spreekt hier veel over de meiden van mijn leeftijd. Dit klopt inderdaad, echter zijn er genoeg mensen (volwassen) die het ook ontzettende sensatie vinden om me te zien rijden, om over me te kletsen, enzovoort. Dit is helemaal lastig! Volwassenen verwacht je toch van iets meer fatsoen te hebben.

Dit alles bij elkaar was de druppel.

Hierbij het verhaal van mijn kant. Vond het er tijd voor :o

Peelie

Berichten: 13421
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:16

Fleurtje. Ik snap helemaal wat je bedoeld en ondanks dat je geen namen hebt genoemt heb ik een heel sterk vermoeden wie het allenmaal zijn geweest.

Ik vind het echt oprecht jammer dat je er mee bent gestopt en dat je zo weggepest bent op stal. Dat kan echt nimmer nooit de bedoeling zijn. Ik ga dit ook bespreken met mijn staleigenaar en kijken wat hij er van vind en er in de toekomst mee gaat doen. Dit mag gewoon niet gebeuren.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:19

Wat ontzettend jammer dat het er echt zo aan toe gaat op jouw stal Peelie, zou voor mij wel echt een reden zijn om een andere stal op te zoeken. Hier hoort een stalhouder inderdaad in te grijpen en zo niet dan zou hij klanten moeten verliezen.

Wat dat betreft onwijs dankbaar dat bij ons op stal de sfeer gewoon echt heel erg goed is. Iedereen kan eigenlijk wel met iedereen prima door 1 deur. Natuurlijk past de ene persoon je beter dan de ander, maar onder elkaar is het altijd oke en iedereen heeft respect voor elkaars rijden en omgaan met paarden. Gewoon een plek waar je fijn met je paard aan gang kan :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:21

Ik ben echt blij dat de sfeer bij ons niet zo is, zou ik echt verschrikkelijk vinden.

Peelie

Berichten: 13421
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:23

Ik snap ook echt heel erg goed dat het niet leuk is. Ik vind het zelf ook irritant. Maar ik heb inmiddels geleerd om het van me af te laten glijden. De sfeer hier op veel stallen in deze regio is gewoon poedersuiker. En dan is het bij mij op stal, op een paar rotte appels na, echt nog heel goed te doen. Ik sta hier inmiddels al bijna 4 jaar en dat is echt een unicum voor mij. Meestal ben ik na 2 jaar weer weg, en 9 van de 10x vanwege de sfeer.

Fleurtje17
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:26

Moet zeggen dat we ook echt wel een paar hele aardige mensen zijn. Die zeggen gezellig gedag, maken een praatje en is gewoon prima. Alleen dit woog voor mij niet zo zwaar als die vervelende meiden. Dit maakte het lastig.

Peelie

Berichten: 13421
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:34

Ja. en dat snap ik dus heel erg goed. En dat mag dus ook echt niet de bedoeling zijn.

Het maakt mij ook weer sterk aan het twijfelen. Ik wil niet op een stal staan waar zo met mensen om gegaan word. maar ik realiseer mij ook dat het hier in de regio gewoon erg lastig is.

Het is gewoon enorm jammer... ;(

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:42

Amable schreef:
Wat ontzettend jammer dat het er echt zo aan toe gaat op jouw stal Peelie, zou voor mij wel echt een reden zijn om een andere stal op te zoeken. Hier hoort een stalhouder inderdaad in te grijpen en zo niet dan zou hij klanten moeten verliezen.

Wat dat betreft onwijs dankbaar dat bij ons op stal de sfeer gewoon echt heel erg goed is. Iedereen kan eigenlijk wel met iedereen prima door 1 deur. Natuurlijk past de ene persoon je beter dan de ander, maar onder elkaar is het altijd oke en iedereen heeft respect voor elkaars rijden en omgaan met paarden. Gewoon een plek waar je fijn met je paard aan gang kan :)



Ik herken dit soort gedrag ook wel helaas..mijn oude staleigenaresse deed er vrolijk aan mee. Heeft helemaal niks met volpension of luxere stalling te maken in mijn ogen. Sterker nog, mijn man noemde het daar 'een tokkiestal' en waar ik nu sta is veel luxer en zit ook absoluut meer geld aan het soort auto's te zien. En toch hadden wij het op vorige stal wel en nu helemaal niet. Heeft gewoon te maken met het volk wat er staat. Wat naar Fleur17, het is je hobby dus het is wel de bedoeling dat je er met plezier mee bezig bent.

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:58

Wat jammer dat sommige mensen het zo voor de ander kunnen verpesten. Ik ben bang dat je dat altijd en overal wel tegenkomt :n Ik ben zelf ooit "weggepest" door een staleigenaar en kan me dan ook als geen ander voorstellen hoe vervelend dat is en dat het ten koste gaat van het plezier. Ik werd er persoonlijk ook echt heel onzeker van. -O-

Ik ben nu al vanaf de winter opzoek naar een leuke bijrijder. Volgens mij ben ik als baas helemaal niet zo moeilijk. De pony is erg gevoelig (ze spiegelt de ruiter enorm, en doet precies wat je vraagt ipv wat je bedoeld) en merk dat dit voor veel mensen toch erg lastig is. Als ik iemand gevonden denk te hebben stoppen ze er na een tijdje toch weer mee.
Ik laat nu een meisje van 13 komen. Eigenlijk voor mijn gevoel nog wat te jong maar ze heeft wel een hele fijne instelling. Nu in ze zomervakantie heb ik zelf wat meer tijd en begeleid ik haar tijdens het rijden. Hopelijk kan ze het dan zelf gaan oppakken wanneer ik het weer drukker ga krijgen.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:29

Wat jammer dat het zo is gelopen met de stalsfeer :( Sommige stallen hebben dit inderdaad, ook dat er enorm op je wordt neergekeken als bijrijder. Gelukkig heb ik dit zelf nooit gehad omdat ik vaak wel één van de betere ruiters ben en bovendien eigen paarden heb gehad. Maar ik merk toch vaak dat ze bijrijders niet serieus nemen. Hoe jonger ze zijn, hoe minder serieus. Superjammer, want daar zit juist nog zoveel ontwikkeling in!

Mooblie, wat lastig :). Heeft je paard wel de standaard hulpen geleerd, of wijken die een klein beetje af? (ik had ooit een paard gereden dat geleerd was om aan te springen in galop op alleen druk van het (buiten)been iets achter de singel. Dat vond ik in het begin best wel lastig rijden)
13 jaar is inderdaad jong maar kan prima zijn. Ik heb ook een fijne bijrijder gehad van 14. Ook een minder fijne, maar dat terzijde :P

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:56

Ze is best goed opgeleid, al zeg ik het zelf. Het is een recreatienpony maar de knopjes van wijken en schouderbinnenwaarts zitten er ook op. Het is met name dat je als ruiter alles tegelijk moet blijven doen omdat ze anders gebruik maakt van de openingen. Als ik me even concentreer op ontspanning kan het zomaar zijn dat ik bijvoorbeeld mijn stuur kwijt ben, dat is puur omdat ik daar zelf op dat moment niet meer mee bezig ben. Mijn pony loopt dan heel ontspannen naar de uitgang van de bak. :') Ik vind het zelf heel eerlijk van haar en moet er altijd wel om lachen. Heb er ook veel van geleerd. Maar veel ruiters leggen het probleem bij mijn pony in plaats van bij zichzelf. :roll: En dan is het een echte merrie die zich beledigd voelt :=

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:28

Het seizoen hier begint ook weer.
De hele dag meisjes van 8 tot 14 jaar die vragen om een "verzorgpony" omdat ze er "zo lief uitzien".
Ik heb 3 IJslanders waar ze dan op doelen maar daar zoek ik niemand voor.. en al helemaal niet rond die leeftijd.
Voor de Tuigers heb ik inmiddels 2 hele leuke meiden (17 en 23) die het ook nog heel goed met elkaar kunnen vinden en die ik ook samen zonder begeleiding naar buiten durf te sturen met mijn oude span (maar dan ohz, mennen doe ik zelf).
Ze betalen 20 euro in de maand aan mij + 15 euro in de maand voor les en voor nu gaat dat erg goed.

De stalsfeer is bij ons altijd goed, maargoed ze staan aan huis.
Lijkt me lastig met al die groepjes, dan kan je ook niks met je paard doen zonder van de zijlijn te horen dat je het verkeerd doet.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:43

Mooblie schreef:
Ze is best goed opgeleid, al zeg ik het zelf. Het is een recreatienpony maar de knopjes van wijken en schouderbinnenwaarts zitten er ook op. Het is met name dat je als ruiter alles tegelijk moet blijven doen omdat ze anders gebruik maakt van de openingen. Als ik me even concentreer op ontspanning kan het zomaar zijn dat ik bijvoorbeeld mijn stuur kwijt ben, dat is puur omdat ik daar zelf op dat moment niet meer mee bezig ben. Mijn pony loopt dan heel ontspannen naar de uitgang van de bak. :') Ik vind het zelf heel eerlijk van haar en moet er altijd wel om lachen. Heb er ook veel van geleerd. Maar veel ruiters leggen het probleem bij mijn pony in plaats van bij zichzelf. :roll: En dan is het een echte merrie die zich beledigd voelt :=



Dat klinkt als een hele goede leerpony als ik het zo goed begrijp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:28

Volgens mij moet ik niet 1 maar 2 verzorgers gaan zoeken... Ben net een weekje op vakantie geweest en had voor die week 2 meiden van stal (13 jaar) die al vakantie hadden en wel wilden borstelen en tutten.

Ze kennen de pony's en weten dus ook waar ze op moeten letten (oa het bijten bij het voorbij lopen van eentje etc). Nu ben ik weer terug en het eerste wat beiden mij vertellen, onafhankelijk van elkaar, is hoe verbaast ze waren dat de pony's allebei zo braaf en vrolijk waren. Ze begrepen er niks van..

Ik ook niet.. := :')
In het verleden nogal gemerkt dat ze beter reageren op/braver zijn bij kinderen. Vraag me nu echt af wat ik verkeerd doe :+

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:05

Over weg pesten gesproken, heb ik afgelopen winter een bijrijdpaardje gehad, die ook op een stal stond met een rot sfeer. Stonden 2 hele 'aardige' mensen, tenminste naar mij toe, want was nog al een lastig paard en zij hielpen mij.maar als ze mij dan hielpen zeiden ze ondertussen allerlei kattige dingen over de eigenaaresse, tja dat vind ik nou echt niet kunnen.

Maar later, was ik daar ook een keer en was er een paard van iemand ontsnapt(helemaal in paniek) dusjaa ik dacht (de eigenaaresse liep er al achter aan) laat ik hem niet lakken straks rent hij nog harder weg, snap je? Maarja dat dacht die gene dus niet, die had dus naar de eigenaaresse teruggekoppeld dat ze mij niet meer moest hebben als bijrijdster vanwege dat |( gellukig voor mij, was de eigenaaresse METEEN naar een andere stal gegaan wegens dat, omdat ze dat zooo flauw vond. (Paar maanden later moest ik toch stoppen,paard was een beetje te lastig)

Maar op die stal was later een ander meisje weggepest, die huilend daar weg is gerend en meteen is gestopt met dat paard. Dan denk je toch: hoe kunnen er zulke gemene mensen bestaan ;(

Maarja ben nu weer 'soort van opzoek' naar een bijrijdpaardje, maar er zijn niet echt veel paarden in Heerhugowaard

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:25

Ik denk steeds meer aan me toch eens gaan verdiepen in een eigen...

Niet met haast, er hoeft er niet morgen al een te staan.
Maar ik ben wel langzaam aan het snuffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:07

Een eigen is ook niet alles, haha.

Gelukkig is hier de stalsfeer wel gewoon goed. Of je nu een eigen paard hebt, een paard huurt, 1x per week een les rijdt, op wedstrijd gaat of er juist helemaal niet op gaat zitten.. iedereen is vriendelijk tegen iedereen en komt er voor z'n paard/les en doet zijn/haar eigen ding. Soms eens een praatje over vanalles en nog wat, soms ook niet. Gewoon gezellig. En zit je ergens mee staat iedereen meteen klaar om te helpen of raad te geven. Ook heel geïnteresseerd als je bv de DA hebt laten komen, dat toch zeker wel alles in orde is. Mag ik wel blij mee zijn zo te lezen... ;)

Vraag me ook af of je er (als stalhouder) iets aan kan doen.. mensen blijven toch rare wezens...

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:16

Nee dat begrijp ik heel goed, en ik ben me zeer bewust waar ik aan begin.

Ik heb over de jaren diverse bijrijdpaarden gehad, maar na een jaar, hooguit 2 eindigd het altijd in verkoop.
Uiteindelijk komt de vraag of ik vaker kan komen, en hoe vaker ik kom hoe minder de eigenaar, en je gaat geen paard houden voor een ander. (zou ik ook niet doen)
Dus het is me nu 3 maal overkomen dat na een jaar of 2 het paard verkocht word.

En bij de laatste... Nja dat was ronduit achterbaks :').


Ik wil gewoon een paard waar ik wat mee kan opbouwen en waarmee ik kan groeien en waar ik mijn eigen zeg in heb. En waarbij ik gewoon zekerheid heb dat ie niet met een jaar, als we dan lekker bezig zijn goed op elkaar ingespeeld, de deur uit gaat.

Elke keer bouw ik een band op met een paard (ik ga niet enkel rijden ik vind het ook heel belangrijk om daarnaast lekker te poetsen, longeren, wandelen en ben zelfs geinsteresseerd in vrijheidsdressuur indien een paard of pony dat zelf ook leuk vind). En vervolgens is het doeidoei op naar de volgende.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:28

Jeetje wat een drama op sommige stallen. Blij dat ik er geen last van heb. Ik zou zelf als eigenaar ook echt niet passen op een pensionstal. De gedachte alleen al. Ben zelf ook iemand die graag rust heeft en heb ook niet zozeer behoefte aan het sociaal gebeuren. Vorig jaar wel een pensionklant hier geweest die het wel deed voor de sociale contacten. Kreeg het er al benauwd van dat ze iedere dag op me lip zou zitten. No thanks. Ik wil gewoon lekker met de paarden bezig zijn. Gelukkig waren het loze woorden.

Kan me voorstellen dat je net pech kan hebben als bijrijder. Op stal komt er 1 en geloof dat die al zeker 6 jaar komt.
Ik denk er weleens over als ik mijn paard niet meer heb om gewoon te gaan bijrijden. Lijkt me ergens ook wel wat. Maar dat is nu natuurlijk makkelijk gezegd, het is van zoveel afhankelijk of het "fijner" is als een eigen paard.

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:37

Je hebt niet de zorgen, maar je bent aan de andere kant volledig afhankelijk van de eigenaar. Je teveel hechten is lastig, iets opbouwen is lastig. En je kunt niet zomaar je eigen ideeën en spullen loslaten op het paard.
Aan de andere kant Kruif je als wel de kans om paarden te rijden die je zelf nooit kan betalen :P

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:59

Alles staat en valt met de match. Klik Paard-eigenaar, stal (sfeer, afstand, luxe/voorzieningen/openingstijden, klusjes), tijd/dagen, ervaring, etc.

Hele puzzel. En als je zeer uitgesproken bent in wat je wilt, worden je opties kleiner.