Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 15:16

Pff ik heb ook nog niemand.. heb hartstikke lieve paarden, je kan en mag er alles mee behalve rijden. Staan hier op een prima plek, geen kosten wat dan ook. Meisje die eerder is geweest "denkt dat ze het wel wil doen" (bang dat er iets gebeurd met m'n oude paard) maar aan twijfels heb ik niks. Ben langer dan 3 maanden weg, als zij na een maand al stopt voel ik me écht ontzettend schuldig..
En verplaatsen mag niet van m'n ouders want ze staan hier prima en zij voeren ze wel.. ja, zie ze nu al met bevroren drinkbak in een vieze stal staan..
Ik ben over 3 weken al weg dus krijg echt enorme stress hiervan

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 15:50

Gilze is voor mij helaas niet om de hoek

Marocje
Berichten: 5615
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:28

Oh, balen Casperzazoe! Mijn ervaring is idd dat het lastig wordt wanneer er niet gereden mag worden. Echt anders dan 20 jaar geleden..

Hier ineens geluk: ik zat even op Mp te struinen en zag een advertentie van moeder die wat voor haar dochter zocht. Dus poetsen en wandelen (meisje erop).

Ik dus gereageerd, en we hebben vanmorgen afgesproken! Het klikte goed, en zij vond het juist zo fijn dat haar dochter op deze manier kennis kan maken met paarden ipv naar een manege te gaan waar ze toch (zeker in het begin) leren dat schoppen naar voren is en aan de teugels afremmen. (Even heel kort door de bocht gezegd). Ik was juist blij dat iemand mijn pony wat extra aandacht geeft zonder te verwachten dat er volop gereden wordt (waar ik dan zelf ook nog veel moet gaan bijspijkeren en dus die tijd ook kwijt ben)

Meisje was erg enthousiast dus we spreken nog een paar keer met zijn drieën af, blijft de klik dan mogen ze lekker samen aan de slag. Klinkt echt als een win/win situatie!

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:30

Mijn bijrijder mocht met zijn andere paard NK starten, wat is dan leuker om ook je bijrijdpaard mee te nemen als je in de buurt van Ermelo overnacht zodat je ook de bossen nog in kan. :') (helaas was hij niet door naar de tweede dag, maar de buitenritten maakte alles goed :+ )

Zijn 10 jarig zusje mocht ook nog even op mijn paard nadat ze terug gekomen waren uit het bos. Bij de Cantharel heb je een mooie grote menweide waar zij in kon rijden.

Super leuk om te zien hoeveel vertrouwen en samenspel ook dat meisje al met ons paard heeft en zonder moeite in rengalop over die weide gingen met waslijntjes als teugels. :') Nog even en zij heeft dit paard van haar grote broer afgepakt. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5447
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:35

Ik ben ook zo opzoek naar mission impossible geloof ik. Bij ons op stal mag je pas aan de slag als je 18 jaar of ouder bent, daar zit totaal geen rek in dus kan daar verder niets over zeggen. Ben opzoek naar een verzorgster voor een appaloosa die alleen beetje recreatief gehobbeld kan worden (wat door de wei heen of buitenritje stappen en stukjes draven) verder lekker vrijheidsdressuur, grondwerken etc. Maar daar iemand voor vinden valt toch echt niet mee. Zodra ze niet echt gereden kunnen worden wordt het wel soort lastig.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:21

Cobiie

WoW wat een durfal zeg, 10 jaar??
Geweldig om te zien

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:52

Kasmir, lastig om een volwassene te vinden voor de appaloosa als verzorger, ze zullen er vast wel zijn.

Stripe, het is echt een leuk stel. <3 Toen haar broer als straf van zijn ouders niet naar dit paard mocht heeft zijn zusje haar voor het eerst gereden in een manegeles.
Broer was gelijk bang het paard aan haar kwijt te raken toen hij hoorde dat de les goed ging. :+ Sindsdien mag ze er wekelijks een keertje op, om de twee weken rijdt ze er een lesje mee.
Blijft mooi om te zien hoe ze naar elkaar toe groeien. De merrie is echt niet de makkelijkste, behoorlijk sensibel en pikt geen grove hulpen.

Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:49

Ahh yess ik heb iemand gevonden voor m'n pony's ! *\%/*

Een meisje van 10 jaar die samen met haar moeder aan de slag gaat. Ze rijdt nog niet zo lang dus had niet te veel hoop, een stuiterende, teugeltrekkende ruiter trekt m'n paard echt niet, maar ze reed hem zo vriendelijk! Klikte met allemaal en moeders is erg oplettend maar vind het zelf ook super leuk.
Ik ben zó opgelucht dat ik ze met een gerust hart nu achter kan laten want dit gaat helemaal goed komen :D

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:23

Super!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:33

Klinkt goed!

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:52

Fantastisch!

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:07

Ik kom me toch maar melden in het topic. Ik heb drie heel leuke paarden (vind ik), waarvoor ik zelf dagelijks de verzorging doe. Ze (de oudste twee) zijn zadelmak en kunnen een fijn rondje buiten mee. Jongste van de drie doe ik veel mee. Rij endurance af en toe. Dresssuur wat en spring wat. Ik rij veel buiten.

Er zijn wel wat beperkingen aan. De twee oudsten hebben, voordat ik ze kreeg nooit wat gedaan. Die zijn dus in veel opzichten erg groen. Ze zijn wel heel lief en houden van aandacht. De jongste van de drie is makkelijk in grondwerk, maar wel erg voorwaarts onder het zadel.

Heb al verschillende bijrijders gehad, maar na een tijdje haken ze toch weer af, of ze komen de afspraken niet na helaas. Dus nu zit ik te twijfelen om een advertentie aan te maken, of te reageren op een advertentie. Ik herken veel in jullie verhalen.

Ik vind het moeilijk om te verwoorden wat ik zoek, en een inschatting te maken wat er haalbaar is voor beide partijen. Ik gun het iemand om mee te genieten, maar als diegene er niet zoveel plezier in heeft, houdt het een beetje op. Qua tijd ben ik heel flexibel, maar ik heb ook af en toe wat andere afspraken, en dan gaat mijn agenda voor. Dat is in het verleden ook al eens bij een bijrijdster mis gegaan. Die dacht een blanco cheque te hebben op mijn tijd. Tja, nee dus. Of een die ging rijden zonder dat ik het wist. Is ook niet fijn. Maar ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Dus dacht ik, ik gooi het eens in een nuttig topic. Meedenken is fijn. Het zou gaan om een keer in de week mee rijden en of verzorgen. Twee keer kan ook. Wisselende dagen kan ook. Regio oost.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:08

Waar wil je precies hulp bij van ons zoutenootjes? Bij het maken van je advertentie of gewoon tips iemand te vinden? :)

ellis__h

Berichten: 19
Geregistreerd: 13-05-11
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 22:22

Ik meld mij weer! Een klein weekje geleden een advertentie geplaatst op de bokt markt voor een bijrijdpaard in de omgeving van Den Helder, nog geen reacties ontvangen helaas:)
Al eerder via bokt een leuk bijrijdpaard gevonden, maar door verhuizingen kon dat helaas niet meer doorgaan. We hebben nu een huis gekocht dus nu ga ik nergens meer heen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 00:42

Beetje laat maar wat een geweldige foto's cobiie! <3
Prachtig dier ook!

Zie toch ook wat succesjes voorbij komen hier, leuk hoor :)

LDRD

Berichten: 9872
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:28

Ook hier ervaring inmiddels dat een handje hulp vinden bij de paarden niet eenvoudig is. Lijkt wel alsof Den Bosch en directe omgeving helemaal geen paardenliefhebbers heeft :D .

Zie mijn advertentie op de boktmarkt. Schrikt het feit dat er niet gereden kan worden dan zo af? Gaat het mensen alleen maar om het rijden? Wat denken jullie?

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:58

Ik kreeg via Facebook haat reacties omdat mensen het stom vonden dat ze niet mochten rijden... :+ Ze zeiden dat ik personeel zocht en mensen moest betalen. Vroeg geen bijdrage en er hoefde ook niet gemest te worden. Enigste “klusje” was 2 bakjes voer klaar zetten. Heb de advertentie er toe maar afgehaald. Inmiddels voorzien, maar het was een lange zoektocht.

LDRD

Berichten: 9872
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:59

Haat reacties? Moet niet gekker worden >;)

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:04

LDRD schreef:
Haat reacties? Moet niet gekker worden >;)

Ja, want ze vonden het onzin dat ik wel mijn eigen paard mocht rijden en hun niet... :=

Ik denk dat je echt geluk moet hebben om zo’n iemand te vinden. Echt jammer.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:06

LDRD schreef:
Ook hier ervaring inmiddels dat een handje hulp vinden bij de paarden niet eenvoudig is. Lijkt wel alsof Den Bosch en directe omgeving helemaal geen paardenliefhebbers heeft :D .

Zie mijn advertentie op de boktmarkt. Schrikt het feit dat er niet gereden kan worden dan zo af? Gaat het mensen alleen maar om het rijden? Wat denken jullie?

Ik kan helaas niet eens rijden (of amper) door mijn rug, maar daardoor ook geen zware stalklusjes en ik kan niet vaak, omdat ik moet rusten als ik al te veel andere dingen heb gedaan die dag. Ooit wel begonnen om te rijden, maar nu voornamelijk mee helpen poetsen, longeren en grondwerk/vrijspringen en ik vind het superleuk!


Ik woon in omgeving Den Bosch en ben dus al voorzien, maar geef de hoop dus niet op :D

Nyaleti

Berichten: 6256
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:12

Ja, ben ik weer |( het leuke meisje met moeder zijn vandaag weer geweest, voor het eerst ging ze longeren en dat ging allemaal weer top, dus ik was weer helemaal tevreden. Krijg ik later een belletje van de moeder. Had een documenntje gemaakt met de regels (peesbeschermers om, zorgen dat er hooi ligt etc.) Absoluut niks geks en alles hadden we mondeling al besproken. Maar haar dochter vond de verantwoordelijkheid te groot en was bang dat er iets met de pony's zou gebeuren.. dus dan zou ze alleen maar gaan stressen en ze bv niet durven laten galoperen, bang dat ze uitglijden. Dan kent ze haar dochter natuurlijk goed genoeg, en gaat het plezier voor haar eraf. Ze last het nog even bezinken en hebben van de week nog contact maar oh kan wel huilen.. ik ben over een week al weg dus krijg nooit meer iemand anders gevonden -O-

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:16

Wat balen Casper!

Hey paarden eigenaren vraagje, ik heb morgenavond een afspraak staan voor kennismaking voor 2 paardjes bij ons in de buurt.
Nu ben ik vanacht enorm getroffen door buikgriep, het gaat al wat beter dus als het zo doorgaat zou ik er morgen wel heen kunnen voor kennismaken, maar rijden gaat hem morgen vrees ik nog niet worden.

Zou het jullie afknappen als ik een berichtje zou sturen dat ik graag kom kennismaken maar dat het rijden morgen nog niet gaat lukken?

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:36

@Casper
Is het geen optie om iemand te betalen? Zoiets als een paarden oppas bestaat vast wel toch? Ik denk namelijk dat het heel lastig word om nog iemand te vinden die er ook echt voor gaat als er geen rijden bij komt kijken. (Helaas...)

@Golden
Nee daar zou ik niet op afknappen.

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:40

Casper ten eerste wat vervelend dat je dacht dat je alles geregeld had en dat nu toch niet zo blijkt te zijn! Onwijs balen is dat.
Ik zou echter in jouw geval er toch echt voor kiezen om iemand te betalen voor de verzorging. Het is nogal een verantwoordelijkheid die je iemand geeft en ik vind dit niet helemaal meer onder een reguliere verzorgpony vallen eigenlijk. Ik zou een ervaren en betrouwbaar iemand zoeken die je al kent en diegene tegen een vergoeding inschakelen. Een verzorgster kan ook straks in de winter ineens besluiten te stoppen oid en je kan nou eenmaal niemand verplichten om minimaal 6 mnd door te gaan. Je ponys ergens in volpension zetten lijkt me ook een goede optie. Ik denk echt dat je erg veel (teveel) verwacht en ik zou hem ontzetten stressen als je straks weg bent en iemand dan opzegt of simpelweg niet blijkt te komen. Doe je zelf dat niet aan.

Golden, ik zou het erg waarderen dat je aangeeft toch te willen komen! Laat juist zien dat je het toch serieus neemt.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:53

Golden_Angel schreef:
Wat balen Casper!

Hey paarden eigenaren vraagje, ik heb morgenavond een afspraak staan voor kennismaking voor 2 paardjes bij ons in de buurt.
Nu ben ik vanacht enorm getroffen door buikgriep, het gaat al wat beter dus als het zo doorgaat zou ik er morgen wel heen kunnen voor kennismaken, maar rijden gaat hem morgen vrees ik nog niet worden.

Zou het jullie afknappen als ik een berichtje zou sturen dat ik graag kom kennismaken maar dat het rijden morgen nog niet gaat lukken?


nee hoor vooral als je meld dat je last heb van een buikgriep en daardoor rijden niet gaat lukken. Als je wel gewoon kennis komt maken zou dat ind wel erg waarderen. of je moet met koorts op bed liggen