Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:52

@rainer dan kom je bij mij in de buurt te staan, ik sta ook in Hollandse rading (privé plekje). Prachtige omgeving.

Hier reken ik €50 per maand en wel hooi en water bijvullen en mest scheppen. Maar ik geef ook begeleiding en les in ruil voor de zorg gratis. Hoe vaak dat is wisselt een beetje per periode, en hoe onze planningen overeen komen, dus de ene keer is dat wekelijks, de andere keer 1-2x per maand.
Ze mogen daarvoor 2x of vaker komen. Buitenrijden gaat op dit moment wat lastiger, omdat m’n andere paard geblesseerd is, en de schimmel niet alleen op pad kan. Maar evt is er op oude stal iemand met wie we mee kunnen.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:49

@darkadia wat toevallig! Ik ga ook naar een prive plekje. Nou, mocht je toevallig van iemand horen die op zoek is dan hoor ik het graag.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 15:24

Rainer schreef:
Tja ik vind het altijd een lastige discussie. Ik denk dat het afhangt van het paard (opleidingsniveau, hoe braaf en fit), de locatie (goede rijbak, uitrijmogelijkheden), verplicht klusjes erbij moeten doen en natuurlijk wat en hoe vaak je met het dier mag doen. Mijn huidige bijrijdster was de afspraak 50 euro voor 1x per week in het bos rijden. Inmiddels gaat ze eigenlijk vaak wel 2 a 3 keer en dat is prima. Achteraf had ik er best meer voor willen vragen. Ze hoeft geen klusjes te doen en kan eindeloos de veluwe verkennen op een goed opgeleid en fit paard. Dit is ook precies wat zij zoekt, voordat ze hiermee begon reed ze 1x per maand een buitenrit bij de mill ranch voor 50 euro. Ik heb niemand nodig, paard staat lekker 24/7 buiten en wordt sowieso elke dag gezien en gevoerd, dus is puur omdat ik weet dat hij het leuk vindt. Als iemand hier 150 euro voor zou vragen zou ik het ook best snappen en geoorloofd vinden.

Maar... Ik ga mijn paard binnenkort naar regio Utrecht (Hollandsche Rading) verhuizen dus helaas stopt dat... Dan zal de situatie voor mij ook gaan veranderen omdat ik in september een intensieve full time studie begin en op een doe-het-zelf plekje ga staan. Ik hoop nu dus iemand te gaan vinden die wel mee kan helpen met de verzorging en 1 ochtend in de week een dienst wil doen (voeren en uitmesten voor 5 paarden). Ik moet zeggen dat mijn gevoel nu zegt dat het niet netjes is om die situatie ook nog een vergoeding te vragen. Maar ik moet me nog even er in verdiepen wat de 'norm' is in deze omgeving.


Voor wat het waard is.
Ik verzorg een ouder paard. Twee dagen in de week en doe ook stal klussen (dat hoort erbij) is ook een privestal bij een boer. En betaal 45 euro in de maand. Paard was stijf toen ik begon ivm rust die hij had gehad. En had geen conditie. Inmiddels niet meer stijf en rijden we zowel buitenritten van anderhalf tot 2 uur (wat hij nu aan kan misschien later meer) of in de bak wat hij nu ook wel een uur goed volhoud. En alle gangen zowel buiten als in de bak. Ik mag ermee doen wat ik met mijn eigen paard zou doen en heb het volledige vertrouwen. Ik reed op een manege kort ervoor (omdat ik een tijd niet had gereden) en betaalde 27 euro voor 30 min in de bak en kwam er niet verder mee en laat ik het zo zeggen ik vond er geen reet aan ;)

Af en toe val ik in. En soms vragen ze of ik zaterdag een x extra wil (dat is een vrije dag van het paard) dat krijg ik dan extra. En soms moet ik een voerbeurt invallen. Dan fiets ik even langs stal (lekker dichtbij) En vind dit absoluut geen probleem.

Het is een superleuk paard ook nog eens dus denk dat we het met elkaar zo enorm getroffen hebben.

Ik zie het zo. Ik maak gebruik van spullen zoals, zadel en hoofdstel maar ook zijn borstels. En andere dingen die soms nodig zijn en ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil. En daar heb ik graag wat voor over en die stalwerkzaamgeden horen er op een privestal gewoon bij. Iemand die dat niet zou willen doen naast een bijdrage zou ik als ik zelf een paard had niet willen ;)

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:15

Het blijft idd een discussie….ik sta op een stal met alle faciliteiten, 2 binnenbakken, buitenbak en aan het bos. Paard is nog vrij jong, goed opgeleid, behoorlijk braaf en kan en mag alles. Loopt een proefje, kan een sprongetje en kan ook alleen naar t bos. Maar het is geen manege paard (al heeft ie wel ns in de manege les meegelopen en was ie echt doodbraaf: lekker achter een ander paard aansjokken vindt ie prima). Ik heb iig meermaals gemerkt dat ruiters met enkel manege ervaring niet echt met m uit de voeten kunnen, dan ging ie met de rem erop lopen omdat hij onzeker werd van de ruiter erop. Ik vind de match tussen bijrijder en mijn paard veel belangrijker dan een eventuele bijdrage. Dat het onder het zadel klikt is key want dan hoef ik me geen zorgen te maken over hoe het ging of dat ze afhaken als t een keer minder ging qua rijden. Er daarbij: ik betaal dus ik bepaal, van iemand die 150 euro per maand bijdraagt zou ik enige medezeggenschap begrijpelijk vinden

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:45

Hoi! Waarschijnlijk heb ik binnenkort een bijrijdpaardje :)
Paardje is een haflinger en van de eigenaresse van mijn oude verzorgpaard.
Het is nog niet 100% zeker dat ik die ga verzorgen om diverse redenen, maar dat gooi ik niet openbaar op bokt.
Mocht het niks worden, wil ik wel eerst op die stal een advertentie ophangen, omdat ik mij daar heel prettig voel, het is een hele fijne sfeer.
Nu heb ik alvast een advertentie klaar staan, maar is er iemand die ik de advertentie mag toesturen via pb? Ik wil weten of het een goede advertentie is of dat er iets aan verbeterd kan worden. Ik heb het idee dat het (ondanks dat er dan bij staat dat het geen must is) te veeleisend overkomt en dat de advertentie misschien te lang is.

Alvast bedankt!

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:13

Juttertje88 schreef:
Hoi! Waarschijnlijk heb ik binnenkort een bijrijdpaardje :)
Paardje is een haflinger en van de eigenaresse van mijn oude verzorgpaard.
Het is nog niet 100% zeker dat ik die ga verzorgen om diverse redenen, maar dat gooi ik niet openbaar op bokt.
Mocht het niks worden, wil ik wel eerst op die stal een advertentie ophangen, omdat ik mij daar heel prettig voel, het is een hele fijne sfeer.
Nu heb ik alvast een advertentie klaar staan, maar is er iemand die ik de advertentie mag toesturen via pb? Ik wil weten of het een goede advertentie is of dat er iets aan verbeterd kan worden. Ik heb het idee dat het (ondanks dat er dan bij staat dat het geen must is) te veeleisend overkomt en dat de advertentie misschien te lang is.

Alvast bedankt!


Ik wil het best even voor je nalezen hoor! Stuur maar door :)

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:43

Ik heb een advertentie op mp staan. Maar mijn hemel wat een reacties zitten er tussen. De een vindt 6 km fietsen te ver. Een ander wil wel 3 kwartier reizen (is te prijzen maar ik laat niet 2 14 jarige meisjes in de winter zo'n afstand fietsen). Een hoop moeders die wat voor hun kind zoeken. Maar irritatie nr 1 is toch wel dat mensen zelf niet de moeite nemen om via Google te kijken hoe ver het ongeveer is voordat ze reageren of dat ze niet eens de moeite nemen zichzelf even kort voor te stellen. Dan moet je er alles uittrekken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:11

@capopjekop

Onder welk kopje plaatste jij je advertentie op martplaats? Heb je hem zonder kosten kunnen plaatsen?

Sinds ze een paar jaar geleden de indeling aanpassen en geld gingen vragen vind ik marktplaats niet meer zo fijn.

Die afstanden is inderdaad lastig. Speelt mee dat marktplaats werkt met een bepaalde straal van je postcode, maar dat is lijnrecht. De werkelijke afstand over de weg kan een stuk langer zijn. En mensen vergissen zich wel eens in hoe snel ze fietsen

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:33

Ik heb hem onder verzorgingsproducten staan. Dan is het wel gratis en mp zette hem zelf in die categorie neer.

Zaterdag komt er een meisje met haar moeder kijken. De informatie en foto's lijken veelbelovend. Het nadeel is dat ze al aan de grote kant is. Dus even kijken of dat een probleem wordt en of het klikt.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:17

Pff mag ik hier ook even klagen..

Ik heb sinds kort voor het eerst een bijrijder en dat valt me even tegen zeg. Er kwam al weinig reactie op mijn fb post, marktplaats niet geprobeerd. Veelal te ver idd, of mensen die fanatiek wedstrijd willen rijden of zich toch bedenken en nog voordat ze zijn komen kijken alweer afzeggen (heel bijzonder vooral die laatste).
Ik heb nu een meisje die van de manege af komt de kans gegeven. Er hoeven geen klusjes gedaan te worden en ook geen bijdrage betaald te worden. Ik heb liever dat ze voor dat geld gaat lessen namelijk. Mijn merrie heeft Z dres M spring gelopen en is nu 16 dus kan iemand super veel van leren nog gewoon meer recreatief. Ik heb het erg druk en zocht dus iemand die gewoon paar x per week beetje wil tutten en rijden/longeren. Je zou denken mooie kans voor iemand die nog weinig rijervaring heeft en ook niet zoveel te besteden.

Ik moet er gewoon zelf achteraan wanneer ze wil komen…. Reageert vervolgens op die vraag gewoon dagen niet. Mijn merrie kan nu toevallig even niet gereden worden (is tijdelijk, geen blessure oid) en nu komt ze dus helemaal niet! Gelijk wel een mooie test, want ik helemaal geen zin om gratis manege te spelen ofzo…
Ik vind het lastig, want wil iemand niet meteen veroordelen, maar ben er eigenlijk al klaar mee. We zijn nu bijna een maand verder en ik ben er ook totaal niet meegeholpen. Idee was dat bijv mok insmeren dan 2-3 dagen even door iemand anders opgepakt wordt, maar daar loop ik nu zelf achteraan uiteraard. Volgens mij is ze 4 of 5 keer geweest in totaal?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:20

Lioony schreef:
Pff mag ik hier ook even klagen..

Ik heb sinds kort voor het eerst een bijrijder en dat valt me even tegen zeg. Er kwam al weinig reactie op mijn fb post, marktplaats niet geprobeerd. Veelal te ver idd, of mensen die fanatiek wedstrijd willen rijden of zich toch bedenken en nog voordat ze zijn komen kijken alweer afzeggen (heel bijzonder vooral die laatste).
Ik heb nu een meisje die van de manege af komt de kans gegeven. Er hoeven geen klusjes gedaan te worden en ook geen bijdrage betaald te worden. Ik heb liever dat ze voor dat geld gaat lessen namelijk. Mijn merrie heeft Z dres M spring gelopen en is nu 16 dus kan iemand super veel van leren nog gewoon meer recreatief. Ik heb het erg druk en zocht dus iemand die gewoon paar x per week beetje wil tutten en rijden/longeren. Je zou denken mooie kans voor iemand die nog weinig rijervaring heeft en ook niet zoveel te besteden.

Ik moet er gewoon zelf achteraan wanneer ze wil komen…. Reageert vervolgens op die vraag gewoon dagen niet. Mijn merrie kan nu toevallig even niet gereden worden (is tijdelijk, geen blessure oid) en nu komt ze dus helemaal niet! Gelijk wel een mooie test, want ik helemaal geen zin om gratis manege te spelen ofzo…
Ik vind het lastig, want wil iemand niet meteen veroordelen, maar ben er eigenlijk al klaar mee. We zijn nu bijna een maand verder en ik ben er ook totaal niet meegeholpen. Idee was dat bijv mok insmeren dan 2-3 dagen even door iemand anders opgepakt wordt, maar daar loop ik nu zelf achteraan uiteraard. Volgens mij is ze 4 of 5 keer geweest in totaal?


Dat had voor mij klaar geweest. Wat een schitterende kans bied jij voor iemand. En dan gaat ze er zo mee om? Ik zou die niet meer terug laten komen.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:23

Heb je dit besproken met haar? Ik zou het gesprek aan gaan wat je van haar verwacht en eventueel vaste dagen afspreken of afspreken elke zondag te appen met de planning voor de komende week.

Als het je eerste verzorgpaard is dan ben je ook nog heel erg zoekende. Misschien weet ze niet goed wat er van haar verwacht wordt en wilt niet te opdringerig overkomen

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:32

Amber_anne schreef:
Heb je dit besproken met haar? Ik zou het gesprek aan gaan wat je van haar verwacht en eventueel vaste dagen afspreken of afspreken elke zondag te appen met de planning voor de komende week.

Als het je eerste verzorgpaard is dan ben je ook nog heel erg zoekende. Misschien weet ze niet goed wat er van haar verwacht wordt en wilt niet te opdringerig overkomen


Nee nog niet. Maar ik heb mijn idee/verwachtingen zowel in m’n oproepje als daarna persoonlijk wel duidelijk besproken met haar. Vaste dagen lukt niet met haar bijbaantje dat iedere week wisselt qua dagen/uren dus we hebben idd afgesproken het dan per week even af te stemmen. Waarop ik dan dus vraag wanneer kun je volgende week 2-3 dagen? En daarop krijg ik dan 3 dagen later antwoord met 1 dag en dat ze 2 specifieke dagen niet kan. Op mijn wedervraag wanneer ze dan nog meer komt krijg ik vervolgens als 1,5 dag geen respons.. Ik krijg daardoor toch het gevoel dat het meer geen zin hebben is dan dat iets onduidelijk oid is.
Laatst bijgewerkt door Lioony op 13-06-22 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:36

Absolem schreef:
Lioony schreef:
Pff mag ik hier ook even klagen..

Ik heb sinds kort voor het eerst een bijrijder en dat valt me even tegen zeg. Er kwam al weinig reactie op mijn fb post, marktplaats niet geprobeerd. Veelal te ver idd, of mensen die fanatiek wedstrijd willen rijden of zich toch bedenken en nog voordat ze zijn komen kijken alweer afzeggen (heel bijzonder vooral die laatste).
Ik heb nu een meisje die van de manege af komt de kans gegeven. Er hoeven geen klusjes gedaan te worden en ook geen bijdrage betaald te worden. Ik heb liever dat ze voor dat geld gaat lessen namelijk. Mijn merrie heeft Z dres M spring gelopen en is nu 16 dus kan iemand super veel van leren nog gewoon meer recreatief. Ik heb het erg druk en zocht dus iemand die gewoon paar x per week beetje wil tutten en rijden/longeren. Je zou denken mooie kans voor iemand die nog weinig rijervaring heeft en ook niet zoveel te besteden.

Ik moet er gewoon zelf achteraan wanneer ze wil komen…. Reageert vervolgens op die vraag gewoon dagen niet. Mijn merrie kan nu toevallig even niet gereden worden (is tijdelijk, geen blessure oid) en nu komt ze dus helemaal niet! Gelijk wel een mooie test, want ik helemaal geen zin om gratis manege te spelen ofzo…
Ik vind het lastig, want wil iemand niet meteen veroordelen, maar ben er eigenlijk al klaar mee. We zijn nu bijna een maand verder en ik ben er ook totaal niet meegeholpen. Idee was dat bijv mok insmeren dan 2-3 dagen even door iemand anders opgepakt wordt, maar daar loop ik nu zelf achteraan uiteraard. Volgens mij is ze 4 of 5 keer geweest in totaal?


Dat had voor mij klaar geweest. Wat een schitterende kans bied jij voor iemand. En dan gaat ze er zo mee om? Ik zou die niet meer terug laten komen.


Dit is toch ook wel beetje mijn gevoel. Het voelt een beetje alsof mijn paard en spullen nu gewoon gebruikt worden alleen op het moment dat men er zelf even zin in heeft. Voelt niet zo goed :o
Maargoed ik hik er alsnog tegenaan, omdat ik het als nog banketstaaf vindt om iemand weg te sturen..

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:46

Even bellen of samen afspreken en jouw gevoel hierover duidelijk uitspreken.
Hoe oud is het meisje?

Pallatin

Berichten: 2511
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:53

Lioony, ik zou nog wel een keer face to face het gesprek aangaan en vragen of ze jou kan vertellen wat jij van haar verwacht. Welke afspraken er destijds zijn gemaakt. Dan kun je toetsen of dat aansluit bij wat jij daadwerkelijk hebt afgesproken. Ligt wat zij zegt mijlenver van jouw uitgesproken verwachtingen dan zou je nog een keer kunnen proberen uit te spreken hoe je het graag zou zien. Weet ze wel te vertellen wat de afspraken waren (maar houdt ze zich daar niet aan) dan kun je vragen waarom ze zich dan niet houdt aan die afspraken. Als dat geen bevredigend antwoord oplevert zou ik de stekker eruit trekken, want klinkt idd of je een superleuk kans biedt….dan dus doorrrrr naar hopelijk een betere!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:18

Ineke2 schreef:
Even bellen of samen afspreken en jouw gevoel hierover duidelijk uitspreken.
Hoe oud is het meisje?


Bijna 18 dus prima in staat om te communiceren zou je zeggen..

Ik werk gewoon overdag dus met haar deze week afspreken wordt lastig denk ik. Zeker omdat ik dus ook niet weet welke dagen ze dan verder nog evt. komt. Ik neig eerlijk gezegd toch wel naar het gewoon afblazen, want het is beetje de omgekeerde wereld zo. Ik ben er nu druk van, terwijl ik iemand zoek die het zelf leuk vind om lekker met mijn paard aan de gang te gaan. Ik denk dat ik vanavond wel even contact ga opnemen dat dit zo voor mij niet werkt.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:20

Maar ze is in een maand 4 of 5 x geweest.
Wat is precies besproken met haar hoe vaak per week ze komt?

Ik heb 2 vaste dagen en het is bespreekbaar als mijn hulp vaker nodig is dan val ik in.

Maar die vaste dagen is dus wel fijn misschien kun je dat met haar afspreken dat erVaste dagen zijn dat ze komt. Gebeurd dat niet dan is het Houdoe en de groeten. Maar als er geen concrete afspraken zijn is dat niet echt verwijtbaar vind ik.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:20

BeFunny schreef:
Maar ze is in een maand 4 of 5 x geweest.
Wat is precies besproken met haar hoe vaak per week ze komt?

Ik heb 2 vaste dagen en het is bespreekbaar als mijn hulp vaker nodig is dan val ik in.

Maar die vaste dagen is dus wel fijn misschien kun je dat met haar afspreken dat erVaste dagen zijn dat ze komt. Gebeurd dat niet dan is het Houdoe en de groeten. Maar als er geen concrete afspraken zijn is dat niet echt verwijtbaar vind ik.


Zoals hierboven aangegeven zou het gaan om 2-3 dagen per week. Keer minder of meer is ook niet erg ik ben niet zo moeilijk, maar er komt nu gewoon te weinig van terecht. Hierboven schreef ik ook dat vaste dagen vanuit de bijrijder niet gaat ivm bijbaantje met wisselend rooster.

Ik heb haar nu gevraagd hoe en wat nu precies en dat dit voor mij niet echt werkbaar is zo. Waarop de reactie komt dat ze 6 dagen werkt per week nu en op werkdagen niet kan komen..
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiermee aan moet.. Je weet toch van te voren dat het best een eindje fietsen is en waarom dat dan niet eerder al laten weten.

Selina

Berichten: 14326
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:25

Nou als ik dit zo lees dan heb je er weinig aan. Als je 6 dagen werkt en dus eigenlijk geen tijd voor een bijrijdpaard hebt, dan moet je ook niet reageren op een advertentie.. Een keertje niet kunnen, prima. Maar vaker niet dan wel heb je ook niks aan := Wel rottig dat die zoektocht dan zo lastig ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:45

Ik ben ook weer op zoek naar iemand voor mijn 2 ponys in Loenen GLD. 1 ijslander en 1 kruising ijslander met Fries.
Ponys worden (nog) niet gereden, met 1 ben ik wel spelenderwijs ermee bezig. De ander kan niet bereden worden. We wandelen veel. Ze staan op de mooiste plek aan de rand van het bos waar je bijna oneindig ver uit de voeten kunt. Het is een heerlijke plek om te zijn.
We gaan wel altijd met zijn twee weg, omdat er niet 1 achter kan blijven. Je kan wel alleen met ze bezig in de wei.
Zitten geen kosten aan verbonden. Ik zou het fijn vinden dat, als je gaat, meteen het water en hooi kunt doen. Of bij nood een keer een dagje van me over kan nemen.
Dit zijn ze;
Afbeelding

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:24

Niet te moeilijk doen en stoppen. Je hebt duidelijk gecommuniceerd dat je voor meerdere dagen iemand zoekt. Ze communiceert slecht en kan met werk maar 1x. Dan zijn jullie gewoon een mismatch.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:45

Lioony schreef:
BeFunny schreef:
Maar ze is in een maand 4 of 5 x geweest.
Wat is precies besproken met haar hoe vaak per week ze komt?

Ik heb 2 vaste dagen en het is bespreekbaar als mijn hulp vaker nodig is dan val ik in.

Maar die vaste dagen is dus wel fijn misschien kun je dat met haar afspreken dat erVaste dagen zijn dat ze komt. Gebeurd dat niet dan is het Houdoe en de groeten. Maar als er geen concrete afspraken zijn is dat niet echt verwijtbaar vind ik.


Zoals hierboven aangegeven zou het gaan om 2-3 dagen per week. Keer minder of meer is ook niet erg ik ben niet zo moeilijk, maar er komt nu gewoon te weinig van terecht. Hierboven schreef ik ook dat vaste dagen vanuit de bijrijder niet gaat ivm bijbaantje met wisselend rooster.

Ik heb haar nu gevraagd hoe en wat nu precies en dat dit voor mij niet echt werkbaar is zo. Waarop de reactie komt dat ze 6 dagen werkt per week nu en op werkdagen niet kan komen..
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hiermee aan moet.. Je weet toch van te voren dat het best een eindje fietsen is en waarom dat dan niet eerder al laten weten.


Daar zou ik dan mee stoppen. Als je duidelijke afspraak had 2 tot 3 keer per week.

En ik zou zelf dus nu iemand zoeken waar dus Iig 2 dagen vast staan ook welke dagen zodat je dat gedoe niet hebt. En dan kan de derde dag bespreekbaar blijven. En als hij/zij een keer niet kan dan via whats app afzeggen. Dat jij er Iig niet achteraan hoeft.

Maar die je nu hebt lijkt alles belangrijker te vinden dan jou paard en ook niet belangrijk om jou te zeggen of ze gaat of niet. Je kunt er totaal niet van op aan. En daar zou ik geen paard aan toevertrouwen. Er komt vast wel iemand die het wel echt leuk vind en die zal alleen al daarom zijn/haar best doen.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:53

Ik heb graag jullie mening. Mijn ouder paard staat nu 24/7 buiten en hiervoor zocht ik een verzorgster. Ik had iemand gevonden en had al duidelijk aangegeven dat ze 5 van de 7 dagen mag komen om ermee te rijden. Ze mag deze 5 dagen kiezen op 6 dagen, de 7e dag geef ik les aan een kindje.
Het afspreken in het begin ging heel moeizaam. Zij had een planning, ik had een planning, maar uiteindelijk toch 2 x afgesproken en ze heeft ondertussen ook 3 x gereden.
Sinds zaterdag is mijn nieuwe paardje aangekomen. Ze wist dat hij ging komen, heb haar zaterdag nog duidelijk gezegd dat ze vanaf zondag mocht starten met de halve stal, maar deze maand zou ik niks vragen omdat het ook nog wat kennismaking is met het paard. Deze week heeft ze geen tijd om te komen, in juli zou ze 1 week op vakantie gaan, maar dit zijn er al min 2 geworden en wss 3.
Ik heb de indruk dat ze niet echt geëngageerd is om te komen. Toen ik een verzorgpaard had, ging ik op de afgesproken dagen en deed ik wat ik moest doen, want ik wou dit echt. Plus: ik maakte er tijd voor. Ik zoek echt iemand waarop ik kan rekenen en niet al zo'n indruk achterlaat in het begin.

Ik heb haar gestuurd of ze wel de tijd gaat vinden om voor en na de vakantie wel te komen, aangezien ik wel echt iemand zoek waarop ik kan rekenen

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:59

Hoe oud is ze?

Ik zou er niet té streng op zijn, die vakantie, vakanties zijn op zich rare tijden. Is ook niet gek dat ze wel op vakantie wil, vind ik :). Maar inderdaad, in de 'normale' weken maak je gewoon tijd en voel je je verantwoordelijk voor het paard :). Een keer een weekje echt geen tijd kan, maar ik zou dan van haar een actieve houding verwachten in het bedenken van een eventuele oplossing :)