Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wel/geen verzorger?

 
Profiel   

>> Ik hoop dat het topic hier goed staat :o?

Zoals de titel al aangeeft, ben ik aan het twijfelen of ik een verzorger moet nemen voor mijn pony. Mijn pony is een New Forest van 1,41 m hoog, en ik ben 1,79 m. Ik rij er nog regelmatig op, en ik merk ook dat dit voor haar geen belemmering is. Maar toch zit ik er nog wel eens over na te denken of een meisje van 12 jaar oid haar niet zou kunnen bijrijden, die kleiner is. Ik zal haar zelf wel blijven rijden.

Maar voor mij zitten er best veel struggles bij, om het zo maar even te noemen.
* Pony is zeeeer sterk en is in principe een super braaf paard ALS je de baas over haar bent en wel even consequent rijd. Doe je dit niet, dan wordt ze heel sterk en dan doet ze wat ze zelf wil. Ze zal nooit bokken/stijgeren/gemeen zijn oid.
* Ik denk dat de verzorger dan minstens 10/11 jaar moet zijn, om echt een beetje redelijk rond te kunnen rijden met haar, zonder dat ze echt vervelend gaat doen omdat het kind nog niet sterk genoeg is.
* Verzorger moet wel klein zijn, het liefst kleiner dan 1.60 - 1.65 omdat ik vind dat als hij/zij groter is dat ik zelf ook nog wel bijna alle dagen van de week kan gaan rijden.
* Als ik wel een verzorger neem, moet ik dan een kleine vergoeding vragen? Het zal dan wel een klein meisje/jongetje zijn, die natuurlijk nog geen geld verdient. Klusjes vraag ik nog niet van zo'n kind, zoveel klusjes zijn er niet bij ons en de klusjes die er dan zijn die kan ik ook zelf wel doen.

Heeft er iemand advies en ervaringen? Wat zijn de positieve/negatieve kanten? Het gaat om deze pony:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 17:50 



 
Profiel   

Omdat je op zoek bent naar ervaringen met het wel/niet nemen van een verzorger verplaats ik het topic naar [VP] Verzorgpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:07 



 
Profiel   

Hmm... Moeilijk. Ik ben sowieso niet een mega fan van verzorgsters onder de 18. Ik denk dat de beste keuze een ouder persoon is, maar dan wel klein en licht. Die zijn er wel maar het is even zoeken. Als je een advertentie plaatst kun je er altijd een lengte- en gewichtsgrens bijzetten, waar jij je goed bij voelt voor je beestje. Of je daarvoor een vergoeding vraagt is aan jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:53 



 
Profiel   

Ik ben op mijn veertiende begonnen met bijrijden van paarden van anderen, mijn zusje was elf. En ja, wij waren wel typje door regen en wind. Nu was voor mijn zusje de eigenaresse wel altijd thuis als ze bezig was daar, de pony stond aan huis dus dat was makkelijk. Ook waren we meestal met zn tweetjes. Er werd geen vergoeding gevraagd daar, bij mijn eerste verzorgpony wel toen die verhuisde naar een pensionstal. Maar dat ging dan echt om een klein bedrag, denk tien, vijftien gulden per maand.

Ik denk dat je moet mikken op gedeeld plezier, en de mogelijkheid je pony onder het zadel gereden te zien worden. Als je ervan geniet dat een ander van je pony leert en ervan groeit, doen! Maar als het een manier is om wat geld per maand te besparen, zou ik het niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 19:00 



 
Profiel   

swartbeessie schreef
Ik ben op mijn veertiende begonnen met bijrijden van paarden van anderen, mijn zusje was elf. En ja, wij waren wel typje door regen en wind. Nu was voor mijn zusje de eigenaresse wel altijd thuis als ze bezig was daar, de pony stond aan huis dus dat was makkelijk. Ook waren we meestal met zn tweetjes. Er werd geen vergoeding gevraagd daar, bij mijn eerste verzorgpony wel toen die verhuisde naar een pensionstal. Maar dat ging dan echt om een klein bedrag, denk tien, vijftien gulden per maand.

Ik denk dat je moet mikken op gedeeld plezier, en de mogelijkheid je pony onder het zadel gereden te zien worden. Als je ervan geniet dat een ander van je pony leert en ervan groeit, doen! Maar als het een manier is om wat geld per maand te besparen, zou ik het niet doen.


Nee, dat is het zeker niet. Pony kost me in principe niets, ze staat aan huis en in de zomer 24/7 op de wei. Vind het alleen gigantisch moeilijk om haar uit handen te geven en ben dan ook bang dat er iets fout gaat. Pony is harstikke braaf en zal nooit gemeen doen, maar toch blijft het in je hoofd spoken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 00:57 



 
Profiel   

Dan zou je ervoor kunnen kiezen er altijd bij te zijn als de verzorger langs komt. Ala je die mogelijkheid niet hebt, dan zou ik her niet doen. Je moet ook vertrouwen hebben in de bijrijder en de situatie en los kunnen laten, anders heb je er maar stress van. Plus dat het niet werkt naar je bijrijder toe, denk ik dan. Die heeft ook het vertrouwen nodig om aan de slag te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 12:32 



 
Profiel   

Is een ouder of volwassen iemand geen optie? Genoeg die nog <1.65 zijn. Zo iemand zou ik met een geruster hart vrij laten met je pony dan een meisje van 12. Of je moet er altijd bij willen zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-17 13:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen