Welk verzorgpaard kiezen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:47

Gehaat? serieus. Dat is toch al zo'n raar woord de laatste tijd.
Negativiteit zie ik eigenlijk ook zo zeer niet, wel mensen die denken dat ze meer kan leren van een leerpaard dan van een jonge 5 jarige die ook nog veel moet leren.
Want zomaar even rondspringen zoals ts voor ogen heeft, ik denk dat dat nog wel eens tegen kan gaan vallen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 10:59

Ik denk dat je van een jong paard juist heel veel kunt leren, je leert een paard opleiden en zelf de knopjes erop zetten ipv ze te leren 'indrukken'. - wat natuurlijk ook leuk is om te leren, maar je leert er niet perse meer van. -

En ik vind een aantal reacties inderdaad wel erg onaardig overkomen. Gehaat is dan misschien een iets te groot woord maar het komt in mijn ogen wel in die richting. Waarom moet dat toch altijd op bokt? #)

Anoniem

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:03

TS, misschien gekke vraag, maar is beide paarden rijden geen optie?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:04

Als je zelf wilt trainen en je rondjes in de bak niet meer als doelloos bestempeld kun je zeker van een jong paard ook veel leren.
Maar dan zal de instelling van in de bak rijden toch anders moeten zijn.

Rachelle, dat wil ze toch, de haflinger aan het lijntje houden.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:19

Change3x schreef:
Ik denk dat je van een jong paard juist heel veel kunt leren, je leert een paard opleiden en zelf de knopjes erop zetten ipv ze te leren 'indrukken'. - wat natuurlijk ook leuk is om te leren, maar je leert er niet perse meer van. -

Was er niet iets met groen op groen?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:22

Koper schreef:
Change3x schreef:
Ik denk dat je van een jong paard juist heel veel kunt leren, je leert een paard opleiden en zelf de knopjes erop zetten ipv ze te leren 'indrukken'. - wat natuurlijk ook leuk is om te leren, maar je leert er niet perse meer van. -

Was er niet iets met groen op groen?


Met de juiste begeleiding kan dat ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:39

bruintje123 schreef:
Als je zelf wilt trainen en je rondjes in de bak niet meer als doelloos bestempeld kun je zeker van een jong paard ook veel leren.
Maar dan zal de instelling van in de bak rijden toch anders moeten zijn.

Rachelle, dat wil ze toch, de haflinger aan het lijntje houden.


Nouja zolang ze er niet geheimzinnig over doet, niks aan de hand toch. Maar het is wel van belang eerlijk te zijn tegenover de eigenaar en tegenover zichzelf.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:03

Afbeelding

Hoezo haflingers zien jurys liever niet?

Anyway TS. Als je het niets meer vind met de haflinger zou ik stoppen en het proberen met het paard. Als dat niets blijkt heb je tijd zat om op je gemak verder te kijken.

Mensen aan t lijntje houden moet je niet doen, krijg je alleen maar problemen mee.

Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 15:11

Koper schreef:
Change3x schreef:
Ik denk dat je van een jong paard juist heel veel kunt leren, je leert een paard opleiden en zelf de knopjes erop zetten ipv ze te leren 'indrukken'. - wat natuurlijk ook leuk is om te leren, maar je leert er niet perse meer van. -

Was er niet iets met groen op groen?


Hoezo groen op groen?
Heb ik het ooit gehad over wat ik voor deze haflinger heb gedaan?
Nee.
Een paar jaar terug was ik bezig op een handelsstal dus jonge paarden inrijden en doorrijden evt lichtelijk uitbrengen.
Dus alstjeblieft zeg koper hou eens op je bereikt hier niks mee.

Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 15:15

S_en_Z schreef:
[ [url=m/Qvi9Zy.png]Afbeelding[/url] ]

Hoezo haflingers zien jurys liever niet?

Anyway TS. Als je het niets meer vind met de haflinger zou ik stoppen en het proberen met het paard. Als dat niets blijkt heb je tijd zat om op je gemak verder te kijken.

Mensen aan t lijntje houden moet je niet doen, krijg je alleen maar problemen mee.


Ja,klopt had het gisteren nog gelezen erg knap!
Ik ga eerst een maand proef rijden bij dat paard om tekijken of het klikt in die tijd ga ik ook nog gewoon de haflinger erbij rijden.
Vandaag over gehad met de eigenaar ze snapte het wek dat ik toe was aan iets anders.
De dochter van de buren van 12 die nog maar net rijd zou haar dan kunnen overnemen de haf zou een super leerpony voor haar zijn want ze rijd nog niet heel lang.
Ze rijd namelijk ook tussen door gewoon nog op de haf.
Voor haar zou dit dus een goede leerpony zijn en zou ze meer leren dan op de manage dit gun ik haar ook echt.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 08:36

Super dat je zo open bent geweest naar de eigenaar van de Haflinger en mooi dat het voor het buurmeisje een gouden plekje zal zijn.
Win-win

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Welk verzorgpaard kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:21

Ik mis de "vind ik leuk" knop op bokt ;)

Succes!