Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

(Ex-)bijrijdster drama - WWYD??

 
Profiel   

Natuurlijk is het een risico van bijrijders en ik zou het emotioneel ook niet te zwaar oppakken, maar dan nog. Niet netjes dit. Ook niet voor een bijrijdster.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 06:57 



 

Aangifte om een sleutel?
Denk dat hiermee op mijn reactie gedoeld word? Ik zeg nergens dat ze aangifte moet doen maar het meisje is blijkbaar niet onder de indruk van alle appjes en telefoontjes. Nee dreigen hoort ook niet zo maar gedraag je dan en breng die sleutel terug. Ik vind het geen raar idee om te zeggen als je me blijft negeren vertrouw ik je niet meer en onderneem ik verdere stappen, meestal schud dat ze helaas wel wakker

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 08:55 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Aangifte om een sleutel?
Denk dat hiermee op mijn reactie gedoeld word? Ik zeg nergens dat ze aangifte moet doen maar het meisje is blijkbaar niet onder de indruk van alle appjes en telefoontjes. Nee dreigen hoort ook niet zo maar gedraag je dan en breng die sleutel terug. Ik vind het geen raar idee om te zeggen als je me blijft negeren vertrouw ik je niet meer en onderneem ik verdere stappen, meestal schud dat ze helaas wel wakker


Mee eens. Tot op heden nog steeds geen reactie... grrrrrrr!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 08:57 



 
Profiel   

Eapy schreef
Es_ther schreef
Even opbellen of langsgaan en ophalen?
Anders gewoon nieuw slot erop.


Bel me helemaal scheel - krijg alleen voicemail.


En als je een keer met een andere telefoon belt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 09:17 



 
Profiel   

Ketaki schreef
Melewel94 schreef
Als er helemaal geen reactie meer komt, slot vervangen!

Desnoods licht je je stalgenoten in dat als ze komt niet meer gewenst is. Ze heeft daar dan niks meer te zoeken, helemaal niet als ze de sleutel niet meer wil teruggeven.

dan zou ze ook naar de staleigenaar kunnen gaan, want die kan haar dan wegsturen. :)


Ja staleigenaar inbegrepen :') haha iets te snel met typen denk ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 09:20 



 
Profiel   

Nu al een aantal keer gebeld van een ander nummer, maar denk dat ze wel weet dat ik het ben en daarom niet opneemt. Heb haar geappt dat ze óf de sleutel terug mag brengen óf de factuur mag betalen voor het vervangen van het (in de deur ingebouwde) slot van de kast. Of haar adres doorgeven en dat ik het ding kom halen.

Ik kan hier niet bij met mijn hoofd. Hoe kan ik me zo vergist hebben in iemand? Hoe kan het dat ik het nu maar gewoon "moet laten rusten" en dit meisje met zulk idioot gedrag wegkomt...? Ughh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 10:40 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat ze schrik heeft gekregen, en niet meer durft te komen.

Dat maakt de hele situatie zeker niet goed, maar misschien iets om mee in je achterhoofd te houden?

Als ze je echt niet wil confronteren, misschien (als laatste optie) een plek op stal afspreken waar ze de sleutel neerlegt?

Je kan denk ik wel over een factuur beginnen, maar als je geen adres hebt, ben je er niet veel mee helaas... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 10:51 



 
Profiel   

Ik las ergens dat je (via Facebook?) wel bij haar moeder zou kunnen komen. Waarom niet die een berichtje sturen in de trant van 'Joh ik kan je dochter niet bereiken'?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:19 



 
Profiel   

Mocht je nog eens aan een bijrijder beginnen, hier een tip: laat die mensen tekenen voor ontvangst EN bijv. 50 euro borg betalen voor de sleutel. Noem nu maar een bedrag hé, die sleutel kan (als ie gecodeerd is) wel duurder of goedkoper zijn.
Gewoon even (met hun naam en adres!) op een papiertje.
Erin zetten dat ze de borg terug ontvangen als ze netjes de sleutel terug bezorgd hebben.

Kun je dit soort ellende tenminste mee voorkomen voor de toekomst.

Tip om die moeder te contacteren vind ik ook wel een goeie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:28 



 
Profiel   

Als je inderdaad de moeder kan contacteren, zeker doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:32 



 

Heb je haar ook voorgesteld dat ze de sleutel ook bij je in de brievenbus mag gooien? Misschien voelt ze zelf ook wel aan dat ze niet zo netjes heeft gehandeld, en durft ze je inderdaad even niet onder ogen te komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:35 



 
Profiel   

Kan het zijn dat er iets op stal is gebeurd waardoor ze ineens zo omgeslagen is?
Verder zou ik proberen om sms te sturen, dat je idd kosten op haar verhaald, en dat ze de sleutel door je brievenbus kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:38 



 
Profiel   

Dat ze de sleutel nog heeft is geen diefstal, terwijl ik dat hier vaak lees. Diefstal kan alleen van spullen die je nog niet in bezit had. Wat met deze sleutel dus wel is.
Maar inderdaad de politie gaat daar niets mee doen.

Ik zou een sleutel bij laten maken, dan kan de staleigenaresse die gebruiken.
Ik denk dat je door teveel bellen en appen haar helemaal hebt laten schrikken en ze daaron nu de sleutel niet meer terug durft te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 11:46 



 
Profiel   

Melewel94 schreef
Ik heb het idee dat ze schrik heeft gekregen, en niet meer durft te komen.

Dat maakt de hele situatie zeker niet goed, maar misschien iets om mee in je achterhoofd te houden?

Als ze je echt niet wil confronteren, misschien (als laatste optie) een plek op stal afspreken waar ze de sleutel neerlegt?

Je kan denk ik wel over een factuur beginnen, maar als je geen adres hebt, ben je er niet veel mee helaas... :(


Bedankt voor het meedenken! Ik heb gezegd dat ze de sleutel op een bepaalde plek neer mag leggen. Ik heb haar mailadres voor de factuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:04 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Dat ze de sleutel nog heeft is geen diefstal, terwijl ik dat hier vaak lees. Diefstal kan alleen van spullen die je nog niet in bezit had. Wat met deze sleutel dus wel is.
Maar inderdaad de politie gaat daar niets mee doen.

Ik zou een sleutel bij laten maken, dan kan de staleigenaresse die gebruiken.
Ik denk dat je door teveel bellen en appen haar helemaal hebt laten schrikken en ze daaron nu de sleutel niet meer terug durft te brengen.


Dat kan, maar ze negeerde me vanaf moment 1. Ik heb haar totaal 4x geappt (incl het eerste "had ik niet verwacht" appje) en niet vaker dan 4x gebeld verspreid over meerdere dagen. Ze ontweek me vanaf moment 1 - niet alleen nadat ik over de sleutel begon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:06 



 
Profiel   

Boemklatsch schreef
Ik las ergens dat je (via Facebook?) wel bij haar moeder zou kunnen komen. Waarom niet die een berichtje sturen in de trant van 'Joh ik kan je dochter niet bereiken'?


Dat van "Facebook van haar moeder" was een grapje! :) en ik weet niet of dat handig is hoor... ik ga er in ieder geval over nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:07 



 
Profiel   

Of gewoon dat je er toch misschien via Facebook achter kan komen waar ze exact woont?
Ik zie dat van die sleutel trouwens wel als diefstal hoor, ze mocht als het ware de sleutel altijd lenen en op het moment dat zij stopt stopt het lenen ook en steelt ze hem dus.
Als ik mijn cap aan een vriendin uitleen en vraag haar als zij (bijvoorbeeld) stopt met paardrijden of ik die terug mag en ze negeert mij van alle kanten dan steelt zij die cap.

Natuurlijk is het allemaal niet zo heftig, maar het is haar eigendom en recht niet om dat ding nu niet terug te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:17 



 
Profiel   

Vervelende situatie zeg :(

Wellicht kun je, als echt niks anders lukt of werkt, gewoon een openbaar berichtje op haar Facebook zetten. Niet de meest correcte en sociale manier, maar misschien dat het iets oplevert...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:33 



 
Profiel   

Lieshorses, dan is het nog steeds geen diefstal volgens de wet. Maar verduistering van de sleutel. En dat klopt dat ze daarmee fout zit als ze die niet terug geeft. Maar diefstal is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 12:40 



 
Profiel   

Ik vind het inderdaad ook geen diefstal. Maar wat mij niet lekker zit is het feit dat dit meisje zich misdraagt, en ik mag opdraaien voor de consequenties (slot veranderen, nieuwe sleutel, etc). Ik weet bijna zeker dat als ik de facturen naar haar toe mail, ze deze toch niet zal betalen. En aangezien we geen contract hadden heb ik juridisch ook geen poot om op te staan.

Het is vooral erg frustrerend dat je het zo mis kunt hebben. En dat iemand je dan met alle consequenties van hun misdragingen opzadelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 13:03 



 
Profiel   

Is zeker vervelend ja... ik kan me echt niet bedenken om zoiets nog maar te dúrven doen :n

Ik doe er echt alles aan om het contact/relatie goed te houden tussen eigenaresse/bijrijder (ik de bijrijder in dit geval)
En mocht er wat zijn, wát dan ook, is ze meteen op de hoogte. Een appje volstaat vaak al... al is met stoppen met rijden etc toch wel normaal als je dat persoonlijk doet... 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 13:16 



 
Profiel   

Ik zou gewoon 1 x duidelijk laten weten dat je voor 16 september(ik noem maar wat) de sleutel terug wil hebben in de brievenbus of ergens op stal. En als dat niet gebeurt de boel laten vervangen en het zien als een wijze les.

Ik weet niet hoe vaak je berichten gestuurd en gebeld hebt en hoe lang het nu aan de hand is. Maar je gaat het niet beter maken door haar te blijven lastig vallen. Ondanks dat het niet netjes is van haar is ze je eigenlijk ook geen uitleg verschuldigd waarom ze stopt. Geen idee hoe de communicatie precies verlopen is maar wellicht is ze wat afgeschrikt door jouw reactie omdat ze per direct wilde stoppen en wist ze niet goed wat te zeggen. Ik lees ook weleens dingen waarbij ik even moet nadenken hoe ik iets terug ga sturen. Je weet verder natuurlijk niet hoe het voor haar is om te stoppen misschien vind ze het ondanks haar eigen keus toch lastig. Als je dan ineens omdat je even de tijd neemt om iets terug te sturen, bestookt wordt met telefoontjes en appjes wat moet je dan terug sturen. Door haar een kans te geven om de sleutel terug te geven voor een bepaalde datum gebeurt dat wellicht ook zonder dat ze een bericht terug stuurt. Maar denk ik wel dat je het verder moet laten rusten. Gewoon eenmalig vermelden voor die datum. Gebeurt het niet dat is heel vervelend maar veel meer kan je niet doen. Een rekening opsturen zal ook niet betaald worden als de sleutel niet ingeleverd wordt. Wat je ook kan doen is een app sturen dat je voor de datum de sleutel terug wil en anders contact opneemt met haar moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 22:37 



 
Profiel   

Ik weet niet of het al genoemd is, maar er tijdelijk een ander slot bij? Kettingslot ed als je bang bent dat ze er met je spullen vandoor gaat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 22:44 



 
Profiel   

en hoe staat het ervoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 15:50 



 
Profiel   

Tja, ik heb het opgegeven. Extra slot aan de kast gehangen. Meisje heeft nooit gereageerd, triest figuur.

Tigra_ schreef
Ik weet niet hoe vaak je berichten gestuurd en gebeld hebt en hoe lang het nu aan de hand is. Maar je gaat het niet beter maken door haar te blijven lastig vallen.


(Nogmaals) even voor de duidelijkheid, ik heb dit meisje niet "lastig gevallen". Je kunt hierboven lezen dat ik haar een aantal appjes heb gestuurd en een paar keer heb gebeld, verspreid over een aantal dagen. Als iemand mijn eigendom onterecht in zijn bezit houdt en mij dan negeert, vind ik dit niet "lastig vallen". Het meisje is gestopt omdat het weer omsloeg en meer dan dat is er helaas niet te vertellen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 17:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen