Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 21:56

Hier helaas ook moeite gehad met iemand vinden voor mijn pensionado. Had iemand, een 40+er die vroeger had gereden en wel wat met hem wilde doen, die bleek er stiekem toch op te rijden. :oo Dat heeft wel een flinke deuk geslagen in mijn vertrouwen als het om verzorgers gaat. Nu voor mijn merrie gelukkig wel weer een fijne bijrijder. :)

Ik heb in de omgeving van Groningen (ten zuiden van) nog een lief knuffelpaard in de aanbieding voor iemand die houdt van wandelen, poetsen en kroelen.

ijslandfan

Berichten: 599
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:11

Imre schreef:
Hier helaas ook moeite gehad met iemand vinden voor mijn pensionado. Had iemand, een 40+er die vroeger had gereden en wel wat met hem wilde doen, die bleek er stiekem toch op te rijden. :oo Dat heeft wel een flinke deuk geslagen in mijn vertrouwen als het om verzorgers gaat. Nu voor mijn merrie gelukkig wel weer een fijne bijrijder. :)

Ik heb in de omgeving van Groningen (ten zuiden van) nog een lief knuffelpaard in de aanbieding voor iemand die houdt van wandelen, poetsen en kroelen.




Zoooooo, dat is flink schrikkenbalenbagger!
Gelukkig heb je het opnieuw aangedurfd en nu meer mazzel

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 10:43

Als iemand nog iemand zoekt in de buurt van Leeuwarden, dit kwam ik tegen op facebook op bijrijder of verzorgpaard friesland; door Sylvana de With

Geachte paardeneigenaren,

Mijn naam is Sylvana, 27 jaar oud en in bezit van mijn paardenhouderij diploma. Ik heb anderhalf jaar mijn eigen pony gehad en ook diverse verzorgpaarden/pony's gedurende de 20 jaar die ik actief ben geweest in de paardenwereld.

Inmiddels blijven paarden natuurlijk een zwak voor mij. Maar het rijden is voor mij echt niet belangrijk. Natuurlijk, het is super leuk. Enkel ben ik iemand die me het prettigst voel op de grond.

Waar ik naar op zoek ben is eigenlijk een stal met twee of meer paarden waar ik gewoon mag komen uitmesten, misschien een keer een paard borstelen en misschien een wandeling maken met het paard aan de hand. Dus rijden is niet belangrijk.

Ik kan uitstekend zelfstandig werken wanneer ik alles weet te vinden. Ervaring met jonge paarden heb ik ook opgedaan. Paarden binnen of buiten op de wei of in een paddock zetten is ook geen probleem.

Ik woon in Leeuwarden en heb een motor (dus geen auto) ter beschikking. Ik zoek iets voor maximaal drie dagen per week. Ik laat bij voorbaat weten dat ik GEEN bijdrage kan leveren.

Kim_W

Berichten: 582
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:32

Als er nog mensen zijn in Noord-Brabant, richting Eindhoven-Den Bosch die graag paarden willen verzorgen, dan zie ik graag een pbtje tegemoet! :)

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:17

Hier iemand van 50 helaas al 6 jaar geen eigen paarden meer, maar het kriebelt weer enorm
Ik zou al blij zijn met een pony of paardje voor grondwerk Parelli idee lange lijnen, wandelen dus nee rijden hoeft voor mij niet. Maar ja waar vind ik zoiets hier in de buurt? dus ja ze zijn er wel maar altijd ver weg..

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:15

Blijf telkens berichten krijgen van meiden.
Willen ze langskomen nadat ik heb duidelijk heb laten weten rijden ian niet, alles is nog te jong.
Komen ze toch opdagen om vervolgens nooit meer wat van zich te laten horen _-:(

Heb ool niet perse iemand nodig maar leek me gezellig gezien ze aan huis staan, begin nou toch sterk te twijfelen of ik uberhaubt og moer antwoorden op mensen die een verzorg paard zoeken en mij berichten...

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:58

Zeeuwtje68 schreef:
Hier iemand van 50 helaas al 6 jaar geen eigen paarden meer, maar het kriebelt weer enorm
Ik zou al blij zijn met een pony of paardje voor grondwerk Parelli idee lange lijnen, wandelen dus nee rijden hoeft voor mij niet. Maar ja waar vind ik zoiets hier in de buurt? dus ja ze zijn er wel maar altijd ver weg..



waar in zeeuws vlaanderen?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:59

Hier nog steeds op zoek naar iemand rondom Oud Beijerland, maar helaas nog weinig respons :) Red het momenteel goed met werk en stal maar t zou soms wel fijn zijn even thuis wat te kunnen doen in t huishouden :Y)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 21:48

Hier ook nog steeds niemand gevonden in Veendam. Nu red ik het nog wel allemaal, maar zal niet lang meer duren voordat ik het weer druk krijg

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:53

riegje schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
Hier iemand van 50 helaas al 6 jaar geen eigen paarden meer, maar het kriebelt weer enorm
Ik zou al blij zijn met een pony of paardje voor grondwerk Parelli idee lange lijnen, wandelen dus nee rijden hoeft voor mij niet. Maar ja waar vind ik zoiets hier in de buurt? dus ja ze zijn er wel maar altijd ver weg..



waar in zeeuws vlaanderen?

Ik ga binnenkort verhuizen naar Oostburg

BarbaraNova

Berichten: 4200
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:09

Hier ook nog op zoek naar de ideale match, helaas reageren er vaak meiden die maar 1 x per week willen en dan met ov moeten komen. Ik heb nogal een groot vragenpakket geloof ik. Ik wil gewoon iemand die mij helpt met de zorgzaamheid die mensen ook voor een eigen paard zouden hebben en dus ook wat vaker per week willen komen. Iemand omgeving Hellevoetsluis? Ik heb 4 paardjes waarvan er 2 gereden worden...maar de andere moeten daarom niet achtergesteld worden, dus samen een keer wandelen ofzo zou erg fijn zijn.

Brendatil77

Berichten: 113
Geregistreerd: 29-06-08
Woonplaats: SPIJKENISSE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:23

Nou, ik zal ook eens reageren. Ik heb jarenlang mijn eigen paarden gehad, maar door omstandigheden heb ik mijn laatste paard moeten verkopen.
Ik heb 30 jaar (ben 41) ervaring met paarden. Ik ben STAPELGEK op tutten, mutsen en meuten maarrrrr ik vind rijden ook echt enorm leuk.
Op zoek naar mijn bijrijdpaard, na zo lang eigen paarden te hebben gehad, heb ik toch wel uiteindelijk de "eis" gesteld dat ik wil kunnen rijden.
Net als voor de eigenaren,is dat ook voor je bijrijders gewoon een belangrijk onderdeel van de hobby!

Ik kreeg ontzettend veel reacties op mijn advertentie, want heel veel mensen zoeken toch volwassen verzorgsters, liefst met ervaring. Dus waarscchijnlijk verkeren "wij volwassen verzorgsters" in de luxe positie dat we kunnen kiezen..... En ja, dan kies ik dus idd liever voor een paard waar ik ook op mag rijden, dan een paard waar dit niet op mag. Klinkt wel logisch denk ik :D

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:50

Zeeuwtje68 schreef:
Hier iemand van 50 helaas al 6 jaar geen eigen paarden meer, maar het kriebelt weer enorm
Ik zou al blij zijn met een pony of paardje voor grondwerk Parelli idee lange lijnen, wandelen dus nee rijden hoeft voor mij niet. Maar ja waar vind ik zoiets hier in de buurt? dus ja ze zijn er wel maar altijd ver weg..



waar in zeeuws vlaanderen?[/quote]
Ik ga binnenkort verhuizen naar Oostburg[/quote]

Moet je hier eens langs gaan: http://www.horse-improvement.nl/. een kleinschalige pensionstal, met een eigenaresse met veel passie, bekend met allerlei soorten grondwerk, werk aan de hand, etc etc. Ik denk dat zij wel een paar handjes kan gebruiken en zo niet kan ze je wellicht verder helpen.

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:24

Mocht iemand op zoek zijn in de omgeving van Arnhem (Heteren), mijn verzorgster is zelf gestopt ivm tijdgebrek. Heb geen eisen qua aantal keer per week/maand komen. Kan niet worden gereden (86 cm stokmaat :P )

Afbeelding

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:32

Wauw wat een gaaf beest!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:33

Ik heb dan weer het geluk om een verzorgmeisje te hebben waarvan haar moeder altijd meegaat. Haar ouders hebben op een grote manege gewoond en gewerkt. Haar vader als officiele instructeur en haar moeder op stal. Ze hadden 2 eigen paarden. Haar moeder heeft haar eigen paard ingereden en reed fanatiek wedstrijden tot de M2. Pittig beest dus is totaal niet snel bang. Ze doen mijn pony maandag en donderdag. Lekker wandelen, grazen, poetsen enz. Af en toe longeren met bijzet en heel sporadisch mag haar dochter rijden. Het is voor hun een passie die ze samen delen maar onder haar moeders toezicht. Ook leert ze mij dingen bij zoals dat klinkt stom maar heb nog nooit het mannelijke schoon gewassen maar heb mijn ruin nu bijna een jaar dus dat moet dan wel alleen heb ik dus geen idee hoe dat moet :D
Met allerlei vragen kan ik bij haar terecht.

Haar dochter zit in groep 8 bij mijn kinderen op school. Ik had ook een vraag voor een verzorrgster en ik had best wat reacties en zij reageerden voelde gelijk goed.

Oeehh nessie wat een knapperd <3

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:32

Wat fijn dat je zulke betrokken verzorgers hebt!

Dank jullie wel :) Blijft toch altijd wel lastiger om een verzorgster die niet wil rijden te vinden dan een bijrijder.

maj0

Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:57

Jammer dat je zo ver weg woont had hen wel keer op de foto willen zetten haha

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:04

Brendatil77 schreef:
Dus waarscchijnlijk verkeren "wij volwassen verzorgsters" in de luxe positie dat we kunnen kiezen..... En ja, dan kies ik dus idd liever voor een paard waar ik ook op mag rijden, dan een paard waar dit niet op mag. Klinkt wel logisch denk ik :D

Ja das helemaal logisch hoor! :D Toch hoop ik ergens nog iemand te gaan vinden haha xD Leeftijd is voor mij echt niet belangrijk, ik ken zat 12 jarigen die genoeg verantwoordelijk zijn om te kunnen tutten :)

BarbaraNova

Berichten: 4200
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:03

Bij mij zou het rijden wel mogen op een gegeven moment hoor maar ik wil wel eerst iemand echt leren kennen, en t liefst ook eens zien rijden. Heb niet de makkelijkste paarden, nogal heet en zoek dus echt iemand die daarmee om kan gaan en dat rustig en zelfverzekerd kan rijden.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:40

Mocht er iemand zijn in de omgeving van Werkendam/Dordrecht die lekker wil poetsen, wandelen en tutten ( eventueel vrijheids dressuur ) mag je mij ook een berichtje sturen. Paard staat in de Biesbosch.

Edit: eigen vervoer is wel een must...


Afbeelding

SantoAF

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-02-19
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:15

Zoekt iemand misschien nog hulp met de verzorging van zijn/haar paard/pony waarmee ik lekker kan wandelen, poetsen, enzovoort In de buurt van papendrecht?
Rijden is dus niet belangrijk.
Als je iets meer informatie wilt of geïnteresseerd bent stuur me maar een berichtje.

Femke_Tweety

Berichten: 11975
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:34

Zoek ik, maar helaas niet Papendrecht...


Succes.

Nessie

Berichten: 8575
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:35

Maandag komt er iemand kijken, ben benieuwd!

Daniella_88

Berichten: 249
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:27

Mocht iemand dit topic voorbij zien komen en een paard zoeken in Noordoost Brabant (omg. Oss) voor een aantal dagen per week, dan sta ik open voor PB. Rijden mag/kan wel, maar is niet de hoofdzaak. Verzorging, aandacht, grondwerk, longeren, clickeren, lange lijnen etc behoort allemaal tot de mogelijkheden. Goede klik is het belangrijkste en andere wensen e.d. komen we wel uit.