Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ouders willen geen zorgpony

 
Profiel   

Ik wil dus heel graag een zorgpony
Ik heb mijn ouders gevraagd en ze zeggen ja, ik heb een paar adressen opgeschreven, alles gaat zoals gepland dus de volgende dag zou ik een rondje doen op zoek naar een zorgpony

Maar de volgende ochtend beginnen ze over dat ik er waarschijnlijk niet goed voor ga zorgen (?!) en dat zij dan problemen zouden krijgen (Nog eens ?!)

Dus ik zoek een pony waarvan ze de eigenaren niet kennen, en ze hebben meerdere paarden, helemaal top

Beginnen mijn ouders te praten over hoe het waarschijnlijk geen rijpony is (Omdat ze hem 1 keer voor de kar hebben gezien?!) En dat ik dan teleurgesteld ga zijn ofz

Het ergste is nog: ik mag het niet eens proberen van ze. Ze hebben gewoon alvast besloten dat ik niet voor een paard kan zorgen en dat zij er problemen mee krijgen ofzo. Wat dus complete onzin is.

En zo komen ze elke dag met een of ander slap excuus aan tot ze me maar gewoon negeren ofzo?

Ik heb nu stage genomen bij een dierenpark waar ik voor hun dieren moet zorgen, dus ik stelde voor dat als dat goed gaat, dat betekent dat ik ook wel voor 1 pony kan zorgen.
Zeggen mijn ouders: "Dat zien we dan wel, maar waarschijnlijk niet."

Ze hebben iets in hun hoofd zitten waardoor ze denken dat het ooit mis gaat en dat zij ruzie gaan krijgen ofzo?? Het is niet alsof die eigenaar gaat denken "OMG ze heeft niet voor mijn pony gezorgd dat is totaal de schuld van haar ouders"
Ik vind het persoonlijk nergens op slaan lol

Hoe moet ik zorgen dat mijn ouders me ermee vertrouwen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:34 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:43 



 
Profiel   

Rijd je ook bij een manege?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:46 



 
Profiel   

Hoe oud ben je precies, TS? Ik begrijp je ouders aan de ene kant wel hoor. Ze vinden het waarschijnlijk spannend dat je zelf voor een dier gaat zorgen van iemand anders die zij niet kennen, zowel het paard als de eigenaar niet. Kwestie van overbezorgdheid.
Ze zou ze kunnen vragen of ze met je mee willen naar de stal, en daar even een gesprekje aangaan met de eigenaar en de pony kunnen zien. En dan even op papier laten zetten wat je precies wel en niet met de pony kunt doen en wie waarvoor aansprakelijk is.
Door dit voor te stellen laat je tenminste vast zien hoe serieus graag je dit wilt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:51 



 
Profiel   

Ik zou nog eens rustig met je ouders er over praten. Zijn ze bang om aansprakelijk gesteld te worden als er iets gebeurd met het verzorgpony of diens spullen?
Of zijn ze eerder bang dat er met jou iets gebeurt? Dat je met rijden bijv. valt en er niemand in de buurt is?

Misschien helpt het als je ouders kennis kunnen maken met de eigenaar van je (toekomstige) verzorgpony? En dan duidelijke afspraken maken zodat het voor de eigenaar, voor jou en ook voor je ouders duidelijk is wat een verzorgpony inhoudt.

Rij je zelf op de manege? Is het niet mogelijk om een tijdje een pony te leasen om zo zelf te wennen aan wat meer verantwoordelijkheidsgevoel en zodat je ouders kunnen zien dat je het aankunt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 20:54 



 
Profiel   

Hi iedereen!
Ja, ik rij op een manege, en het leasen van een pony heb ik ook gevraagd, alleen de eigenaar kon helaas geen lespony's apart houden

Ik ga aan mijn ouders voorstellen of ze mee willen gaan en of het dan misschien wel kan

Het is vooral om aansprakelijk gesteld te worden denk ik, ze hebben een bedrijf en ze proberen zo perfect mogelijk te zijn ofzo

Oh ja en ik ben 14 hahah

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 21:11 



 
Profiel   

Tja ik had verzorgponys zonder dat men ouders het wisten.
Niet wisten is een groot begrip ik zat al elke dag op manege.
Kwam er eentje bij of niet interseerde hun eigenlijk niet.
Zolang ik mijn huiswerk maar maakte en mijn punten haalde op school was het goed.
En dat ik klaar was als zij mij moesten komen halen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 22:33 



 
Profiel   

Heb je niet heel lang geleden hetzelfde topic geplaatst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 23:40 



 
Profiel   

Is het niet dat je ouders het niet goed durven om jou een meisje van 14 bij wild vreemde mensen achter te laten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen