Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] appaloosa PRETTYBOY

 
Profiel   

Gedurende mijn stage in Nieuw-Zeeland besefte ik dat ik het rijden toch wel echt miste... dus tijd voor actie! Mijn eigen merrie kan elk moment een veulen krijgen dus het rijden met haar zal ik pas oppakken over een aantal maanden.

Al een aantal jaar staat bij mijn buurman mijn absolute droompaard in de wei. Gister vroeg ik advies in het bijrijders topic over hoe ik dit moest aanpakken. ik wilde DOLGRAAG dit prachtbeestje verzorgen maar ik was o zo bang voor een 'afwijzing' of een gênante situatie. nou heb ik gister na advies van verschillende bokkers de stoute schoenen aangetrokken en gewoon aangebeld..

Met trots wil ik jullie voorstellen aan deze prachtige 8 jarige ruin genaamd Prettyboy! Hij is western ingereden maar verder niet heel veel meer mee gereden.

[ img ]


Mijn doelen met hem:
- rijles nemen ( is voor mij denk ik echt al 10 jaar geleden )
- vrijheidsdressuur
- flinke buitenritten maken ( ik ben echt een hobbyruiter )
- neckrope rijden

Ben je benieuwd naar onze vooruitgang? of we aan de slag gaan met mijn doelen? naar de avonturen? wil je tips of adviezen geven? dan ben je van harte welkom <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:07 



 
Profiel   

O, wat leuk dat je een appaloosa bij gaat rijden!
Hoe groot is hij, en weet je iets over zijn afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:09 



 
Profiel   

Neonlight schreef
O, wat leuk dat je een appaloosa bij gaat rijden!
Hoe groot is hij, en weet je iets over zijn afstamming?


hij is rond de 1.65 en de afstamming hebben we het gister wel over gehad maar ik was even te enthousiast dat ik het gewoon vergeten ben _O- zijn moeder staat hier ook, is ook een appaloosa. zijn vader was een zwarte kwpnner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:12 



 
Profiel   

Veel plezier! Erg leuk dier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 11:21 



 
Profiel   

Oh, wat goed dat je zo snel actie hebt ondernomen! Echt gaaf zeg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 15:19 



 
Profiel   

Marocje schreef
Oh, wat goed dat je zo snel actie hebt ondernomen! Echt gaaf zeg :D


ja ik dacht echt bij mezelf 'als ik het nu niet doe dan doe ik het nooit meer'

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 17:24 



 
Profiel   

vandaag had ik dan mijn eerste ritje op Prettyboy. we zouden bij de buren in de rijbak gaan rijden, maar helaas kwam er iets tussen waardoor dat niet meer mogelijk was. ik heb Prettyboy geborsteld en daarna even gelongeerd. ik heb eventjes zonder zadel gestapt terwijl de eigenaar hem vast hield. even gewoon kennisgemaakt dus.
[ img ]

Zoals je ziet is de longeer cirkel nog niet af. de eigenaar gaat deze afmaken zodat ik binnenkort lekker in vrijheid met Prettyboy aan de slag kan.

het volgende wat op de planning staat is Prettyboy op de trailer zetten en dan naar de bossen toe samen met de eigenaar!

echt fijn dat ik alles mag gaan doen met Prettyboy en dat de eigenaar het totaal niet erg vind om ons ergens heen te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 17:37 



 
Profiel   

Klinkt als een super plekje! Hoe heb je het nou aangepakt en hoe reageerde de eigenaar nou op je vraag? (Uiteraard zei hij "ja", maar meer in of hij verbaasd was of enthousiast etc.) Kende hij jou al?

Wat een fijn braaf paard dat je er zo gelijk zonder zadel op weg kan stappen terwijl het dier zo weinig gedaan heeft in zijn leven!

Heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:38 



 
Profiel   

joyce B schreef
Klinkt als een super plekje! Hoe heb je het nou aangepakt en hoe reageerde de eigenaar nou op je vraag? (Uiteraard zei hij "ja", maar meer in of hij verbaasd was of enthousiast etc.) Kende hij jou al?

Wat een fijn braaf paard dat je er zo gelijk zonder zadel op weg kan stappen terwijl het dier zo weinig gedaan heeft in zijn leven!

Heel veel plezier!


dankjewell!

ik stelde me eerst netjes voor en toen zei ik dat ik echt helemaal verliefd was op zijn appaloosa. en toen vroeg ik of het misschien mogelijk was dat ik hem een aantal keer in de week mag komen borstelen en eventueel rijden en grondwerk doen. Toen zei hij: jaaa daar ben ik echt blij mee dat je dat vraagt want hij staat hier maar te staan en we vinden het zonde dat er niets mee gedaan wordt. toen zei ik: pfff gelukkig, ik was zo zenuwachtig om dit te komen vragen! hij liet me toen direct zijn paarden zien en vertelde over wat hem interesseerde. gelukkig kwam dat overeen met wat ik leuk vind. we hadden toen direct een vervolg afspraak gemaakt.

hij was er echt super blij mee want zijn passie is paarden maar vond het ooit ook jammer dat hij dat met niemand kon delen. hij zei gister zelfs dat hij mij graag iedere week naar rijles wil brengen met hem, een keer naar een fotomeeting wil brengen, naar het strand met het paard. dus is echt perfect!!

Toen ik klein was kwam ik er wel ooit. hij moest echt even goed kijken want hij wist niet dat ik al zoo groot/oud geworden was _O-

dus gister had ik mijn 'testrit'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 08:29 



 
Profiel   

Zo te horen een fantastisch plekje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 09:18 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Zo te horen een fantastisch plekje!


ja daar heb ik echt geluk mee _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 15:49 



 
Profiel   

Super leuk! Zo zie je dat soms uit je comfortzone stappen mooie resultaten geeft!

Ben benieuwd naar jullie avonturen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 18:35 



 
Profiel   

Wat fijn voor je.
En met zo’n eigenaar mag je in je handjes knijpen.

Ik volg je topic, leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 18:38 



 
Profiel   

darkadia schreef
Super leuk! Zo zie je dat soms uit je comfortzone stappen mooie resultaten geeft!

Ben benieuwd naar jullie avonturen!


zeg dat wel! ik was echt zenuwachtig om te vragen... het was ook echt fijn om te merken/zien dat hij er oprecht blij mee was. leuk dat je volgt :j


ElviraKelan schreef
Wat fijn voor je.
En met zo’n eigenaar mag je in je handjes knijpen.

Ik volg je topic, leuk


leuk dat je volgt! jaa echt super fijn zo'n eigenaar. toch voelt het nog verkeerd om te moeten vragen of ik met Prettyboy ergens op les mag, of ergens heen mag met het paard. ik wil hem niet tot last zijn, ik wil ook niet dat het hem gaat storen dat ik met zijn paard bezig ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 18:46 



 
Profiel   

gister ben ik voor het eerst met Prettyboy de bossen in gegaan. Hij liep vlot de trailer op en op buitenrit was hij super braaf. hij heeft alleen soms wel wat last van boskabouters _O-
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 10:07 



 
Profiel   

Wauw, dat is ook wel echt een pretty boy zeg! Doet zijn naam eer aan!
En wat leuk dat je al zoveel met hem kan doen, veel plezier samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 10:25 



 
Profiel   

WoW wat snel zeg! Gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 13:36 



 
Profiel   

Ja maar boskabouters zijn ook heel eng! Zijn jullie onderweg geen vleesetende herten tegengekomen dan?

Wel echt super gaaf dat je nu jouw droompaard kunt rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 16:45 



 
Profiel   

Super leuk! Ik had hem via insta al gezien, de knapperd <3 En wat gaaf dat je al lekker naar het bos bent geweest met hem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 16:52 



 
Profiel   

Zo dat is een leuke! Wat stoer van je dat je het durfde te vragen en wat een toffe reactie van de eigenaar. Heel veel plezier met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 16:57 



 
Profiel   

Daphara schreef
Ja maar boskabouters zijn ook heel eng! Zijn jullie onderweg geen vleesetende herten tegengekomen dan?

Wel echt super gaaf dat je nu jouw droompaard kunt rijden!


jaa die zijn zeker eng! we zijn ook hele diepe, enge, oneindige waterplassen tegengekomen met piranhas _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 17:16 



 
Profiel   

sas66 schreef
Zo dat is een leuke! Wat stoer van je dat je het durfde te vragen en wat een toffe reactie van de eigenaar. Heel veel plezier met hem.


ik heb al mijn moed moeten verzamelen om het te vragen. ik was zooo zenuwachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 17:17 



 
Profiel   

BlackBeautyZ schreef
Daphara schreef
Ja maar boskabouters zijn ook heel eng! Zijn jullie onderweg geen vleesetende herten tegengekomen dan?

Wel echt super gaaf dat je nu jouw droompaard kunt rijden!


jaa die zijn zeker eng! we zijn ook hele diepe, enge, oneindige waterplassen tegengekomen met piranhas _O-


Oh ja, die piranha waterplassen zijn ook wel een dingetje onderweg!

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 22:22 



 
Profiel   

Gister belde de eigenaar van Prettyboy dat een kuddemaatje van Prettyboy een veulen heeft. ik ben vandaag even op kraamvisite geweest en even komen knuffelen met Prettyboy. ik wil het paard niet het het gevoel geven dat wanneer ik kom, dat hij aan het werk moet. het is ook ooit leuk/fijn om alleen even langs te gaan voor een knuffel.

foto's van het veulen volgen later. ook leuk om te weten is dat de moeder van Prettyboy dit jaar een veulen krijgt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 19:11 



 
Profiel   

Wat een knapperd! En wat fijn dat de eigenaar zo enthousiast is! :D :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 20:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 145 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen