[VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 11:47

PRD schreef:
Wat een knapperd! En wat fijn dat de eigenaar zo enthousiast is! :D :D


jaa ik ben ook echt zo blij met hoe enthousiast de eigenaar is!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 12:16

Vorige week kon ik helaas niet naar Prettyboy vanwege lange schooldagen, werk, en mijn eigen merrie die een veulen kreeg.

Vandaag ben ik met prettyboy (en de buurman) naar iemand in de straat gegaan die een rijbak heeft. Hier heb ik vooral gestapt, begin gemaakt met neckrope rijden en aan teugel proberen te rijden

Afbeelding

De kudde is 2 weken geleden uitgebreid met een prachtig veulen:

Afbeelding

De buurman heeft hard gewerkt aan de longeercirkel voor mij zodat ik VD kan doen met Prettyboy. Er hoeft alleen nog maar zand in, een poort en de laatste details afwerken

Afbeelding

Er was interesse naar de moeder van Prettyboy. Dit is ze: ze zal in juni een veulen krijgen. We hopen weer op een spikkel

Afbeelding

Ik ben op zoek naar een leuke instructeur die past bij mijn doelstellingen. Iemand leuke suggesties? Ik ben bereid om daar naar toe te komen. Omgeving Asten/Deurne

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:20

BlackBeautyZ schreef:
Vorige week kon ik helaas niet naar Prettyboy vanwege lange schooldagen, werk, en mijn eigen merrie die een veulen kreeg.

Vandaag ben ik met prettyboy (en de buurman) naar iemand in de straat gegaan die een rijbak heeft. Hier heb ik vooral gestapt, begin gemaakt met neckrope rijden en aan teugel proberen te rijden

[ [url=m/BvPb8O.jpg]Afbeelding[/url] ]

De kudde is 2 weken geleden uitgebreid met een prachtig veulen:

[ [url=m/BOf8uE.jpg]Afbeelding[/url] ]

De buurman heeft hard gewerkt aan de longeercirkel voor mij zodat ik VD kan doen met Prettyboy. Er hoeft alleen nog maar zand in, een poort en de laatste details afwerken

[ [url=m/AfL9uF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er was interesse naar de moeder van Prettyboy. Dit is ze: ze zal in juni een veulen krijgen. We hopen weer op een spikkel

[ [url=m/eQenK3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben op zoek naar een leuke instructeur die past bij mijn doelstellingen. Iemand leuke suggesties? Ik ben bereid om daar naar toe te komen. Omgeving Asten/Deurne


Ik zit te ver weg, dus kan je niet helpen met je vraag, maar wil wel mee kletsen hoor.

Wat gaaf dat de eigenaar zo enthousiast een longeercirkel gemaakt heeft!
Mams is een plaatje om te zien, maar ik vind Prettyboy mooier getekend.

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:53

Wat een gaaf dier! Je zit hier aardig in de buurt, maar ik ben niet thuis in western rijden dus heb ook geen advies mbt instructie

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 17:58

Wat een leuke appaloosa mag jij rijden zeg, echt een geweldig dier. En zijn moeder is ook heel mooi. Zijn zij beide NAS? Weet jij welke bloedlijnen erin zitten? En is de merrie gedekt door een appaloosa?
Ik ben al jaren op zoek naar een goede appaloosa-merrie met KWPN of NAS papieren, het liefst schabrakbont met een donker gezicht :-)

Hier een fotootje van de mijne:

Afbeelding

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 18:14

Maartje_M schreef:
Wat een gaaf dier! Je zit hier aardig in de buurt, maar ik ben niet thuis in western rijden dus heb ook geen advies mbt instructie


Ik wil graag eerst dressuurles. Even weer mezelf op niveau brengen voordat ik andere disciplines ga proberen. Ben je wel thuis in dressuur? Wat is je regio als ik vragen mag?


Nicky1963 schreef:
Wat een leuke appaloosa mag jij rijden zeg, echt een geweldig dier. En zijn moeder is ook heel mooi. Zijn zij beide NAS? Weet jij welke bloedlijnen erin zitten? En is de merrie gedekt door een appaloosa?
Ik ben al jaren op zoek naar een goede appaloosa-merrie met KWPN of NAS papieren, het liefst schabrakbont met een donker gezicht :-)

Hier een fotootje van de mijne:

[ [url=m/HNHiB7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw die van jou is ook echt super gaaaaf! Uhm ik ga dit even navragen aan de eigenaar. Ik weet wel dat de vader van Prettyboy een zwarte hengst was. Door wie de moeder nu gedekt is dat weet ik zo niet.

@daphara: jaa ik ben het idd met je eens! Leuk dat je mee wil kletsen :)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:41

BlackBeautyZ schreef:
Maartje_M schreef:
Wat een gaaf dier! Je zit hier aardig in de buurt, maar ik ben niet thuis in western rijden dus heb ook geen advies mbt instructie


Ik wil graag eerst dressuurles. Even weer mezelf op niveau brengen voordat ik andere disciplines ga proberen. Ben je wel thuis in dressuur? Wat is je regio als ik vragen mag?


Ik woon on de hoek in aarle-rixtel ;) dressuur ben ik meer in thuis ja. Ik heb zelf les van Leandra Theunissen en daar ben ik meer dan zeer tevreden over!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:38

Nicky1963 schreef:
Wat een leuke appaloosa mag jij rijden zeg, echt een geweldig dier. En zijn moeder is ook heel mooi. Zijn zij beide NAS? Weet jij welke bloedlijnen erin zitten? En is de merrie gedekt door een appaloosa?
Ik ben al jaren op zoek naar een goede appaloosa-merrie met KWPN of NAS papieren, het liefst schabrakbont met een donker gezicht :-)

Hier een fotootje van de mijne:

[ [url=m/HNHiB7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb het nagevraagd zojuist! Moeder en Prettyboy zijn beide NAS. De moeder was gedekt door een zwarte kwpn hengst. De moeder is zelf ook verwekt door een appaloosa moeder x kwpn hengst. Ook dit jaar is de moeder gedekt maar dan door deze hengst ( de onderste is de hengst die onze merrie gedekt heeft, de bovenste is de zoon van de dekhengst, hij is onlangs ook goedgekeurd)

Afbeelding

Moeder heeft in totaal al 3 perfect gestippelde baby’s gemaakt, dus ik ben erg benieuwd wat er eind juni uit gaat komen.

Dit zijn de bloedlijnen van Prettyboy:

Afbeelding

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:42

Vandaag ben ik dressuurmatig met prettyboy aan de slag gegaan. Hij heeft voor het eerst mooi aan de teugel gelopen. Het gaat nog niet van zelf sprekend maar het begin is er! In stap laat hij al erg mooie stukken zien. Draf was moeizaam.... maar toen dacht ik: ik moet de lat niet te hoog leggen, dit is al een super begin. Ik heb de training dus positief afgesloten.
Afbeelding

Dit was voor hem EN mij de eerste keer. Feedback mag, hou het wel netjes. Ik ben een recreatieve ruiter die al lang geen les meer gehad heeft maar wel open staat om te leren.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:58

Ziet er goed uit!
Ben ook heel benieuwd of de merrie weer zo'n mooie nakomeling krijgt. Spannend hoor.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:02

Nicky1963 schreef:
Ziet er goed uit!
Ben ook heel benieuwd of de merrie weer zo'n mooie nakomeling krijgt. Spannend hoor.


ik ben ook super benieuwd! iedere keer als de veulens geboren werden waren deze de helft gestippeld en de helft zwart. dit is dan later doorgetrokken naar helemaal gestipt. dit was bij alle 3 de veulens zo. ik had laatst een foto gezien van een broer/zus van prettyboy, die is nu 1.70 en ook helemaaal gestipt.

ik hou je op de hoogte van het pretpakket wat de moeder van Prettyboy momenteel aan het baren is. _O-

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:15

Wat een knapperd !
Wat een leuke klik heb je met je buurman zo :)
Staat je eigen merrie ook in de buurt?

Hier ook een NAS appie en ze zijn zo leuk <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:18

Mondy schreef:
Wat een knapperd !
Wat een leuke klik heb je met je buurman zo :)
Staat je eigen merrie ook in de buurt?

Hier ook een NAS appie en ze zijn zo leuk <3


jaa ik ben echt super blij dat mijn buurman het zo gezellig vind als ik weer langs kom. Ook leuk voor mij want ik ben lange tijd een beetje onzeker geweest of ik paarden nog wel zo leuk vond omdat ik altijd alles alleen moest doen.

mijn eigen merrie staat in de straat als het ware. dus ik kan straks ook eventueel samen met iemand die paardloos is op buitenrit gaan. dan nemen we Prettyboy en mijn merrie mee, ideaal.

heb je een foto van jouw NAS appie? ik vind ze echt altijd zo gaaaf en ze zijn allemaal zo anders.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:19

Netjes hoor!
Ik ben benieuwd wat voor broer of zus hij krijgt. Zijn de andere nakomelingen daar ook nog?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:24

Neonlight schreef:
Netjes hoor!
Ik ben benieuwd wat voor broer of zus hij krijgt. Zijn de andere nakomelingen daar ook nog?


ik hou je op de hoogte wat betreft de zwangerschap :P mijn buurman zei al dat ze dit jaar ook weer gedekt wordt in de hoop op weer een spikkel. ik zei al tegen hem dat ik me aanbevolen houd om een spikkel te kopen van hem als er weer eentje geboren is.

nee de andere nakomelingen zijn verkocht. mijn buurman heeft wel nog actief contact met de nieuwe eigenaren en gaat er met regelmaat kijken. hij wilde me binnenkort eens meenemen naar eentje die ook perfect gespikkeld is. Ook wil hij me meenemen als de moeder van Prettyboy weer gedekt wordt. bij die hengstenhouder staan blijkbaar best wel wat mooie appaloosa's.

Er staat op de planning om een reunie te organiseren: de drie spikkels. en dan komt er wss een fotograaf om een gave fotoreportage te maken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:35

Bij Dijkstra staan hele mooie appaloosa's. :j Hebben een goede merriestapel en een paar fantastische hengsten. Jammer dat Peru's Scen Tao inmiddels naar Zuid-Afrika verkocht is. Denk dat dat een hengst was waar jij helemaal voor zou vallen.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:41

Neonlight schreef:
Bij Dijkstra staan hele mooie appaloosa's. :j Hebben een goede merriestapel en een paar fantastische hengsten. Jammer dat Peru's Scen Tao inmiddels naar Zuid-Afrika verkocht is. Denk dat dat een hengst was waar jij helemaal voor zou vallen.


Hey dat is waar Sierra (moeder Prettyboy) altijd gedekt wordt! daar ga ik binnenkort mee om te kijken! mijn buurman had idd verteld over Peru's Scen Tao, toen hij een foto liet zien was ik inderdaad echt verkocht. zo jammer dat ik hem niet kan bewonderen komende maand....

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:44

Ja, daarom meldde ik het ook, als je mee gaat naar de hengstenhouder en de moeder van Prettyboy wordt door Peru's Armani gedekt kom je daar uit. :))

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:45

Neonlight schreef:
Ja, daarom meldde ik het ook, als je mee gaat naar de hengstenhouder en de moeder van Prettyboy wordt door Peru's Armani gedekt kom je daar uit. :))


wow dat is idd ook de hengst die mijn buurman voor Sierra heeft uitgekozen. :j

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:09

Ja, je plaatste een foto van Armani dat daar de moeder door gedekt ging worden. :+ Ik ben niet helderziend, je plaatste het zelf. :)) Alleen geen naam erbij, maar ik fok ook appaloosa's en ken de hengsten, met name de kleine en grote maat hengsten. :D

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 11:37

helaas heeft de eigenaar van Prettyboy vorige week een ongeluk gehad waardoor ik vorige week niet kon komen rijden.

vanavond gaat er een vriendin mee (lopend of op de fiets) zodat ik kan kijken hoe Prettyboy het op straat doet. de kleine stukjes over de weg naar de rijbak ging goed, ik weet al dat hij niets geeft om autos/fietsers (wielrenners weet ik niet)/ traktor (we hebben er alleen een gezien op een afstand van 10 meter, nog geen gehad die gepasseerd kwam). we willen ook even een meertje mee pakken om te kijken wat hij van water vind. helaas zag ik wel dat het vanavond heel slecht weer wordt hier... dus ik moet even kijken of deze plannen door kunnen gaan.

wat vinden jullie handiger als er iemand mee gaat als je met het paard over straat gaat? dat die persoon op de fiets gaat of lopend? heeft die persoon dan het paard vast aan een touw of juist los? waar moet ik nog meer aan denken wat betreft veiligheid?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:44

BlackBeautyZ schreef:
Ik ben op zoek naar een leuke instructeur die past bij mijn doelstellingen. Iemand leuke suggesties? Ik ben bereid om daar naar toe te komen. Omgeving Asten/Deurne


In Asten zitten Noor Tanger en Patrick Molenaar. Zijn klassiek georiënteerde trainers. Ik weet niet of het je past, maar ze zijn inhoudelijk goed.

Gaaf dier heb je daar onder je kont hoor!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:45

BlackBeautyZ schreef:
helaas heeft de eigenaar van Prettyboy vorige week een ongeluk gehad waardoor ik vorige week niet kon komen rijden.

vanavond gaat er een vriendin mee (lopend of op de fiets) zodat ik kan kijken hoe Prettyboy het op straat doet. de kleine stukjes over de weg naar de rijbak ging goed, ik weet al dat hij niets geeft om autos/fietsers (wielrenners weet ik niet)/ traktor (we hebben er alleen een gezien op een afstand van 10 meter, nog geen gehad die gepasseerd kwam). we willen ook even een meertje mee pakken om te kijken wat hij van water vind. helaas zag ik wel dat het vanavond heel slecht weer wordt hier... dus ik moet even kijken of deze plannen door kunnen gaan.

wat vinden jullie handiger als er iemand mee gaat als je met het paard over straat gaat? dat die persoon op de fiets gaat of lopend? heeft die persoon dan het paard vast aan een touw of juist los? waar moet ik nog meer aan denken wat betreft veiligheid?


Het is waar jij je het prettigst bij voelt, hoe meer ontspannen jij bent, des te makkelijker zal het gaan. Ik vind zelf iemand op de fiets wel fijn, maar iemand op de fiets kan weinig snel doen ter ondersteuning als het mis gaat, toch ziet een paard de fiets vaak als een soort van grens, dus een fietser tussen jou en de rest van het verkeer is best fijn. Ik heb (als ruiter) het halstertouw vaak gewoon losjes bij de teugels vast aan de kant van de fietser en als het nodig is kan de fietser die zo pakken. Ik maakte het met zo’n tussenstuk vast aan het bit, maar je kunt ook een (touw)halster om doen, net wat jou een fijn gevoel geeft.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 12:15

Skippy01 schreef:
BlackBeautyZ schreef:
Ik ben op zoek naar een leuke instructeur die past bij mijn doelstellingen. Iemand leuke suggesties? Ik ben bereid om daar naar toe te komen. Omgeving Asten/Deurne


In Asten zitten Noor Tanger en Patrick Molenaar. Zijn klassiek georiënteerde trainers. Ik weet niet of het je past, maar ze zijn inhoudelijk goed.

Gaaf dier heb je daar onder je kont hoor!


dankje! ja dat zijn mijn buren hahah. ik heb daar ook een tijdje een paard gereden. ik vind ze best duur helaas en ik heb geen tijd om te lessen in ruil voor een dag helpen. ik heb ze twee weken geleden een bericht gestuurd alleen heeft ze nog steeds niet gereageerd dus....

Daphara schreef:
Het is waar jij je het prettigst bij voelt, hoe meer ontspannen jij bent, des te makkelijker zal het gaan. Ik vind zelf iemand op de fiets wel fijn, maar iemand op de fiets kan weinig snel doen ter ondersteuning als het mis gaat, toch ziet een paard de fiets vaak als een soort van grens, dus een fietser tussen jou en de rest van het verkeer is best fijn. Ik heb (als ruiter) het halstertouw vaak gewoon losjes bij de teugels vast aan de kant van de fietser en als het nodig is kan de fietser die zo pakken. Ik maakte het met zo’n tussenstuk vast aan het bit, maar je kunt ook een (touw)halster om doen, net wat jou een fijn gevoel geeft.


jaa dat is een goeie. ik heb zoiets nog nooit gedaan. maar mij lijkt dat iemand te voet mee, dat het voor de loper te snel gaat. maar als die gene op de fiets gaat, dat die dan te sloom moet fietsen om mij en het paard in stap bij te houden

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: [VOLG] appaloosa PRETTYBOY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 22:19

Ik ben lekker zonder zadel over straat gegaan met Prettyboy. Een vriendin was te voet mee gegaan en heeft wat leuke foto’s gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij wilde helaas niet het water in... iemand tips om dit aan je paard te leren?