Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

lesgeven met verzorgpaard

 
Profiel   

LLouisee schreef
De eigenaren maken er waarschijnlijk geen probleem van maar bedankt voor alle berichten

Waarschijnlijk?! Eerst vragen lijkt mij. En dan ook aan je ouders, want die draaien voor de gevolgen op als er iets mis is. En van de kinderen die jij les gaat geven heb je uiteraard ook toestemming nodig van de ouders.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 12:24 



 
Profiel   

Jessix schreef
LLouisee schreef
De eigenaren maken er waarschijnlijk geen probleem van maar bedankt voor alle berichten

Waarschijnlijk?! Eerst vragen lijkt mij. En dan ook aan je ouders, want die draaien voor de gevolgen op als er iets mis is. En van de kinderen die jij les gaat geven heb je uiteraard ook toestemming nodig van de ouders.

Ik zou ook maar eens eerst vragen, en dat op papier zetten.
Of beter nog, koop een paar eigen pony's waarmee je les kunt geven :)*

Ach ja, er was nog zoiets als aansprakelijkheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 12:41 



 
Profiel   

Een ondernemer in de dop!!
Misschien heeft haar tante ook wel een zwembad in de tuin waar ze kinderen zwemles kan gaan geven.
Nee, TS komt er wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 13:19 



 
Profiel   

Nou mensen. Ze is 15. Beetje rekening mee houden dat ze nog jong is

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 14:20 



 
Profiel   

Je mag met een verzorgpaard niets doen wat niet afgesproken is met de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 15:08 



 
Profiel   

LLouisee schreef
De eigenaren maken er waarschijnlijk geen probleem van maar bedankt voor alle berichten



Eerst zeker weten en vragen bij de eigenaren, dan pas weet je het.
Dan alsnog zou ik het niet doen.

Je bent er niet voor bevoegd en ben je aansprakelijk als er wat gaat gebeuren en de eigenaren ook, want het zijn jouw paarden niet. Dus ik zou wel 100 x goed gaan bedenken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 15:17 



 
Profiel   

RaafSmits schreef
Een ondernemer in de dop!!
Misschien heeft haar tante ook wel een zwembad in de tuin waar ze kinderen zwemles kan gaan geven.
Nee, TS komt er wel.



:= _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 15:18 



 
Profiel   

Hai TS, je weet genoeg.

Dat is mooi. Mooi dat je lesgeven aan kinderen leuk vindt. Geniet van je verzorg Hafs, en ga zodra je oud genoeg bent naast school of werk de instructeurscursus volgen. Dan kun je zonder enig risico daarna lekker lesgeven. Voor nu kan dat inderdaad nog echt niet: A je bent te jong en ongediplomeerd, B. je hebt nog geen lespaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 15:21 



 
Profiel   

[ img ]
Toch nog even terug komen op het gebied aansprakelijkheid. Hier een foto van een stuk tekst waaruit blijkt dat je NIET aansprakelijk bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 20:41 



 
Profiel   

LLouisee schreef
[ [url=m/j4RQbE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toch nog even terug komen op het gebied aansprakelijkheid. Hier een foto van een stuk tekst waaruit blijkt dat je NIET aansprakelijk bent.


Wees gewoon verstandig en neem ons advies ter harte. Zonder opleiding krijg je gewoon een hoop gezeik als er wat gebeurt. Haal over een jaar of wat je diploma zodat je weet hoe je moet lesgeven en je kunt verzekeren, zoals het hoort

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 20:46 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/articles/verzeker ... -lesgeven/

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:04 



 
Profiel   

Ik wou niet reageren maar doe het nou toch, tuurlijk ben jij verantwoordelijk voor die kinderen. Jij bent dan de gene die alle risico's moet inschatten en zien, jij bent verantwoordelijk voor het gedrag van de paarden. Die kinderen kunnen gevaren niet inschatten, die zien het niet wanneer een paard zowat op hol gaat, en dit geld ook voor de ouders, die vaak geen weet hebben van paarden en in mijn ervaring de risico's soms erg onderschatten.

Ik loop nu al zo'n 6 jaar mee op een kleine manege en help met lessen van beginners tot gevorderde en die kleintjes zijn toch echt het moeilijkst is mijn ervaring, helemaal die kleintjes die amper kunnen rijden en zichzelf erg overschatten. En soms situaties echt niet inschatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:10 



 
Profiel   

Ik heb het bericht gelezen ik zal zeker wat met jullie advies doen maar zal ook met de eigenaren kijken wat de opties zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:12 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Toch nog even terug komen op het gebied aansprakelijkheid. Hier een foto van een stuk tekst waaruit blijkt dat je NIET aansprakelijk bent.


Klopt.
De eigenaren van jouw verzorgpaard zijn verantwoordelijk als er iets gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:14 



 
Profiel   

LLouisee schreef
[ [url=m/j4RQbE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toch nog even terug komen op het gebied aansprakelijkheid. Hier een foto van een stuk tekst waaruit blijkt dat je NIET aansprakelijk bent.


Dus wat zo'n blad schrijft is waar? Heb je ook de wet tekst die daarbij hoort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:14 



 
Profiel   

Meis wees wijs en ga geen les geven. Zodra je geld voor je dienst vraagt, wordt je automatisch eindverantwoordelijke voor je ruiter en dit betekent echt, bij blijvend invalide bij de ruiter, dat dit om miljoenen betreft en niet om een paar euro's.

Ik weet waar ik over praat, ik ben paardrij-instructrice van beroep en ben zzper instructrice. Heb een kleine lesgeefstal met eigen paarden.

Om mezelf in te dekken tegen deze problemen, ben ik goed verzekerd en wordt er tot 2 miljoen uitgekeerd bij blijvend invalide.

Echt ga eerst een opleiding volgen tot instructrice, verzekering afsluiten en dan pas lessen gaan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:16 



 

Je bent wel eigenwijs hè! Komt niet echt over als een verantwoordelijke instructrice sorry! Als je kinderen zo leuk vind wil je toch het beste voor hen? En denk ook aan het welzijn van de pony’s, met beginners op je rug lopen is echt niet heel chill voor een pony, dus om daar nou een privé pony voor te gebruiken die dat helemaal niet gewend is? En een meisje dat niet kan inschatten wanneer de pony er klaar mee is? Want paarden lezen leer je helaas niet op de manege

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:20 



 
Profiel   

Nou ik neem niet zomaar iets aan van iemand die iets typt achter zijn beeldscherm ik snap dat dit als advies bedoel is wilde alleen weten hoe andere erover "denken" niet dat ik niet eens les mag geven want het is geen beschermd beroep lesgeven mag altijd en de eigenaren zijn verantwoordelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:22 



 
Profiel   

Ts naast het feit dat iedereen het over verzekeringen heeft en de aansprakelijkheid.

Wil ik je er ook op wijze dat als je verzorgpaarden niet op een manege staan, maar op een pensionstal/aan huis. Wat ik nu even aanneem. Dat je ook vergunningen nodig hebt om les te mogen geven aan mensen van buiten de pensionsstal of eigen stal.

Jouw verhaal zo horend denk ik niet dat dit het geval is.

Dus afgezien van het feit dat de eigenaren aansprakelijk zijn en jij niet verzekerd bent. Kunnen jij en ook de eigenaren problemen krijgen met de gemeente en belastingdienst.

Mijn advies en zoals zo vele gewoon niet doen. Je haalt je meer problemen op de hals dan dat het je iets oplevert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:23 



 
Profiel   

Tuurlijk wil ik het beste voor de kinderen en de ponys. De ponys gedragen zich gewoon goed met kinderen aangezien me nichtje er ook op rijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:25 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Nou ik neem niet zomaar iets aan van iemand die iets typt achter zijn beeldscherm ik snap dat dit als advies bedoel is wilde alleen weten hoe andere erover "denken" niet dat ik niet eens les mag geven want het is geen beschermd beroep lesgeven mag altijd en de eigenaren zijn verantwoordelijk.

Waarom vraag je hier dan advies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:29 



 
Profiel   

Gewoon les geven tot het fout gaaf. Ik zou eens beginnen met een eigen paard/pony kopen en daar kun je dan iemand op zetten die je ‘lesgeeft’ als in tips geven. —> dan nog ben je de eindverantwoordelijke. Dus doe het gewoon niet, je komt niet heel ervaren over op dit moment.

Heb je zelf dressuurkennis? Wat is je niveau? Wat weet je van nageeflijkheid? Correct ruggebruik?

Kortom: niet doen. Gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:30 



 
Profiel   

LLouisee schreef
Nou ik neem niet zomaar iets aan van iemand die iets typt achter zijn beeldscherm ik snap dat dit als advies bedoel is wilde alleen weten hoe andere erover "denken" niet dat ik niet eens les mag geven want het is geen beschermd beroep lesgeven mag altijd en de eigenaren zijn verantwoordelijk.

Dus jij wilt de eigenaren van de haflingers waar jij op mag rijden in de situatie brengen heel veel ellende te krijgen als er tijdens jouw lessen wat fout gaat?

Het is idd geen beschermd beroep maar zoals in het stuk staat wat ik plaatste kan jij alsnog aansprakelijk gesteld kan worden als jij bijv onjuiste instructies geeft.
En aan de vragen die jij op Bokt stelt is vast te stellen dat jouw kennis niet zeer ruim is, wat niet erg is met jouw leeftijd, maar wel als je met matige kennis je voordoet als iemand met voldoende kennis om les te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:32 



 
Profiel   

Het spijt me wat ik nu ga zeggen.
Maar als iedereen hier in dit topic zegt niet doen. Waarom ben je zo koppig en doe je echt puberaal.

We willen jouw echt niet van een zakcentje beroven. Maar je kunt beter een baantje bij de buurtsuper nemen, dan dit tot uitvoering gaan brengen.

Je hebt geen idee hoeveel problemen je op de hals gaat halen met dit plan.

Weet je bijvoorbeeld wat van ehbo af. Wat moet je doen in geval wanneer een kind van de pony valt en klaagt over hoofdpijn, nekpijn en ziet er bleek uit.
Kun jij oordelen wat er aan de hand is.
Hoe moet je handelen in die situatie????

Of wat moet je doen wanneer een kind valt en zijn pols staat in een vreemde stand.

Of een kind haalt zijn hand aan iets open.

Of kun jij beoordelen of een kind een pony correct rijd.

Dit zijn maar een paar voorbeelden uit duizenden situaties die voor kunnen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:35 



 
Profiel   

RaafSmits schreef
Een ondernemer in de dop!!
Misschien heeft haar tante ook wel een zwembad in de tuin waar ze kinderen zwemles kan gaan geven.
Nee, TS komt er wel.

_O- _O- _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-19 21:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 9 [ 210 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen