lesgeven met verzorgpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:35

Ik heb nu zo'n beetje alles doorgelezen. Helaas zijn het niet alleen kinderen die zonder diploma lesgeven..ook op manege's gebeurt dit en helaas ook instructrices die zich laten inhuren en het een en ander uit boeken haalt en van manege vroeger. Denkt zelf ook dat ze heel wat is, geen papiertje niets en maar lesgeven.

Maar dan nog ben ik het eens met de rest..je bent ook nog eens minder jarig. Haal dit niet op je hals. Maar je bent erg eigenwijs lees is en er van overtuigd dat je het wel moet doen, ik denk dat wij als anderen op bokt kunnen schreeuwen maar het helpt niet. Ze komt zich vanzelf wel tegen als haar ouders hun leven lang moeten gaan betalen aan een totaal foute les waar het verkeerd is gegaan.

Volgens mij ligt het weer anders als je een kindje helpt maar hier GEEN vergoeding voor vraagt, dan wordt je volgens mij niet als instructeur gezien....weet niet zeker hoor, maar zoiets dacht ik.
Maar dan nog blijven eigenaren van het paard wel aansprakelijk.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:41

Ik denk dat het in de praktijk ook veel meer 'lol met je knol' zal zijn dan echt lesgeven.
Want wat is dat precies? Ik denk niet dat TS het idee heeft dat ze als juf midden in de baan gaat staan en instructie gaat geven :) . Er zijn best veel manieren om dit op een leuke manier te doen, zonder dat het gevaarlijk wordt.

En als ik bedenk wat wij vroege allemaal wel niet deden }> :D....Maar blijkbaar zijn er vooral brave verantwoorde mensen in dit topic die precies deden wat de gediplomeerde en goed verzekerde juf deed..

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:52

LLouisee schreef:
hoi,
ik heb 2 haflingers die ik samen met een vriendin verzorg, we rijden ze rond de 3 a 4 keer per week. Op mijn stal worden er lessen gegeven met een (kleine) pony, aan wat kindjes ( tussen 5 en 10 jaar). De lessen worden gegeven door een vriendin van mij en de eigenaresse van de pony. Nou dacht ik, als mijn vriendin het kan zal ik het misschien ook wel kunnen :D ( heb veel privelessen gehad op mijn verzorgpony's en op de manege lessen) dus de basis en wat oefeningen zitten er wel in. Nou zit ik een beetje met de struggle of ik dit nou wel of niet moet doen, ik vind (kleine) kinderen heel leuk. ik geef af en toe ook me nichtje les ( 10 jaar ) en dat vind ik enorm leuk om te doen. hebben jullie nog tips om beter les te geven aan kinderen ( voor als ik het ga doen) het zijn hele lieve paarden maar wel met een eigenwijs karakter dus het lijkt mij niet verstandig om iemand erop te zetten die nog nooit op een paard heeft gezeten. brand los zou ik zeggen !


TS lees je eigen OP eens. Je vraagt er zelf om. Vinden eigenaresse van de pony en lesgever wel goed dat jij dit zo neergooit op een forum?
Je oraat ook een beetje neerhalend over je ‘vriendin’. Weet zij hiervan?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 13:54

Cinnepin schreef:
Ik heb nu zo'n beetje alles doorgelezen. Helaas zijn het niet alleen kinderen die zonder diploma lesgeven..ook op manege's gebeurt dit en helaas ook instructrices die zich laten inhuren en het een en ander uit boeken haalt en van manege vroeger. Denkt zelf ook dat ze heel wat is, geen papiertje niets en maar lesgeven.

Maar dan nog ben ik het eens met de rest..je bent ook nog eens minder jarig. Haal dit niet op je hals. Maar je bent erg eigenwijs lees is en er van overtuigd dat je het wel moet doen, ik denk dat wij als anderen op bokt kunnen schreeuwen maar het helpt niet. Ze komt zich vanzelf wel tegen als haar ouders hun leven lang moeten gaan betalen aan een totaal foute les waar het verkeerd is gegaan.

Volgens mij ligt het weer anders als je een kindje helpt maar hier GEEN vergoeding voor vraagt, dan wordt je volgens mij niet als instructeur gezien....weet niet zeker hoor, maar zoiets dacht ik.
Maar dan nog blijven eigenaren van het paard wel aansprakelijk.



Als die persoon dan niet gebruikt maakt van jouw middelen (dus paard, tuig et cetera) dán kan je dat risico nemen. Immers rijden ze dan op hun eigen paard en hadden ze er ook vanaf kunnen kletteren zonder jouw 'hulp'.

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:02

Lesgeven aan kinderen tussen 5 en 10 jaar oud, is niet zo maar paardenjuf spelen. Er komt een hele hoop verantwoordelijkheid en kennis bij kijken. Je moet goed beseffen met wat je bezig bent. Een ongeluk is zo gebeurd (door bijvoorbeeld jezelf of een situatie te overschatten)
Daarnaast zoals eerder aangehaald, ben JIJ verantwoordelijk als er iets misloopt. Als er een 6 jarige van haar paard dondert, kan zeker gebeuren, maar dan moet jij wel in staat kunnen zijn om een deftige en professionele uitleg te kunnen geven aan de ouders over hoe dit is kunnen gebeuren. Bij ouders van zo'n kinderen kom je echt niet weg met 'het gebeurde zo maar'. Bovendien, en ik ga nu van het ergste uit, stel een kind valt van haar pony en is bewusteloos? Ben jij dan in staat om gepaste eerste hulp te geven?

Opleidingen en leeftijdsgrenzen om instructrice te worden, zijn er niet voor piet snot. Ik zeg: eerst nog een beetje groeien, opleiding volgen en daarna (misschien, als je geslaagd bent) les gaan geven. Er zijn te veel risico's om zomaar even kindjes les te geven.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:13

MightyMike schreef:
Vallen hoort er idd bij, kan altijd gebeuren. Tuurlijk kan je gewoon nog op een paard stappen. Val je zelf van je eigen paard, ben je verzekerd, vervelend wanneer je letsel hebt, maar financieel geen punt. Van een paard op de manege of bij een gediplomeerde instructeur met verzekering, zijn zij verzekerd voor je letselschade. Valt een ander van jouw paard of van jouw verzorgpaard, ligt het anders. Dan moet je hiervoor verzekerd zijn, en niet gewoon WA, en wanneer dat gebeurd en jij hebt jouw niet duur verzekerd, kan de verzekering van de partij die letsel opgelopen heeft, bij jou aankloppen en dan moet het uit je eigen portemonnee komen, of in dit geval van jou ouders of de eigenaar van de haflinger. Dat kan enorm in de kosten lopen! Dat is het verschil! Dat is waar mensen je voor willen waarschuwen. Ik neem niet aan dat je ouders het grappig vinden om straks een heleboel geld voor letselschade kwijt te zijn. Sommige mensen zijn daar heel makkelijk in, maar ik sta hier zeker bij stil. Ik laat ook nooit zomaar vriendinnetjes van onze kids op onze pony's rijden. Les geven is leuk en een beginner kun je prima helpen, dat noemt niemand een circus volgens mij, maar denk over de eventuele financiele gevolgen na wanneer je iets op eigen houtje wil starten. Toen mijn dochter haar arm brak werd er op het ziekenhuis met het oog op de verzekering wel degelijk gevraagd van wie zijn pony ze gevallen was.

Toen ik in het ziekenhyuis kwam met een gebroken knie vroegen ze me ook of het mijn eigen paard was. En of het niet goed aansingelen de fout van een ander was geweest.En later kreeg ik een brief van mijn verzekering,dat de operatie 3000 euro had gekost,en of het ongeval de schuld van iemand anders was geweest.Ik dacht toen dat ze dat allemaal vroegen puur uit medeleven en belangstelling.Maar nu denk ik dat ze keken of ze de kosten ergens zouden kunnen claimen.Nou ja,het was mijn eigen paard en ik had hem zelf opgezadeld.Onbegrijpelijk hoe ik zo'n stomme fout kon maken na 50 jaar ervaring. Op het laatst denk je dat je alles kunt...tot het mis gaat!

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:23

Precies Anjali, tis niet leuk, maar wel de wereld vandaag.. En bij de besten gaat er zeker af en toe wel iets mis!

@Kendra, we hebben zeker allemaal dingen gedaan waarvan het wellicht niet zo'n goed idee was. Maar er is een verschil of je zelf valt, of iemand anders. Wij hebben allemaal geleerd toch uiteindelijk? Ik was zeker niet de wildste, maar er was wel toezicht en zo hoort dat vind ik ook! Verantwoordelijk moeten we allemaal leren en dan kom je gelijk bij het punt dat ts nog erg jong is.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 14:26

Kendra, ik heb het ook gedaan als 13/14/15 jarige. Maar dat is inmiddels wel 30 jaar geleden... Andere tijd.
Ik reed en verzorgde bij een oude vrouw met veel pony's. Ze gaf les en ik was erg fanatiek en wilde ook graag lesgeven. Op de zaterdagochtend deed ik zo 3 groepslesjes met kinderen van 6-13 jaar. Ook gingen we met elkaar op buitenrit. Meestal liep er dan begeleiding naast. Meestal ging het goed, maar er was 1 x toen de vrouw zelf weg was dat het mis ging. Een meisje viel met slowmotionkoprol van een shetlander toen die vanuit draf de berm in dook om te grazen. Ze brak haar sleutelbeen. Wisten wij veel! Ver van huis, geen mobiele telefoons in die tijd dus 1 iemand de pony en zij haar arm ondersteunen en lopend terug naar stal...


Onderweg terug nog een ongeluk toen een klein meisje niet opletten en toen we stil moesten staan bij de weg door liep in de kont van een C pony merrie. Die trapte achteruit, vol in haar buik... Dat had ook heel erg verkeerd af kunnen lopen.

Toen bij stal moesten we haar ouders bellen, eerst de telefoon uit afgesloten huis halen en gelukkig kwamen haar ouders haar halen en hebben haar mee naar de dokter genomen waar dus bleek dat ze een gebroken sleutelbeen had.

Gelukkig deed niemand boos en in die tijd deden verzekeringen wat minder hun best om kosten te verhalen...

Achteraf was het onverantwoord van die vrouw dat ze zulke jonge meiden, hoe serieus ook, zoveel verantwoordelijkheid gaf.

Wij gingen ook met de pony's op stap en lieten dan kindjes uit de buurt aan de hand rondjes stappen voor 50 cent...

Ik dacht toen dat ik het allemaal wel kon. Nu ben ik 30 jaar ouder, rijd M2 op wedstrijd en ben moeder en gediplomeerd schooljuf met EHBO diploma en geef geen les omdat ik te onzeker ben of ik het wel goed doe en bang voor ongelukken. Ik help alleen (onbetaald) stalgenootjes en verzorgsters/bijrijdsters wel eens met wat tips.

Hoe meer je weet, hoe beter je beseft hoe weinig je eigenlijk weet...

In deze tijd, in deze situatie moet je dit soort dingen niet meer onverzekerd willen doen.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:28

Kidde schreef:
Dit heb ik nu al meerdere keren zien langskomen in dit topic, maar dat klopt in de regel gewoon niet. Zie dit artikel: https://www.horses.nl/articles/adv-zond ... prakelijk/

In de basis is de eigenaar van het paard aansprakelijk (wat TS niet is). Dit is slechts anders bij een grove fout. Maar in dat geval ben je ook aansprakelijk als je wel een diploma zou hebben. Het diploma maakt dan niet meer uit:

Citaat:
Als de instructeur niets te verwijten valt, is het uitgangspunt dat de bezitter van het paard aansprakelijk is voor de schade. Als het gaat om een manegeles is de manege dus aansprakelijk. Echter, de ruiter kiest er zelf voor om op een paard te gaan zitten, terwijl hij weet dat dit risico’s met zich meebrengt. De aansprakelijkheid wordt dan ook meestal verdeeld: vijftig procent voor de manege en vijftig procent voor de ruiter. Geef je les aan iemand op zijn of haar eigen paard, dan geldt ook de regel dat de bezitter van het paard (vaak de ruiter zelf) aansprakelijk is voor de schade.


Sterker nog een diploma en veel ervaring kan er voor zorgen dat fouten eerder worden aangerekend:

Citaat:
Sterker nog: van een jong iemand die zonder diploma een ander met springen helpt en een verkeerde afstand in een dubbel bouwt, mag minder worden verwacht dan van iemand die gediplomeerd springinstructeur is. Een gediplomeerd instructeur zal een fout dus eerder worden aangerekend. Hij heeft er immers voor geleerd.


Neemt niet weg dat het erg onverstandig is als TS op andermans paard les gaat geven, juist omdat dit er voor zorgt dat de eigenaar van de verzorgpaarden voor de kosten kan opdraaien.


Dan moge de eigenaren van de verzorgpaarden verantwoordelijk zijn volgens dat artikel. Prima. Maar wat dan? Oh kindje is gevallen? Oh ja niet erg joh, niet mijn probleem, probleem van de eigenaar 8-). Zal die even lachen...

En gewoon los van aansprakelijkheid of niet... Wat is er mis met de suggestie dat TS eerst meer ervaring opdoet en een diploma haalt om les te kunnen geven? Bijleren kan je in mijn ogen altijd, hoeveel ervaring en kennis je ook hebt. En ja, misschien gaan ze met een diploma eerder kijken naar jou als verantwoordelijke, maar je weet dan tenminste op het moment zelf wat je moet doen als er iets gebeurt. Dat lijkt mij in elk geval minstens zo belangrijk als de discussie over aansprakelijkheid.

TS kan toch prima op een manege gaan helpen tijdens de lessen waar het allemaal wat beter geregeld is? Genoeg plaatsen waar ze vrijwilligers zoeken en waar ze maar wat blij zullen zijn met de hulp van TS. TS kan er dan ook nog eens ontzettend bijleren en is ook met kinderen en paarden bezig. Win-win voor iedereen lijkt me.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:38

Ho ho pateeke ik zeg nergens dat TS daarom maar les moet gaan geven. Ik zeg juist dat ze het niet moet doen omdat de eigenaar verantwoordelijk is. Zie ook mijn laatste zin ;) Ik probeerde alleen de onjuiste aanname recht te zetten dat de instructeur altijd aansprakelijk is.

Maar goed het is nu aan TS om iets met de adviezen te doen. En voor de eigenaar hoop ik dat hij zo verstandig is om niet toe te laten dat TS lessen gaat geven, maar goed dat is ook aan de eigenaar zelf.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 19:18

Isabel_k schreef:
Cinnepin schreef:
Ik heb nu zo'n beetje alles doorgelezen. Helaas zijn het niet alleen kinderen die zonder diploma lesgeven..ook op manege's gebeurt dit en helaas ook instructrices die zich laten inhuren en het een en ander uit boeken haalt en van manege vroeger. Denkt zelf ook dat ze heel wat is, geen papiertje niets en maar lesgeven.

Maar dan nog ben ik het eens met de rest..je bent ook nog eens minder jarig. Haal dit niet op je hals. Maar je bent erg eigenwijs lees is en er van overtuigd dat je het wel moet doen, ik denk dat wij als anderen op bokt kunnen schreeuwen maar het helpt niet. Ze komt zich vanzelf wel tegen als haar ouders hun leven lang moeten gaan betalen aan een totaal foute les waar het verkeerd is gegaan.

Volgens mij ligt het weer anders als je een kindje helpt maar hier GEEN vergoeding voor vraagt, dan wordt je volgens mij niet als instructeur gezien....weet niet zeker hoor, maar zoiets dacht ik.
Maar dan nog blijven eigenaren van het paard wel aansprakelijk.



Als die persoon dan niet gebruikt maakt van jouw middelen (dus paard, tuig et cetera) dán kan je dat risico nemen. Immers rijden ze dan op hun eigen paard en hadden ze er ook vanaf kunnen kletteren zonder jouw 'hulp'.


Oja...dat is wel logisch ja :Y)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:26

Ik vraag me nog steeds af (misschien heb ik erover heen gelezen) TS vind de eigenaar van je verzorgpaard het goed als je les gaat geven op haar paard?

Anoniem

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:31

Ze zegt dat de eigenaar dat waarschijnlijk goed vind :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:33

Ja TS voordat je allerlei plannen gaat maken of die nou doordacht zijn of niet, misschien moet je eerst even 100% goedkeuring krijgen van de eigenaar?

Die verzorgsters van tegenwoordig.. :=

Anoniem

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:35

Als ze zo iets bij mijn paard zouden flikken schopte ik ze zover als ik ze krijgen kon

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:41

Elvirawortel schreef:
Als ze zo iets bij mijn paard zouden flikken schopte ik ze zover als ik ze krijgen kon

Zo echt hoor.. en dan zou ik er hoogstwaarschijnlijk nog met een hooivork achteraan rennen :Y)

Dat terzijde, TS, als je dit echt wilt gaan doen heb ik al voorbij zien komen dat je een leuke kwpner met goed bloed hebt,
Orchidee14 schreef:
Toevoegen aan eigen berichten
▼LLouisee
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 21:41

hoi, ik heb een kwpn'er die van gribaldi x amethist is.


ik zou m'n EHBO diploma halen, dan weet je namelijk precies wat je moet doen op het moment dat er wel iemand af valt en stil op de grond blijft liggen, mee gaan lopen bij instructeurs (gediplomeerd) en vanuit daar een lesje gaan geven op je eigen paard, ik zou niet beginnen aan lessen geven op je verzorgpaarden of daaraan denken, om alle redenen die hierboven en op alle pagina's terug genoemd zijn :)

Daarnaast even een vraagje, ik werk zelf met kinderen tot 12 jaar, maar die zijn soms nog veel erger aan het doordrammen en in hun reacties dan dat bokt jou op dit moment onder vuur neemt. Als je nu al zo in de 'ja maar, lekker puh' manier gaat reageren, hoe ga je dit dan doen met een 12 jarige pre-puber die niet wil luisteren naar wat jij zegt maar WEL op jou paard zit?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:46

Maar even serieus... Goed bedoeld natuurlijk, al die adviezen, maar denken jullie echt dat ze netjes haar EHBO en instructeursdiploma gaat halen? Ze is 15 :roll: Die vindt ons nu gewoon een stelletje stomme mensen met een verkeerde mening.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:52

Renee1991 schreef:
Maar even serieus... Goed bedoeld natuurlijk, al die adviezen, maar denken jullie echt dat ze netjes haar EHBO en instructeursdiploma gaat halen? Ze is 15 :roll: Die vindt ons nu gewoon een stelletje stomme mensen met een verkeerde mening.

Daar ben ik helaas ook bang voor, ze ontwijkt serieuze vragen over, wat ze moet doen in noodsituaties en welke gevolgen het kan hebben.

Zelfs een oude rot in het vak zoals ik leer elke dag nog steeds betreft lesgeven.
Het is niet zomaar ik zet een kind op de pony en loop er een rondje mee en klaar.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:02

myk_en_shant schreef:
Renee1991 schreef:
Maar even serieus... Goed bedoeld natuurlijk, al die adviezen, maar denken jullie echt dat ze netjes haar EHBO en instructeursdiploma gaat halen? Ze is 15 :roll: Die vindt ons nu gewoon een stelletje stomme mensen met een verkeerde mening.

Daar ben ik helaas ook bang voor, ze ontwijkt serieuze vragen over, wat ze moet doen in noodsituaties en welke gevolgen het kan hebben.

Zelfs een oude rot in het vak zoals ik leer elke dag nog steeds betreft lesgeven.
Het is niet zomaar ik zet een kind op de pony en loop er een rondje mee en klaar.

Ja daar heb je zeker een punt, toch hoop ik dat ergens een van deze reacties bij TS blijft knagen tussendoor, en of dat dan de positief benaderde of negatief benaderde is dat maakt me niet uit. Ik hoop alleen dat er ergens iets door de muur van afkeer heen knaagt :Y)

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:55

Ik denk vooral dat ts zich kapot lacht om dit topic.
Iedereen over de zeik gebracht vanwege iets wat waarschijnlijk helemaal niet aan de orde komt.
Als 14 jarige kun je je niet beter wensen :D
En zelfs al voert ze haar plannen wel uit, wat dan nog, niemand hier is toch verantwoordelijk voor haar.
Op haar leeftijd heeft ze nog te maken met haar eigen ouders, en in haar geval ook nog de eigenaar van de verzorg ponys.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:14

xxwienekexx schreef:
Elvirawortel schreef:
Als ze zo iets bij mijn paard zouden flikken schopte ik ze zover als ik ze krijgen kon

Zo echt hoor.. en dan zou ik er hoogstwaarschijnlijk nog met een hooivork achteraan rennen :Y)

Dat terzijde, TS, als je dit echt wilt gaan doen heb ik al voorbij zien komen dat je een leuke kwpner met goed bloed hebt,
Orchidee14 schreef:
Toevoegen aan eigen berichten
▼LLouisee
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 21:41

hoi, ik heb een kwpn'er die van gribaldi x amethist is.


ik zou m'n EHBO diploma halen, dan weet je namelijk precies wat je moet doen op het moment dat er wel iemand af valt en stil op de grond blijft liggen, mee gaan lopen bij instructeurs (gediplomeerd) en vanuit daar een lesje gaan geven op je eigen paard, ik zou niet beginnen aan lessen geven op je verzorgpaarden of daaraan denken, om alle redenen die hierboven en op alle pagina's terug genoemd zijn :)

Daarnaast even een vraagje, ik werk zelf met kinderen tot 12 jaar, maar die zijn soms nog veel erger aan het doordrammen en in hun reacties dan dat bokt jou op dit moment onder vuur neemt. Als je nu al zo in de 'ja maar, lekker puh' manier gaat reageren, hoe ga je dit dan doen met een 12 jarige pre-puber die niet wil luisteren naar wat jij zegt maar WEL op jou paard zit?


Die kwpner is ook niet van haar...

SstterreeX
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:14

[/quote]

Die kwpner is ook niet van haar...[/quote]

Allemaal verzorgponys. Maar wat ik al zei TS. Weet niet of je het bent. Maar vind je geld verdienen zo belangrijk?? Ga eerst die jonge pony maar eens goed beleren.( als je het bent)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:37

Denken jullie nou werkelijk dat jullie TS ervan kunnen overtuigen om geen les te gaan geven? We zijn allemaal jong geweest dus hou een beetje rekening met TS. Als jij dit echt wil moet je ervoor gaan TS. Ik denk niet dat wij jou tegen kunnen houden in je keuze om wel of niet les te geven.

Als ik jou was, zou ik wel juridisch laten uitzoeken hoe het zit met met eventuele letsel of schade die je kan aanrichten met andermans paarden. Als de eigenaar van jouw verzorgpaarden toestemming heeft gegeven laat dat dan ook op papier zetten zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan dat jezelf voor alle schade kan opdraaien. Geniet vooral van je verzorgpaarden TS :)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: lesgeven met verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:41

Maria, eerst zeggen dat we rekening moeten houden met TS, en vervolgens exact hetzelfde advies gaan geven als ieder ander hier. >;)

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:49

TS komt zelf vragen stellen met het starten van het topic, dus het is toch niet vreemd dat er advies gegeven wordt om het plan tegen te gaan? En het is toch in principe juist fijn voor TS als ze advies kan krijgen van mensen die 'been there, done that' situaties hebben meegemaakt en haar nu kunnen adviseren het niet te doen, omdat het niet verstandig is en daar genoeg redenen voor aan te wijzen zijn? Dan had er geen topic geopend hoeven te worden, als ze alleen naar d'r mond gepraat mag worden...