Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zeggen tegen Eigenaar verzorgpony om te stoppen

 
Profiel   

Ik wil graag stoppen met mijn verzorgponys.
Maar wat moet ik naar de eigenaar sturen?Ik zou het via app doen.Maar wat moet ik nou zeggen?
HELP AUB
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:50 



 
Profiel   

Nou niet via de app, dat is echt echt niet netjes!
Gewoon even een gesprek aan gaan en dan gewoon zeggen dat je wilt stoppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:51 



 
Profiel   

Als het mogelijk is om de eigenaar aan te spreken is dat het beste.
Sterkte kan een moeilijk gesprek worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:52 



 
Profiel   

Even afspreken en aangeven dat je ermee wil stoppen. Hou zelf alvast rekening met de vraag waarom en bereid je daar een beetje op voor. :) Als het via t echie te spannend is zou ik even bellen. Zeker niet via whatsapp. Dat komt wellicht onaardig/anders over als dat je het bedoeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:53 



 
Profiel   

paarden118 schreef
Ik wil graag stoppen met mijn verzorgponys.
Maar wat moet ik naar de eigenaar sturen?Ik zou het via app doen.Maar wat moet ik nou zeggen?
HELP AUB


Waarom wil je stoppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:56 



 
Profiel   

Doe jij ook nuttig werk voor je verzorgpaarden,zoals voeren, wat niet gemist kan worden? Dan moet je wel ruim vantevoren afzeggen. Zeg er ook bij waarom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 15:58 



 
Profiel   

anjali schreef
Doe jij ook nuttig werk voor je verzorgpaarden,zoals voeren, wat niet gemist kan worden? Dan moet je wel ruim vantevoren afzeggen. Zeg er ook bij waarom.


Nee ze staan aan huis.
IK doe wel andere klusjes o.a uitmesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 16:01 



 
Profiel   

En je pony dan die drachtig was, heb je die ook nog steeds?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 16:02 



 
Profiel   

Waarom wil je stoppen? Dat kan je toch vertellen.
Via app afzeggen kan echt niet, tenzij ze heel lelijk tegen jou geweest zijn.
Dan kan je appen: gezien de situatie heb ik besloten om te stoppen met Paardje te verzorgen. Bedankt dat ik haar verzorgster mocht zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 16:03 



 
Profiel   

Ik zou sowieso niet via de WhatsApp zeggen dat je wil stoppen, dat is echt niet netjes.
Je schrijft dat ze aan huis staan dus kun je niet gewoon even bij de eigenaar aanbellen? Als je dat niet durft zou ik even bellen. Via Whatsapp zou ik als eigenaar zijnde echt niet kunnen waarderen...
Je kan het beste niet per direct opzeggen, maar bijvoorbeeld vanaf 1 juli of iets dergelijks.

Wat je kan zeggen? Gewoon, dat je wil stoppen :Y) En waarom. Het maakt niet echt uit waarom je stopt, of je het nou te druk hebt of niet meer leuk vindt of andere verzorgpaarden hebt gevonden of wat dan ook, maar het klinkt wel netjes als je het er bij zegt. Verder vertellen per wanneer je stopt en bedanken voor de tijd dat je mocht verzorgen. Klaar is kees :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 16:08 



 
Profiel   

Verplaatst naar VP waar het beter past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 16:58 



 
Profiel   

Via de app vind ik echt niet netjes. Weet niet hoelang je de pony verzorgt hebt en of er iets gebeurt waarom je wilt/moet stoppen.
Maar ik zou zeggen haal een doosje merci ga er heen desnoods met een van je ouders. Zeg gewoon de reden waarom je wilt stoppen. Bedank ze dat de pony mocht verzorgen en geef ze het doosje merci.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 17:11 



 
Profiel   

genja schreef
Via de app vind ik echt niet netjes. Weet niet hoelang je de pony verzorgt hebt en of er iets gebeurt waarom je wilt/moet stoppen.
Maar ik zou zeggen haal een doosje merci ga er heen desnoods met een van je ouders. Zeg gewoon de reden waarom je wilt stoppen. Bedank ze dat de pony mocht verzorgen en geef ze het doosje merci.



+:)+ zo doe je dat dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 17:16 



 
Profiel   

Gewoon persoonlijk opzeggen. Ga er langs en zeg dat je er mee wil stoppen. De reden daarvan maakt helemaal niets uit. Jij wil niet meer en dat is reden genoeg. Zou ook een aardigheidje meenemen om haar te bedanken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 17:20 



 
Profiel   

elnienjo schreef
Gewoon persoonlijk opzeggen. Ga er langs en zeg dat je er mee wil stoppen. De reden daarvan maakt helemaal niets uit. Jij wil niet meer en dat is reden genoeg. Zou ook een aardigheidje meenemen om haar te bedanken.

Ik vind het wel netter om de reden erbij te zeggen. Stel dat het andersom was,dat de eigenaar ineens niet meer wil dat jij komt verzorgen, dan zou je toch ook wel willen weten waarom.Anders lijkt het allemaal nogal vrijblijvend te zijn geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 17:33 



 

Ophouden met topics openen over "jou" paard die drachtig is etc als je geen paard(pony) hebt.
Gewoon eerlijk zijn en zeggen ik wil er mee stoppen maar bedankt voor alles en inderdaad niet via een appje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 17:37 



 
Profiel   

anjali schreef
elnienjo schreef
Gewoon persoonlijk opzeggen. Ga er langs en zeg dat je er mee wil stoppen. De reden daarvan maakt helemaal niets uit. Jij wil niet meer en dat is reden genoeg. Zou ook een aardigheidje meenemen om haar te bedanken.

Ik vind het wel netter om de reden erbij te zeggen. Stel dat het andersom was,dat de eigenaar ineens niet meer wil dat jij komt verzorgen, dan zou je toch ook wel willen weten waarom.Anders lijkt het allemaal nogal vrijblijvend te zijn geweest.

Ik bedoel meer dat ze zich niet ongemakkelijk hoeft te voelen voor haar reden om niet meer verder te willen. Of ze nu is uitgekeken op de paardensport of geen tijd meer heeft vanwege een vriendje ofzoiets. Of wellicht krijgt ze een eigen paard en houdt het daardoor op. Elke reden is gewoon okee uiteindelijk.


Laatst bijgewerkt door elnienjo op 10-06-19 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 17:38 



 
Profiel   

Precies wat Genja zegt! Persoonlijk vertellen en niet onpersoonlijk via de app.

Ik snap dat dit spannend is en je er misschien buikpijn van hebt, maar dit is echt iets waar je even doorheen moet. Er is ook helemaal niets mis mee om aan te geven dat je het erg moeilijk vindt om te vertellen.
Maar via een app, smsje, of mail vind ik echt niet netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 17:39 



 
Profiel   

Ik heb hier 2 maand geleden ook erg mee gezeten vond het zo *** om tezeggen dus heb het via de app gedaan. Met de reden dat ik wou stoppen (krijgen eigen pony) en dat ik nog wel door wou blijven gaan tot zij een amdere oplossing had gevonden zodat ze niet er gelijk alleen voor stond, want dat zou ze niet redden. En ook mijn excusses dat ik al na een dik half jaar wou stoppen. En nee ze vond het helemaal niet erg en begreep het helemaal en was blij voor me dat ik mn eigen kreeg. Dus mijn ervaring is dat je het best via de app kan doen als je het maar gewoon uitlecht waarom

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 18:11 



 
Profiel   

Niet via de app
Ik zou hier niet van gecharmeerd zijn en ik begrijp dat dat voor de jongere generatie anders is maar ik ken genoeg van mensen van mijn eigen generatie en jonger die dat niet waarderen

Doosje merci onder de arm of bosje bloemen en gewoon vertellen dat je er mee wilt stoppen en waarom

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 18:15 



 
Profiel   

Ze is 13, dus anders even samen met je moeder langsgaan als je het lastig vindt. Je hoeft ook niet alleen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 18:19 



 
Profiel   

Tja ik als eigenaar zou ook niet blij zijn als dat per app gaat hoor. Zo onpersoonlijk.
En Knabbel1070 dat het bij jou wel goed uitviel kwam misschien van de andere kant wel goed uit of dacht ze er andersom ook zo over.
Je hebt toch ook plezier met de pony gehad en het was toch leuk dat je hem mocht verzorgen. Daar kan best even persoonlijk een reden en een bedankje vanaf. Je moet de dingen altijd netjes afsluiten, je weet nooit of je het nog eens nodig hebt...
En per app vind ik ook gewoon zo gemakzuchtig.
Bovendien is zij ook maar een mens en bijt vast niet hoor...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 18:20 



 
Profiel   

ElviraKelan schreef
Niet via de app
Ik zou hier niet van gecharmeerd zijn en ik begrijp dat dat voor de jongere generatie anders is maar ik ken genoeg van mensen van mijn eigen generatie en jonger die dat niet waarderen

Doosje merci onder de arm of bosje bloemen en gewoon vertellen dat je er mee wilt stoppen en waarom


Inderdaad. Ik merk ook dat dit steeds meer de mentaliteit is onder de jongeren om belangrijke zaken onpersoonlijk via de app te melden. In mijn ogen is dit jezelf er makkelijk vanaf maken om iemand niet direct onder ogen te hoeven komen.

Stoppen met je verzorgpony is helemaal niks om je voor te schamen! Ik weet zeker dat het heel erg gewaardeerd wordt als je dit zelf (eventueel samen met één van je ouders) persoonlijk meldt met een bloemetje of doosje merci als bedankje!
Als je het zo afhandelt en je krijgt spijt, is de stap ook veel kleiner om langs te gaan en te vragen of je weer de pony mag verzorgen. Of om bijv. de pony nog eens te bezoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 18:44 



 
Profiel   

Als je 13 jaar bent zou ik het zeker niet alleen doen, volwassenen kunnen best gemeen zijn en zeker als ze op hun tenen getrapt zijn. Een bosje bloemen of een doosje chocolade en aan de deur bellen met een ouder. Ik zou het niet via app doen maar misschien wel een berichtje sturen wanneer je langs komt/vragen of ze thuis zijn omdat je iets moet vertellen. Dan kunnen ze zich ook een beetje voorbereiden, maar verder zou ik er niets over zeggen via app. Toen de eigenaar van mijn halve stal vroeger een uitgebreide mail stuurde (dus niet alleen de jeugd doet dit dames en heren! ;) ) dat ik moest stoppen en over wat ik allemaal fout deed stond ik perplex. Ik wist totaal niet van waar dit kwam en kon mezelf op geen enkele manier verdedigen of uitleggen. Uiteindelijk is dat allemaal wel weer goed gekomen maar het was niet echt netjes en als 15-jarig meisje was ik toen enorm geschrokken en verdrietig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 18:52 



 
Profiel   

Wat ik heb gedaan toen ik zou stoppen met mijn verzorgpony is de eigenaar een appje sturen wanneer ik even langs kon komen om te praten. Toen ben ik langs gegaan met een kleinigheidje (wat lekkers of een bloemetje ofzo), en toen heb ik gezellig even binnen gezeten met wat drinken, heb ik uitgelegd dat ik me niet meer zo prettig voelde met de pony (of wat de reden ook is dat je wil stoppen) en ze bedankt voor de leuke tijd die ik heb gehad.

Nou was ik al wel wat ouder dan jij, dus misschien is het inderdaad een idee dat je een van je ouders meeneemt. Maar het idee is denk ik hetzelfde, gewoon langsgaan, uitleggen waarom je ermee wilt stoppen, en ze vooral ook bedanken dat je er een tijd mocht komen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 18:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen