Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

galopperen zonder zadel?

 
Profiel   

Bubblewrap schreef
Galopperen zou ik vanuit een rustige draf proberen. Niet vanuit een race-draf. (Dat zit écht niet zonder zadel :D )

Is je verzorgpaard bekend met een galop onder de man? Dan zou ik aanspringen in de hoek vanuit een rustige draf. Neckrope/halstertouw als steun om. Bij het teruggaan naar draf, je binnenhand tegen de manenkam, om jezelf tegen te houden als het paard overgaat naar draf.

Paard niet bekend met galop onder de man? Dan zou ik eens een paar keer op een manege meerijden op een manegepaard, en zonder zadel galopperen.

hij kent galop al wel onder de man. en bedankt voor de tips! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 15:19 



 
Profiel   

Mijn paard heeft een vervelende draf om uit te zitten zonder zadel, daarom maak ik altijd een stap-galop overgang en andersom. Vind dat ik dan veel fijner zit dan wanneer ik een draf-galop overgang maak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 16:11 



 
Profiel   

Slim dat je een bbp hebt gekocht! Ik vind dat dus zoveel fijner zitten dan helemaal zonder zadel. Ook glij je een stuk minder met bbp, dus je kan een stuk steviger zitten. En verder is de galop eigenlijk een kwestie van doen, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 16:16 



 
Profiel   

Yubine schreef
Slim dat je een bbp hebt gekocht! Ik vind dat dus zoveel fijner zitten dan helemaal zonder zadel. Ook glij je een stuk minder met bbp, dus je kan een stuk steviger zitten. En verder is de galop eigenlijk een kwestie van doen, succes!

dat klopt! ik heb hem ook grotendeels gekocht omdat hij zo lomp is en veel schrikt :( want ik heb er 5 keer op gezeten 2 keer der af gevallen door lomp en schrikken. en bedankt voor vertrouwen geven!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen