Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38412
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:28

Nou ts, heel veel meningen, hoe denk je er zelf nu over?? Of was dit gewoon een opstapje om een bijrijder op een forum te vinden waar heel veel paardenmensen zitten aangezien je ook meteen een advertentie hebt geplaatst waar je 250 euro vraagt.

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:36

bigone schreef:
Nou ts, heel veel meningen, hoe denk je er zelf nu over?? Of was dit gewoon een opstapje om een bijrijder op een forum te vinden waar heel veel paardenmensen zitten aangezien je ook meteen een advertentie hebt geplaatst waar je 250 euro vraagt.


_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41772
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:39

bigone schreef:
Nou ts, heel veel meningen, hoe denk je er zelf nu over?? Of was dit gewoon een opstapje om een bijrijder op een forum te vinden waar heel veel paardenmensen zitten aangezien je ook meteen een advertentie hebt geplaatst waar je 250 euro vraagt.

Koekoek.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:42

Jeetje, 250 euro. :?
Ik zal vast voorspellen dat je niemand zo gek krijgt.

Anoniem

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:43

wow, aardig bedrag inderdaad. dan kun je de pony nog beter verkopen en iets passend kopen voor je dochter.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14491
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:44

Advertentie staat ook al een paar dagen online inderdaad. Eigenlijk direct geplaatst na het registeren op bokt.

Succes met zoeken, 250 jemig. := Zou ik beter de pony verkopen en een oudere leerpony voor je kind kopen waar het kind wel zelf mee uit de voeten kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41772
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:45

Birdie60 schreef:
Jeetje, 250 euro. :?
Ik zal vast voorspellen dat je niemand zo gek krijgt.

Upendo misschien.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:45

En dan na een jaar of 2 opzouten omdat dochter er nu wel zelf mee kan rijden en ze de pony niet wil delen. Zonde geld. Ik denk dat er weinig ouders zijn die zo'n bedrag kunnen en willen ophoesten voor leasen, als je dat geld zomaar kan neerleggen kunnen ze net zo goed zelf een pony kopen _O-

Petpa

Berichten: 1718
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:46

Gezien de locatie waar de pony staat acht ik de kans reëel dat er iemand bereid is 250 euro te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:47

volgens mij denkt TS dat ze het bedrag wel kan vragen omdat de pony 'z' loopt. maar zegt niet dat iedere ruiter er zomaar z mee kan starten? voor veel kinderen is het gewoon een hobby of hebben helemaal niet dat niveau. dus een z pony vind ik niet gelijk staan aan meer verdienen. de pony ruiters die wel zelf z niveau hebben, hebben dit vaak geleerd op eigen ponys.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:48

_San87_ schreef:
Birdie60 schreef:
Jeetje, 250 euro. :?
Ik zal vast voorspellen dat je niemand zo gek krijgt.

Upendo misschien.

:D :j

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:49

Ik zou een beetje grotere shetlander kopen van een jaar of 12 , denk dat je dochter er meer aan heeft.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:51

In Belgie heet een bijrijder idd halve stal en meestal betalen ze idd de helft van het stalgeld.
Maar ik denk werkelijk niet dat er hier iemand dat bedrag voor een pony gaat betalen, hoe goed deze ook is.Maar ts heeft mischien de pony iets te duur staan en probeert het zo wat te compenseren.
Zelf vraag ik nooit geld voor het bijrijden,ik ben al blij dat iemand er goed voor is.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 19:52

Ik denk aangezien het een mooie kans is de bijrijder en haar ouders om wel de lusten en niet alle lasten te hebben dat je rond de 150 kan vragen. Aangezien ze er van alles mee mogen. En manege lessen of een lease pony kosten ook veel geld. Nu hebben ze toch een mooie kans om op een ervaren pony te kunnen rijden en wedstrijden mee te kunnen doen.
Mijn ouders betaalde vroeger de helft van de stalling toen ik 12 was en bijrijder was.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:09

E-pony verkopen, oude brave kleine pony terugkopen voor dochter.
Op stal zetten waar hij lekker buiten loopt overdag (gok erop dat dit nu niet het geval is aangezien er in het voorjaar voor weidegang betaald moet worden). Dan blijft hij ook in de winter braaf.
Kan je dochter spelenderwijs leren paardrijden en plezier erin houden.

Om on topic te blijven. Jij hebt een pony. Jij hebt hulp nodig. Ik zou daar nooit voor betalen. Dat vind ik net als iemand die mijn hond mag uitlaten en daarvoor moet betalen ? Ik heb het nooit begrepen eerlijk gezegd.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:11

ik vind het jammer dat het meisje niet gewoon een pony heeft gekregen waar ze wel al wat aan heeft en waar ze mee kan groeien in de paardensport/houderij.

Deze stallen op een goedkopere stal waar meer van haar leeftijdsgenoten staan en laat ze zo maar haar kunsten ontwikkelen.
Misschien wil ze wel springen of endurance rijden ipv dressuur.

Voor 250 euro zou ik zelf wel een pony kopen voor mijn kids (die ik niet heb)

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: Wat te vragen aan een bijrijder? NPRS pony z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:27

Waarom moeten mensen betalen voor een verzorg paard? Jij doet toch klusjes voor de eigenaar en traint ook nog eens het paard. De bijrijder zou daar voor juist betaald moeten worden. Omgekeerde wereld dit.

Als jij je paard bij een 'profesional' stalt, moet jij diegene betalen. Als een 'amateur' hetzelfde doet moet die jou betalen. Dat klopt niet..

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:29

Hier in een veel minder dure regio vragen ze het stalgeld (circa 300 per maand). Ik hoor er nooit iemand over. Dan deel je het paard ook nog met de eigenaar en mag het niet verplaatst worden. Dan staat het paard ook gewoon volpension

Wil je niet dat je leerpaard verkocht wordt dan koop je er zelf maar 1.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:35

Petpa schreef:
Gezien de locatie waar de pony staat acht ik de kans reëel dat er iemand bereid is 250 euro te betalen.


Meer dan zeker dat het lukt. Hier vragen ze veel meer en de regio is ook nog veel goedkoper. Ze staan nog net niet in de rij om te mogen bijrijden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:36

Horsy83 schreef:
Hier in een veel minder dure regio vragen ze het stalgeld (circa 300 per maand). Ik hoor er nooit iemand over. Dan deel je het paard ook nog met de eigenaar en mag het niet verplaatst worden. Dan staat het paard ook gewoon volpension

Wil je niet dat je leerpaard verkocht wordt dan koop je er zelf maar 1.

Ben heel benieuwd waar dat dan is, want dat is zelfs hier niet gebruikelijk en dat zijn de stallingsprijzen uit de OP wel.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:36

Ik vind dat je er zeker een vergoeding voor mag vragen.
Bijrijder krijgt een goed opgeleide pony tot haar beschikking op een luxe stal vlak bij het strand, waar ze veel mee mag.
Ik zou iets minder dan de helft van het stalgeld vragen, 150-175 per maand.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:39

Wit87 schreef:
We hebben iemand die voor niks de pony op hoger nivo houdt een echt ervaren ruiter die het gewoon ontzettend leuk vind met onze pony om hem even uit te dagen, het gaat nu echt om een meisje van 10 die 3 dagen in de week een ' eigen pony' wil en ook interesse in wedstrijden heeft dus zelf met de trailer naar wedstrijden zal gaan.



Okay een ruiter die de pony op niveau houdt en 2 jonge meisjes die hobbelen.

Een 10- jarig meisje zou van mij niet zonder toezicht van ouders mogen rijden en buitenrit is helemaal
No-go
Maar ik zou haar verplichten les te nemen, bijdrage leveren aan de ijzers, alle wedstrijden en verrvoer zelf laten regelen en betalen.
Als jullie verder goed in de slappe was zitten het zo laten anders een kleine vergoeding van 75-100€
Want als ze gaat les bij manege moet ze ook betalen.

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:44

upendo schreef:
Dat symbolische blabla, sorry hoor..

TS betaalt dik 500 euro aan stalgeld.
Bijrijdster hoeft niks te doen, kan naar het strand en het bos, mag wedstrijden rijden...

Ik zou inzetten op 150/200 euro eigenlijk.

Als je op de manege een pony rijdt in de les ben je ook 17,50/20 euro per les kwijt.
Reken maar uit. En dat is in de bak hobbelen, zonder mogelijkheid een sprintje te kunnen trekken op het strand of wedstrijden te rijden.


Nou precies dit! Iedereen met zijn symbolische bla bla. Laat dat meisje een eigen paard aanschaffen, onderhouden en stallen. Dan is ze de hoofdprijs kwijt. Nu kan het zo en vind ik niet meer dan vanzelfsprekend dat ze er zo'n 150-200,- in de maand voor geeft.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:52

Rosebud schreef:
upendo schreef:
Dat symbolische blabla, sorry hoor..

TS betaalt dik 500 euro aan stalgeld.
Bijrijdster hoeft niks te doen, kan naar het strand en het bos, mag wedstrijden rijden...

Ik zou inzetten op 150/200 euro eigenlijk.

Als je op de manege een pony rijdt in de les ben je ook 17,50/20 euro per les kwijt.
Reken maar uit. En dat is in de bak hobbelen, zonder mogelijkheid een sprintje te kunnen trekken op het strand of wedstrijden te rijden.


Nou precies dit! Iedereen met zijn symbolische bla bla. Laat dat meisje een eigen paard aanschaffen, onderhouden en stallen. Dan is ze de hoofdprijs kwijt. Nu kan het zo en vind ik niet meer dan vanzelfsprekend dat ze er zo'n 150-200,- in de maand voor geeft.

Nou nog 50 euro erbij doen dan pas je precies in het plaatje van TS *\o/*

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:02

Er zijn na het doorlezen van alle pagina's 2 hele duidelijke meningen die redelijk gelijk verdeeld lijken.
- Prima om flink mee te betalen want een eigen kost ook veel, naar rato dagen ten opzichte van het stalgeld etc.
- Niks/symbolisch ivm win-win/dienst/zonder bijrijder red je het zelf niet

Dus: voor beide constructies zal vast een passend iemand te vinden zijn.

De 250 van TS verbaast me echt helemaal niks gezien de opzet van haar openingspost. Meer een lease constructie ivm de hoge stallingskosten en niveau van de pony dan een bijrijder/verzorger.

Waarbij, iemand eerder al opmerkte: ik ook van mening ben dat de leaser bij een dergelijk bedrag meer rechten heeft. Leasen bij een manege heb je ook recht op je dagen.
Het is maar wat je als eigenaar zelf wil.