Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:27

_Penotti schreef:
Wat een onzekere ruiters zie ik hier voorbij komen zeg.
Allemaal schrik dat ze het niet goed genoeg doen als de eigenaar er bij is.

Ik heb vroeger altijd verzorgpaarden gehad waar de eigenaar ook aanwezig was omdat deze er meerdere had.
Maar nooit het idee gehad bekeken te worden.
Als de eigenaar je niet goed vind laat hij je niet komen denk ik dan maar.
Dus als je wel mag blijven komen zul je ook wel goed genoeg bevonden worden en word het tjd het los te laten dat je je bekeken voelt :j

Er zit denk ik ook echt wel verschil tussen als de eigenaar op een ander paard gaat rijden en dat de eigenaar op een krukje naast de bak zit.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:30

Die eigenaar was dan nooit zelf aan het rijden. De meeste plaatsen waar ik reed deed de eigenaar zelf niet. Van die hobby handelaren.
Soms inderdaad op een stoel erbij, andere keer hindernissen aan het bouwen, een andere keer in de buurt wat anders aan het doen. Ook wel niet in de buurt, maar meestal wel.
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 19-06-20 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:33

Maar het is toch het paard van de eigenaar en die bepaalt. Of gaat het hier om mensen die betalen om te mogen rijden? Dan heb je meer rechten.

Sizzle

Berichten: 35698
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:36

Als je gewoon bij iemand op z‘n erf bent vind ik dat absoluut geen vergelijk met iedere keer specifiek moeten afspreken wanneer je samen voor 1 paard naar stal kan komen. Het kan ook nog eens gewoon zo zijn dat je rijtechnisch een super match treft waarmee je persoonlijk niet bepaald vriendinnen zult worden. Wat is dan belangrijker? De kwaliteit van het rijden/verzorgen of het koffie leuten?

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:36

Hier ook een onzekere bijrijder, die het overigens super getroffen heeft en een fantastisch leuk paard mag rijden waarvan de eigenaar mij ontzettend veel gunt. Ik word bij veel zaken betrokken en ben dus vaak op stal als de da, tandarts, etc. Op stal is, ook ga ik mee naar de kliniek. Maar verder vind ik het heerlijk om zelf met paardlief aan de gang te gaan. Ik zou nooit zeggen dat ik niet samen wil met zijn eigenaar, maar elke week hoefy van mij niet. Zoals meerderen hier vind ik de rust en ontspanning belangrijk. Ik ben best introvert en de rust is voor mij zo belangrijk om niet overprikkeld te raken.


Wil niet zeggen dat het af en toe gezellig is om samen te gaan, maar ik maak het mezelf soms erg lastig. Ik wil het zo graag goed doen, dat ik gemakkelijk gefrustreerd raak als het even niet gaat zoals ik graag wil. En helaas leg ik mijzelf meer druk op als meneer zijn eigenaar er is. Ik weet dat het niet nodig is, want ik heb het echt getroffen, maar probeer je hart maar eens te overtuigen van wat je hoofd weet.

Wel kijk ik er straks naar uit dat als beide paarden onder het zadel zijn, samen de heide en de trail onveilig te maken! :D

Overigens is de eigenaar er de eerste paar keer zeker bij geweest, vond dat zelf prettig omdat ik paard nog niet kende. We lessen bij dezelfde instructeur, was ook de afspraak en dit vind ik zelf ook erg fijn.

Edit: Raar dat je erbij wilt zijn vind ik niet. En met regelmaat samen afspreken zullen een aantal bijrijders alleen maar gezellig vinden. Ik denk dat je de juiste persoon niet gevonden hebt, hoop voor jou, TS, dat die binnenkort op je pad komt!
Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 19-06-20 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:39

Dat je in het begin meekijkt of er 'n klik is en het paard op een voor jou acceptabele manier gereden wordt vind ik normaal. Maar dat je daarna ook echt elke keer erbij wil zijn, daar zou ik ook op afhaken.
Omgaan met een paard doe je toch graag zelfstandig zonder dat iemand op je vingers kijkt. Gewoon lekker op de afgesproken dag het paard kunnen pakken en er een paar uur het bos mee in kunnen gaan.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:42

Ik vind het zeker niet raar. Ik snapt dat je gaat twijfelen over je vraag, als er zoveel afhaken nadat je aangeeft er bij te willen zijn.

Ik ben enkele maanden geleden begonnen met mijn verzorg- en bijrijdpaard. De eigenaresse was er de eerste keren bij en ook de eerste drie keer naar buiten. Nou vond zij het allemaal spannender dan ik (:+), maar ze vertelde veel over het paard en dat vond ik erg prettig. Nu ga ik in goed vertrouwen zelf naar het paard toe en ben ik vrij om te doen wat ik wil. Af en toe komt ze op stal even buurten, maar dat is alleen maar gezellig. Als ze er elke keer bij is zou ik zelf wel weer storend gaan vinden, puur omdat ik ook graag voor mijn rust even wil poetsen en tutten en dan dat prutsmuts aan je hoofd.. :=

Ik vind juist ook een klik tussen eigenaar en bijrijder/verzorger ook heel belangrijk. Dan is de kans op een langetermijn succes alleen maar groter. :) Maar wel een balans tussen de bijrijder zelfstandig aan de slag te latten gaan en af en toe te komen kijken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:53

Het is zeker niet raar, zeker niet als ze nieuw binnen komen.
Zelfs logisch toch gezien je zelf verantwoordelijk bent.

Toen ik mijn paard onder mijn hoede kreeg had ik 2 dames die ik al kende.
Ben er in het begin wel bij geweest zodat we allemaal wisten hoe het zat.

De 1 is zo zelfstandig die doet haar ding en als er iets is dan laat ze direct iets weten.
Kent mij inmiddels allang en is heel wijs genoeg eventuele keuzes te maken als ik echt niet bereikbaar ben.
Die komt dus alleen.

De andere is wat minder zelfstandig maar mag ook alles alleen doen.
Die apt wat vaker met vragen maar dat heb ik liever dan niks horen zeg ik altijd

Vertrouw ze beiden volledig
Ze vinden het beide ook gezellig als ik eventueel wel tegelijk kom of met hun ga.
Tenminste dat zeggen ze :')
Nooit moeilijk over gedaan en soms vinden ze het ook fijn zodat ik mee kan kijken.

Helaas moet ik zelf veel werken om het paard te onderhouden dus helaas niet zoveel tijd :')

Het scheelt ook wel dat ik een wat oudere ervaren merrie heb die geen stap verkeerd zal zetten

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:02

Als eigenaar vind ik dit helemaal niet raar. Ik zou ook graag willen weten wat er met mijn pony en mijn spullen gebeurt. Ik zou als eigenaar juist afknappen op mensen die me na een aantal keer samen gaan het liefst zien wieberen. Als je geen rekening wilt houden met een eigenaar, dan kun je beter kijken of een eigen paard een optie is. En ja, ik heb ook aan de andere kant gestaan als verzorger. Vond het juist altijd wel leuk als de eigenaresse erbij was. Maar uiteindelijk wilde ik toch iets 100% voor mezelf en dat wordt een verzorgpaard nooit.

Met mijn pony hebben ook wel eens andere mensen dingen gedaan en/of gereden als ik er niet bij was. Maar dat waren allemaal mensen die ik al kende en die zelf ook eigen paarden hebben/hadden. Dat vind ik toch anders. Met een "vreemde" zou ik dit ook moeilijker kunnen loslaten hoor.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:05

Het gaat er helemaal niet om wat wij Raar of niet raar vinden. Het is jouw paard dus jij bepaalt de regels. De bijrijder kan dat raar vinden en afhaken. Dat wel.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:24

Het is jouw paard, dus jij mag beslissen hoe je het als eigenaar wil vorm geven maar als bijrijder/verzorger zou ik er niet voor kiezen. Ik rijd en verzorg paarden ook voor mijn ontspanning. Als ik een hele lange werkdag heb gehad, heb ik niet altijd zin om nog veel te kletsen. Je wilt soms gewoon even lekker keutelen, genieten van het paardje en de band die je hebt met het paard en je hoofd leeg maken. Ik zou er niet aan moeten denken dat de eigenaresse dan continu over m’n schouder meekijkt.

Dat betekent overigens niet dat ik nooit wat met de eigenaresse samen doe, dat vind ik ook leuk en zou ook wekelijks voor kunnen komen. Maar er moet ook ruimte zijn om je eigen ding te doen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:35

Ik heb - voordat ik een eigen paard had - jaren lang een verzorg paard gehad.
Eerste paar keer was de eigenaresse erbij om me wegwijs te maken, wat over haar manier van omgang met de paarden bijbrengen, verzorging, rijden etc te leren.
Op een gegeven moment vertrouwde ze me alleen bij de paarden.
Heb kilometers buitenritten gemaakt met haar paard en pony.
Heb er veel van geleerd, zowel als ze er bij was, maar ook als ik alleen was!
Nadat ik een eigenpaard kocht, kwam ik er nog steeds. Om te helpen met voeren en verzorgen. En mocht gebruik maken van haar rijbak. Ik liet altijd alles weer netjes achter.
En natuurlijk ging er wel eens iets mis, maar dat gebeurd.
We hebben na 15 jaar nog steeds goed contact.
Het paard wat mijn verzorg paard was is nu 33! En is zelfs ons bruidspaard geweest! (11 jaar geleden).

Nu heb ik zelf paardjes en ook verzorgsters.
Ik heb ze wegwijs gemaakt, mijn regels, do’s en don’ts vertelt en ze mogen nu ook alleen met ze bezig.
Ik vertrouw ze daarin.
En er is ook wel eens wat mis gegaan, dat vertellen ze dan eerlijk. En hebben ze van geleerd. Net als ik dat vroeger had met mijn verzorg paardjes :D

Voor mijn verzorgpaard hoefde ik niet te betalen, ik hielp met voeren, vegen, stallen etc.
En dat geldt nu ook voor mijn verzorgers.
Ze hoeven niets te betalen, maar als het nodig is helpen ze in de verzorging :D

Gini
Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:41

_Penotti schreef:
Wat een onzekere ruiters zie ik hier voorbij komen zeg.
Allemaal schrik dat ze het niet goed genoeg doen als de eigenaar er bij is.


Het heeft niets met schrik of onzekerheid te maken, maar met zelfstandigheid. Vroeger ging je ook aan het handje mee met je ouders naar de supermarkt. Dat doe je nu ook niet meer. En mijn baas moet ook niet constant in mijn kantoor staan om gezellig te kletsen en constant aanwezig te zijn, ook al bedoelt die het goed.

Je betaalt een bepaald bedrag om een paard te rijden en te verzorgen alsof het het jouwe is. Dat wilt niet zeggen dat je de eigenaar van het paard altijd uit the picture wilt hebben, want uiteraard kan het hartstikke gezellig samen zijn, maar dat wilt wel zeggen dat je zelfstandig aan de slag wilt gaan met dat paard. Dat is het unique selling point van een bijrijdpaard. Enkel onder toezicht met een paard aan de slag mogen bestaat namelijk in een veel goedkopere vorm: de manege.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 12:47

Gini schreef:
Je betaalt een bepaald bedrag om een paard te rijden en te verzorgen alsof het het jouwe is. Dat wilt niet zeggen dat je de eigenaar van het paard altijd uit the picture wilt hebben, want uiteraard kan het hartstikke gezellig samen zijn, maar dat wilt wel zeggen dat je zelfstandig aan de slag wilt gaan met dat paard. Dat is het unique selling point van een bijrijdpaard. Enkel onder toezicht met een paard aan de slag mogen bestaat namelijk in een veel goedkopere vorm: de manege.

Bij mij hoeven mensen niet te betalen (net zoals bij vele anderen), dus hier betaald men niet om zelf te mogen doen en laten wat ze willen.
Daarnaast.. ook betaal je wel dan nog heb je je te houden aan de afspraken die er gemaakt zijn.

Citaat:
Dat is het unique selling point van een bijrijdpaard.

Nee dat is het niet.. als je wat meer wilt dan neem je een leasepaard.. maar dan alsnog wil dat niet zeggen dat je alles mag doen wat je wilt.

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:58

Goldwynn schreef:
Hier ook een onzekere bijrijder, die het overigens super getroffen heeft en een fantastisch leuk paard mag rijden waarvan de eigenaar mij ontzettend veel gunt. Ik word bij veel zaken betrokken en ben dus vaak op stal als de da, tandarts, etc. Op stal is, ook ga ik mee naar de kliniek. Maar verder vind ik het heerlijk om zelf met paardlief aan de gang te gaan. Ik zou nooit zeggen dat ik niet samen wil met zijn eigenaar, maar elke week hoefy van mij niet. Zoals meerderen hier vind ik de rust en ontspanning belangrijk. Ik ben best introvert en de rust is voor mij zo belangrijk om niet overprikkeld te raken.


Wil niet zeggen dat het af en toe gezellig is om samen te gaan, maar ik maak het mezelf soms erg lastig. Ik wil het zo graag goed doen, dat ik gemakkelijk gefrustreerd raak als het even niet gaat zoals ik graag wil. En helaas leg ik mijzelf meer druk op als meneer zijn eigenaar er is. Ik weet dat het niet nodig is, want ik heb het echt getroffen, maar probeer je hart maar eens te overtuigen van wat je hoofd weet.


Ben jij mij? :D

Ik heb een fantastische eigenaar, en een geweldig bijrijd/verzorgpaard. Soms zie ik eigenaar maanden niet, als paard in de kreukels ligt soms meerdere keren per dag. Beide is oke, we kunnen het goed met elkaar vinden. Ik ben een dikke 10 jaar geleden bij dit paard gekomen, dus toen was de eigenaar (en mijn moeder) er altijd bij. Na een maand of 2, 3 was ik er alleen of met mijn moeder, tenzij ik les kreeg van eigenaar. Maar ook ik word onzeker van eigenaars aanwezigheid. Ik ga anders rijden, het moet dan ineens allemaal perfect ofzo. Ik kom ook bij paardlief voor mijn eigen ontspanning en als ik mij op mijn vingers gekeken voel ontspan ik niet. En paardlief spiegelt als een malle, dus dan loopt alles in de soep.

Ik zou dus ook afhaken voor een dergelijke constructie waarbij eigenaar altijd aanwezig is, en ik nooit een ochtend voor mij zelf heb op stal. Niet omdat ik iets te verbergen heb maar omdat dan voor mij de 'win' in een anders 'win-win' situatie verdwijnt. Overigens zou ik ook niet akkoord gaan met een omgekeerde situatie waarin eigenaar er nooit is. De eerste paar keren dat ik er ben wil ik toch wel even een gebruiksaanwijzing door kunnen nemen :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:08

Gini schreef:
_Penotti schreef:
Wat een onzekere ruiters zie ik hier voorbij komen zeg.
Allemaal schrik dat ze het niet goed genoeg doen als de eigenaar er bij is.


Het heeft niets met schrik of onzekerheid te maken, maar met zelfstandigheid. Vroeger ging je ook aan het handje mee met je ouders naar de supermarkt. Dat doe je nu ook niet meer. En mijn baas moet ook niet constant in mijn kantoor staan om gezellig te kletsen en constant aanwezig te zijn, ook al bedoelt die het goed.

Je betaalt een bepaald bedrag om een paard te rijden en te verzorgen alsof het het jouwe is. Dat wilt niet zeggen dat je de eigenaar van het paard altijd uit the picture wilt hebben, want uiteraard kan het hartstikke gezellig samen zijn, maar dat wilt wel zeggen dat je zelfstandig aan de slag wilt gaan met dat paard. Dat is het unique selling point van een bijrijdpaard. Enkel onder toezicht met een paard aan de slag mogen bestaat namelijk in een veel goedkopere vorm: de manege.

Ho, betaald?
dat is niet standaard.

En ik lees dit:

Citaat:
Ikzelf voel me dan zo bekeken en daar word ik dan onzeker van


Citaat:
Als iemand kijkt, zeker de eigenaar dan wordt ik altijd toch wat onzeker in mijn rijden.


Citaat:
maar daarna er alsnog bij zijn om en naar mij zitten kijken. Nee daar krijg ik de kriebels van


Citaat:
Als er altijd iemand bij staat, ik zou daar eerder nerveus van worden


Citaat:
maar vind het ook wel fijn om niet de hele tijd "op de vingers" gekeken te worden.
Dit doen ze natuurlijk niet echt, maar als ik ze tref op stal word ik wel erg onzeker of ik perongeluk iets fout doe etc.


Citaat:
Verder denk ik ook dat ik er onzeker van zou worden.


Daar straalt imo geen zelfstandigheid van uit, maar onzekerheid.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:22

Raar of niet raar, het is jouw paard dus jij bepaalt hoe het in zijn werk zal gaan.
Als je dat duidelijk aan geeft zal je wel merken of er wel of niet geinteresseerden zijn.

Sizzle

Berichten: 35698
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:27

Nala schreef:
Het gaat eigenlijk ook helemaal niet om controle of "helikopteren", maar gewoon dat ik toch iedere dag op stal ben (omdat ik dat wil, niet omdat ik dat moet) en graag ook zie hoe mijn paard met anderen werkt/op anderen reageert. En dan vind ik het best verdacht als iemand meteen begint te roepen dat de eigenaar er niet bij mag zijn >;)


Ik ben nog wel beniewd hoe je dat dan coordineert met de bijrijder. Pas jij je dan aan aan de tijden van de bijrijder of moet de bijrijder dan komen als jij tijd hebt?
Stel dat ik interesse zou hebben maar dan enkel savonds na 8 uur (ook in de winter) kom je dan toch in de kou kijken of zoek je dan liever een bijrijder die overdag tijd heeft?

Malbec
Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:51

Ik ben door een operatie een tijdje uit de running geweest. Daarvoor heb ik een 'bijrijder' (of een; beter-rijder) en zij is ongeveer net zo oud als ik ben. Zij rijdt mijn paard echter beter/zekerder dan ik het doe en ik zie dan ook echt hoe mijn paard is als je er 'gewoon' zeker op zit. Dit werkt dus heel motiverend.
Ondertussen rijden we haar samen. Zij eerst, daarna ik om 1) weer op te bouwen en 2) dingen van haar te leren.
Maar daarvoor ben ik er dus wel vaak bij als zij gaat, maar dit is wel in overleg gegaan en heb ik aangegeven waarom ik dat zou willen.

Plus, zoals hier boven aangegeven wordt; het is jouw paard, als jij er graag om welke reden dan ook bij wil zijn, is dat toch jouw goed recht?
Laatst bijgewerkt door Malbec op 19-06-20 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:51

Brainless schreef:
Citaat:
Dat is het unique selling point van een bijrijdpaard.

Nee dat is het niet.. als je wat meer wilt dan neem je een leasepaard.. maar dan alsnog wil dat niet zeggen dat je alles mag doen wat je wilt.


Dat is het echt wel hoor. Wanneer gaan mensen op zoek naar een bijrijdpaard? Wanneer ze voelen dat ze de manege aan het ontgroeien zijn en zich verder willen ontwikkelen, maar geen tijd, zin of financiën hebben voor een eigen paard. Een leasepaard is nog een verdere stap, waarbij je echt een paard huurt.

Dat jij jouw paard gratis aanbiedt, is fijn.

Gini
Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:55

_Penotti schreef:
Gini schreef:

Het heeft niets met schrik of onzekerheid te maken, maar met zelfstandigheid. Vroeger ging je ook aan het handje mee met je ouders naar de supermarkt. Dat doe je nu ook niet meer. En mijn baas moet ook niet constant in mijn kantoor staan om gezellig te kletsen en constant aanwezig te zijn, ook al bedoelt die het goed.

Je betaalt een bepaald bedrag om een paard te rijden en te verzorgen alsof het het jouwe is. Dat wilt niet zeggen dat je de eigenaar van het paard altijd uit the picture wilt hebben, want uiteraard kan het hartstikke gezellig samen zijn, maar dat wilt wel zeggen dat je zelfstandig aan de slag wilt gaan met dat paard. Dat is het unique selling point van een bijrijdpaard. Enkel onder toezicht met een paard aan de slag mogen bestaat namelijk in een veel goedkopere vorm: de manege.

Ho, betaald?
dat is niet standaard.

...[diverse quotes]...

Daar straalt imo geen zelfstandigheid van uit, maar onzekerheid.


Het is niet omdat je in een bepaalde situatie onzeker wordt, dat je een onzekere ruiter bent.
Ik weet niet wanneer jij precies iets standaard noemt, maar de meeste bijrijdpaarden zijn toch echt wel betalend (ofwel met geld ofwel met tijd/klusjes). Niet allemaal nee, dat klopt, maar om van een standaard te spreken heb je niet per sé een dekkingsgraad van 100% nodig.

Brainless

Berichten: 29742
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:57

Gini schreef:
Dat is het echt wel hoor. Wanneer gaan mensen op zoek naar een bijrijdpaard? Wanneer ze voelen dat ze de manege aan het ontgroeien zijn en zich verder willen ontwikkelen, maar geen tijd, zin of financiën hebben voor een eigen paard. Een leasepaard is nog een verdere stap, waarbij je echt een paard huurt.

Dat jij jouw paard gratis aanbiedt, is fijn.

Wat dan is het verschil dan tussen betalen voor een bijrijdpaard en betalen voor een leasepaard?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:59

Dat zal aan de omgeving liggen.
Hier ben je al blij dat je een ruiter kunt vinden, als die moet betalen gaat die wel naar die andere tig in de buurt.

Ja ik vind die ruiters wel onzeker, mijn mening.

De gedachte ik wil lekker kunnen knuffelen en tutten in rust kan ik wel wat mee.
Maar geen eigenaar want dat word ik onzeker, jammer vind ik dat. Vraag me dan oprecht af waarom.
Als de eigenaar je niet goed vond mocht je niet langer meer komen denk ik dan.

Gini
Berichten: 17918
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:59

Brainless schreef:
Gini schreef:
Dat is het echt wel hoor. Wanneer gaan mensen op zoek naar een bijrijdpaard? Wanneer ze voelen dat ze de manege aan het ontgroeien zijn en zich verder willen ontwikkelen, maar geen tijd, zin of financiën hebben voor een eigen paard. Een leasepaard is nog een verdere stap, waarbij je echt een paard huurt.

Dat jij jouw paard gratis aanbiedt, is fijn.

Wat dan is het verschil dan tussen betalen voor een bijrijdpaard en betalen voor een leasepaard?


Een leasepaard is in mijn ogen 'het huren van een paard bij een professioneel bedrijf'. Het is een contractuele overeenkomst. Vaak ben je de enige leaser of deel je het paard met 1 ander. Bij sommige bedrijven mag je het leasepaard zelfs verplaatsen naar een stal van keuze.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:01

Ik ben er alleen de eerste paar keer bij. Daarna zelf en hebben we app contact en kon ik af en toe even kijken hoe het gaat.

Denk dat veel mensen het niet continu willen inderdaad omdat je dan toch anders doet dan je zou willen. Of dat nou qua tijdsduur is of qua even rustig terug willen kunnen trekken.