Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:03

Ik heb niet alles gelezen. Maar als ik erbij zou willen zijn. Dan zou ik het paard aanbieden als rijpaard voor gevorderde ruiter. En aangeven dat je zelf de verzorging doet maar verwacht dat de ruiter wel helpt met de verzorging. Dan laat je daar al doorschemeren dat je erbij bent. Ik heb paarden gereden waar de eigenaren bij waren en paarden gereden die practisch volledig onder mijn zorg stonden waar ik dus altijd alleen was. En paarden gereden waar ik verplicht mee moest lessen. Maar vond het altijd wel prettig te weten waar ik aan toe was.

BeFunny

Berichten: 10508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:10

opisop_shop schreef:
Ik ben er alleen de eerste paar keer bij. Daarna zelf en hebben we app contact en kon ik af en toe even kijken hoe het gaat.

Denk dat veel mensen het niet continu willen inderdaad omdat je dan toch anders doet dan je zou willen. Of dat nou qua tijdsduur is of qua even rustig terug willen kunnen trekken.


Nou ik heb ook eens een paard gereden en verzorgt van iemand die tijdelijk fisiek het zelf niet kon (wel langdurig) en die vond het wel heel erg leuk om bij haar paard te zijn en om te zien hoe ze het deed. Ik werd verder volledig vrij gelaten en ze hielp mee waar kon. Ik heb daar nooit moeite mee gehad. Wat ze o.a wel kon was met ons naar het Amsterdamse bos bijv met trailer. Dan kon ik nog eens ergens anders rijden. Dan in de omgeving van de stal. Het kan een voordeel zijn. Dan moet het wel ook een beetje klikken met de eigenaar. Als ik zou kijken voor een bijrijd/verzorgpaard waar dat niet duidelijk is en iemand zou er dan mee komen dan zou ik denken dat die persoon mij niet zou vertrouwen. Maar als dat gewoon duidelijk is dan Ou ik daar oog geen probleem mee hebben.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:50

Ik vind het ook niet raar ik ben er ook altijd bij geweest. Niet omdat ik hun niet vertrouwde maar doordat ik mijn zadel niet op stal liet liggen (niet aan huis, een eigen stukje wei gehad). Dus we spraken altijd een tijd af, tenzij de bijrijdster een eigen passend zadel had.
Mocht het qua tijd eens een keer niet uitkomen dan bracht mijn man of mijn kinderen het zadel even naar stal. En gingen daarna weer weg.
Meestal was ik in stal bezig maar hadden ze hulp nodig dan was ik in de buurt. Of reed met een ander paard mee.

De laatste bijrijdster die ik heb gehad, had een jong paard gekocht waar ze nog niks mee kon doen. Ze wou graag weer rijden, wat meer vertrouwen in zichzelf met paarden krijgen. Ik mocht op dat moment door fysieke problemen niet rijden. Vanaf het eerste moment dat zij op het paard is gaan rijden heb ik eigenlijk alleen haar maar geholpen met aanwijzingen. Ze was hartstikke onzeker, ze had verteld dat ze M1 had gereden, maar kon nog geen volte rijden of fatsoenlijk aandraven, eigenlijk kon ze niet fatsoenlijk zitten of op het juiste been lichtrijden..
Vond ik op dat moment ook geen probleem zij wou graag leren en nam mijn aanwijzingen graag ter harte, en ik vond het leuk om op een andere manier met mijn paard bezig te zijn.

Eelmo

Berichten: 2930
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:56

_Penotti schreef:
Dat zal aan de omgeving liggen.
Hier ben je al blij dat je een ruiter kunt vinden, als die moet betalen gaat die wel naar die andere tig in de buurt.

Ja ik vind die ruiters wel onzeker, mijn mening.

De gedachte ik wil lekker kunnen knuffelen en tutten in rust kan ik wel wat mee.
Maar geen eigenaar want dat word ik onzeker, jammer vind ik dat. Vraag me dan oprecht af waarom.
Als de eigenaar je niet goed vond mocht je niet langer meer komen denk ik dan.


Dat zit voor mij echt in de aard van het beestje :) Heeft verder ook niets met zelfstandigheid te maken. Ik kan dat paard prima rijden als er niemand kijkt. Als ik me bekeken voel schiet ik in de stress. Dat is gewoon een stukje prestatiedrang/faalangst van mijzelf. Ik heb dat ook met andere dingen (schoolwerk, begeleide krachttraining, mijn moeder die me leert haken :+ ), niet alleen als ik aan het rijden ben en de eigenaar staat er naast. Dus ja, ik als persoon ben onzeker. Maar dat wil niet zeggen dat ik een onzekere ruiter ben.

En natuurlijk heb je gelijk: als ik niet goed genoeg was, zou ik niet op dat paard mogen stappen. Dat is een hele rationele gedachte, maar ratio en gevoel gaan soms nog al tegen elkaar in :)

Niemand van ons 'onzekere ruiters' zegt dat de eigenaar er nooit bij mag zijn. Maar zoals sommige eigenaren hier het gelijk zien als "die houdt iets achter/is niet te vertrouwen" kan het voor ons bijrijders voelen als "die vertrouwt ons niet met het paard" als we nooit alleen gelaten worden.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:06

Ik bedoel ook niet dat je onzekere ruiter bent tegenover het paard, maar echt tegenover de eigenaar.
Je zal het paard vast prima rijden. :j

Ja ik ben iemand die erg op ratio leeft denk ik.
Dat merk ik wel vaker.

Ik vind het ook niet terecht als de eigenaren dan meteen denken die houd iets achter, dat vind ik dan net zo goed een onzekere eigenaar.

Ik ben er dus meestal wel bij als de bijrijder hier rijd.
Ik heb ze aan huis staan dus hoef niet speciaal naar stal.
De bijrijder appt hier van te voren, heeft geen vaste dagen, dat is niet van mij uit zo maar vanuit de bijrijder.
Ik zorg dan dat de poort open is en ook de kast.
Ik ben ook wel eens niet thuis en app dan terug, ik ben er niet maar je weet hem te vinden :P
Maar heel vaak krijg ik dan terug, dan kom ik wel een andere keer. Dat kan dus ook :)

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:40

Maar dan rijdt je bijrijder alleen maar?

Ik kon het vroeger bijvoorbeeld heel leuk vinden om uren te tutten met een paard of zelfs maar in de wei wat te zitten of wat te grondwerken. Als het een eis is van de eigenaar om er continu bij te zijn, zou ik me bezwaard voelen om dergelijke "nutteloze" dingen te doen en zou het contact met het paard zich beperken tot borsteltje eroverheen, opzadelen, rijden, afzadelen, naverzorging en doei.

En wat is erbij zijn? Een eigenaar die zijn paarden aan huis heeft en dus altijd wel op het erf aan het klussen/rondlopen is of vanuit de keuken zicht heeft op zijn grond is iets anders dan een eigenaar met 1 paardje in volpension.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:43

TS, in hoeverre wil je erbij zijn? Wil je graag samen paard pakken, poetsen, rijden, afzadelen? Of zou je op lange termijn gewoon 'in de buurt' willen zijn maar je bijrijder wel af en toe zijn/haar ding durven laten doen?

Als je echt áltijd bij elke stap erbij wilt zijn: dat zou voor mij als bijrijder een no-go zijn. Ik wil een band met het dier dat ik rij kunnen opbouwen, en als er altijd iemand direct naast mij staat lukt mij dat niet. Dat zou voor mij dus een reden zijn om jouw aanbod af te wijzen. Maar als je je bijrijder iets meer vrijheid durft te geven, door wel in de buurt te zijn maar soms andere klusjes te doen, of door soms pas te komen als je bijrijder gaat rijden, zou ik het een mooi aanbod vinden. Zo doe ik het bij één van mijn huidige bijrijpaarden ook. Ik heb mijn momentje met het paard en kan vervolgens gezellig met de eigenaar kletsen en word geholpen bij het rijden. Voor ons beide ideaal :)


Nog een kleine toevoeging: als jij er wel altijd elke stap bij wilt zijn is dat je goed recht! Jij bent de eigenaar, het is een verantwoordelijkheid die je neemt door iemand anders erbij te betrekken, dus jij moet doen waar jij je goed bij voelt :) Het enige is dat dat kan betekenen dat je misschien iets langer moet zoeken voor je iemand vindt die bij jullie past.
Laatst bijgewerkt door xIrlijn op 19-06-20 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:44

Ze komt om te rijden, te longeren om te tutten, net waar ze zin in heeft.
En hoe lang ze daar mee bezig is vult ze ook zelf in.

Meestal ben ik er wel echt bij.
Heb ik energie genoeg doe ik wat met het andere paard.
Soms zit ik er ook bij wat te kletsen.
En ja kan ook aan het eten koken zijn.

Ik begrijp dat het anders is dan 1 paard in pension, al zijn er ook delen wel gelijk.
Gini schreef:
Maar dan rijdt je bijrijder alleen maar?

Ik kon het vroeger bijvoorbeeld heel leuk vinden om uren te tutten met een paard of zelfs maar in de wei wat te zitten of wat te grondwerken. Als het een eis is van de eigenaar om er continu bij te zijn, zou ik me bezwaard voelen om dergelijke "nutteloze" dingen te doen en zou het contact met het paard zich beperken tot borsteltje eroverheen, opzadelen, rijden, afzadelen, naverzorging en doei.

En wat is erbij zijn? Een eigenaar die zijn paarden aan huis heeft en dus altijd wel op het erf aan het klussen/rondlopen is of vanuit de keuken zicht heeft op zijn grond is iets anders dan een eigenaar met 1 paardje in volpension.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:54

_Penotti schreef:
Ze komt om te rijden, te longeren om te tutten, net waar ze zin in heeft.
En hoe lang ze daar mee bezig is vult ze ook zelf in.

Meestal ben ik er wel echt bij.
Heb ik energie genoeg doe ik wat met het andere paard.
Soms zit ik er ook bij wat te kletsen.
En ja kan ook aan het eten koken zijn.

Ik begrijp dat het anders is dan 1 paard in pension, al zijn er ook delen wel gelijk.
Gini schreef:
Maar dan rijdt je bijrijder alleen maar?

Ik kon het vroeger bijvoorbeeld heel leuk vinden om uren te tutten met een paard of zelfs maar in de wei wat te zitten of wat te grondwerken. Als het een eis is van de eigenaar om er continu bij te zijn, zou ik me bezwaard voelen om dergelijke "nutteloze" dingen te doen en zou het contact met het paard zich beperken tot borsteltje eroverheen, opzadelen, rijden, afzadelen, naverzorging en doei.

En wat is erbij zijn? Een eigenaar die zijn paarden aan huis heeft en dus altijd wel op het erf aan het klussen/rondlopen is of vanuit de keuken zicht heeft op zijn grond is iets anders dan een eigenaar met 1 paardje in volpension.


Dat zei ik bijvoorbeeld ook. Als je meerdere paarden hebt of ze staan aan huis is het anders. Op pension waar je niks hoeft te doen en dus continu erbij bent zou ik niet prettig vinden, tenzij je echt een vriendin zoekt om samen paard mee te doen. Ik zou daar niet voor kiezen en snap dus wel dat ts daar afwijzende reactie op krijgt. Zij reageert op advertenties van mensen die een verzamelaar of bijrijdpaard zoeken. Bij iemand thuis de ene keer samen, de andere keer rijden terwijl e ander wat klusjes doet en geen verplichting tot echt altijd alles samen,maar wel de mogelijkheid, prima.

Ik zou ook problemen hebben dat je dan eigenlijk altijd af moet spreken. Als jij een dag vrij hebt maar eigenaar moet werken kan je niet overdag lekker gaan rijden of tutten, of juist tussen de buien door. Natuurlijk spreek je in het begin samen af om elkaar en het paard te leren kennen, maar daarna zou ik toch ook zelf aan de slag willen op eigen tijd.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:56

Ik zit nu helaas hele dagen thuis dus kan ze er altijd wel in en weet ik dat ze komt en ik ben er niet laat ik de poort open.
Een vorige bijrijder toen ik werkte had de sleutel van de poort en kast.
Met wisselende diensten was er toch ook vaak bij.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:01

_Penotti schreef:
Ik zit nu helaas hele dagen thuis dus kan ze er altijd wel in en weet ik dat ze komt en ik ben er niet laat ik de poort open.
Een vorige bijrijder toen ik werkte had de sleutel van de poort en kast.
Met wisselende diensten was er toch ook vaak bij.


TS heeft echter haar paard in pension, dat vind ik echt totaal niet vergelijkbaar. Ik heb altijd bij mensen thuis gereden, logisch dat er dan vaak iemand is.
Als ik naar stal ga dan combineer ik dat vaak met boodschappen en andere zaken die ik met de auto moet doen. Dan zou ik er echt niet gezelliger op worden als het uitloopt in de winkel of waar dan ook en dan weet je dat de eigenaar al op je zit te wachten, al dan niet in de regen of bij -5. Dat is pure toegevoegde regelstress op een al volle werkweek.
Ik heb ook een hekel aan stallen met sluitingstijden om die reden, ik kan echt niet garanderen dat ik altijd op dezelfde tijd ben. Op zondag ben ik bijv vaak om etenstijd, daar zit de eigenaar waarschijnlijk dan ook niet op te wachten.

Nu heb ik wel zelf een paard, maar eigenlijk zoek ik ook nog iets om bij te rijden omdat mijn paard pas net 4 is en ik wat meer handigheid wil houden. Ik ben toen ook gestoten op eigenaren die van je verlangen dat je specifiek op donderdag overdag komt of zo, die wilden dan dat je altijd naar buiten ging. Lijkt me heerlijk als je die vrijheid hebt, maar ik werk gewoon op donderdag overdag :+
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 19-06-20 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:05

Of de eigenaar daar niet op zit te wachten zul je aan ts moeten vragen natuurlijk :)

IK weet niet of het verschil immens groot is, die dingen die jij opnoemt zijn zeker een punt.
Maar ik lees ook veel ik word er onzeker van.
Dan maakt het niet uit waar het paard staat gestald.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:10

Ik ben er zelden bij als mijn paard door mijn 'bijrijder' gereden wordt. Vertrouw haar volledig, en de reden dat ze haar rijdt is onder andere juist zodat ik tijd over houdt voor mijn andere paard. En werk. En sociaal leven. En vriendje :+ Nou kende ik haar al een hele tijd voor ze mijn paard ging rijden, misschien scheelt dat ook wel?

In het geval van TS zou ik het wel al in de advertentie al bij zetten, wat je intenties en verwachtingen zijn. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen erop zit te wachten om 'samen' een paard te doen. Paard is denk ik voor veel mensen ook echt een stukje 'me time', dus om lekker echt met jou en een paard op de wereld te zijn. Maar mogelijk dat er inderdaad ook wel mensen zijn die niet zozeer puur voor het rijden gaan maar wel echt voor het gezellig samen een paard doen :j

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:58

_Penotti schreef:
Ze komt om te rijden, te longeren om te tutten, net waar ze zin in heeft.
En hoe lang ze daar mee bezig is vult ze ook zelf in.

Meestal ben ik er wel echt bij.
Heb ik energie genoeg doe ik wat met het andere paard.
Soms zit ik er ook bij wat te kletsen.
En ja kan ook aan het eten koken zijn.


Ik kan me daar dus echt geen voorstelling bij maken wat je dan doet als je niet iets anders aan het doen bent. :+ Sta je dan bv. echt tegen een muurtje geleund te kijken hoe je bijrijder een uur lang met jouw paard aan het tutten is?

Ach, er is ook geen juist en fout in deze. Als eigenaar en bijrijder overeenkomen, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet ok is. Maar TS vraagt of het raar is dat mensen afhaken als de eigenaar erbij wilt zijn en dan is mijn antwoord 'nee, dat is niet raar, ik snap wel dat mensen juist bij hun hobby geen onnodig geregel en gepraat willen.'

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:21

TS klinkt eerder alsof ze het gezelschap wel leuk vindt. Het gaat haar om de bijrijder, niet zozeer om voordelen rondom het paard. Dat is een ander soort deal dan in de meeste gevallen. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen, die met een andere intentie dan dat komen (een band opbouwen met een paard, lekker in je eentje onthaasten, noem maar op) dan afhaken. En sommigen zullen het juist wel leuk vinden.

Nu ben ik eigenaar, heb 2 paarden aan huis. Met mijn bijrijder was ik er soms bij en soms niet. Ik denk dat als je je er teveel mee bemoeit, dat in de weg staat van de band en uiteindelijk de binding die iemand ervaart. Als je iemand voldoende ruimte geeft, gaat het meer eigen voelen en heb je een grotere kans dat diegene langer blijft (= goed voor je paard). Maar binnen grenzen natuurlijk. Je moet wel op één lijn zitten samen en daar kan je maar op één manier achter komen natuurlijk.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:17

Gini schreef:
Ik kan me daar dus echt geen voorstelling bij maken wat je dan doet als je niet iets anders aan het doen bent. :+ Sta je dan bv. echt tegen een muurtje geleund te kijken hoe je bijrijder een uur lang met jouw paard aan het tutten is?

Ach, er is ook geen juist en fout in deze. Als eigenaar en bijrijder overeenkomen, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet ok is. Maar TS vraagt of het raar is dat mensen afhaken als de eigenaar erbij wilt zijn en dan is mijn antwoord 'nee, dat is niet raar, ik snap wel dat mensen juist bij hun hobby geen onnodig geregel en gepraat willen.'

Muurtje zou kunnen, maar een stoel is gemakkelijker :D

En kijken is dan gewoon kletsen over van alles en nog niks :+

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:29

Maar voor de eigenaren die gezellig kletsen, doe je dat dan ook tijdens het rijden?

Ik was vandaag met mijn man naar stal. Ik heb gepoetst, man was elders. Hij ging met Paard naar de longeercirkel om te werken, ik blijf dan toch meestal uit de buurt, kan ik Paard ook niet afleiden met mijn aanwezigheid.
Nou hebben wij ook wel een beetje raar paard misschien, maar die eist echt zijn aandacht wel op. Poetsen en tegelijk uitgebreid kletsen kan wel, maar no way dat ie dan braaf stil blijft staan en zijn aandacht bij mij heeft. En terecht, ik ben dan toch ook niet met mijn hoofd bij hem..

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:30

Citaat:
Maar voor de eigenaren die gezellig kletsen, doe je dat dan ook tijdens het rijden?

Ik niet.

Rijden we samen dan wel in stap, maar niet als we serieuzer gaan rijden.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:37

_Penotti schreef:
Gini schreef:
Ik kan me daar dus echt geen voorstelling bij maken wat je dan doet als je niet iets anders aan het doen bent. :+ Sta je dan bv. echt tegen een muurtje geleund te kijken hoe je bijrijder een uur lang met jouw paard aan het tutten is?

Ach, er is ook geen juist en fout in deze. Als eigenaar en bijrijder overeenkomen, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet ok is. Maar TS vraagt of het raar is dat mensen afhaken als de eigenaar erbij wilt zijn en dan is mijn antwoord 'nee, dat is niet raar, ik snap wel dat mensen juist bij hun hobby geen onnodig geregel en gepraat willen.'

Muurtje zou kunnen, maar een stoel is gemakkelijker :D

En kijken is dan gewoon kletsen over van alles en nog niks :+


Maar ik zou er dus echt niet elke dag op zitten de wachten dat iemand met mij komt staan kletsen als ik mijn/een paard aan het doen ben, laat me gewoon met rust :') Maar vooral, laat mij lekker bezig zijn met het paard waar ik voor kom. Een gezellig gesprek af en toe, leuk! Maar dat hoeft echt niet elke keer...

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 20:48

Dan geef je dat toch aan? Geen probleem hoor.

Ik heb hier een jonger meisje gehad, die nam dan haar paardenvriendin mee (met toestemming van mij) daar ging ik dan ook niet bij zitten.
Laat die lekker samen maar rommelen.
Hield ze wel met rijden in de gaten, waren tenslotte pas 15.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:06

Maar als iemand niet wilt praten, ga je er dan gewoon stil bijzitten of 'blijf je dan ook weg'?

Met kinderen onder de 18 vind ik een heel ander verhaal, daar snap ik heel goed dat je een oogje in het zeil houdt!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:08

Dan zou ik uiteraard weg blijven.

Maar mijn bijrijder vind het kletsen ook gezellig.
Anders zou ik dat denk ik vanzelf ook minder doen, dat voel je toch wel aan.

Als ik niet thuis ben en zeg je weet hem te staan, ik laat de poort/kast wel open, komt ze meestal ook niet maar een andere keer.

Dus ik heb denk ik de bijrijder die ts ook zoekt.
Ben overigens ook erg blij met haar, is echt een top meid en we klikken inderdaad goed.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:27

Ik zou zo geen zin hebben om elke keer verplicht sociaal te moeten gaan doen met de eigenaar van m’n bijrijdpaard.

Ik kom ook voor m’n ontspanning naar m’n paard, en dan zou ik dus elke keer de tijd dat ik kom moeten afstemmen, en als ik er ben verplicht gezellig moeten doen.

Er vast iemand voor te vinden, maar onder die voorwaarden zou ik geen bijrijder willen zijn. Wil niet zeggen dat het raar is, maar in ieder geval niets voor mij.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:34

_Penotti schreef:
Dat zal aan de omgeving liggen.
Hier ben je al blij dat je een ruiter kunt vinden, als die moet betalen gaat die wel naar die andere tig in de buurt.

Ja ik vind die ruiters wel onzeker, mijn mening.

De gedachte ik wil lekker kunnen knuffelen en tutten in rust kan ik wel wat mee.
Maar geen eigenaar want dat word ik onzeker, jammer vind ik dat. Vraag me dan oprecht af waarom.
Als de eigenaar je niet goed vond mocht je niet langer meer komen denk ik dan.

Ik ben inderdaad onzeker. Niet over hoe ik met het paard om ga en hoe ik rij, maar wel over de omgang met mensen. Ik rij paard zodat ik mij even niet met mensen bezig hoef te houden. Vaak heb ik al het gevoel dat mensen commentaar op mij hebben als ze even naar mij kijken. Dit is iets waar ik mee aan het werk ben, maar zeker niet iets wat in korte tijd opgelost gaat worden.
Als ik een bijrijdpaard zou zoeken zou ik dus het liefste eentje hebben waar de eigenaar niet mee komt. Een keer per twee weken zou ik een goede tijd vinden om even mee te kijken. En dat ook andersom. Gewoon af en toe bij elkaar kijken en samen wat dingen doen vind ik echt wel leuk.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:03

Nala schreef:
Het is ook niet bedoeld als creepy zitten kijken vanuit een hoekje hé _O-

Maar gewoon gezellig kletsen, samen van de pony en de natuur genieten.


Zoek je dan een bijrijder of een vriendin?