Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Als eigenaar bij verzorg/bijrijdster zijn, raar?

 

anjali schreef
Ik bedoel ook dat ze er vanalles mee gaan doen wat zij willen en niet wat de eigenaar wil.Bijv. er anderen op laten rijden.Op een andere manier toiletteren.Zich bemoeien met zadelkeuze,en dan de eigenaar proberen te dwingen een ander zadel te kopen.Heb ik allemaal zelf meegemaakt en meer!


Ik snap wat je wil zeggen. Ik had uitdrukkelijk gezegd dat ik niet wilde mennen met mijn shet, omdat hij chronisch hoefbevangen is, zie ik haar reageren op een advertentie waarin een mentuig aangeboden wordt voor haar, mijn dus, shet. En zo zijn er op die 2 jaar wel meer zaken voorgevallen.
Heb dit wel doorgesproken met mijn huidige verzorgster en haar moeder toen ze hier voor het eerst kwamen en duidelijke afspraken gemaakt. We zijn nu een jaar verder en ik heb echt geleerd om haar los te laten. Maar ik zat er de eerste weken toch echt altijd met mijn neus bovenop.

Vandaar dat ik ook begrip heb voor eigenaars die de nood hebben om er steeds bij te zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 11:39 



 
Profiel   

De slechte verzorgers verpesten het voor de goede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 14:00 



 
Profiel   

Ik denk dat er zeker mensen zijn die het heel gezellig vinden!

Paardje wat ik voor het corona gebeuren reed, kwam ik ooit alleen, maar de eigenaar was ook vaak op stal. Het was dan ook wel bij haar aan huis. Maar aanwezig zijn op stal vind ik anders dan altijd bekeken worden tijdens het rijden en opzadelen etc. Zij reed vaak zelf ook een paard terwijl ik reed en als ze wel keek gaf ze me les, zodat ik er ook echt iets van leerde. Ik ben toch blij dat ik ook vrijheid kreeg, met duidelijke afspraken. Ik ben zelf 16 en kan begrijpen dat je het als eigenaar spannend vind om een "Jong" meisje alleen te laten met je paard, maar ik denk dat ook ik zou afhaken wanneer de eigenaar overal bij wil zijn, omdat ik enorm geniet van de "alleen het paard en ik" momentjes, lekker tutten en knuffelen en dan lekker samen rijden. Als ik iets niet weet, vraag ik het netjes, ik doe nooit dingen zonder toestemming, dus ik zou daar dan ook graag een beetje vrijheid in hebben:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 14:27 



 
Profiel   

Zoals altijd, is dit ook een kwestie van duidelijk communiceren wat je wilt, kortom een duidelijke advertentie maken of duidelijk mondeling uitleggen wat je wilt zodat degene met wie je praat of die je advertentie leest, weet wat de verwachtingen zijn en daar zijn/haar keuze op kan baseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 14:34 



 
Profiel   

Ik denk dat dit er ook aan kan liggen op welke manier je er bij bent.
Ik heb voor een van mijn paarden ook een bijrijder, de eerste keren ben ik hier bij geweest, maar aangezien ik meerdere paarden heb ben ik veel op stal. Als zij er is kom ik af en toe kijken hoe het gaat, maar laat haar verder met rust tenzij ze me op zoekt. En tuurlijk vraag ik achteraf hoe het ging, maar ga haar niet constant op de vingers kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 14:47 



 
Profiel   

Eelmo schreef
Maar dat is mijn inziens een andere discussie. Is het raar dat verzorgers/bijrijders afhaken als de eigenaar er ALTIJD bij blijft? Nee. Heb je je als verzorger/bijrijder te houden aan de afspraken die je maakt met de eigenaar, los van of die eigenaar aanwezig is als je met het paard bezig bent? Ja, natuurlijk!


Inderdaad, uiteraard is het niet de bedoeling dat je dingen gaat doen die tegen de afspraak in zijn.
Als dat de reden is om er als eigenaar bij te blijven, dan gaat het dus inderdaad over wantrouwen en willen controleren en niet over 'het is zo gezellig om lekker te kletsen'. :) In dat geval zou ik niet alleen weglopen van die eigenaar, maar ik zou dat dan ook nog een stevig tempo doen. :D Ik omring me liever met mensen die mij vertrouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 16:18 



 
Profiel   

Op zich is het niet raar maar het hangt er een beetje vanaf op welke manier. Iemand die altijd met mij meekijkt zou ik misschien ook niet zo'n zin in hebben. De eigenaresse van mijn verzorgpaardje is denk ik de helft van de tijd dat ik er ben ook op stal. Maargoed ze heeft nog 5 andere paarden dus dan is het niet dat ze continu kijkt of aanwezig is bij wat ik doe. Wel komt ze regelmatig eens kijken als ik les heb want dat vindt ze wel leuk, om te zien hoe we vooruit gaan. Dan gaat ze wel in een stoeltje langs de bak zitten haha. En ik rijd ook veel buiten dus dan gaat ze soms mee op 1 van de andere paarden maar ik ga ook vaak alleen of met een stalgenootje. Ik hoef ook nooit te laten weten wanneer ik kom, mag komen wanneer ik wil. Als ze er niet was als ik ben geweest, stuur ik wel een appje met wat ik heb gedaan met het paard of bijzonderheden. Als ze er wel is, zitten we vaak ook nog een poos te kletsen of drinken we nog wat als alles klaar is. Dit vind ik persoonlijk een erg prettige constructie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-20 17:05 



 
Profiel   

Nala heeft er vanaf vandaag drie "bijrijdsters" bij. Een super aardige moeder met twee dochters, die Nala helemaal geweldig vinden, en het lijkt wederzijds. Zij rijden en lessen vooral in de bak, ter afwisseling voor Nala. Ze vinden het absoluut niet erg dat ik er bij ben, ze vinden het juist leuk en praten mij nog net niet de oren van m'n hoofd af (normaal doe ik dat juist bij anderen). "even kennismaken" duurde dus uiteindelijk 5 uur _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 18:34 



 
Profiel   

Nou eind goed al goed met 4 blije mensen en een blij paard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 18:43 



 
Profiel   

Dat klinkt inderdaad heel gezellig.
Heel veel plezier allemaal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-20 19:08 



 
Profiel   

Goedendag ik ben zins kort aan het zoeken naar een verzorg paard bent u nog steeds op zoek ik heb al 8 jaar ervaring met dressuur en springen het meest dressuur laat het graag even weten of u nog een bijrijdster zoekt. En waar zit het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 08:12 



 
Profiel   

ilayla12 schreef
Goedendag ik ben zins kort aan het zoeken naar een verzorg paard bent u nog steeds op zoek ik heb al 8 jaar ervaring met dressuur en springen het meest dressuur laat het graag even weten of u nog een bijrijdster zoekt. En waar zit het?


Ik ben inmiddels voorzien, bij de bokt markt heb je misschien meer geluk

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-20 08:39 



 
Profiel   

Nala schreef
Nala heeft er vanaf vandaag drie "bijrijdsters" bij. Een super aardige moeder met twee dochters, die Nala helemaal geweldig vinden, en het lijkt wederzijds. Zij rijden en lessen vooral in de bak, ter afwisseling voor Nala. Ze vinden het absoluut niet erg dat ik er bij ben, ze vinden het juist leuk en praten mij nog net niet de oren van m'n hoofd af (normaal doe ik dat juist bij anderen). "even kennismaken" duurde dus uiteindelijk 5 uur _O-

[ [url=m/lYlzWq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk om te lezen! Ik zou het ook helemaal niet raar vinden als de eigenaar erbij wilt juist gezellig! Heb zelf een verzorgpaard waar ik 1x de week alleen heenga toch met de eigenaresse erbij is het toch gezelliger
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 18:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen