Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 19:22

Hoi allemaal, ik ben al even op zoek naar een verzorgpaard. ik weet niet of lease al wat voor me is? ik heb om een vzpaard al in alle facebookgroepen iets geplaatst, en briefjes opgehangen. alleen bereik ik mijn doel daar niet echt mee, omdat ik niks kan vinden. Mijn doel is om zo veel mogelijk te doen, mijn ouders te laten weten dat ik verantwoordelijkheid heb en dan (over een paar jaar) een paard te kopen. dus: verzorgen, leasen, kopen. hoe hebben jullie dit gedaan? hebben jullie een idee over hoe ik een vzpony kan vinden en of lease een goed idee is?
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:06

Ik persoonlijk sta best open voor meiden onder de 18, dat maakt me niet uit, maar 5 jaar op een manege rijden, dan ben je niet handig genoeg voor mijn paard. Maar wie weet, heeft iemand anders wel een geschikt paard en geeft je een kans :)

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 23:08

Avalanche81 schreef:
Ik persoonlijk sta best open voor meiden onder de 18, dat maakt me niet uit, maar 5 jaar op een manege rijden, dan ben je niet handig genoeg voor mijn paard. Maar wie weet, heeft iemand anders wel een geschikt paard en geeft je een kans :)


snap ik.
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:13

Mja, het beste is een goed opgeleid, ouder paard kopen (zo van rond de 16 jaar) en privelessen nemen. Of een wat ouder verzorgpaard, en privelessen nemen.
Desnoods neem je priveles op de manege, met een goed manegepaard, maar met groepsles ga je niet heel veel verder komen, tenzij de les heel klein is en er heel veel aandacht is voor individuele ruiters.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 23:15

Avalanche81 schreef:
Mja, het beste is een goed opgeleid, ouder paard kopen (zo van rond de 16 jaar) en privelessen nemen. Of een wat ouder verzorgpaard, en privelessen nemen.
Desnoods neem je priveles op de manege, met een goed manegepaard, maar met groepsles ga je niet heel veel verder komen, tenzij de les heel klein is en er heel veel aandacht is voor individuele ruiters.


paard kopen gaat helaas op het moment niet.
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:36

Wat je kan proberen is een stal zoeken waar ze bv wel uitmesthulp kunnen gebruiken. Misschien geen manege, maar bv een pensionstal.
In ruil voor een paard verzorgen en hier war begeleiding bij krijgen?

Want dan leer je het meest, als iemand je af en toe tips kan geven over wat er nog beter kan.

Je kan bv eens een oproepje plaatsen op een paardengroep in jouw regio.
De stal waar ik sta heeft regelmatig stagiaires die ontzettend veel kunnen leren en ook les krijgen. Ik geef zelf namelijk liever een uur les dan dat ik een uur poepschep. Dus de verzorger/stagair doet de stalklussen, en een deel van de beloning kan dan les zijn.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 10:26

goed idee! ga ik zeker proberen! heb al een stal in mijn hoofd....

Roos_h

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-03-20
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:29

Bij mij werkte het vooral heel goed om mezelf kenbaar te maken op een pensionstal. Toen ik 9/10 was ging ik een shetlander verzorgen samen met mijn beste vriendin (beste tijd van m'n leven gehad haha). We hadden hem gevonden op marktplaats. Toen wij daar een beetje te groot voor werden gingen we de welshpony verzorgen die op dezelfde stal stond. Zo hebben we 2 jaar met de welsh en de shet buitenritten gemaakt, heel veel gepoetst, geleerd over de verzorging, gewandeld en alternatieve manieren van het omgaan met paarden ontdekt. Supertof en vervolgens heb je al een stuk meer kennis over hoe en wat met een paard.

Toen ik 12 was heb ik een briefje opgehangen op een andere pensionstal met meer paarden en kreeg toen de een verzorgpaard die de beste leermeester is geweest voor mij. Ze was al 25, hoefde niks meer, maar ik mocht lekker met haar tutten en af en toe lekker rijden, de duinen in. Toen mensen op die stal mij eenmaal kenden en wisten hoe ik was, werd het ook makkelijker om op diezelfde stal een verzorgpaard te krijgen. Tot mijn 17e heb ik daar verschillende paardjes verzorgd en echt superveel mogen leren! Nu ben ik 19 en heb ik sinds 3 maanden mijn eigen lieve knappe pony! Dream come true :D

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Hoe vind je een verzorg/leasepaard en is lease iets voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:37

Ik heb eerst 6 jaar manege gereden, leuke tijd gehad maar het laatste jaar eigenlijk weinig echt geleert.

In de laatste 2 manege jaren ben ik een shet gaan verzorgen daarvan heb ik heel veel geleerd, zonder te rijden.
Meer over gedrag en verzorging wat net zo, als niet belangrijker, belangrijk is.

Daarna heb ik een leasepony gehad, in het begin was dit heel pittig, ik had bijna nooit zonder les gereden en nooit een dier wat echt leefde (wel andere dieren dan van de manege maar wel allemaal braaf).
dit is met veel geduld en les goed gekomen.

Dus ik zou zeggen zoek een brave verzorg/leasepony en neem les van een echt goede instructeur.

Bij mij is het zo gegaan dat ik nu een eigen paard heb omdat mijn ouders zagen dat ik er klaar voor was :) .