Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 334 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

 
Profiel   

Hey bokkers,

Ik zoek nu al een tijdje iemand die het leuk vindt om met mijn merrie in de bak aan de slag te gaan.
De eerste keer vond ik vrij snel hele leuke mensen die misschien wel wat te lief waren, maar het ging goed. Helaas hadden zij al snel geen tijd meer, de reistijd was toch wat te veel helaas.

Nu zoek ik dus opnieuw en ik heb er al bijna geen zin meer in... -O-

Een kleine greep uit de reacties:

"Oh, staat ze buiten op de wei?! Ah bah nee, dan laat maar, dan moet ik poetsen" 8)7

"Dat is wel 10 minuten lopen vanaf het station hoor, dat is me echt te ver!"

"Wat ben jij een vieze fatshaming bitch, je paard kan makkelijk ook mij met mijn maatje 44 dragen hoor!" (Ik heb een pony met een super korte rug, en een zadel waar ik met mijn maat 36-38 perfect in pas. Hoe haal je het in je hoofd om zo tegen iemand te praten die je een leuke kans aan wil bieden).

"Moet je er altijd bij zijn?! Dat wil ik echt niet hoor. Nee ik wil alleen met het paard bezig kunnen!" (Ik ga er echt niet op 2cm naast staan, maar ze staat afgelegen op een stal waar vaak niemand is. Veiligheid gaat voor, paarden blijven onvoorspelbaar)

"Ik MOET wel ook springen hé! En ik wil op wedstrijd! Anders ga ik mijn tijd niet verdoen aan die knol!" :wow:


Kan iemand mij weer goede hoop geven dat het ook wél normaal kan? _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:25 



 
Profiel   

Het is dat ik te ver weg woon. Maar een paard in de wei is toch normaal? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:29 



 
Profiel   

Kom hier veel zoekertjes tegen van verzorgerz of bijrijders die de meest belachelijke eisen hebben voor de eiggenaars en paarden.
Schrik er zelf van.

Was vroeger al blij als je mocht helpen mesten en poetsen.
Nu willen ze eigenlijk alleen rijden en er betaald voor krijgen maar je moet dan wel op een 5* stal staan :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:29 



 
Profiel   

Huh wow wat is dat serieus? :wow:
Wauw wat een lef! Ik zou echt met m'n bek vol tanden staan als ik zo'n reactie kreeg en geen goud dat zo'n persoon mijn paard in handen krijgt. :n

Bizar joh?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:32 



 
Profiel   

Mijn verzorger. Die is dagelijks op stal voor haar eigen paard, maar kan er niet meer mee rijden. Neemt zelf graag lessen met die van mij.

Geeft hem iedere avond een worteltje en krabbelt de hoeven uit. Krijg minimaal één keer per week wel een berichtje met iets als ‘ sorry, ik heb hem maar heel kort kunnen poetsen. Moest echt weg.’ Op dagen dat ze hem niet eens hoeft te verzorgen. Ze borstelt hem dus dagelijks. Haalt hem nog een extra keer uit de stal etc etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:32 



 
Profiel   

Ik heb vooral het gevoel dat de balans de andere kant op begint te komen. Voorheen stonden er drommen meiden te wachten om je paard te verzorgen. Als eigenaar had je het voor het uitzoeken.
Langzamerhand merk je dat je als bijrijder juist keuze begint te krijgen uit verschillende paarden. En dat betekend dus dat de bijrijder ook eisen kan gaan stellen...


wat niet wegneemt dat een reactie zoals de derde die je gehad hebt niet kan natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:33 



 

Huh, echt met die woorden joh? Bizar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:33 



 
Profiel   

Leo schreef
Huh wow wat is dat serieus? :wow:
Wauw wat een lef! Ik zou echt met m'n bek vol tanden staan als ik zo'n reactie kreeg en geen goud dat zo'n persoon mijn paard in handen krijgt. :n

Bizar joh?!


Ja, dat was helaas helemaal serieus...

Of mensen die hun 5 jarige dochter aanbieden als bijrijdster die "echt al in de gevorderden lessen rijdt!" Ehhh... Nee. Gewoon nee. Als er duidelijk in de advertentie staat "sterke en dominante pony".

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:37 



 
Profiel   

Hahaha te gek voor woorden!
Al heb ik zelf ook wel advertenties zien voorbij komen met ‘ik wil een groot zwart paard maar iets anders is misschien ook nog wel goed’

Wat ik wel merk is dat eigenaars ook vaak heel hoge eisen stellen en dan denk ik ook wel vaak van ‘degene die daar op reageert als bijrijder moet toch koekoek zijn’. Bvb zowel stal moeten mesten als een bijdrage betalen. Laatste zelfs nog 100 euro bijdrage+mesten voor een stalling zonder piste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:38 



 
Profiel   

Ja dat klopt Poekkie. Maar dat is hier echt niet het geval...

Ik zal even de tekst kopiëren (puur voor het idee, dus ik hoop dat het mag van de modjes):

Voor mijn lieve maar zeer sterke en dominante merrie zoek ik iemand die het leuk vindt om met haar in de bak aan de slag te gaan.

Ik ben zelf meer een buitenritten ruiter, maar gun het mijn pony wel om ook die bak-basis te hebben. Ze vindt het echter ook niet zo leuk, dus het is zeker geen push-button-pony.

Eisen:
Sterk in je schoenen staan
Door durven pakken (niet gewelddadig maar ook niet zomaar toegeven)
Niet erg vinden dat ik altijd er bij zal zijn
Max 1.70m, 65 kg, en broekmaat 38 (ivm zadel)

Mogelijkheden:
Buitenrijden
Grondwerk
Bakwerk
Vrijspringen
Knuffelen

Ik vraag geen bijdrage, maar een keer een zak wortels of de hoefsmid betalen zou natuurlijk lief zijn, en er hoeven geen klusjes gedaan te worden (behalve uiteraard schoonmaken wat je gebruikt hebt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:42 



 
Profiel   

oh wauw serieus :\

Dat iemand 10 min lopen te ver vindt, of ook graag alleen aan de slag wil, dat kan ik nog begrijpen. Maar de andere reacties.... dat gaat natuurlijk nergens over...

Ik kom van een andere planeet ofzo, ik maak dit soort reacties gelukkig niet mee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:44 



 
Profiel   

maar als je er altijd bij kan zijn, dan kan je hem toch ook zelf verzorgen?

Ik zou als verzorger ook wel wat vrijheid willen (na bewezen te hebben dat het goed gaat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:45 



 
Profiel   

juval schreef
maar als je er altijd bij kan zijn, dan kan je hem toch ook zelf verzorgen?

Ik zou als verzorger ook wel wat vrijheid willen (na bewezen te hebben dat het goed gaat).


Ja dat klopt inderdaad. Maar ik wil dat mijn pony ook wat gymnastiek in de bak meekrijgt, en daarvoor krijg ik haar niet gemotiveerd (omdat ik er zelf ook 0 motivatie voor heb). Ik wil er echter bij zijn omdat ik het a heel interessant vind om te zien, b wil weten wat er precies gebeurt (vooral omdat ze zo sterk en dominant uit de hoek kan komen), en c omdat ze dus zoals al in de op staat op een afgelegen stal staat waar niet altijd iemand is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:48 



 
Profiel   

Ik vind dat je niks raars vraagt. Maar mij persoonlijk zou het wel wat afschrikken dat je er altijd bij wil zijn. Dan zou ik het gevoel krijgen dat je als bijrijder altijd op de vingers wordt gekeken. Bovendien lijkt het me qua karakter van je pony wel wat lastiger om iemand te vinden. Maar ik vind de reacties die je hebt gehad wel erg bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:48 



 
Profiel   

Vreemd, maar wel makkelijker om kaf van koren te scheiden toch?
Ik zie juist steeds meer bizarre oproepjes van eigenaren op FB voorbij komen. Die een bijdrage willen van hun verzorger omdat ze met hun 3 jarige wat grondwerk mogen doen, stal mesten en voer klaarzetten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:49 



 
Profiel   

Dat is altijd al zo geweest ben ik bang.
Hoeveel meisjes ik nooit meer terug gezien heb als het 1x geregend had......en dan spreken we over 25 jaar geleden toen ik zelf ook nog verzorger was.

Maar was jij niet diegene die verwacht van de verzorger dat ze altijd met jou een vaste tijd afspreken? Dat zou ik er wel bijzetten hoor. Dan vallen namelijk veel voltijd werkende volwassenen waarschijnlijk al snel af.

Edit: ja dat was jij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:50 



 

Nala, heb je al les voor het bakwerk? Een goede instructeur kan jullie ook niet gemotiveerd maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:52 



 
Profiel   

dorientjuh schreef
Ik vind dat je niks raars vraagt. Maar mij persoonlijk zou het wel wat afschrikken dat je er altijd bij wil zijn. Dan zou ik het gevoel krijgen dat je als bijrijder altijd op de vingers wordt gekeken. Bovendien lijkt het me qua karakter van je pony wel wat lastiger om iemand te vinden. Maar ik vind de reacties die je hebt gehad wel erg bijzonder.


Ik snap dat dat inderdaad wat af kan schrikken, maar ik krijg er inderdaad ook twee soorten reacties op. Nummer een: leuk! Gezellig! (Okay, dit kan wat worden)
Nummer twee: Ehh controlfreak jakkes bah (next)

Haar karakter heeft echter nog niet zoveel mensen afgeschrikt, daar reageren nog steeds de meest absolute beginners op :')

Brokjes, dat hebben we geprobeerd inderdaad, helaas was dat niet de oplossing.


Laatst bijgewerkt door Nala op 24-08-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:52 



 
Profiel   

Nala schreef
Ja dat klopt Poekkie. Maar dat is hier echt niet het geval...

Ik zal even de tekst kopiëren (puur voor het idee, dus ik hoop dat het mag van de modjes):

Voor mijn lieve maar zeer sterke en dominante merrie zoek ik iemand die het leuk vindt om met haar in de bak aan de slag te gaan.

Ik ben zelf meer een buitenritten ruiter, maar gun het mijn pony wel om ook die bak-basis te hebben. Ze vindt het echter ook niet zo leuk, dus het is zeker geen push-button-pony.

Eisen:
Sterk in je schoenen staan
Door durven pakken (niet gewelddadig maar ook niet zomaar toegeven)
Niet erg vinden dat ik altijd er bij zal zijn
Max 1.70m, 65 kg, en broekmaat 38 (ivm zadel)

Mogelijkheden:
Buitenrijden
Grondwerk
Bakwerk
Vrijspringen
Knuffelen

Ik vraag geen bijdrage, maar een keer een zak wortels of de hoefsmid betalen zou natuurlijk lief zijn, en er hoeven geen klusjes gedaan te worden (behalve uiteraard schoonmaken wat je gebruikt hebt)

op dit soort advertenties zou ik graag reageren moet ik zeggen, ik vind het zelfs fijn als de eigenaresse erbij is. vooral in het begin. wanneer je het goed met de eigenaresse kan vinden is het heel leuk!
vind het ook gek dat een bijrijdster steeds meer eisen stelt.
als het paard groot genoeg is en je er een band mee hebt is het in mijn ogen toch al redelijk voldoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:53 



 
Profiel   

Je paard gymnastiseren kan je ook prima op buitenrit :j
Daar hoef je echt niet perse een bak voor te hebben.


Laatst bijgewerkt door Drico op 24-08-20 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:55 



 
Profiel   

De reacties uit de OP zijn natuurlijk belachelijk.

Maar misschien kan je het stukje over er bij zijn aanpassen naar:
ik ben zelf ook altijd op stal aanwezig als jij er bent ivm de afgelegen ligging, maar houdt mij op de achtergrond.

Want een bijrijdster die de minder leuke kant van het rijden (bakwerk) moet gaan doen en dan ook nog het idee heeft onder toezicht te staan, tja, dat is niet makkelijk te vinden.

Daarnaast zoek je iemand voor het bakwerk, maar bied je wel buitenritten ed aan. Geeft dat niet een scheef beeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:55 



 
Profiel   

Dit zijn echt wel euhm...bizarre reacties ja :wow: :D

Maar als je er toch altijd bij wil zijn, misschien moet je dan toch maar je tegenzin opzijzetten en zelf aan de slag gaan met af en toe wat dressuren als je denkt dat dit je paard ten goede komt ?
Een trainer kan je misschien voldoende gemotiveerd krijgen om dat af en toe op te pakken en uiteindelijk nog interessant te vinden ook :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:55 



 
Profiel   

Over dat er altijd bij zijn, in jouw vorige topic is dat uitgebreid besproken en waren er een hoop mensen die er ook van af zouden zien daardoor.

Verder snap ik die reactie van die ouders van het 'gevorderde meisje' wel. Als je geen verstand van paarden hebt en dochter zit in die les lees je in jouw advertentie nergens dat het niet slim is. Je vraagt geen minimum leeftijd of ervaring en die ouders denken dat hun dochter dus al aardig kan rijden. Kijk, wij snappen dat je geen meisje van 5 erop zet (misschien gaat dat wel onwijs goed, maar dat is geen bakwerk, maar hobbelen haha), maar mensen met weinig ervaring niet.

De andere reacties, waarom reageren ze dan :')

Kan je niet gewoon zelf gaan lessen met haar in de bak? Dan leer je én hoe je haar en jezelf gemotiveert houdt en heb je er meteen iets aan om haar goed door het lijf te laten lopen, ook op buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:56 



 
Profiel   

Ik denk dat je inderdaad veel meer ervaren maar drukke mensen daarmee kwijt bent. Niet vanwege de controle op zich maar als je zelf werkt in een niet standaard 9-5 baan en kinderen hebt dan kunnen hobbies vaak pas na 8 uur savonds of in iedergeval niet naar strak plan.
Ik ken een goede verzorger maar dat is een 38-jarige werkende arts met een baby en een kleuter. Die is rete betrouwbaar maar getimede afspraken kun je daarmee aardig vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 13:59 



 

Oh wauw dat is echt brutaal zeg :wow:

Ik ben inmiddels ook al dik n half jaar op zoek naar een bijrijder voor bij ons op stal. Ik ben daar zelf bijrijder van handelspaarden en we zoeken nog iemand erbij. Er mag zoveel gereden worden als ze willen maar in ruil voor 1 avondje stallen mesten in de 3 weken.

Ik vermeld er altijd bij dat het om een handelsstal gaat en de plaats waar het gevestigd is en dat het meestal absoluut geen manege paarden zijn.

Meestal krijg ik alsnog manegeruiters die dan reageren met dat ze zelf altijd op de moeilijkste paarden rijden. Oke prima laat maar komen. Gevolg dat ze het braafste paard hier nog niet aan het lopen krijgen of juist er bijna naast liggen doordat ze tegenstrijdige hulpen geven. Of dat ze na 3 keer rijden ineens een berichtje sturen dat het te ver is, ze toch maar 1 paard willen rijden, betaald willen krijgen of gewoon niet komen opdagen.

Zucht. *zoekt verder*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 334 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen