Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 14 [ 334 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Plaats een nieuw onderwerp

Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

 
Profiel   

Volgens mij is het meeste van TS haar insteek dat ze het gezellig vind om iemand erbij te hebben en het iemand gunt om ook te rijden. Meer voor de gezelligheid dan dat ze het doet omdat ze iemand nodig heeft zegmaar. Wilt diegene bak rijden is dat mooi meegenomen en kan ts lekker aan de bak rand zitten en kijken..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 14:52 



 
Profiel   

01San schreef
Volgens mij is het meeste van TS haar insteek dat ze het gezellig vind om iemand erbij te hebben en het iemand gunt om ook te rijden. Meer voor de gezelligheid dan dat ze het doet omdat ze iemand nodig heeft zegmaar. Wilt diegene bak rijden is dat mooi meegenomen en kan ts lekker aan de bak rand zitten en kijken..


Precies dit inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 15:07 



 
Profiel   

SVRL schreef
MightyMike schreef
Maar het is af en toe wel erg zwart wit, ik vind dat een paard zolang buiten moet staan of bitloos moet kunnen, maar er wordt niet gevraagd naar hoe het komt dat het wellicht niet zo is. Welzijn van het paard wordt in een aantal opmerkingen hier tussen neus en lippen door bijna veroordeeld, zeker mogen bijrijders wensen hebben, maar er lijkt weinig begrip af en toe voor zaken de andere kant op en komt idd veroordelend over, begrijp de reactie van SVRL heel goed.


Bedankt, toch iemand die begrijpt wat ik bedoel.

Mijn oude ruin bloeide helemaal open toen ik bitloos ging, wilde niet anders als bitloos met de jonge. Blijkt dat jonkie een heel gevoelige neus heeft, osteo vermoed dat ie ooit een trap gehad heeft. Ik ben ermee aan de slag om hem toch aan mijn side pull te laten wennen, ondertussen rijden we buiten nog wel met bit. Destijds ook netjes aangegeven waarom dit paard met bit gereden werd, waarop een bot antwoord terug kwam. Dan vind ik idd dat je als potentiƫle verzorgster veel eisen stelt.


Is het dan niet gewoon het botte antwoord dat not done is? Bot of onbeschoft zijn hoort gewoon niet, zelfs al heb je een andere visie ergens over.
Maar stel dat ik als verzorger/bijrijder een net en vriendelijk bericht had gestuurd met: "Dank je wel voor je aanbod, maar ik rijd liever altijd bitloos, dus ik denk niet dat ik dan de juiste persoon ben om je jonge paard bij te rijden." Had je me dan nog veeleisend gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 15:13 



 
Profiel   

Nala schreef
01San schreef
Volgens mij is het meeste van TS haar insteek dat ze het gezellig vind om iemand erbij te hebben en het iemand gunt om ook te rijden. Meer voor de gezelligheid dan dat ze het doet omdat ze iemand nodig heeft zegmaar. Wilt diegene bak rijden is dat mooi meegenomen en kan ts lekker aan de bak rand zitten en kijken..


Precies dit inderdaad


Je had wat reacties. Komen er al mensen kijken? :D
Bijrijdster moet wel lid worden van bokt natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 16:06 



 

@ Gini: aangezien het paard in zijn paddock bitloos gereden wordt en ik het doel heb om er ook bitloos mee buiten te gaan op termijn, vind ik het idd veel eisend om dan het geheel maar af te wijzen. Je kan het ook zien als een projectje en samen met mij ernaar toe werken dat bitloos buiten lukt. Paarden worden niet af geboren, er kruipt tijd en energie in om alles voor mekaar te krijgen.

Edit: toen ik vorig jaar op zoek was, was mijn paard 4,zadelmak, maar nog niet doorgereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 16:13 



 
Profiel   

imaudy schreef
Nala schreef

Precies dit inderdaad


Je had wat reacties. Komen er al mensen kijken? :D
Bijrijdster moet wel lid worden van bokt natuurlijk.


Er zijn al twee mensen komen kijken, bij de eerste was geen klik, bij de tweede wel. Ik laat toch de 2 anderen die nog gepland staan nog proberen, maar ik heb een heel goed gevoel bij de tweede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 19:11 



 
Profiel   

Klinkt goed Nala, de aanhouder wint!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 19:16 



 
Profiel   

Tof Nala!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-20 19:58 



 
Profiel   

Na het overlijden van mijn merrie ben ik ook gaan bijrijden. Eigenaar was er ook altijd bij omdat ik haar 2de paard reed. Vond het altijd super gezellig!

Samen rijden, kopje koffie en weer naar huis! Hoefde niks te betalen, mocht lessen en wedstrijdjes rijden. Les en wedstrijd betaalde ik zelf en kocht zo Nu en dan een zak voer. Ik moest toen zo nodig weer een eigen paard dus ben gestopt. Maar ik kan haar altijd bellen als ik raad nodig heb.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-20 01:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 14 [ 334 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen