Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:03

Dat is inderdaad een beetje een probleem ja, dat snap ik. En ik heb er expres geen minimum leeftijd bij gezet omdat je heel volwassen 'kinderen' hebt en volwassenen die er nog steeds niks van bakken... Dus daarom wil ik niet puur op leeftijd uitsluiten. Ook heb ik geen probleem met bijvoorbeeld een moeder-dochter duo.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:08

_lauraaa_ schreef:
Oh wauw dat is echt brutaal zeg :wow:

Ik ben inmiddels ook al dik n half jaar op zoek naar een bijrijder voor bij ons op stal. Ik ben daar zelf bijrijder van handelspaarden en we zoeken nog iemand erbij. Er mag zoveel gereden worden als ze willen maar in ruil voor 1 avondje stallen mesten in de 3 weken.

Ik vermeld er altijd bij dat het om een handelsstal gaat en de plaats waar het gevestigd is en dat het meestal absoluut geen manege paarden zijn.

Meestal krijg ik alsnog manegeruiters die dan reageren met dat ze zelf altijd op de moeilijkste paarden rijden. Oke prima laat maar komen. Gevolg dat ze het braafste paard hier nog niet aan het lopen krijgen of juist er bijna naast liggen doordat ze tegenstrijdige hulpen geven. Of dat ze na 3 keer rijden ineens een berichtje sturen dat het te ver is, ze toch maar 1 paard willen rijden, betaald willen krijgen of gewoon niet komen opdagen.

Zucht. *zoekt verder*


Dat vind ik ook wel een hele gekke situatie om eerlijk te zijn. Je rijdt handelspaarden waardoor die goed bereden en in goede conditie blijven en dus voor een meerprijs verkocht kunnen worden en dan moet je "betalen" door stallen te mesten? Natuurlijk krijg je dan alleen manegeruiters, ruiters die kunnen rijden en bij een handelaar paarden rijden doen dit als werk en worden betaald.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:11

Ik herinner me idd je topic over het wel/niet altijd bij zijn. Ik heb nu een eigen paard, maar als bijrijder zou ik ook nooit gereageerd hebben op een plek waar ze mij constant op de vingers zouden kijken. Van iemand die over de rand van de bak zit mee te gluren krijg ik Al echt de kriebels, en dan heb ik nog tegen niemand verantwoording af te leggen over mijn eigen paard.

Kan je er bvb niet van maken dat jij haar les geeft? Dan zie je ook alles maar voelt het toch anders. Of zoek een volwassene en spreek af dat ze na het rijden een berichtje stuurt. Dat is al veel minder beklemmend.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:13

Poekkie, zelf les geven ga ik niet doen ivm verzekering. Het 'altijd erbij zijn' gedeelte gaat niet veranderen, haha.

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:14

Ts kan mij jouw vorige topic ook nog herinneren.
Zou het voor jou niet handiger zijn om gewoon een ruiter of je instructeur te betalen om je paard in de bak te trainen?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:15

Nala schreef:
Poekkie, zelf les geven ga ik niet doen ivm verzekering. Het 'altijd erbij zijn' gedeelte gaat niet veranderen, haha.


Dat recht heb je :) veel succes met je zoektocht. Vrees dat het een moeilijke zal zijn, maar hopelijk loont het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:16

Gini schreef:
_lauraaa_ schreef:
Oh wauw dat is echt brutaal zeg :wow:

Ik ben inmiddels ook al dik n half jaar op zoek naar een bijrijder voor bij ons op stal. Ik ben daar zelf bijrijder van handelspaarden en we zoeken nog iemand erbij. Er mag zoveel gereden worden als ze willen maar in ruil voor 1 avondje stallen mesten in de 3 weken.

Ik vermeld er altijd bij dat het om een handelsstal gaat en de plaats waar het gevestigd is en dat het meestal absoluut geen manege paarden zijn.

Meestal krijg ik alsnog manegeruiters die dan reageren met dat ze zelf altijd op de moeilijkste paarden rijden. Oke prima laat maar komen. Gevolg dat ze het braafste paard hier nog niet aan het lopen krijgen of juist er bijna naast liggen doordat ze tegenstrijdige hulpen geven. Of dat ze na 3 keer rijden ineens een berichtje sturen dat het te ver is, ze toch maar 1 paard willen rijden, betaald willen krijgen of gewoon niet komen opdagen.

Zucht. *zoekt verder*


Dat vind ik ook wel een hele gekke situatie om eerlijk te zijn. Je rijdt handelspaarden waardoor die goed bereden en in goede conditie blijven en dus voor een meerprijs verkocht kunnen worden en dan moet je "betalen" door stallen te mesten? Natuurlijk krijg je dan alleen manegeruiters, ruiters die kunnen rijden en bij een handelaar paarden rijden doen dit als werk en worden betaald.

Nouja het is maar het hoe je het bekijkt. We zijn verder vrij in wat we doen. Dressuur, springen, buitenrit, longeren. Laatst op kosten van de eigenaar aan een wedstrijdje meegedaan, les nemen zonder kosten etc. Ik heb de kans om op verschillende paarden te rijden waaronder laatst een paard dat prix st georges heeft gelopen en ik heb daar nu inmiddels een van hun eigen paarden kunnen uitzoeken om als vast bijrijdpaard te rijden. Dus als je ervaring wil opdoen en je netwerk flink wil uitbreiden dan vragen ze echt niet veel!

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:17

cobiie schreef:
Ts kan mij jouw vorige topic ook nog herinneren.
Zou het voor jou niet handiger zijn om gewoon een ruiter of je instructeur te betalen om je paard in de bak te trainen?


Het idee was een leuke win/win situatie, ik heb een veelzijdiger getraind paard, en anderen hebben een leuk paardje waar ze iedere week mee kunnen werken ipv altijd wisselen op de manege. Blijkbaar komt dat alleen niet zo over.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:18

cobiie schreef:
Ts kan mij jouw vorige topic ook nog herinneren.
Zou het voor jou niet handiger zijn om gewoon een ruiter of je instructeur te betalen om je paard in de bak te trainen?


Dit lijkt mij, imo, geen verkeerde oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:19

Ik zou er geen problemen mee hebben als de eigenaar er constant bij is. Juist fijn om niet alleen te zijn en over dingen waar je in de training tegen aan loopt te kunnen sparren.

nowi
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:19

Wow wat brutaal zeg :(
Ik ben zelf ook een tijd op zoek geweest naar een verzorgpony. Ik hoorde van de eigenaren vaak dat ze ook zulke reacties kregen. Niet normaal gewoon. Er zitten ook wel 'normale' mensen tussen, maar meer van deze soort mensen. Echt heel jammer, hierdoor geven meer eigenaren de zoektocht op :n

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:19

En om al deze redenen doen wij dus NOOIT iemand via een advertentie als bijrijder op onze pony. Als we met vakantie gaan, helpt een van onze stalgenoten ons uit de brand. Bij voorkeur ook iemand met een eigen paard, geen manege ruiter (hoewel we zat zeer goede manege ruiters hebben). Maar eigen paarden mensen zullen niet zo snel een pony/paard van een ander "claimen" ze hebben er zelf een.

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:20

Whoow dat die reacties serieus zijn, het gore lef en de arrogantie.
Zou juist willen dat de eigenaar er de eerst paar keer bij is, die kent het paard het beste en je moet ook een klik hebben met de eigenaar lijkt mij.

Zelf ben ik onwijs dankbaar voor mijn verzorgpaard, super leuk ding en de eigenaresse is nu ook een goede vriendin geworden!

De eigenaresse heeft ook voor mij verzorgers/bijrijders gehad en heeft ook wel verhalen daarover.
Wat voor haar goed werkte is om het paard aan te bieden als echt verzorgpaard en als er een klik is dat er besproken kan worden om te rijden. Verzorgen is dan gratis en later misschien rijden kost wel een bijdrage.
Op die manier kreeg ze reacties van mensen die al graag komen om te poetsen/wandelen en niet mensen die gefocust zijn op het rijden.
Dan krijg je toch een ander soort paardenliefhebber die reageert.
Laatst bijgewerkt door XiiaaooNaa op 24-08-20 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MaybelM
Berichten: 104
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:21

_lauraaa_ schreef:
Oh wauw dat is echt brutaal zeg :wow:

Ik ben inmiddels ook al dik n half jaar op zoek naar een bijrijder voor bij ons op stal. Ik ben daar zelf bijrijder van handelspaarden en we zoeken nog iemand erbij. Er mag zoveel gereden worden als ze willen maar in ruil voor 1 avondje stallen mesten in de 3 weken.

Ik vermeld er altijd bij dat het om een handelsstal gaat en de plaats waar het gevestigd is en dat het meestal absoluut geen manege paarden zijn.

Meestal krijg ik alsnog manegeruiters die dan reageren met dat ze zelf altijd op de moeilijkste paarden rijden. Oke prima laat maar komen. Gevolg dat ze het braafste paard hier nog niet aan het lopen krijgen of juist er bijna naast liggen doordat ze tegenstrijdige hulpen geven. Of dat ze na 3 keer rijden ineens een berichtje sturen dat het te ver is, ze toch maar 1 paard willen rijden, betaald willen krijgen of gewoon niet komen opdagen.

Zucht. *zoekt verder*


Mag ik heel brutaal vragen waar het is? Hihi

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:22

XiiaaooNaa schreef:
Whoow dat die reacties serieus zijn, het gore lef en de arrogantie.

Zelf ben ik onwijs dankbaar voor mijn verzorgpaard, super leuk ding en de eigenaresse is nu ook een goede vriendin geworden!

De eigenaresse heeft ook voor mij verzorgers/bijrijders gehad en heeft ook wel verhalen daarover.
Wat voor haar goed werkte is om het paard aan te bieden als echt verzorgpaard en als er een klik is dat er besproken kan worden om te rijden. Verzorgen is dan gratis en later misschien rijden kost wel een bijdrage.
Op die manier kreeg ze reacties van mensen die al graag komen om te poetsen/wandelen en niet mensen die gefocust zijn op het rijden.
Dan krijg je toch een ander soort paardenliefhebber die reageert.


Goede tip inderdaad, al zoek ik natuurlijk wel ook juist wel iemand voor het rijden.

Sweetgirl1
Berichten: 4556
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:22

Ik heb een leuk verzorgpaardje nu al 1,5 jaar. op een boerderij bij de mensen aan huis. Soms lopen ze mee, kijken ze mee, geven je tips enz. Maar verder laten ze je gaan. Enorm leuke en lieve stal. Ik heb ooke en shetlander verzorgd, Ook een apart diertje, en die gene was er elke x bij en k stond er bij mocht niks doen. Ja sorry, Maar waarvoor heb je me dan denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:23

MaybelM schreef:
_lauraaa_ schreef:
Oh wauw dat is echt brutaal zeg :wow:

Ik ben inmiddels ook al dik n half jaar op zoek naar een bijrijder voor bij ons op stal. Ik ben daar zelf bijrijder van handelspaarden en we zoeken nog iemand erbij. Er mag zoveel gereden worden als ze willen maar in ruil voor 1 avondje stallen mesten in de 3 weken.

Ik vermeld er altijd bij dat het om een handelsstal gaat en de plaats waar het gevestigd is en dat het meestal absoluut geen manege paarden zijn.

Meestal krijg ik alsnog manegeruiters die dan reageren met dat ze zelf altijd op de moeilijkste paarden rijden. Oke prima laat maar komen. Gevolg dat ze het braafste paard hier nog niet aan het lopen krijgen of juist er bijna naast liggen doordat ze tegenstrijdige hulpen geven. Of dat ze na 3 keer rijden ineens een berichtje sturen dat het te ver is, ze toch maar 1 paard willen rijden, betaald willen krijgen of gewoon niet komen opdagen.

Zucht. *zoekt verder*


Mag ik heel brutaal vragen waar het is? Hihi
pb!

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:24

Ik zelf zou persoonlijk ook afhaken op het gedeelte, altijd er bij willen zijn.

De rest van je eisen vindt ik niet gek of apart.
Sommige reacties gaan dan weer nergens over.

Nou ben ik zelf ook een bijrijder geweest en ik heb toch ook wel een paar eisen. Maar dat komt omdat ik weet wat ik wil doen. Dat lijkt me ook niet perse slecht.

Ik doe graag aan eventing en wil daar ook wedstrijden in rijden.
Dan kom je op al een heel aardig eisen lijstje.
- Paard, vanwege 18+ leeftijd
- Eventing rijden mag en kan ook eerlijk naar het paard kijkende.
- Wedstrijden rijden mag.
- Zelfstandig met het paard op pad mogen. Ik ervaar het als onmogelijk om met een paard 4/5x in de week te trainen en dan altijd de eigenaar erbij te hebben.

Maar daar staat natuurlijk wel tegenover dat ik niet een manege ruiter ben en bereid ben om veel zelf te regelen en te betalen.

XiiaaooNaa

Berichten: 2866
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:25

Nala schreef:
Goede tip inderdaad, al zoek ik natuurlijk wel ook juist wel iemand voor het rijden.


Dat kan je uitleggen bij de 2e keer dat ze langskomen en er bij de 1e keer een klik ook met jou was.
Zo trek je heel ander en serieuzer volk denk ik. :)

Succes!! Hopelijk vind je een leuke bijrijder!!

Whupp

Berichten: 418
Geregistreerd: 02-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:27

Ik denk inderdaad dat je net de mensen misloopt die serieus en zelfstandig zijn door het 'altijd erbij zijn' gedeelte (wat ik overigens best snap!). Nu zijn alle berijdpaarden die ik tot nu toe heb gehad, altijd wel paarden geweest die training nodig hadden die de eigenaar niet kon of wilde geven. Het waren geen Z paarden waar alle knopjes al opzaten zeg maar :+ . Maar daarvoor in ruil kreeg ik het vertrouwen en de vrijheid dat de dagen dat ik er was, ik alleen met het paard bezig kon zijn. Het lijkt nu een beetje alsof je een gratis trainer voor je paard, en ik denk dat de mensen die dat kunnen, afknappen op het 'er altijd bij zijn'.

Overigens praat dat al die reacties van die mensen absoluut niet goed, jeetje wat brutaal zeg.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:28

Wat een brutale reacties zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:29

Die reacties zijn bizar, maar ik zou ook niet zo warm lopen voor iemand die er altijd bij wil zijn. In het begin is fijn en gezellig, maar daarna zou ik graag zelf gaan. Daarbij moet je dan steeds momenten vinden dat je samen kunt, een (verzorg) paard is al zo'n verplichting maar al helemaal als je ook steeds met de eigenaar moet afspreken om samen te kunnen gaan.
Er lijken ook steeds meer paarden eigenaren en minder verzorgsters te zijn.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 14:30

Whupp schreef:
Ik denk inderdaad dat je net de mensen misloopt die serieus en zelfstandig zijn door het 'altijd erbij zijn' gedeelte (wat ik overigens best snap!). Nu zijn alle berijdpaarden die ik tot nu toe heb gehad, altijd wel paarden geweest die training nodig hadden die de eigenaar niet kon of wilde geven. Het waren geen Z paarden waar alle knopjes al opzaten zeg maar :+ . Maar daarvoor in ruil kreeg ik het vertrouwen en de vrijheid dat de dagen dat ik er was, ik alleen met het paard bezig kon zijn. Het lijkt nu een beetje alsof je een gratis trainer voor je paard, en ik denk dat de mensen die dat kunnen, afknappen op het 'er altijd bij zijn'.

Overigens praat dat al die reacties van die mensen absoluut niet goed, jeetje wat brutaal zeg.


Een gratis trainer is wat overdreven, maar iemand die ernaast ligt als ze besluit naar links te gaan ipv rechts (en ze is echt geen super snelle flexibele sportpony) gaat gewoon niks worden.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:36

Wat ook gewoon erg lastig is, is dat je vist in de vijver die alleen geleerd heeft op kant en klare ponies te rijden. Die hebben dus geen benul wat je aan moet met een pony dat de basis mist.
Mensen die wel benul hebben zoeken meestal geen paard wat niet erg gemotiveerd is en als iemand het juist als leuk project ziet om een paard te motiveren (wat echt geen eenvoudige opgave is) zijn ze vaak weer dusdanig ervaren dat ze niet snappen dat je een oogje in het zijl wil houden.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 24-08-20 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:36

Ik ben destijds gestopt met bijrijders voor mijn pony. Het is moeilijk om iemand te vinden die hetzelfde er over denkt als jij doet. Heb al te veel meegemaakt:

- Niet komen opdagen ivm slecht weer.
- Spullen stuk maken en niet juist mee omgaan.
- Zeggen dat ze heel veel ervaring hebben en er niks van waar is.
- Paard kreupel gereden met springen.
- Alle vriendinnen er op laten rijden.
- Eigen zadel gebruiken. Terwijl er een op maat gemaakt zadel beschikbaar is.
- Ze verwachten gratis een paard te rijden en vervolgens wel wedstrijden te rijden etc. Terwijl je op de manege ook gewoon geld betaald voor het rijden...

Zo heb ik nog wel een hele waslijst.
Kortom het is zo ontzettend moeilijk om iemand te vinden. Ik heb nu een pony van 3,5 en straks als hij 4 is word hij ingereden. Ik zou het liefst een bijrijder willen voor 2 dagen wel tegen een vergoeding. Op de manege moet je ook betalen.. Maar durf het zowat niet aan.