Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 17 [ 403 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

 
Profiel   

MariaMaaike schreef
Jessie2020 schreef
Dit topic en sommige reactie maken dat ik blij ben met mijn keuze om geen bijrijder te willen.

Ik snap je reactie wel hoor, er zijn echt veel bijrijders die het verpesten voor degenen die het bijrijden (en alles eromheen) wél serieus nemen. Maar ik ben zelf bijrijder en ik ben zo blij dat mij die kans wel gegund is. Ik mag echt in mijn handen knijpen met het paard en haar eigenaar. Ik heb in de afgelopen jaren zo ontzettend veel geleerd en ik besef me heel goed dat dat niet had gekunt als ik geen bijrijder was geweest. Juist omdat ik zelf zoveel heb gekregen lijkt het mij wel leuk om dit later ook een ander te gunnen (mocht ik ooit een eigen paard hebben).

Dit is trouwens geen aanval dit hoor, iedereen moet met zijn paard doen wat goed voelt. Maar ik wil toch ook graag de kant belichten van bijrijders die het wel serieus nemen. En dat een samenwerking dan juist iets heel leuks kan zijn :)

Ik ben 12 jaar bijrijder geweest bij verschillende mensen. Bij een iemand een jaar of 5 en daar voor langere periodes 7 dagen in de week. Ook toen ik zwanger was. In een telefoongesprek van 2 minuten was het over. Einde. Toen heb ik gezworen nooit meer bijrijder te zijn. Als een vriendin op vakantie is, doe ik met liefde en plezier haar paard voor een week of wat, maar structureel voor iemands paard zorgen, alles in orde maken, rijden, trainen; nee, dat wil ik nooit meer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 11:57 



 
Profiel   

Toch hoeft het echt geen toestand te zijn. Ik ben nog steeds heel goed bevriend met degene wiens paard ik 20 jaar geleden reed. We hadden goede afspraken en zij kon op mij rekenen en ik wist waar ik aan toe was. Datzelfde heb ik nu met mijn bijrijders. Ik ben duidelijk in wat ik verwacht en zij kunnen lekker aan de slag met mijn paard. Dat gaat helemaal prima.

Maar ik heb wel bijzondere situaties voorbij zien komen. Had een stalgenootje met een paard en bijrijder. Bijrijder deed echt alles voor haar en betaalde ook nog (dat vind ik zoiets vreemds). Stalgenoot besloot uiteindelijk haar paard te verkopen, heel grote woorden over goed huis belangrijk etc. etc. En bijrijder heeft aangegeven het paard over te willen nemen. Nou......stalgenoot besloot vervolgens gewoon de dikke vette hoofdprijs te vragen en bijrijder was dus ernstig beledigd want het paard was inmiddels al 16, had wat mankementen en was dus echt de hoofdprijs in de verste verte niet waard. En daarbij, zo belangrijk vond ze een goed huis dus niet want paard had gewoon kunnen blijven staan op de stal waar ie het goed had. Bijrijder heeft vervolgens gewoon maar zelf een ander paard gekocht. Heel jammer maar uiteindelijk wel beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 12:20 



 
Profiel   

Ik heb fijne tijden gehad met eigenaren van paarden waarvan ik bijrijder was. Maar met deze man was het een drama. Je hebt er altijd eeeeehhhh, bijzondere types bij zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:22 



 
Profiel   

rien10 schreef
Je hebt er altijd eeeeehhhh, bijzondere types bij zitten.

Dat kan voor zowel eigenaren als bijrijders gelden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:37 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel lastig hoor zulke dingen. Een bijrijdpaard of een plekje op je terrein aanbieden...
Het kan zo ontzettend leuk / fijn / handig zijn om iemand er bij te krijgen. Maar ook zó vervelend uitpakken :(:)

Je wilt jezelf niet direct neerzetten als 1 of andere neurotische azijnzeiker met een hele waslijst aan regels als je iemand "zoekt". Maarja als je dat niet doet dan heb je weer niet goed gecommuniceerd en blijkt die andere hele andere verwachtingen / normen / waarden te hebben. Ik vind het maar een lastig iets :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:45 



 
Profiel   

daffodil schreef
Toch hoeft het echt geen toestand te zijn. Ik ben nog steeds heel goed bevriend met degene wiens paard ik 20 jaar geleden reed. We hadden goede afspraken en zij kon op mij rekenen en ik wist waar ik aan toe was. Datzelfde heb ik nu met mijn bijrijders. Ik ben duidelijk in wat ik verwacht en zij kunnen lekker aan de slag met mijn paard. Dat gaat helemaal prima.

Maar ik heb wel bijzondere situaties voorbij zien komen. Had een stalgenootje met een paard en bijrijder. Bijrijder deed echt alles voor haar en betaalde ook nog (dat vind ik zoiets vreemds). Stalgenoot besloot uiteindelijk haar paard te verkopen, heel grote woorden over goed huis belangrijk etc. etc. En bijrijder heeft aangegeven het paard over te willen nemen. Nou......stalgenoot besloot vervolgens gewoon de dikke vette hoofdprijs te vragen en bijrijder was dus ernstig beledigd want het paard was inmiddels al 16, had wat mankementen en was dus echt de hoofdprijs in de verste verte niet waard. En daarbij, zo belangrijk vond ze een goed huis dus niet want paard had gewoon kunnen blijven staan op de stal waar ie het goed had. Bijrijder heeft vervolgens gewoon maar zelf een ander paard gekocht. Heel jammer maar uiteindelijk wel beter!

Best erg voor de bijrijder ja. Maar ik snap ook wel dat bij verkoop iemand die veel meer wil betalen het paard dan mag kopen.Er zit ook een zware financiele kant aan paarden houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:51 



 
Profiel   

cobiie schreef
rien10 schreef
Je hebt er altijd eeeeehhhh, bijzondere types bij zitten.

Dat kan voor zowel eigenaren als bijrijders gelden. ;)


Precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:55 



 
Profiel   

rien10 schreef
Je hebt er altijd eeeeehhhh, bijzondere types bij zitten.


Paardenmensen zijn per definitie al een slag apart :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:57 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
rien10 schreef
Je hebt er altijd eeeeehhhh, bijzondere types bij zitten.


Paardenmensen zijn per definitie al een slag apart :P


Zeker weten haha. Ik heb ook paarden gereden voor een bijzonder type - ik had al héél snel door dat ik beter een veel te grote trui dan een t-shirtje kon dragen. En dan die opmerkingen, joh ik ben geen dokwerker hoor.. Hij genoot vooral van de "paardenvrouwen" rond hem, hij had wel 3 paarden maar had zelf nog nooit gereden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 14:01 



 
Profiel   

TS, ik vind het knap dat je met deze berijder nog in gesprek wilt gaan.

Ik vind het eerlijk gezegd merkwaardig dat jij al twee maanden op haar rijdag mest ruimt. Een eerlijke en sociaal voelende bijrijder had persoonlijk aangeboden om dit te doen. Ik hoop niet dat ik verkeerd overkom TS, maar volgens mij moet je een beetje werken aan je assertiviteit. Een leuk paard aanbieden, haar zoveel vrijheid geven en dan dit? Je hebt dit te ver laten komen. Uiteraard is het wel goed dat je nu op de stop knop duwt.

Ik wens jullie alle succes toe. Hopelijk raken jullie er uit. Er zijn zo te zien bijrijders genoeg. (Zie bijvoorbeeld het bericht van Storm.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:44 



 
Profiel   

Gini schreef
Maarja, er wordt nu echt wel weer dramatisch gedaan hoor. Persoon in kwestie rijdt al 10 jaar het paard van TS, 10 jaar, dat is een hele levensfase, zo een slechte, onbetrouwbare persoon zal het dan wel niet zijn. Alleen nu is er even een miscommunicatie, dat kan gebeuren.

Gini, gewoon even off topic tussendoor. Had ook per pb gekund, maar koos even hier voor.
Mag ik je gewoon even een compliment geven omdat het me vaak opvalt dat jij altijd 2 kanten wilt belichten.
Vind ik echt mooi van je.
Dus aub hier een compliment!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:49 



 
Profiel   

Je hebt hier de kant van de paardeneigenaar versus de kant van de bijrijder. de meeste respondenten kiezen een van beide kanten en geven vandaaruit hun visie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:58 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Gini schreef
Maarja, er wordt nu echt wel weer dramatisch gedaan hoor. Persoon in kwestie rijdt al 10 jaar het paard van TS, 10 jaar, dat is een hele levensfase, zo een slechte, onbetrouwbare persoon zal het dan wel niet zijn. Alleen nu is er even een miscommunicatie, dat kan gebeuren.


Het kan ook 10 jaar goed zijn gegaan omdat bijrijder enkel 'leuke' dingen moest/mocht doen. Het is een hele eer om op een braaf paard in alle vrijheid te mogen rijden waar en wanneer je wil (ze mag de dagen zelf kiezen). Deze bijrijder neemt zelfs andere mensen mee en TS klaagt hier niet over.
Nu is het niet helemaal meer zoals bijrijder het wil (een andere stal, eens een extra klusje) en nu komen de 'problemen' inderdaad naar boven.

Ik denk dat TS assertiever moet zijn. Deze bijrijder maakt ernstig misbruik van de goedheid van TS.


Laatst bijgewerkt door Riel op 17-09-20 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:11 



 

_Penotti schreef
Gini schreef
Maarja, er wordt nu echt wel weer dramatisch gedaan hoor. Persoon in kwestie rijdt al 10 jaar het paard van TS, 10 jaar, dat is een hele levensfase, zo een slechte, onbetrouwbare persoon zal het dan wel niet zijn. Alleen nu is er even een miscommunicatie, dat kan gebeuren.

Gini, gewoon even off topic tussendoor. Had ook per pb gekund, maar koos even hier voor.
Mag ik je gewoon even een compliment geven omdat het me vaak opvalt dat jij altijd 2 kanten wilt belichten.
Vind ik echt mooi van je.
Dus aub hier een compliment!



Eens! Mooi gesproken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:12 



 
Profiel   

Ik snap het probleem van TS heel goed, en kan me voorstellen dat het ook nogal frustrerend is.

Ik ben benieuwd of de bijrijder wel door heeft dat het de TS dwars zit. Aan de andere kant zou ik als bijrijder ook niet zomaar iemand anders laten mester terwijl ik lekker rij, maar goed, alles heeft een reden.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze bang is om te zeggen dat ze geen tijd heeft om te mesten. Als je het verkeerde antwoord geeft, ben je je bijrijdpaard kwijt, waar je toch wel een flinke band mee opbouwt na 10 jaar. Om de conversatie dan te vermijden is natuurlijk niet echt handig, maar ik kan me voorstellen dat je er als bijrijder ook niet naar uit kijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 18:16 



 
Profiel   

Talietjuh schreef
_Penotti schreef
Gini, gewoon even off topic tussendoor. Had ook per pb gekund, maar koos even hier voor.
Mag ik je gewoon even een compliment geven omdat het me vaak opvalt dat jij altijd 2 kanten wilt belichten.
Vind ik echt mooi van je.
Dus aub hier een compliment!



Eens! Mooi gesproken!


Oh wauw, is dit even een onverwachte verrassing. Ik word er helemaal blij van. Dank jullie wel! :) _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 18:50 



 
Profiel   

Heb je je gesprek al gehad TS? Hoe is het gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 15:19 



 
Profiel   

Je maakt het wel spannend zo....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:34 



 
Profiel   

Wat een cliffhanger

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:37 



 
Profiel   

Ik ben, zeker in het weekend, zo min mogelijk online. We zijn er gelukkig uitgekomen samen en hebben het werk dit weekend even samen gedaan. Viel toch mee aldus de bijrijder. Ze moet ook even wennen want qua bosritjes zit je vaak langer te paard dan tevoren gedacht. Dat heb ik zelf ook, we maken best lange ritten (1,5 - 2 uur). Dat is mede ook de reden dat ik om de dag rijden goed genoeg vind voor mijn oudje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 14:41 



 
Profiel   

Fijn dat jullie er samen zijn uitgekomen! :) Op naar nog heel veel jaren plezier aan en met elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 14:48 



 
Profiel   

Mooie update TS. Dank je wel voor het delen en nog veel plezier samen met het "oudje".

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 14:48 



 
Profiel   

Kijk, toch fijn om te horen dat jullie er uitgekomen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 14:56 



 
Profiel   

Mooi dat jullie eruit gekomen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 14:59 



 
Profiel   

Fijn dat het opgelost is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 17 [ 403 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen