Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie van meerdere bijrijders voor 1 paard?

 
Profiel   

Jessix schreef
Kan me voorstellen dat je je gepasseerd voelt, omdat de eigenaar er niet eerder over begonnen is. Dat had wel fijner geweest, denk ik. Nu valt het misschien wel even rauw op je dak. Maar uiteraard is het aan de eigenaar om daar over te beslissen.

Voor je paard hoeft het niet erg te zijn. En het gebeurd ook wel vaker. Dan heeft de een de focus meer op de sport en de ander houdt meer van lekker het bos in gaan o.i.d. Ik ken ze ook wel die een ruiter hebben voor springen en een andere voor dressuur. Gewoon jezelf openstellen om een leuk contact aan te gaan. Met een beetje geluk wordt het er alleen maar gezelliger op.


Thanks voor je berichtje! Stelt me wel gerust dat het verder geen nadelen heeft wat betreft het rijden/de band opbouwen met het paard, want daar was ik vooral bang voor! Verder ga ik me inderdaad gewoon open stellen voor haar en we zien wel hoe het verder loopt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 17:28 



 
Profiel   

Mijn mening is dat je altijd je eigen paard zou moeten rijden.
Maar vaak hebben mensen het druk en wordt er niet regelmatig gereden. Daardoor krijgt een paard vaak last van het één en ander.
Het is dan vaak handig als het paard of pony toch zijn schema vol krijgt. Ook voor het paard of pony is het een kwestie van sport.in overleg moet het kunnen ook aan het niveau en het karakter van de ruiters. Het is handig als ze ongeveer hetzelfde doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:03 



 
Profiel   

Met z'n tweeën rijden kan prima hoor! Doe ik ook met mijn bijrijdpaard, die deel ik met een andere bijrijdster. Wij stemmen goed af en noteren in een schriftje wat we gedaan hebben, komen zo nu en dan bij de ander kijken en bespreken waar we tegenaan lopen. Zij heeft een hoger niveau dan ik en zij rijdt daardoor op verbetering en ik op onderhoud. Werkt top samen!

Ik zou zeker vragen of je kennis kunt maken met de nieuwe bijrijder. Als jullie neuzen dezelfde kant op staan kunnen jullie veel aan elkaar hebben en elkaar versterken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:15 



 
Profiel   

Ik kan me voorstellen dat het rauw op je dak valt. Ik snap wel dat de eigenaar wil dat de pony meer dan 2-3x per week loopt, maar eerst tegen jou zeggen dat ze er nog iemand bij zoekt is wel netjes.

Verder denk ik niet dat het veel uitmaakt. Als een pony een eigenaar en bijrijdster heeft rijden er ook 2 mensen op en dat gaat prima. Paarden weten heel goed wie er is. Ja, misschien zul je het merken. Zo is mijn bijrijdster wat voorzichtiger en mag mijn pony iets meer, wat hij bij mij ook probeert. Maar als hij door heeft dat het bij mij niet lukt, dan is het ook klaar. In rijden merk ik geen verschil. Dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken!
Ik hoop voor jou dat de andere bijrijdster ook een leuke meid is en jullie het samen leuk hebben Met de pony :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:26 



 
Profiel   

Als je slim bent neem je contact op met je nwe collega en help je haar. Zo leert ze sneller hoe alles gedaan moet worden, kan je voorstellen dat je les neemt bij jouw lesgever en kan je beter inschatten wat voor type het is. Denk er wel om dat je haar niet het gevoel geeft dat je de baas wilt spelen, dat kan weerstand opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 18:49 



 
Profiel   

Ik ben zelf ook 17 en kom al bijna 4 jaar bij mijn verzorgpaarden. De eigenaresse heeft er nu sinds een tijdje iemand bij om te rijden, omdat ik maar 1 x per week rij en de eigenaresse zelf ong 2/3 x. Ik vind het zelf altijd wel leuk (ligt natuurlijk wel aan de persoon), omdat we dan gezellig samen kunnen wandelen, wassen, poetsen, grondwerken, helpen met rijden, etc.
Ik zou er dus niet al te bang voor zijn :), maar snap wel dat het zo als een verassing komt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 01:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen