Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Twijfel of ik een verzorgster/bijrijder wil

 
Profiel   

Voordat ik mijn paard echt mijn paard kon noemen heb ik hem eerst verzorgd, vervolgens geleased, en toen pas gekocht. De vorige eigenaresse is een goede vriendin en we klikten precies met onze aanpak en visie. Ik kijk dus op een hele leuke tijd als verzorgster/leaser terug!

Nu zou ik het denk ik ontzettend leuk vinden als een ander ook gek is op mijn paard, en blij wordt van en met hem. Maar met mijn vorige pony heb ik een aantal verzorgsters gehad, en steeds was het een teleurstelling. Afspraken werden niet nagekomen en er werden dingen gedaan die duidelijk besproken waren als dat het niet mocht. Hierdoor ben ik echt huiverig en ben ik dus nooit op zoek gegaan. Ik heb namelijk helemaal geen verzorgster nodig en red het ook prima zelf!

En toch denk ik dus wel eens aan wat voor ontzettend leuk dier ik heb staan, en hoe hij ook nog iemand anders blij kan maken. Hij is pas 5 jaar oud, nu een jaar onder het zadel en uitzonderlijk braaf. Hij kan lange lijnen, grondwerk, alleen op buitenrit (direct aan het bos), zonder zadel, een sprongetje. Er zit ontzettend veel energie en tijd in hem, en dat heeft geresulteerd in een super braaf te rijden enthousiast dier die altijd vrolijk is en wil gaan :D

Maar ik ben een pietlut en denk ik dus ook wel veeleisend naar een eventuele verzorgster. Eerst een band opbouwen, eerst de neuzen dezelfde richting op, eerst grondwerken/lange lijnen/tutten. Rijden zal dus de eerste periode ook niet mogen, daarna alleen in de bak voordat ik iemand durf te laten gaan in het bos. En dan moet diegene die wil rijden ook ervaring hebben met western, en dat is al een stuk zeldzamer naar mijn idee. Zit een verzorgster hier überhaupt wel op te wachten? Daarnaast zou ik ook zoeken in een wat zeldzamere groep mensen: 21+, bereid een bijdrage te betalen, verantwoordelijk, western en grondwerk ervaren.. is dat niet missie kansloos? :+

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen die ook deze twijfel hebben gehad en hoe het uiteindelijk uitgepakt heeft. Heb je een leuke match gevonden en ben je helemaal blij toch te hebben gezocht ondanks de twijfel? Of is het uitgedraaid op teleurstelling en begin je er helemaal niet meer aan? Ik ben dus vooral benieuwd naar verhalen van mensen die geen noodzaak hebben bij een verzorgster, maar het wel hebben gedaan om een ander mee te laten genieten van het hebben van een paard..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:17 



 
Profiel   

Meestal krijg je er veel narigheid van. Jij wilt wel een bijdrage en dat kan dan een pluspunt zijn vanwege de financiele lasten.Ik heb het wel gratis laten doen en dat nooit meer!Niks leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:31 



 
Profiel   

Ik zocht dan geen western verzorger, maar iemand die toen met mijn nogal eigenwijze paard om kon gaan.
Ik had een paard met een gebruiksaanwijzing en wilde daar niet iedereen zo mee aan de gang laten.

Ik ben lang op zoek geweest. Vroeg overigens geen bijdrage.
Heb verschillende mensen gesproken, bij de meeste ben ik het niet eens gaan proberen.
Maar uiteindelijk na een lange zoektocht toch iemand gevonden waarmee het klikte.
Iemand die niet wit weg trok als ik de streken van mijn paard vertelde en die ook eerst grondwerk en tutten wilde voor er op te stappen.
Helaas overleed mijn paard niet lang daarna, maar ze heeft mijn jonge paard en mijn nieuwe paard nog wel een tijd verzorgd.
Ze is uiteindelijk gestopt omdat ze erg last had van haar reuma.

Overigens bepaalde dingen kun je samen leren. Zoals grondwerk, heb ik toen ook met haar gedaan. Zij met mijn huidige tinker en ik met ons jonge paard. Zo kon ze het ook later met mijn jonge paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:36 



 
Profiel   

Ik heb mijn paarden (eerst 4 en nu nog 2)nu meer dan 7 jaar en ik vind het altijd leuk om mijn paarden met iemand te delen.
Ik hem meerdere bijrijdsters gehad. En heb nooit echt drama gehad. Wel zijn er een aantal gestopt. Maar dat was vaak met een goede reden.
Ook wat gewisseld door 2 verhuizingen van mijzelf en de paarden.

Dus ik ben er wel een voorstander van ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:41 



 
Profiel   

Je zou toch ook niet bewust op zoek kunnen naar een verzorgster/bijrijder. Het moet niet voor je, misschien komt er met de tijd wel iemand op je pad die past bij jullie. Eventueel alleen viavia een lijntje uitzetten, dat er eventueel een verzorgster mag komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:46 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde gehad. Wel met het idee dat ik een paar dagen in de week meer tijd aan school kon besteden maar een verzorger was niet noodzakelijk. Maar goed ik een advertentie op marktplaats en op facebook. Een paar teleurstellingen en gevaarlijke situaties verder wil ik er niet meer aan beginnen. Helemaal nu ik er een 1 jarige haflinger bij heb. Nu is het nadeel dat ik een pittige kleine pony heb en daar reageren alleen maar kleine, jonge kindjes op. Nu zoek jij al iemand van 21+ die wilt betalen. Dat zou ik opzich wel aandurven. En de eerste aantal x gewoon erbij blijven tot dat je besluit iemand wel of niet te vertrouwen. Het zou wat zijn dat je jouw paard niet meer fijn kan rijden omdat iemand anders hem anders behandeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:47 



 
Profiel   

Bij twijfel niet doen!

En als het niet nodig is voor je kun je toch ook een advertentie uitzetten en dan maar zien? Dan heb je alle tijd van de wereld en misschien kom je wel nèt die ene tegen die precies aan je verwachtingen voldoet. En zo niet, dan niet. Strikt zijn in je selectie en als je verwacht dat iemand niet past, gewoon al niet uitnodigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:48 



 
Profiel   

Ik heb ruim 20 jaar eigen paarden gehad en een paar verzorgsters gehad.
Voor grondwerken wandelen etc nooit laten betalen. Rijden eerst ook niet, maar later wel omdat ze ook gebruik maakten van mijn spullen én ik er zo voor kon zorgen dat er regelmatig een les werd gereden die ik dan betaalde van die bijdrage.

Een bijdrage betalen zonder de mogelijkheid te hebben om te mogen rijden zou ik zelf niet doen.

Western rijden heb ik geen ervaring mee, maar met lessen valt dat toch prima te leren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:49 



 
Profiel   

Als je twijfelt en er zelf genoeg tijd voor hebt waarom zou je dan een verzorger nemen?

Ik heb sinds 1,5 jaar wel een bijrijder, was er eerst wel een beetje huiverig voor. Maar bevalt echt super, maar ik heb denk ik gewoon heel veel geluk gehad :D Overigens mocht zij van mij wel gelijk rijden en dat gaat ook super goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:58 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Als je twijfelt en er zelf genoeg tijd voor hebt waarom zou je dan een verzorger nemen?


Omdat het me leuk lijkt het plezier te delen. Maar dat is inderdaad de enige reden.. Ik was zelf altijd enorm blij met m'n verzorgpaarden in de tijd dat ik geen eigen paard kon hebben. Toen ik dus m'n eerste eigen pony had heb ik verzorgsters geprobeerd, geen bijdrage en 16+. Dat werd een fiasco, vandaar dat ik dat sowieso niet meer zal doen.


Donja1996 schreef
Het zou wat zijn dat je jouw paard niet meer fijn kan rijden omdat iemand anders hem anders behandeld!

Dit is één van mijn redenen het niet te doen inderdaad. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat er niemand is die niet ook gewoon netjes rijdt en verantwoordelijk is. Als ik iemand eenmaal vertrouw mag diegene alles van me. Maar diegene vinden lijkt me zo'n gedoe met risico op fiasco's.


Ik denk inderdaad dat ik geen advertentie oid ga plaatsen, maar gewoon open blijf staan als er iets op m'n pad komt :)
Goed om de verschillende ervaringen te lezen iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 15:10 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Ik denk inderdaad dat ik geen advertentie oid ga plaatsen, maar gewoon open blijf staan als er iets op m'n pad komt :)
Goed om de verschillende ervaringen te lezen iig.


Je kan ook altijd nog bekenden laten weten dat je er voor openstaat. Wie weet komt er via via wat op je pad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 15:32 



 
Profiel   

Ik zou het niet doen tenzij je iemand tegenkomt waarvan je denkt ja dit is het!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen