Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dilemma: bijrijder of niet

 
Profiel   

Dilemma's dilemma's dilemma's... -O-

Iedereen is er wel mee bekend zo langzamerhand. Corona speelt een grote rol in ons dagelijks leven. En ondanks dat gaat alles door. Zeker als je in een branche werkt waar 24 uur per dag, 7 dagen in de week zorg nodig is. Voorheen liep alles goed, maar de laatste tijd is het enorm druk geworden.

Paardlief is daardoor op een lager pitje te komen staan. Dat verneem ik aan hem. Normaliter is hij dol op aandacht en staat altijd vooraan het draad om dat te krijgen. Het is een echte allrounder, draait zn hoef niet om voor een serieuze les of relaxt buitenritje. Maar het is wel een paard met een gebruiksaanwijzing. En daar struikel ik dus.

Moet ik zelf meer tijd vrij maken voor hem, en daarbij het risico lopen mezelf voorbij te lopen? Of een geschikte bijrijder zoeken. Dat laatste al eens eerder gedaan, maar dat gaf niet het gewenste resultaat (paard gaf duidelijk aan dat het niet de juiste persoon was). Dit zet mij tot denken en daardoor betwijfel ik of het een juiste beslissing is...

Nog wat extra info:
Betreft een ouder paard (rust roest, dus (bijna) elke vorm van beweging is goed).
Momenteel zo goed als onbespierd.
Blind aan 1 oog (dus moet anders behandeld worden).

Dier wordt niet verkocht of elders geplaatst.

Wat zouden jullie doen? Rondkijken naar een geschikte bijrijder en kijken of de klik er is.

Of..

Toch zelf meer tijd vrij maken (al heb ik geen idee waar ik dat weg moet halen).

Of..

Paardlief zo laten staan deze winter en hopen dat van t voorjaar de situatie aanzienlijk veranderd is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 21:44 



 
Profiel   

Hoe staat je paard? 24/7 buiten of veel op stal? Dat zou bij mij meespelen! Je zou iemand kunnen zoeken die niet hoeft te rijden, maar het leuk vind om te tutten en wandelen? Als die veel buiten staat, dan zou ik optie 3 ook durven kiezen. Dat zou ik een beetje laten afhangen of je een verzorger/bijrijdern ook zou willen, buiten corona om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 22:20 



 
Profiel   

Zo heb ik nu zelfs een 2e bijrijdster erbij genomen..
Nu heb ik sowieso al 4 jaar een super fijne bijrijdster met een super klik. Maar sinds vorige week helpt mijn vriendin ook nog 1x per week uit. Dus wordt mijn paard 3x per week verzorgt. Het verlaagt voor mij enorm de druk van werk, huishouden en gezin, thuis ook nog 2 shetties.

Nu bof ik dus enorm met 2 super goede bijrijders die ik vertrouw.
Mijn paard is trouwens ook half blind. Gelukkig is er in onze situatie geen aanpassing nodig en adviseer ik iedereen hem normaal te behandelen. Zowel ernaast als erop. Je kent je paard natuurlijk het beste en ik voel precies wanneer mijn aanpak anders moet dan "normaal" en dat breng ik ook over naar mijn bijrijdsters.

Ik zou dus wel kijken of je iemand vindt. Al is het voor jezelf om even die druk van de ketel te halen. Het is al allemaal stressvol genoeg nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-20 22:45 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Verzprgpaarden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 09:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen