Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Twijfel, wat is jullie mening?

 
Profiel   

Bizzybijtje schreef
Hm. Ik vind het een beetje lastig. Het zal inderdaad leuk en leerzaam kunnen zijn, alleen krijg ik er een naar gevoel bij dat jij eigenlijk moet betalen om een ander zijn paard te corrigeren. Normaal wordt de ruiter daar namelijk voor betaald (of "gratis"). Ik denk dat je het echt zelf moet beslissen, je kunt eventueel gewoon proberen en altijd nog aangeven dat het niks wordt.
Let overigens aub wel op dat het paard dit niet doet uit ongemak.


Ja dat laatste vind ik inderdaad ook belangrijk :) Ze hebben wel aangegeven dat ze echt op de lange termijn zoeken dus liever niet zien dat je bij wijze van spreken binnen twee weken al niet meer komt. Ik denk dat een proefperiode daarom wel een goede oplossing zou kunnen zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:21 



 
Profiel   

Ik vind dit misbruik maken van iemand. Zijn altijd dezelfde type mensen die dit doen. Te gierig om een fatsoenlijk gereden paard te kopen, dus kopen bagger. Blijken er zelf toch eigenlijk ook niks van te kunnen dus dan laten we een bijrijder er maar mee aanmodderen. Die we onder het mom van de grote eer er nog voor laten betalen ook. Vervolgens is paardje nog verder aan gort en krijgt de bijrijder de schuld of men had geluk en de bijrijder kan wel een beetje rijden dus paard is braaf en bijrijder hoeft niet meer te komen, want niet meer nodig.

Doe het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:29 



 
Profiel   

Als ik jou was zou ik of een proefmaand afspreken of er niet aan beginnen vanwege de reden dat je niet echt enthousiast klinkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:35 



 
Profiel   

Ik zal niet helemaal zo resoluut zijn als LiselotZorro, maar ik ben het wel een klein beetje met haar eens.
Vanuit jouw perspectief bekeken: heb je er echt veel zin in? Dan moet je 't gewoon doen (en beginnen met een proefperiode).
Maar als je er nu al tegenaan ziet, zou ik het gewoon niet doen.
Want zoals ik het lees ben je op zoek naar een ongecompliceerd paard met een leuke eigenaar. En omdat je best wat wilt betalen, denk ik dat die best te vinden zijn...
Ook ten opzichte van de eigenaar van de pony is eerlijkheid het beste, anders wordt het later waarschijnlijk hopeloos ingewikkeld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:36 



 
Profiel   

Ik zou zelf denk ik opzoek gaan naar een ander verzorgpaard, omdat ik geen 100 euro zou willen betalen om een ander zn paard te 'corrigeren', maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Een proefperiode zou ik inderdaad sowieso doen! Kom je er ook achter of het de 100 euro waard is en de eigenaar kan kijken of zij jou goed bij het paard vind passen, zodat als je er dan wel voor kiest je een fijne periode tegemoet gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:39 



 
Profiel   

Hmm lastige situatie... wat je misschien kan overwegen, en met de eigenaresse kan bespreken, is een soort proeftijd van een paar weken? Dan kan je het paard een beetje beter inschatten en kijken of het bij je past en of het het waard is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:47 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel gek dat ze geld vragen. Zij durven/kunnen niet (te) rijden, paard moet nog bevestigd worden. Dus je doet hun een dienst. Als het dan eigenlijk sowieso al teveel geld voor je is én je twijfelt over het paard, zou ik deze lekker aan je voorbij laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:50 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties!
Ik denk inderdaad dat ik die proefperiode ga afspreken om te kijken of ik het de 100 euro waard vindt en anders ga ik gewoon op mijn gemak verder kijken naar een ander plekje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 23:56 



 
Profiel   

Ik zou hiervoor absoluut geen €100 betalen :n
Hun durven niet op het paard dus mag jij het komen ‘oplossen’ en mag je daarvoor nog een flink bedrag betalen ook. Ik zou pas gaan betalen op het moment dat dit paard alles redelijk onder de knie heeft en je lekker ontspannen kan rijden. Tot die tijd zou ik het enkel gratis doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 00:06 



 
Profiel   

Inderdaad een proefperiode en voel je dan vrij om daarna nee te zeggen als je daarna nog steeds niet enthousiast bent. :) Er is altijd wel ergens een paard om bij te rijden en gezien jouw leeftijd en het minimumloon dat je krijgt betaald voor je weekendbaantje, vind ik 100 eisen voor iets dat zij van jou vraagt, niet helemaal fair. Bedoel, zij durft niet met een paard te rijden die waarschijnlijk niet voor haar geschikt is, en dan mag jij ervoor betalen om haar te helpen? Mwah. Als je pech hebt, ben je daarna bedankt en klaar. Heb dat zelf meegemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 00:07 



 
Profiel   

Ik zou dan wel de proefperiode niet die 100 betalen maar de helft voorstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 00:12 



 
Profiel   

Zij vragen jou om hun paard te rijden en dan moet jij er voor betalen. Ik vindt dat een vreemde gang van zaken. Voor die €100,00 kun je ook haast 2 x per week bij een manege rijden. Ik weet niet of je in de buurt woont maar ik heb ook een leuk paardje waar ik iemand voor zoek. Dat kost niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 00:30 



 
Profiel   

cissy schreef
Ik zou dan wel de proefperiode niet die 100 betalen maar de helft voorstellen.

Ik zou zelfs die €100 niet betalen de eerste periode zolang dit paard de basis nog niet fatsoenlijk beheerst. Zoals ik begreep zit de galop er nog niet goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 12:11 



 
Profiel   

Tja. Je kunt genaaid worden en je laten naaien zullen we maar zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 13:51 



 
Profiel   

Ik zou het niet doen.
Dit paard klinkt als een echt project en de eigenaar kan dit zelf blijkbaar niet oplossen.
Jij voelt je misschien vereerd omdat ze jou vragen maar een paard dat op de vorige plek als gevaarlijk werd bestempeld zou ik mijn nek niet voor willen breken en dan ook nog ervoor betalen. Niet doen!

Jij vindt heus wel een leuk paard om weer fijn mee aan de gang te gaan. Dat is een kwestie van tijd maar trap hier alsjeblieft niet in. Ik zou het als ik je ouders was, ik kon je oma zijn, het ook niet toestaan. Daar ben je te lief en te goed voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 14:20 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad er nog een nachtje over geslapen en besloten dat ik het niet wil gaan doen. Het voelt niet goed en ik denk dat ik er spijt van ga krijgen, dus heb ik besloten om dit aanbod af te slaan. Er komt inderdaad wel iets anders op mijn pad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 14:49 



 
Profiel   

vevina schreef
cissy schreef
Ik zou dan wel de proefperiode niet die 100 betalen maar de helft voorstellen.

Ik zou zelfs die €100 niet betalen de eerste periode zolang dit paard de basis nog niet fatsoenlijk beheerst. Zoals ik begreep zit de galop er nog niet goed op.

Ik sluit me hierbij aan.
Enige compromis die ik hier bij kan bedenken is 2 maanden proefperiode afspreken en het geld in elke week een privéles steken. Dan betaal je wel, maar niet aan de eigenaresse maar in jouw ontwikkeling en om te kijken of je een match kunt worden met de pony. Dan heb je er zelf in ieder geval profijt van én de tijd om te kijken of het wat voor je is.

Maar betalen voor de faciliteiten van de pony? Nee, dat zou ik ook niet doen als het een project is. Dan is het volgens mij win-win: jij een pony te rijden, eigenaar een goede ruiter die de pony verder opleidt. En dan zou gesloten beurs gepaster zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:25 



 
Profiel   

pillow schreef
Zij vragen jou om hun paard te rijden en dan moet jij er voor betalen. Ik vindt dat een vreemde gang van zaken. Voor die €100,00 kun je ook haast 2 x per week bij een manege rijden. Ik weet niet of je in de buurt woont maar ik heb ook een leuk paardje waar ik iemand voor zoek. Dat kost niks.


Leuk voorstel, ik hoop dat TS in de buurt woont!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 15:27 



 

stroopkoek schreef
Ik heb inderdaad er nog een nachtje over geslapen en besloten dat ik het niet wil gaan doen. Het voelt niet goed en ik denk dat ik er spijt van ga krijgen, dus heb ik besloten om dit aanbod af te slaan. Er komt inderdaad wel iets anders op mijn pad!


Lijkt me een goede keuze! Er komt ongetwijfeld nog wel iets leuks op je pad. Niks mis met een "projectpaard" maar dit lijkt gewoon een manier van de eigenaar om en wat bij te verdienen en een beter paard te krijgen. Zo wil ik het ook wel :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 16:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 44 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen