Wat zouden jullie doen?
Verzorg paard en eigen paard. 10%  10%  [ 6 ]
Alleen een Eigen paard. 84%  84%  [ 48 ]
Alleen verzorgpaarden. 5%  5%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 57

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verzorgpaarden + eigen paard

 

Hoi!

Ik ga binnenkort een eigen paard kopen, maar ik heb 2 verzorging paarden. Een shet en een groot paard.
Ik kom daar nu al bijna 7 jaar over het erf, en heb zeker met de grote een goede band opgebouwd. En heb hem zelf een hele hoop aangeleerd. Hij heeft best een gebruiksaanwijzing, en word als hij zich lang verveeld ook “gevaarlijk” .
Ik rijd deze paarden niet, de grote staat met pensioen en de shet is te klein voor me.

De rede dat ik dus een eigen paard wil kopen is om lekker te kunnen trainen en buitenritten te kunnen maken.
Met een beetje geluk kan mijn toekomstige paard bij de mensen aan huis waar mijn verzorg paarden staan. Maar met wat pech moet ik minimaal 30min fietsen.
Stoppen met mijn verzorgpaarden wil ik niet, maar ik wil ook volledige tijd hebben voor mijn toekomstige paard.

Als mijn eigen bij mijn verzorgpaarden op stal kan komen te staan is er natuurlijk geen probleem, of ik nu 2 of 3 stallen uitmest maakt geen verschil!

Ik ga +- 2 tot 3x per week naar mijn verzorgpaarden en ben dan ongeveer 1,5 kwijt per keer. Ik poets ze dan, doe wat Vrijheids dressuur en mest om de 2 weken de stallen helemaal uit.

Ook rijd ik nog 1 tot 3 keer op het paard van een kennis van me. En mest hier meestal ook een stal uit.

Mijn verzorg paarden liggen gelukkig op de route van de stal waar mijn eigen waarschijnlijk zou komen te staan.

Wat zouden jullie in mijn geval doen? Er vanuit gaande dat mijn paard niet bij mijn verzorgpaarden op stal kan komen te staan.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-21 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 01:26 



 
Profiel   

Tsja, wat is je tijdsindeling nu?

Ikzelf werk fulltime en ben stalmedewerker, dus na mijn werk nog 2-3u stalwerk per dag. Doe echt mijn best om 3x per week met mijn paard te werken en dat is de max wat ik kan. Die dagen ben ik ook pas rond middernacht thuis.

Een ander meisje bij ons op stal zit op school, heeft een paard waar ze elke dag naar komt, daarnaast nog een verzorgpaard dat ze ook bijna dagelijks rijdt en gaat dan hier en daar nog wat ondernemen met andere paardjes. Maar zij heeft na school gewoon vrij :)

Ik denk dat het belangrijk is om voor jezelf gewoon een realistisch plan van tijdsindeling op te stellen en te zorgen dat het leven geen rush wordt.

Als jij volpension gaat staan en je paard bvb maar 3-4 maal per week werkt, lijkt het me prima kunnen om nog een verzorgpaard aan te houden. Ga je doe het zelf staan en wil je nog steeds vaak kunnen rijden, denk ik dat het moeilijk wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 01:36 



 

Bedankt voor je reactie!
Ik zit nu nog op school, En werk ook niet.
Dus de tijd na school ben ik ook echt “vrij” .

Ik wil overigens wel het liefst doe het zelf staan/ bij iemand aan huis ivm weidegang. Ik heb tot nu toe nog een vol pension in de buurt gevonden waar de paarden langer dan 5 uur buiten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 01:51 



 
Profiel   

Als je eigen paard bij je verzorgpaarden kan staan lijkt het me geen probleem.

Als je ervoor naar een andere stal moet zou ik je tijd lekker besteden aan je eigen dier. En dan gewoon af en toe als je zin hebt langsgaan bij je verzorgpaarden om even een drankje te drinken met de eigenaren en even te knuffelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 02:46 



 

Dankjewel voor je reactie!
Ze staan gelukkig wel op de route naar naar huis van stal, dus in principe zou ik ook elke avond de paarden binnen kunnen halen en een knuffel geven. Of denken jullie dat dit te veel word?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 13:29 



 
Profiel   

Dat lukt niet joh. Ik snap je loyaliteit maar er zitten maar 24 uur in een dag... en je eigen paard verdiend ook jouw aandacht immers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 13:38 



 
Profiel   

Das best heftig hoor. Ik heb dezelfde situatie 30 min fietsen door weer en wind en zomers is dat prima te doen. Maar in de winter echt wel taai. En ik heb mijn eigen paard en de verzorgpaarden op 1 adres bij elkaar staan notabene. Elke dag dat ik er ben een thermoskan met thee mee om warm te blijven. Die rot regen waardoor je koud wordt. Als het even kan zou ik proberen alles op 1 adres te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 13:39 



 
Profiel   

Het ligt er denk ik aan hoeveel tijd je zelf hebt, ik heb een eigen paard die nog 3x per week gereden word en daarnaast een verzorgpaardje die ik 2x per week rij. Ik red dit kwa tijd prima maar goed plannen enz is wel makkelijk. Ik denk dat je gewoon zou moeten kijken hoe goed je het zelf red kwa tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 13:42 



 
Profiel   

Ik zou als jouw eigen paard op een andere stal komt te staan je zelf op dat paard richten. Je hebt je tijd hard nodig.
Mijn paard staat aan huis bij mijn vriendin, zij heeft een fokkerij.
Ik kom daar al 15 jaar over de vloer, ben begonnen als bijrijdster zonder dat ik zelf paarden had. Mijn eerste paard is daar geboren.
Mijn vriendin en ik beleren samen haar jonge paarden. En ik doe dat héél graag, maar het gaat soms wel van de tijd met mijn eigen paard af.
Nu is dat in periodes ff heel druk en dan weer een tijd minder, dus wel te doen.
Maar ik zou dat niet het hele jaar door elke dag vol houden. Hoe leuk ik het ook vind!
(en nu rijdt ik de mijne door ziekte zelfs al even niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 14:08 



 
Profiel   

Vol pension met veel buiten bestaat wel hoor :)

Maar als je ook nog de volledige verzorging voor je paard op je wil nemen. EN het zou dan nog op een andere stal zijn dan je verzorgpaarden, denk ik dat het al snel te veel zal zijn. Je moet er nog van kunnen genieten ook he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 14:11 



 
Profiel   

Als ze op verschillende stallen staan ga je dat volgens mij niet volhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 14:30 



 

Poekkie schreef
Vol pension met veel buiten bestaat wel hoor :)

Maar als je ook nog de volledige verzorging voor je paard op je wil nemen. EN het zou dan nog op een andere stal zijn dan je verzorgpaarden, denk ik dat het al snel te veel zal zijn. Je moet er nog van kunnen genieten ook he :)



Ik weet dat het bestaat, maar ik heb hier in de buurt nog niks gevonden...

Ik rijd mijn verzorg paarden niet, het zou dus echt om soms savonds binnenhalen, soms uitmesten, poetsen en knuffelen gaan.
Ik heb gelukkig wel de luxe dat het de eigenaren niet uit maakt of ik 1 of 7x per week kom!

Het gene waar ik mee zit is dat ik alles regel, van smid tot ontwormen. Ik ben dus bang dat als ik we mee stop de eigenaren, want die zijn immers ook al ouder. Ik ze dus onverzorgd achter laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 19:06 



 
Profiel   

Ik snap de twijfel maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat jij niet meer van je eigen paard kan genieten om andere te helpen. Misschien in het een idee om tegen de eigenaren te zeggen dat je toch meer tijd in je eigen paard wil gaan steken maar je ze wel blijft verzorgen totdat er een nieuwe passende verzorger is gevonden (als dit lukt met jou planning natuurlijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 20:02 



 
Profiel   

Misschien helpt het om transparant te zijn je zorgen uitspreken naar je ouders en de eigenaren van je verzorgpaarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 20:13 



 
Profiel   

Zolang het lukt zou ik het doen. Als je het niet meer volhoud zou ik voor je eigen paard gaan en de rest laten vallen. Voor een knuffel langskomen kan toch altijd wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 20:14 



 

Bralindy schreef
Misschien helpt het om transparant te zijn je zorgen uitspreken naar je ouders en de eigenaren van je verzorgpaarden?



Ik ben er ook heel transparant over , mijn ouder en ik vinden allebei dat ik mijn verzorgpaarden in dit geval op 1 ga zetten voordat ík überhaupt aan een eigen paard begin.
Ik kan mijn verzorg paarden ook als eigen beschouwen, en wil die echt niet laten vallen. De rede dat er een echt eigen paard komt zodat ik een paard heb om lekker mee te rijden.
De vraag is dus eigenlijk of een derde paard haalbaar is...

Het is een goede om het een x met de eigenaren te bespreken. Hopelijk kan ik mijn toekomstige eigen paard ook bij hun op stal zetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 20:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen