Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Advies over hoe om te gaan met eigenaar

 
Profiel   

bij mij betalen ze ook 50 voor 2 of meer keer in de week, heb er 1 die 1x per week komt maar die betaald de helft

ik ben er de 1e 2x bijgeweest en daarna gooi ik ze vaak in het diepe. Ik ben altijd bereikbaar als ze bij de paarden zijn en altijd bereid tijd in te plannen om te helpen. Soms kan dat iets langer duren want ja, ze komen nou eenmaal op momenten dat ik zelf niet zo veel tijd heb.

maar voor dat bedrag mag bij mij bijna alles, heb 1 paard dat niet mag springen dus dat is een kleine beperking maar verder mag er gereden worden ook op buitenrit, vrijheidsdressuur, wandelen, lange lijnen (eigenlijk bijna alles wat je kunt bedenken)

Ik ben er ook wel eens als ze bezig zijn en dan "bemoei" ik me er wel eens mee maar altijd opbouwend
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:55 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Klinkt als een eigenaar die het maar moeilijk los kan laten.
Geen idee in welke regio je zit, maar mijn paarden kunnen ook nog wel wat extra aandacht gebruiken. Rijden kan niet (want 1 geblesseerd en op rust en de ander is een jaarling), maar vinden het wel leuk om te grondwerken, wandelen, poetsen, aandacht krijgen, enz. En voor mij ook handig om af en toe samen te kunnen wandelen zodat mijn jonkie van mijn semi-pensionado kan leren. Ik heb een bijrijdster voor 1x per week, maar daar kan prima nog iemand bij voor 1 of 2x per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 12:00 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Als je een paard iets bijbrengt: gratis of geld toe.
Recreatief: gratis, betalen of klusjes.
Als het paard jou iets bijbrengt: betalen of klusjes.

Ofwel... Wegwezen ;)


Ik ben het sowieso eens met bovenstaande verdeling. Zo maak ik ook onderscheid tussen 'bijrijder' (iemand die puur rijd dus wat mij betreft mag bijbetalen) en een 'verzorger' (iemand die klusjes doet en in ruil daarvoor met het paard mag klooien en als het kan, rijden). Maar goed, dat is ieder voor zich.

Ikzelf heb geen ervaring met vaste verzorgster zijn, heb wel vroeger de (verwaarloosde) pony van mijn overburen verzorgt wanneer ik tijd had en dan belde ik aan (pony stond bij de oma van het meisje waar de pony van was) en vroeg ik of ik mocht verzorgen en achteraf meldde ik me af en kreeg ik altijd een rol snoep (hoefde nooit van mij, maar ze drukte het in mijn handen en bedankte me, superlief! <3)
Maar goed, ik ben zelf graag in de buurt als men bij mijn pony's komt, maar ga niet constant op de vingers kijken als dit een zelfstandig iemand is (nu zijn het vooral kleine meisjes die af en toe willen knuffelen en wandelen, dus dan doe ik dat wel meer). Dus aangezien iedereen het doet, ik heb ook nog 3 leuke pony's waar je mee mag kroelen en 'werken' als je wilt. :D

Bij dit paard en deze eigenaar is de vraag vooral of jij dit prettig vind en inderdaad, maak het bespreekbaar. Vind jij dit niet prettig en valt er niks te 'versoepelen', dan zou ik langzaamaan naar een ander paard kijken.
Maar ben serieus wel benieuwd hoe het nu gaat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 12:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen