Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Advies over hoe om te gaan met eigenaar

 
Profiel   

Ik denk dat je dat laatste stukje ook best zo kan brengen aan de eigenaar en kijken of hij het probleem in ziet of liever afscheid neemt dan. Mondeling of op een smsje met daarna de vraag om dit samen rustig te kunnen bespreken.
Als ik het allemaal zo lees, denk ik dat je niet meteen problemen zou hebben met het vinden van een ander verzorgpaard indien nodig :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:24 



 
Profiel   

Ceropegia schreef
Ik had voor het geld en voor het feit dat hij mij wel graag als verzorger wil, wat meer vertrouwen en vrijheid terug willen zien. En wanneer hij echt zo weinig vertrouwen in zijn paard heeft, een hulpvraag en geen verhuur constructie met eindeloze tips en op en aanmerkingen.


Is een beetje onduidelijk opgeschreven maar ik bedoel: ik had graag gehad dat hij gewoon om hulp vroeg als hij zijn paard echt absoluut niet vertrouwd. En niet dat hij hem wel verhuurt maar er ook de hele tijd bij is en er bovenop zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:26 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Ceropegia schreef
Bovendien is rijden niet het enige wat ik heel leuk vind aan paarden. En een paard beleren kan ook heel leuk zijn!!


Dat zou jou in mijn regio een zeer gewilde verzorger/bijrijder maken, die er geen cent voor hoeft te betalen, en met je verjaardag en kerst nog een leuke attentie bij krijgt ook :j



Waar woon jij? :) ik ga verhuizen!!! :) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:28 



 
Profiel   

Nee joh... echt snel wegwezen, die gebruikt je gewoon, en er nog voor betalen ook...Niet doen hoor!

Heb je zelf als eens een advertentie gezet in je regio, en anders hier op bokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:54 



 
Profiel   

Ceropegia schreef
Waar woon jij? :) ik ga verhuizen!!! :) :)


Welke regio ga je naartoe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:10 



 
Profiel   

Gulpje schreef
50 euro betalen om zijn paard te longeren en ook nog tot op de milimeter regel precies te doen hoe hij het wil??

WEGWEZEN!!!!



dus dat ja....

Waar woon je? voor 50 euro mag je er hier 3 onbeperkt rijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:18 



 
Profiel   

Zerena schreef
Ceropegia schreef
Waar woon jij? :) ik ga verhuizen!!! :) :)


Welke regio ga je naartoe?



Bij wijze van spreken ;) ik zou graag willen verhuizen naar een regio waar je wel veel aanbod van paarden hebt ipv veel aanbod van verzorgers!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:21 



 
Profiel   

Gulpje schreef
50 euro betalen om zijn paard te longeren en ook nog tot op de milimeter regel precies te doen hoe hij het wil??

WEGWEZEN!!!!

Dit idee heb ik ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:47 



 
Profiel   

Ik zou eigenlijk de eigenaar eens vragen of hij jou wel vertrouwt met zijn paard. Niet aanvallend, maar gewoon als interessevraag. Gezien het feit dat hij jou en zijn paard blijkbaar niet los kan laten. En dan is het verder aan jou om te beslissen of je op deze voet wilt verdergaan of dat je niet bij elke handeling met argusogen in de gaten gehouden wilt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:49 



 
Profiel   

50 euro voor enkel longeren en dan ook nog eens exact zoals hij wil? Nee ik zou wegwezen.

Ik heb sinds kort een paard wat ik mag rijden. (eerst vertrouwen opbouwen want paard is erg wantrouwig naar vreemden). En ik krijg er 20€ voor betaald als tegemoetkoming in benzinekosten aangezien ik met de auto rijd.
Maar zodra rijden in de wei goed gaat mag ik ermee op buitenrit gaan ook. Allemaal alleen zonder eigenaar die zich ermee moeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:11 



 
Profiel   

Tja. Normaal? Een eigenaar mag in mijn ogen best eisen dat je alleen pimpelpaarse kleding en groene kaplaarzen aandoet en een volkoren beschuit eet voordat je komt. Maar dat maakt nog niet dat je dat allemaal moet accepteren. Ik vind de eisen absurd, control freak gedrag. Ik zou dit paard lekker laten staan. Dat hij maar een ander zoekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:14 



 
Profiel   

Zoals iedereen al zegt wegwezen. Als je als eigenaar niet je paard los kan laten moet je geen verzorgster nemen

Als je in de omgeving van Elburg woont ben je van harte welkom bij mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:16 



 
Profiel   

rien10 schreef
Tja. Normaal? Een eigenaar mag in mijn ogen best eisen dat je alleen pimpelpaarse kleding en groene kaplaarzen aandoet en een volkoren beschuit eet voordat je komt. Maar dat maakt nog niet dat je dat allemaal moet accepteren. Ik vind de eisen absurd, control freak gedrag. Ik zou dit paard lekker laten staan. Dat hij maar een ander zoekt.


Hahaha sorry ik beeldde me deze even te letterlijk in _O- Zie nu echt een paarse kabouter in groene laarsjes met een zak brood door de wei huppelen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:17 



 
Profiel   

Ha ha, leuk gezicht inderdaad.
Wat ik bedoelde te zeggen, dat de eigenaar het volste recht heeft om de dingen met zijn paard te (laten) doen hoe hij dat wil. En een ander heeft het volste recht om te zeggen dat hij daar niet in mee wil gaan.
Sommige mensen zijn nu eenmaal vreselijke control freaks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:25 



 
Profiel   

Heel veel mensen zeggen het al, maar nee niet doen. Klinkt als een ware nachtmerrie. Als het vertrouwen er van de eigenaar na een maand er niet is, stoppen. Klinkt niet erg leuk voor jouw terwijl je er ook voor betaald. Ik snap een 'meeloop' periode met wat basale regels enzo, maar na een tijdje moet er toch een vertrouwen zijn zodat de eigenaar zich geen zorgen hoeft te maken en jij er plezier in hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:33 



 
Profiel   

Ceropegia schreef
Eatshay schreef

Dat zou jou in mijn regio een zeer gewilde verzorger/bijrijder maken, die er geen cent voor hoeft te betalen, en met je verjaardag en kerst nog een leuke attentie bij krijgt ook :j



Waar woon jij? :) ik ga verhuizen!!! :) :)



Nou bij mij kreeg je er nog elke week gratis les bij ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:33 



 
Profiel   

Hier in de omgeving is een gratis verzorgpaard eerder een uitzondering dan normale gang van zaken.

Maar veel aanbod is hier ook niet. Ja, of je moet aantoonbaar M-niveau of hoger hebben oid :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:42 



 
Profiel   

Nou ik woon in regio Rijnmond, midden in de randstad dus en hier is een overschot aan verzorgers.
Maar absoluut niet dat ik ga betalen voor het verzorgen / longeren / wandelen van een paard.

Ik ga dan nog eerder op een manege rijden. Dan krijg je tenminste nog iets leuks voor je geld.
Grondwerk en stallen uitmesten is prima, maar daar geef ik geen geld voor. De eigenaar mag blij zijn dat iemand dat gratis wil doen en er tijd aan wil spenderen.

Als je in de buurt van Hellevoetsluis woont stuur een pb dan weet ik een lief ouder paard waar je mee kunt wandelen, lekker tutten en grondwerk mee kunt doen gratis zoals het hoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:58 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Nou ik woon in regio Rijnmond, midden in de randstad dus en hier is een overschot aan verzorgers.
Maar absoluut niet dat ik ga betalen voor het verzorgen / longeren / wandelen van een paard.

Ik ga dan nog eerder op een manege rijden. Dan krijg je tenminste nog iets leuks voor je geld.
Grondwerk en stallen uitmesten is prima, maar daar geef ik geen geld voor. De eigenaar mag blij zijn dat iemand dat gratis wil doen en er tijd aan wil spenderen.

Als je in de buurt van Hellevoetsluis woont stuur een pb dan weet ik een lief ouder paard waar je mee kunt wandelen, lekker tutten en grondwerk mee kunt doen gratis zoals het hoort.

Ik woon in Oostvoorne. Ben niet echt actief opzoek, maar als iemand een bijrijder zoekt voor enkele dagen per week dan zou ik wel reageren.

Heb zelf al een paard staan waar ik mee wandel, longeer enzovoorts, maar waar ik niet op rij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 15:03 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Maar veel aanbod is hier ook niet. Ja, of je moet aantoonbaar M-niveau of hoger hebben oid :=


Dat vind ik dan eerlijk gezegd weer geen overdreven eis. Ik verwacht van een bijrijder wel dat hij/zij een paard recht kan rijden (lees: houden), en daarbij zijn oefeningen die in het M gevraagd worden toch gewone dagelijkse kost. Ik wil daar best iets aan begeleiding in geven als ik iemand écht zie zitten, maar eigenlijk liever niet. Ik geef niet voor niets geen les meer, en een bijrijder moet me ontlasten en geen extra werk opleveren.
Voor mij zijn wedstrijduitslagen echter niet zaligmakend, dus dat zie ik niet per definitie als 'aantoonbaar' of noodzakelijk. Als bij mij iemand komt die graag bij wil rijden, drinken we eerst eens een bak koffie om te zien of er enigszins een klik is en of de ervaring passend lijkt, en als dat goed gaat mag die persoon wat mij betreft er eentje uitproberen. Kijk ik rustig even mee met verzorgen en zadelen, en als dat goed genoeg gaat naar m'n zin, met het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 15:06 



 
Profiel   

Dat iemand moet kunnen rijden oke, maar er zijn vast een hoop niet-wedstrijdruiters die net zo fijn (of fijner) rijden als iemand die wel wedstrijden rijdt. (Ken genoeg Z-ruiters die ik absoluut niet op mn paard zou willen ).

Maargoed, dat is geen discussie voor in dit topic :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 15:11 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Dat iemand moet kunnen rijden oke, maar er zijn vast een hoop niet-wedstrijdruiters die net zo fijn (of fijner) rijden als iemand die wel wedstrijden rijdt. (Ken genoeg Z-ruiters die ik absoluut niet op mn paard zou willen ).

Maargoed, dat is geen discussie voor in dit topic :)


Dat zeg ik, wedstrijden zijn voor mij daarin niet noodzakelijk. Maar het niveau an sich wil ik ook echt wel zien bij een bijrijder. Of als het er tegenaan zit, dan gewoon lekker lessen. Dat mogen (OK moeten :-D ) bijrijders hier dan wel zelf betalen trouwens. Keertje begeleiden wil ik best zelf doen, maar wie vaker les wil of nodig heeft, regelt dat zelf bij een instructeur waar ik me in kan vinden.
Zelfde voor grondwerk trouwens. Er zijn een aantal uitstekende grondwerkinstructeurs in de regio.

En dat is wat ik in jouw situatie ook nog zou kunnen begrijpen: als je regelmatig* prive-grondwerkles van goed niveau van de eigenaar zou krijgen, dan vind ik een bijdrage niet gek; dat zou ik dan gewoon als lesgeld zien.
Maar ik kan me er zowel vanuit standpunt eigenaar als bijrijder niks bij voorstellen dat je er altijd maar bij wilt zijn en er ook in die zin altijd mee bezig wilt zijn. Wat heeft een bijrijder/grondwerker dan voor toegevoegde waarde voor de eigenaar?

Hoe zijn jullie eigenlijk bij elkaar gekomen? Had de eigenaar een advertentie waar je op gereageerd hebt ofzo? Wat zei hij/zei in het kennismakingsgesprek wat je dan ongetwijfeld gehad zult hebben dat de reden was dat er een verzorger/grondwerker gezocht werd?


Edit: *maar dan wel met ook weer meerdere keren zelf oefenen en je ding doen er tussendoor. Maakt het effect van les imo ook veel groter en leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 15:22 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Hier in de omgeving is een gratis verzorgpaard eerder een uitzondering dan normale gang van zaken.

Maar veel aanbod is hier ook niet. Ja, of je moet aantoonbaar M-niveau of hoger hebben oid :=

Ik ervaarde dat echt anders. Kon echt nergens een fijne verzorgster vinden(nog steeds niet overigens).
Dus TS mocht je in de buurt wonen mag je mij PB-en.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:09 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Dilan93 schreef
Hier in de omgeving is een gratis verzorgpaard eerder een uitzondering dan normale gang van zaken.

Maar veel aanbod is hier ook niet. Ja, of je moet aantoonbaar M-niveau of hoger hebben oid :=

Ik ervaarde dat echt anders. Kon echt nergens een fijne verzorgster vinden(nog steeds niet overigens).
Dus TS mocht je in de buurt wonen mag je mij PB-en.

Heb inmiddels mn speld in de hooiberg gevonden :j

Zelf een berichtje geplaatst dat ik op zoek was naar een bijrijdpaard. Wilde ook best een bijdrage leveren, afhankelijk van wat wel en niet mocht :)

Heb nu een bijrijdpaard waar ik lekker mee naar buiten mag

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:13 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen nu TS.

Dan boft mijn bijrijdster maar, mag heel veel van me, ik betaal haar lesjes, krijgt af en toe wat leuks en veel plezier met mijn Pretletter....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen