Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jeugd wilt steeds meer?

 
Profiel   

Het valt me op, ook op fb en andere social media dat de jeugd steeds mee wil als ze een verzorgpony willen.
Er MOET op gereden kunnen worden, het MOET een bepaald ras zijn, gisteren zelfs van iemand gelezen dat de pony verplaatst moet worden naar de manege waar kind rijdt, maar eigenaar moet betalen, er moet wel op buitenrit kunnen gaan...oja en het liefst moet vriendinnetjes mee mogen...

Zo kan nog wel ff doorgaan...

Soms lees ik het met grote verbazing wat ze allemaal eisen....toen ik een jaar of 11 en ouder was,w as ik al blij dat ik ergens een pony mocht komen poetsen...

ben ik nou gek of wordt de jeugd steeds verwender?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:18 



 
Profiel   

Ik denk dat de jeugd steeds verwender word, belachelijk dat kinderen (en de ouders) allerlei verschillende eisen stellen aan een verzorpaard/pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:21 



 
Profiel   

Hihi valt mij soms ook ook :)
Ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe ‘eenvoudig’ alles nu lijkt via internet. Kinderen zien nu van alles filmpjes met dingen die ze willen nadoen en liefst online nog wat stoefen tegen elkaar. Online kan je eisen wat je wil, niemand waaraan je iets moet vragen of verantwoording moet afleggen. En wie weet wordt het je wel zo in de schoot geworpen?
Vroeger bestond dat niet he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:21 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
ben ik nou gek of wordt de jeugd steeds verwender?


Volgens mij niet. De dingen die je noemt speelden 20 jaar geleden ook al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:23 



 
Profiel   

Doubtless schreef
Cinnepin schreef
ben ik nou gek of wordt de jeugd steeds verwender?


Volgens mij niet. De dingen die je noemt speelden 20 jaar geleden ook al.



toen was ik 16, en stelde ik nog steeds niet zulke eisen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:25 



 
Profiel   

Toen ik 11 was was ik ook blij met alles :j

Toen ik ouder was wilde ik graag klusjes doen maar daarvoor in ruil ook rijden.
Nu was het in die tijd geen gezeur over het regent, het is warm, het waait, het is te zwaar, het is ...smoesje 101.
In mijn tijd fietste je er heen en deed je zonder een grote waffel te geven wat je opgedragen werd en dan mocht je inderdaad ook rijden.
Ouders moeide zich niet eens. :)

Ik heb die soort tegenwoordig nog amper meer kunnen vinden.
Meestal zijn ze met de mond heel goed, maar als ze rijden is het toch net wat anders.
En af appen is voortaan erg gemakkelijk.

Gelukkig ook wel een paar goede gehad hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:26 



 
Profiel   

Die eisen worden al jaren gesteld. De ene keer vind je het wel, de andere keer niet.
Was 15 jaar terug echt niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:26 



 
Profiel   

Hoe oud is Bokt nu, 20 jaar? Zou me niets verbazen als hetzelfde topic 20 geleden ook al eens geopend is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:27 



 
Profiel   

Ik denk dat uiteindelijk de kids die al blij zijn met poetsen de beste verzorgertjes worden :D

Ik denk dat het erg verschilt. Ik ken ook wel mensen (met eigen paarden) die aangeven dat ze tijdelijk een bijrijdpony/paard met minimaal schofthoogte x zoeken. De rest in overleg. Tsja, die zijn er als tegenhanger ook genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:27 



 
Profiel   

Niet alleen de jeugd hoor. Hier staan de ouders bij een proefjesdag op de manege te brullen, regelen, organiseren en eisen. De juiste pony, het liefst een hele eigen bak voor het inrijden, doodse stilte van alle aanwezigen eisen tijdens het voorlezen, boos naar de voerdienst kijken, ne de proef verhaal halen bij de jury. Ze zouden het liefst nog de paarden in de stallen willen dwingen om zich te gedragen. Want anders kan Marietje de F1 niet goed rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:30 



 
Profiel   

Doubtless schreef
Cinnepin schreef
ben ik nou gek of wordt de jeugd steeds verwender?


Volgens mij niet. De dingen die je noemt speelden 20 jaar geleden ook al.


Dat denk ik ook. Het grote verschil alleen is dat je het nu iets op internet plaats met wat je zoekt.
"vroeger" ging je gewoon van de ene pony naar de andere waar je dan weer net wat meer mocht dan alleen poetsen.
Ik heb in mijn jongere jaren ook best wat verzorgpony's/paarden versleten omdat ik niet veel mocht/kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:34 



 
Profiel   

Hahahaaah ze kunnen het vragen, en jij kan bijvoorbeeld gewoon niet reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:35 



 
Profiel   

Dat klopt. Maar het verbaast me gewoon, ik haalde deze eisen vroeger echt niet in mijn hoofd. Kon ik b.v nergens een paard poetsen ( wat voor mij al verzorgen was ) ging ik wel paarden poetsen op de manege. Maar wat de kinders tegenwoordig allemaal willen..ik kijk er echt van op

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:37 



 
Profiel   

Ik haalde deze eisen vroeger niet in mijn hoofd, en nu nog steeds niet. En deze eisen zag ik vroeger bij andere meiden van dezelfde leeftijd ook al. Dat is dan geen 20 jaar geleden, maar 15 jaar. Alsnog zijn er mensen die eisen 'durven' te stellen. En dan wens ik ze veel succes met het zoeken van een verzorgpaard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:39 



 
Profiel   

Zo´n 10 jaar geleden liep/fietste ik dagelijks naar de andere kant van het dorp om te zien of de overbuurman toevallig bij zijn wei was en ik even een pony kon aaien of borstelen. Een aantal jaren later mocht ik ook bij anderen pony's verzorgen en hoefde daar nooit echt iets voor terug te doen, maar als het me gevraagd werd: "heb je zin om..." of "wil je even"deed ik het wel altijd. Vond het al het einde dat ik het allemaal mocht en dat ik de kans kreeg te bewijzen dat ik het allemaal wilde leren.

Inmiddels ben ik 21 en volgens sommigen dus ook categorie "verwende k*tkinderen", maar nee, niet iedereen stelt zulke eisen haha.

Ik denk wel dat het veel te maken heeft met de cultuur die op school hangt waarin je niet meetelt als je niks te bluffen hebt, en dat alles tegenwoordig zoveel makkelijker is online zoals inderdaad af appen. Ook de druk van mooie, stoere foto's op social media sporen dit gedrag denk ik alleen maar aan. Ik ben opgevoed met ongeveer alles (kleins) krijgen als ik mijn puppyogen opzette (snoepje, leuke trui in de winkel, etc.) Maar tot mijn dertiende lag ik wel om 9 uur in bed en was ik 3 jaar lang de enige in de klas zonder smartphone bijvoorbeeld. Ik mocht naar de pony's, maar geen minuut later thuis dan afgesproken. Heb er absoluut niks mee geleden, integendeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:40 



 
Profiel   

Maar geldt dat dan ook niet voor eigenaars?
Wat ik soms allemaal zie voorbij komen van stallen mesten + hooi geven + voeren + bijdrage + alleen ervaren 18+ ruiter die dressuurles neemt en niet springt + … laat soms mijn nekharen ook recht omhoog staan.

Ik heb zo iets van… vragen staat vrij en als niemand er op in gaat kom je zelf wel te weten dat je een belachelijk eisenpakket hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:41 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Maar geldt dat dan ook niet voor eigenaars?
Wat ik soms allemaal zie voorbij komen van stallen mesten + hooi geven + voeren + bijdrage + alleen ervaren 18+ ruiter die dressuurles neemt en niet springt + … laat soms mijn nekharen ook recht omhoog staan.

Ik heb zo iets van… vragen staat vrij en als niemand er op in gaat kom je zelf wel te weten dat je een belachelijk eisenpakket hebt.



Klopt, je moet van alles doen en betalen, dat is net zoiets inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:42 



 
Profiel   

mij lijkt het niet meer dan normaal dat je een bijdrage betaalt als bijrijder. Je neemt misschien wel diensten over van de eigenaar en daar help je hem/haar mee. Maar dan verlang je dus van de eigenaar dat die jouw hobby financiert terwijl jij gebruik mag maken van de spullen, het paard enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:46 



 
Profiel   

vierhoef schreef
mij lijkt het niet meer dan normaal dat je een bijdrage betaalt als bijrijder. Je neemt misschien wel diensten over van de eigenaar en daar help je hem/haar mee. Maar dan verlang je dus van de eigenaar dat die jouw hobby financiert terwijl jij gebruik mag maken van de spullen, het paard enz.

Daar gaat dit topic niet over, er zijn veel andere topic waar dit besproken wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:47 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
toen was ik 16, en stelde ik nog steeds niet zulke eisen


En dat zal je nu misschien nog steeds niet doen. Maar toen waren er al mensen (andere mensen dan jijzelf) die deze dingen wilden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:49 



 
Profiel   

Ik lees net het topic dat waarschijnlijk de aanleiding is van dit topic. Daar zie ik gewoon een meisje van 10 jaar (een kind!) die haar dromen opschrijft. Ik denk dat zo'n meisje in het echt heel anders overkomt en in de praktijk met veel minder tevreden is dan uit haar advertentie/bericht blijkt. Is het een handige advertentie? Gaat ze zo een verzorgpony vinden? Nee waarschijnlijk. Maar ik zou zeggen, als ze niet bij jou op het erf staat; niet te druk om maken.

Ik vind het verbazingwekkend dat volwassenen (generatie na generatie) nog steeds roepen dat vroegah alles beter was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:49 



 
Profiel   

Is niet de aanleiding, ik wilde het gisteren al openen, maar nu las ik dit topic end acht ik er weer aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:52 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Maar geldt dat dan ook niet voor eigenaars?
Wat ik soms allemaal zie voorbij komen van stallen mesten + hooi geven + voeren + bijdrage + alleen ervaren 18+ ruiter die dressuurles neemt en niet springt + … laat soms mijn nekharen ook recht omhoog staan.

Ik heb zo iets van… vragen staat vrij en als niemand er op in gaat kom je zelf wel te weten dat je een belachelijk eisenpakket hebt.


Ja maar die snap ik nog. Iemand anders gaat jouw dure hobby/ lieveling rijden of verzorgen.
Logisch dan toch dat je daar iemand bij zoekt die serieus is.

Ik heb vroeger ook een tijd lang (10- 15 jaar oud) alleen maar gepoetst en tuig gevet. Paardrijden (16 jaar) en zelfs buitenrijden (21 jaar, na het terug oppakken van paardrijden) echt pas veel later.
Ik ben dan ook echt een uitzondering als het gaat om jezelf overschatten.
Ik ben altijd vrij duidelijk geweest in wat ik kon en wat ik absoluut niet kon/ durfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:54 



 
Profiel   

Onali schreef
Poekkie schreef
Maar geldt dat dan ook niet voor eigenaars?
Wat ik soms allemaal zie voorbij komen van stallen mesten + hooi geven + voeren + bijdrage + alleen ervaren 18+ ruiter die dressuurles neemt en niet springt + … laat soms mijn nekharen ook recht omhoog staan.

Ik heb zo iets van… vragen staat vrij en als niemand er op in gaat kom je zelf wel te weten dat je een belachelijk eisenpakket hebt.


Ja maar die snap ik nog. Iemand anders gaat jouw dure hobby/ lieveling rijden of verzorgen.
Logisch dan toch dat je daar iemand bij zoekt die serieus is.

Ik heb vroeger ook een tijd lang (10- 15 jaar oud) alleen maar gepoetst en tuig gevet. Paardrijden (16 jaar) en zelfs buitenrijden (21 jaar, na het terug oppakken van paardrijden) echt pas veel later.
Ik ben dan ook echt een uitzondering als het gaat om jezelf overschatten.
Ik ben altijd vrij duidelijk geweest in wat ik kon en wat ik absoluut niet kon/ durfde.


Wat heeft serieus te maken met iemand EN alle klussen in de nek duwen EN geld ervoor laten betalen EN eisen stellen? Dat lijkt me juist een recept om zo veel mogelijk te melken voor een paar maand en dan door te gaan naar de volgende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:58 



 
Profiel   

Ik zit in een verzorgpaard gezocht groep op facebook en vind de eisenlijst van de mensen die op zoek gaan eigenlijk écht reuze meevallen. Helemaal niets gek. Vaak wel dat een bijdrage moeilijk is en ze wel klusjes willen doen (wat ik snap als je nog jong bent, dan is 100 euro per maand bv een grote som geld), en natuurlijk braaf paard, maarja lijkt me zeker ook geen gekke eis.

Omgekeerd daarentegen... :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 17:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen